Pagina 1 van 1
Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 23 feb 2006 19:09
door iwant2b1
21 februari jl ontving ik een brief van KPN. Daarin werd melding gemaakt dat ik voor een deel van mijn telefoongesprekken gebruik wilde maken van een Carrier Pre Select bedrijf. Aangezien ik mij nooit heb aangemeld, zowel telefonisch, schriftelijk als via internet voor een andere telecom aanbieder, heb ik meteen KPN gebeld.
Zij konden mij niet vertellen om welk bedrijf het ging, maar konden het wel terugzetten naar de oude situatie (dus niet zomaar ongedaan maken). Ik heb een bandje ingesproken, en voor de zekerheid nog een email formulier online ingevuld.
Nu merk ik als ik wil bellen via mijn vaste verbinding dat het bedrijf tele2 de boosdoener is, en dat ik niet eens kan bellen zonder mijn telefoon "goed" in te stellen. Vervolgens heb ik nu een emailtje naar tele2 gestuurd met mijn klacht, ook al denk ik er niks van te horen.
Ik ben niet van plan om wat voor kosten dan ook te betalen, maar tot welke instantie moet ik me wenden om duideljkheid te krijgen?
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 23 feb 2006 19:51
door Consumentt
Ik heb hetzelfde andersom meegemaakt. Ik bel wel met Tele2 en kreeg ineens weer een KPN rekening met gesprekskosten.
Was ook zonder opdracht omgezet dus.
Nu is T2 goedkoper dan KPN maar kan me dan ook een provider voorstellen die veel duurder is en dat die dan de gesprekken naar zich toe laat overzetten. Kassa!
O nee dat is een ander programma
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 24 feb 2006 12:42
door *Draak*
Als je het tel.nr. 0800-1273 belt (Carrier Pre-Select) dan kun je zelf jou instellingen terugzetten naar KPN. Dan bel je gewoon weer via KPN. Tele2 kan jou dan niets in rekening brengen, immers lopen de abonnementskosten tot nu toe nog via KPN.
Groetjes Johan
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 25 feb 2006 19:18
door iwant2b1
Bedankt voor de tip, maar dat had ik al gedaan. Binnen 24 uur teruggezet, maar het bleek a la minute te werken. Nog steeds snap ik niet hoe tele2 mij heeft kunnen aanmelden
Eerste reactie van tele2:
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U heeft middels uw e-mail aangegeven dat u geen toestemming heeft gegeven
om uw telefoonnummer te beschakelen naar Tele2. Wij zullen dit intern
onderzoeken en u hierover schriftelijk informeren.
afwachten dus...
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 27 feb 2006 12:29
door zenman
TELE2 goedkoop? Nee joh, kan veel goedkoper!
Ik bel al jaren preselect met 1601 (Tele2 is 1602...).
Ze maken geen reclame en moeten het hebben van mond op mond reclame. Kijk maar eens op
http://www.bel1601.nl.
Alle vaste nummers altijd 0,5 cent per tik! Regelmatig acties met gratis bellen in de daluren. SUPER.
Bellen naar mobiele nummers kun je goedkoper via KPN blijven doen. Bij 1601 kost dat nu 22 ct, bij KPN ong. 15 ct.
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 27 feb 2006 12:47
door tomopweg
Hallo,
Ja, ik heb ook al jaren goede ervaringen gehad met 1601.
Echter bij de eerste afrekening dit jaar zijn de landen waar ik veel heen bel met soms maar liefst 400% gestegen in prijs.
Valt me echt tegen van 1601 om niet even de gebruikers hiervan op de hoogte te stellen. Ook de startkosten zijn verhoogt. Nu afrekenen p/min. en als je geen verbinding krijgt met het nummer dat je beld wordt de tijd toch in rekening gebracht. Gezien deze gang van zaken ben ik dus gestopt met het bellen via 1601. Ik raad iedereen dan ook aan om de rekeningen en de tarieven eerst eens te vergelijken.
Groet Ton
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 27 feb 2006 13:12
door EGun
Hallo,
Ik heb goede ervaringen met 1643. Gesprekken in Nederland naar alle vaste nummers ongeacht de duur 5 cent zonder starttarief.
Ook voor bellen naar het buitenland erg voordelig.
Je kunt je aanmelden via
www.1643telecom.nl Rekening gaat via email en het verbelde bedrag wordt rechtstreeks via giro/bank verrekend.\
Ik vond het zelf een aanrader.
Groeten Ed
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 27 feb 2006 13:26
door Annykrijger
Wij zitten bij Tele 2 tot onze grote tevredenheid, maar wij kregen plotseling een rekening van de KPN. Het bleek dat de KPN Tele2 voor ons had opgezegd.
Waar wij geen toestemming voor hadden gegeven. Het was veel duurder voor ons om via de KPN te bellen, zij zijn heel netjes geweest en hebben ons het teveel betaalde terug betaald.
Dus het is niet altijd Tele 2 die het doet , maar ook de KPN die kan er wat van.
