Pagina 1 van 1

Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 24 feb 2006 11:59
door EddyD
Heb via internet geheugenmodules besteld. Na ff wachten eindelijk aangekomen en nietsvermoedend in mijn PC gezet...

Wordt ik later gebeld met vragen of bestelling goed was aangekomen en hoe het verpakt was. Bleek dat ik kartonnen doosje had moeten hebben ipv plastic. En de plastic versie was namelijk een duurdere (type net ff anders als je je bril op hebt).

Of ik even alles naar ze op wil sturen dan sturen ze de goedkopere versie wel weer op naar mij als ze binnen zijn. Ze zijn wel zo gul dat ze de verzendkosten willen betalen..

Moet ik het opsturen? Foutje van de bank in uw voordeel toch?????

Wie heeft hier ervaring mee???

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 24 feb 2006 12:08
door angel1978
We zitten hier niet in monopolie-land.

De volgende keer moet U een bedrag overmaken naar een bedrijf, maar typt een 0 teveel en maakt 100 i.p.v. 10 euro over !

Foutje van de klant in hun voordeel en dus niet over zeuren ???
D8 het niet he ! Dit geld wilt U absoluut terug ! En daar heeft U ook recht op !

Niet zeuren dus en foutje rechtzetten.

angel1978

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 24 feb 2006 12:47
door EddyD
Ach ik had ook aangeboden om het verschil wat te middelen.
Hoeven zij geen verzendkosten te maken en ik het spul niet uit mijn pc te halen, te versturen etc,... etc...
gaat maar om 25 euro ofzo.. wilde wel 10 betalen... Maar nee...

Moet het opsturen.. ik ga niet iets voorschieten en wachten op een nieuwe levering pas als zij em ontvangen hebben. Hij is trouwens al 2e hands.. want hij is in gebruik!!

Ze komen em maar omruilen... ik koop niet voor niets online om niet de deur uit te hoeven!

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 24 feb 2006 13:00
door maybe
ik sluit me aan bij angel1978.

De volgende keer als iets fout gaat in jou nadeel wil je ook dat het recht gezet wordt. Nu wordt een fout gemaakt in nadeel voor het bedrijf en dat dient ook rechtgezet te worden.

Ach ik had ook aangeboden om het verschil wat te middelen.

Dus als jij de volgende keer teveel geld overmaakt, laten we zeggen 40 euro teveel neem jij ook genoegen met een terugbetaling van 20 euro. Bemiddelen he....

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 24 feb 2006 13:03
door EddyD
Helaas gaat het niet over geld, want dan had ik het ook wel terug gestort.. kleine moeite!!

Alleen nu
1 moet ik alles weer uitbouwen
2 inpakken
3 versturen (in eerste instantie op mijn kosten)
4 PC is niet meer te gebruiken voor meer dan een week op zijn minst
5 Afwachten hoe snel ze leveren en terug betalen
6 Thuis zijn om pakje aan te nemen
7 en de boel weer in te bouwen

en dat alles voor 25 euro door een fout aan hun kant.. voor een 2e hands module? Alle verzendkosten 16 euro.. dus gaat het om 9 euro... vind het eigenlijk wel triest dat ze zo moeilijk doen.. elke keer mailen/bellen overleggen, dat heeft ze minstens 30 euro al gekost!

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 24 feb 2006 13:13
door angel1978
ondanks dat je in het praktische geval wel gelijk hebt gaat het toch om het principe ( en daar vallen heel veel mensen over ).
Men gaat om 5 euro al op hun strepen staan indien het bij zichzelf in het nadeel valt. Kan een bedrijf het niet kwalijk nemen dat zij dit dan ook doen !

Waarschijnlijk had ik als bedrijf zijnde ook een middenweg gezocht, maar dat is aan het bedrijf om voor te stellen ( zij moeten hierin het initiatief hebben ). Verder blijft het zoals het is.

angel1978

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 24 feb 2006 15:07
door NAK
EddyD
Staat er op de site duidelijk aangegeven dat de goedkope uitvoering in kartonnen doosjes wordt verzonden en dat de duurde in plastic verpakkingen zit?

Nee?
Dan treft jouw geen blaam.
Hadden ze hun controle voor uitgaande goederen maar beter moeten doen.

Vergeet niet dat iedere handelaar, ook die via internet verkopen, verlies en schade allang doorberekend hebben.

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 24 feb 2006 15:11
door NAK
Stond verkeerd

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 24 feb 2006 15:25
door EddyD
Nak: wat bedoel je precies met de ombudsman?

En nee kon het niet zien, als ze niet gebeld hadden.. dan had ik niet eens geweten dat het een andere (snellere)module was.

