Pagina 1 van 1
DECT telefoon werkt niet goed met Experia box
Geplaatst: 21 feb 2006 23:26
door hurkie
Heb sinds 10 dagen Internetplusbellen en ben reeds geporteerd.
Ik heb de Siemens Gigaset 4010 basis aangesloten op Tel1. Splitter is verwijderd. KPN heeft de laatste SW geladen in de experiabox.
Probleem is nu dat bij een inkomend telefoontje, de handset slechts 2x overgaat en daarna niet meer. Degene die belt hoort de toon echter wel gewoon doorgaan. Hoewel de handset niet meer overgaat, geeft met het opnemen (indrukken groene knop) wel gewoon verbinding.
KPN helpdesk zegt nu dat er diverse DECT telefoons niet compatibel zijn met de Experia box en zeggen dat ik maar gewoon een andere telefoon moet aanschaffen op eigen kosten(!). Bij aanschaf IPB was echter niets bekend gemaakt dat bepaalde DECT telefoons niet compatibel zijn, KPN doet hier geheimzinning over.
ook zegt KPN dat de experiabox in orde is en dat het aan de telefoon ligt, een door mij voorgestelde experiabox wissel zou dan ook op mijn kosten zijn indien de wissel niet helpt.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, wat was hun ervaring met KPN?
Re: DECT telefoon werkt niet goed met Experia box
Geplaatst: 22 feb 2006 13:40
door queenfan
Hoe heb je de experiabox en de telefoon aangeloten???
Toch wel eerst de splitter vervolgens de experiaboex en dan pas de telefoon.
De splitter moet er trouwens wel voor de experiabox, zie ook de site van KPN
Re: DECT telefoon werkt niet goed met Experia box
Geplaatst: 22 feb 2006 14:00
door hurkie
Als je geporteerd bent kan de splitter er tussenuit (dit heeft KPN ook zo aan mij gemeld).
Ook vervalt dan kabeltje van tel (op splitter) naar tel ingang op Experiabox.
Bovendien, met of zonder splitter, de probleme blijven hetzelfde.
Hurkie
Re: DECT telefoon werkt niet goed met Experia box
Geplaatst: 23 feb 2006 13:44
door queenfan
Welk type abonnement heb je eigenlijk???
De versie vanaf 40 euro heeft 2 lijnen dan is het dus mogelijk wanneer je een telefoon aansluit op de experiabox (op tel1) bij gebeld worden dat de telefoon niet overgaat terwijl de beller denkt dat het gewoon over gaat.
Re: DECT telefoon werkt niet goed met Experia box
Geplaatst: 21 mar 2006 18:38
door henk138
Wie weet waar de tel2 aansluiting voor dient?
Als ik een uitgaand gesprek voer en iemand anders belt, krijgt deze geen ingesprektoon te horen. Vreemd toch?
Re: DECT telefoon werkt niet goed met Experia box
Geplaatst: 22 mar 2006 21:10
door Puntgaaf
Wij hebben voip telefonie bij solcon en deze werkt mbv het technisch vergelijkbare SMC 7908 modem. Onze siemens comfort 4010 telefoon vertoonde exact het genoemde gedrag. Voor ons onbruikbaar. Wij hebben het opgelost door een artech lineswitch voor het modem te schakelen zodat de telfoon bij inkomende gesprekken rechtstreeks op de analoge lijn zit. Helaas zal dit voor internet+bellen niet gaan omdat er geen analoge lijn meer is. Volgens siemens is het telefoontoestel niet geschikt voor aansluiting op een modem, ook niet op de siemens experia box.
Volegsn mij is de telelfoonaansluiting bedoelt voor gebruik op een analoge lijn + voip zoals bij solcon. Wanneer adsl het niet doet dan wordt automatisch de analioge lijn gebruikt. In dit geval wordt deze optie onbruikbaar omdat er geen analoge lijn meer is.
Re: DECT telefoon werkt niet goed met Experia box
Geplaatst: 01 apr 2006 10:31
door marmax
Ook bij mij is de experia box aangesloten en gaat mijn dect telefoon niet meer over. En ook het bezoekje aan de Primafoon-winkel verliep hetzelfde: u mag een nieuw toestel uitzoeken (maar moet deze wel zelf betalen). Mijn DECT telefoon staat bij hun bekend als zijnde zeer slecht, had er echter nooit problemen mee tot de installatie van de Experia box. Ben benieuwd of er oplossingen zijn cq komen.
Re: DECT telefoon werkt niet goed met Experia box
Geplaatst: 01 apr 2006 11:18
door Consumentt
Heeft iemand hier een technische verklaring voor?
Een dect basisstation is toch vergelijkbaar met een gewoon telefoontoestel?
Of het moet iets te maken hebben met de aansluitfactor. Maar die is bij normale telefoons ook niet hetzelfde en bij meer telefoons in huis al helemaal niet. Qua aansluitfactor is draadloos alleen maar beter omdat je dan vaak maar 1 apparaat hebt aangesloten voor meer hoorns in huis.
Re: DECT telefoon werkt niet goed met Experia box
Geplaatst: 02 apr 2006 13:52
door Puntgaaf
De DECT telefoon doet het in principe wel goed, alleen het belsignaal is afwijkend van de standaard.
Normaal krijgt een telefoon een analoog belsignaal via het vaste net. Alle (dect) telefoons kunnen hier goed mee overweg. Bij internet telefonie moet dit analoge belsignaal door het modem gemaakt worden (experia box) en hier gaat het dus mis. Het technisch vergelijkbare SMC modem heeft hetzelfde probleem. De oplossing is simpel: nieuwe firmware. SMC heeft ondertussen een testversie waarmee het probleem opgelost is. KPN zal ook voor de experia box nieuwe firmware moeten maken waarmee het probleem op te lossen is. Een nieuwe telefoon is wel erg kort door de bocht.
Re: DECT telefoon werkt niet goed met Experia box
Geplaatst: 28 okt 2009 16:27
door divka
Ik heb diverse dect telefoons op mijn kpn experiabox
geprobeerd, en ik kon wel gebeld worden maar zelf niet bellen
het werdt als het ware geblokeerd!
Oplossing blijkt achteraf simpel,
Sluit je dect gewoon aan als in de beschrijving
en reset de experiabox met een heel klein prikkertje
aan de achterkant ,je ziet een klein gaatje,,,, en het werkt!
dus proberen!!
gr raisa
Re: DECT telefoon werkt niet goed met Experia box
Geplaatst: 08 jan 2010 20:01
door Rodge
Sinds deze week hebben wij ook de nieuwe Experiabox en onze DECT-telefoon geeft meermaals per dag geen kiestoon als we willen bellen. In zeker 70% van de gevallen kan men ons ook niet telefonisch bereiken en zijn we "in gesprek". Heel erg lastig en resetten helpt niks en de telefoon op minimaal 3 meter afstand plaatsen is volgens de monteur van KPN pure kolder. Het enige wat dan helpt is de stroom van de telefoon halen voor 20 seconden .......... en dan kun je hem weer opnieuw gaan instellen.
Zal ze maar weer mailen ....
Roger