A. Krijger
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 27 feb 2006 13:32
door m_jetje
Het kan zelfs nog veeeeeeel goedkoper! Bellen via Voipbuster...je stort 10 euro, en dan kan je een groot deel van de wereld gratis bellen, of tegen een minimale vergoeding; voorbeeld: Italie gebeld gedurende ruim een uur...kostte me iets meer dan 1 euro; Het is bellen via internet, met een uitstekende geluids kwaliteit, aan beide kanten van de lijn. Geluidskwaliteit is vele malen beter dan Skype, dus ik ben helemaal om en bel nagenoeg kosteloos. Indien je geen internet hebt ( maar volgens mij lees je dan ook dit forum niet
is mijns inziens 1649 het beste alternatief; 1601 is veel te duur, aangezien ze voor elk gesprek, hoe kort ook, 5 ct rekenen; tel uit hun winst!
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 27 feb 2006 13:33
door tomopweg
Hoi,
5 cent p/min is nu echt niet een goede prijs, starttarief is volgens hun site 9 cent en dus niet zoals jij verteld o cent. tekst op hun site "Alle genoemde tarieven zijn inclusief BTW en in cent per minuut. Starttik 9 cent".
0 cent naar bv. Belgie of Duitsland? moeilijk te geloven.
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 27 feb 2006 13:49
door EGun
Op de website van 1643 staat inderdaad een starttarief van 9 cent maar ik heb de ervaring dat een gesprek in Nederland ongeacht de duur slechts 5 cent kost.
Probeer het en bevalt het niet dan zeg je het zondermeer weer af. Geen enkel probleem.
Het scheelde bij mij per maand een aardig bedrag aan tkikken. Ook via Tele 2 gebeld maar was beduidend duurder.
Ed
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 27 feb 2006 13:53
door m_jetje
Heb je het nu over Voipbuster of over 1601? Want Voipbuster rekent geen starttarief!
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 27 feb 2006 14:21
door EGun
De reactie is voor 1643, maar voipbuster kan ook heel goed. Nog goedkoper is het via skype naar vrienden en collega's die ook ingelogd zijn 0 ct per gesprek.
Bellen naar vaste nummers met skype kan ook maar daar moet je extra voor betalen.
Ed
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 27 feb 2006 14:45
door honda98
ik vind dit zeer vreemd ! ! ik ben jaren een zeer tevreden klant van tele 2 geweest ! ! maar ben nu voor alles bij casema ! ! ik heb toen ik over stapte van KPN naar tele 2 ook problemen gehad ! ! mijn nummer melders werkten niet meer ! ! ik ge beld naar KPN waar ik mijn abbonement plus nummer weergave betaalde ! ! volgens hen lag dat aan tele2 ! ik tele2 gebeld en ik kreeg tehoren dat het toch bij kpn lag ! ik kpn gebeld en gaven toe dat het aan hun lag ! een paar dagen zouden de nummer melders het weer doen ! en dat was zo ! ! ik heb nu voor alles een aan bieder ! ! als erdan wat mis gaat dan weet ik waar ik wezen moet ! !
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 27 feb 2006 14:56
door tomopweg
Ik ga in eerste instantie uit van het geen staat vermeld op de site van de desbetreffende aanbieder. Als ze de ene keer goedkoper zijn en de andere keer weer duurder weet je dus ook niet meer waar je aan toe bent. Het komt mij niet betrouwbaar over als ze iets anders schrijven dan het in werkelijkheid is. Gaan de prijzen omhoog of klopt er iets niet met de afrekening verwijzen ze altijd naar de voorwaarden - site en ben je nergens. Duidelijke afspraken staat nog altijd voorop en niet de ene keer dit en dan weer dat.
Ton
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 27 feb 2006 15:10
door rovanitel
Het kan nog goedkoper.
Neem adsl met inclusief bellen.
Bij Tele2 betaal je 5 euro per maand extra, maar dan heb je verder naar alle vaste nummers in NL geen gespreks kosten meer.
Vroeger was mijn telefoonrekening 82 euro p 2 maanden (incl abo) en nu ?
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 27 feb 2006 17:03
door zenman
Ja, ik heb ook al jaren goede ervaringen gehad met 1601.
Echter bij de eerste afrekening dit jaar zijn de landen waar ik veel heen bel met soms maar liefst 400% gestegen in prijs.
Valt me echt tegen van 1601 om niet even de gebruikers hiervan op de hoogte te stellen. Ook de startkosten zijn verhoogt. Nu afrekenen p/min. en als je geen verbinding krijgt met het nummer dat je beld wordt de tijd toch in rekening gebracht. Gezien deze gang van zaken ben ik dus gestopt met het bellen via 1601. Ik raad iedereen dan ook aan om de rekeningen en de tarieven eerst eens te vergelijken.
Startkosten zijn nu inderdaad 6 cent,
maar worden alleen doorberekend als er een verbinding tot stand komt (aldus de klantenservice van 1601). Afrekenen was per seconde, maar is nu per minuut geworden.
KPN belt me nog wel eens of ze me als klant terug kunnen krijgen (afgelopen vrijdag nog). Zodra je vertelt dat je met 1601 belt is het gesprek snel afgelopen. Daar kunnen ze toch echt niet tegenop.
Dus, bel je, net als ik, voornamelijk vaste nummers binnen Nederland met een normaal toestel (dus geen VOIP) dan is 1601 nog steeds een zeer voordelige aanbieder.
Re: Zomaar lid van Tele2
Geplaatst: 27 feb 2006 19:32
door EGun
Nog een keer over 1643.
Vraag zelf eens hoe het in elkaar zit bij 1643telecom.nl
Ik heb maanden lang gebeld met 1643 en echt niet meer betaald dan 5 cent per gesprek.