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 24 feb 2006 15:25
door NAK
Sorry Ik heb de posting verkeerd geplaatst.

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 24 feb 2006 15:43
door dens
Alleen nu
1 moet ik alles weer uitbouwen
2 inpakken
3 versturen (in eerste instantie op mijn kosten)
4 PC is niet meer te gebruiken voor meer dan een week op zijn minst
5 Afwachten hoe snel ze leveren en terug betalen
6 Thuis zijn om pakje aan te nemen
7 en de boel weer in te bouwen

en dat alles voor 25 euro door een fout aan hun kant.. voor een 2e hands module? Alle verzendkosten 16 euro.. dus gaat het om 9 euro... vind het eigenlijk wel triest dat ze zo moeilijk doen.. elke keer mailen/bellen overleggen, dat heeft ze minstens 30 euro al gekost!

Ik vind in dit geval dat het bedrijf zijn verlies(je) beter kan nemen. Het is niet heel klantvriendelijk om bovenstaande van je klant te verwachten voor uiteindelijk 9 euro! Helemaal omdat de klant best bereid is om een deel mee te betalen (tis tenslotte hun fout)

Ik zou ze de keus geven:

-10 euro bijbetalen en de boel zo laten

of

-ze sturen de eerst het juiste artikel zodat jij de PC nog kan blijven gebruiken. Als alles functioneert kun je de foutief gestuurde op hun kosten terugsturen.

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 24 feb 2006 15:58
door EddyD
Ik had het aangeboden om er tussenin uit te komen... maar als ze niet willen.. bij mij is het bod vervallen!!

Ze komen em maar halen... aan de deur.. en omwisselen.
Als ik iets verkeerds bij ze bestel.. geven ze ook mijn geld niet terug.

Maar niemand heeft ervaring op het juridische gebied hiermee?

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 25 feb 2006 08:45
door tb
Zoals een aantal personen hierboven reeds hebben aangegeven zo is het ook in juridische zin (gelukkig). De bescherming geldt namelijk 2 kanten op.

De winkelier is wellicht in uw ogen niet slim bezig daar al dit gedoe meer kost dan het door u genoemde verschilbedrag maar hij staat m.i. volledig in zijn recht.

Overigens ook al kunt u niet weten of er een karton of plastic omzit maar er zal toch zeker een merk/type/code op de module zitten lijkt me?

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 25 feb 2006 11:12
door Sjors_B
Ik zou het volgende met de leverancier afspreken
1 zij sturen de juiste modules naar u toe
2 de leverancier maakt de verzendkosten voor u over op de bank
3 de ontvangen modulen inbouwen
4 in de doos de verkeerde geleverde terug sturen

De fout ligt bij de leverancier, en ik vind het dan ook de plicht dat de leverancier het voortouw neemt. U hoe hoeft geen extra schade te ondervinden van hun fouten!

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 27 feb 2006 09:13
door EddyD
Er staat groot op welke snelheid het is en zo.. maar het verschil zit in het serienummer. Verder kan je het niet zien. Daarom is de fout denk ik ook gemaakt....

Als ik iets fout bestel bij zo een bedrijf.. dan is het ook jammer maar helaas hoor.. of er zitten fikse boetes aan vast.. en is het ook sorry maar u heeft een fout gemaakt en dat gaat geld kosten.. ALS ze het al terug willen nemen. En dan zijn de verzendkosten natuurlijk voor jezelf...
zelfs als ik een order annuleer kost het al 10% van de aankoop geloof ik.

Dus wat bescherming van 2 kanten??...
Nogmaals het is niet dat het om honderden euro's gaat...

Mijn tijd is ook geld waard....

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 27 feb 2006 11:58
door tb
uw redenatie is onjuist. U hebt hier te maken met 'koop op afstand' dat wil zeggen dat u altijd uw artikel binnen 7 dagen (dat dan wel) kunt retourneren ZONDER opgaaf van reden. Met andere woorden; als u iets onjuist besteld hebt dan kunt u dat dus gewoon retour doen. Dat u wellicht andere ervaringen hebt is iets heel anders....... Kortom mijn betoog van 'bescherming geldt naar 2 kanten' geldt (gelukkig) wel!

Re: Beter spul geleverd dan besteld, terugsturen zeggen ze dan!

Geplaatst: 27 feb 2006 12:37
door EddyD
Daar hebt u een goed punt.... maar natuurlijk wel als de verpakking nog niet geopend is... anders is het natuurlijk wel jammer maar helaas.

Het is alleen altijd wel zo dat je pas ziet dat het niet past als je iets uit de verpakking haalt......

Maar goed punt en ik zal is afwachten wat het bedrijf gaat doen.