Pagina 1 van 1
Te hoge afkoopsom Telfort
Geplaatst: 24 feb 2006 14:43
door bartvt
Vanwege zeer slecht bereik heb ik 3 maanden geleden mijn lopende Telfort abonnement opgezegd. Omdat Telfort mijn probleem niet als een probleem zag (internationale normen), was helaas van enige vorm van coulance geen sprake. Omdat het een contract betrof van maar EUR 1,25 per maand accepteerde ik de 3 maanden opzegtermijn (3 maanden telefonisch onbereikbaar!), om vervolgens het contract via een afkoopsom af te rekenen en snel over te stappen naar een andere provider. De afkoopsom zou dan ook volgens mij moeten bedragen 9x 1,25 = 11,25.
Zeer onaangenaam verrast was ik toen ik in de eindafrekening een afkoopsom van EUR 77,50 kreeg gepresenteerd. Het contract was afgerekend tegen de bruto-abonnementsprijs, exclusief de actiekorting die onderdeel uitmaakte van mijn contract.
De klantenservice komt met de standaard Telfort-klantenservice reactie: 'Staat in de algemene voorwaarden'. Maar als je dan vraagt in welke allinea dan blijkt al snel dat de betreffende medewerker de voorwaarden waarschijnlijk nog nooit gelezen heeft. Er staat namelijk niets over het vervallen van de actiekortingen bij het opstellen van de afkoopsom. Had dit er wel in gestaan dan had ik het contract wel passief laten doorlopen voor 1,25 per maand tot aan de contractvervaldatum.
De volgende actie is een brief sturen; waar waarschijnlijk weer een standaardbrief op retour komt met een waardeloos antwoord.
Er is 1 voordeel: inmiddels ben ik wel weer goed bereikbaar via Vodafone, en hoop ik nooit meer iets met de waardeloze praktijken van Telfort te maken te hebben. U bent gewaarschuwd!!!
Re: Te hoge afkoopsom Telfort
Geplaatst: 24 feb 2006 14:54
door ??
Dit is heel normaal. Zodra er ook maar één letter wordt gewijzigd aan het abonnement (of het contract wordt ontbonden, zoals in dit geval) vervallen alle actiekortingen direct.
Qua dekking: van te voren navraag gedaan? Dus voordat je het contract tekende de klantenservice gebeld voor een postcodecheck?
Re: Te hoge afkoopsom Telfort
Geplaatst: 25 feb 2006 19:02
door bartvt
Het is maar wat je normaal noemt!! Zo ga je toch niet met klanten om!!! Dat de dekking niet bij iedereen overal werkt, ok, maar los problemen van je klanten dan wat chiquer op lijkt me, in plaats van ze te ontkennen. In 1 woord: Schande!!!
Re: Te hoge afkoopsom Telfort
Geplaatst: 25 feb 2006 21:17
door ??
Het is opvallend dat je zo te keer gaat maar de vragen niet beantwoord. Mag ik daaruit concluderenWaarmee we uitkomen op de conclusie dat je op dat punt nalatig bent geweest door niet te voldoen aan je informatieplicht.
Ook qua afkoopsom heb je blijkbaar geen navraag gedaan waarmee je wederom nalatig bent geweest. Tja, wat moeten we daar nu van gaan zeggen?
Re: Te hoge afkoopsom Telfort
Geplaatst: 26 feb 2006 16:41
door bartvt
Beste ??
Zoals ik in mijn bericht al aangeef ontkent Telfort het dekkingsprobleem in mijn postcodegebied. Waar het mij om gaat is dat ik dit probleem als klant wel ervaar, en dus met een waardeloos abonnement zat opgescheept. Een bedrijf waar klantenservice hoge prioriteit heeft zou hier mijns inziens beter mee om zijn gegaan dan Telfort nu doet.
Beetje flauw van dat nalatig zijn. Ik ben helemaal niet te beroerd om een eerlijke afkoopsom te betalen en netjes uit elkaar te gaan, maar dat zou gewoon het netto-abonnementsgeld moeten bedragen wat Telfort anders de komende maanden ook van mij gehad zou hebben, en niet opeens allemaal trucken uithalen waar ik in de algemene voorwaarden niets van terug kan vinden. Dit heeft met nalatigheid dus niets te maken. Ik heb een inferieure dienst van Telfort geleverd gekregen, en een fatsoenlijk telecombedrijf zou dat op een nettere manier hebben opgelost. Wat dat betreft heb ik met Vodafone, maar ook met KPN heel wat betere ervaringen op gebied van klantenservice.
Re: Te hoge afkoopsom Telfort
Geplaatst: 26 feb 2006 17:51
door karr-2
Ik ken de algemene voorwaarden van Telfort niet uit mijn hoofd, maar waarschijnlijk staat er iets in dat ze bij voortijdig beeindigen van een abonnement wel de volledige kosten in rekening mogen en zullen brengen. De actie geld vaak alleen als je de volledige termijn uitzit en dat heb je dus niet gedaan. Het voortijdig beeindigen is je eigen keuze en dus zal je helaas ook de gevolgen moeten accepteren vrees ik.
Re: Te hoge afkoopsom Telfort
Geplaatst: 26 feb 2006 18:32
door ??
Je beantwoord wederom mijn vraag niet. Ik zal hem voor alle duidelijkheid nog even herhalen:
van te voren navraag gedaan? Dus voordat je het contract tekende de klantenservice gebeld voor een postcodecheck?
Met andere woorden:
Heb je, voordat je je handtekening zette, Telfort gebeld om de dekking op je postcode na te gaan?
Dan tot slot nog even wat feiten:
1) Telfort is van KPN;
2) Ook KPN en Vodafone berekenen volledige abonnementskosten bij een afkoopsom. Er is geen enkele provider die kortingen mee laat rekenen als er een afkoopsom in rekening wordt gebracht;
3) Als je een dekkingsprobleem bij KPN of Vodafone buiten de daarvoor gestelde termijnen meldt (die termijnen zijn overigens heel erg kort) heb je ook pech. Meestal kun je - bij nagenoeg alle providers - binnen 24 tot 48 uur nog onder je contract uit. Daarna niet meer.
Re: Te hoge afkoopsom Telfort
Geplaatst: 02 mar 2006 17:28
door bartvt
Vandaag kreeg ik het volgende antwoord van Telfort op mijn klacht:
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort en onze excuses voor de late reactie.
Uw klacht is terecht. De abonnementskosten zijn onterecht volledig in rekening gebracht. Onze excuses hiervoor. Wij hebben een bedrag van 68,70 euro (excl. btw) voor u gecrediteerd.
Telfort vertrouwt erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Heeft u nog vragen en/of suggesties, mailt u deze dan gerust.
Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.
Afdeling Klantenservice
Erg netjes opgelost door Telfort, mijn eerdere verwijten richting de klantenservice en het coulancebeleid van Telfort trek ik hierbij in. Probleem opgelost!