LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wel werk, maar niet verhuizen?
Wel werk, maar niet verhuizen?
Beste lezers,
Ik heb eindelijk na 2 jaar thuis zitten en reintegratieburo in en reintegratie uit lopen een leuke baan gekregen. Ik ben voor minstens 2 jaar gecontracteerd. Maar nu komt het, ik ben bijna 23 en wil nu wel eens op mijn zelf wonen, aangezien er hier in zaanstad bijna niks te vinden is (qua kamers) wil ik in Haarlem komen wonen. Het is iets duurder, maar kamers zijn daar zeker. En Haarlem is mijn lievelings stad. Maar ik mag niet uit Zaanstad, de Sociale Dienst betaald voor een klein deel mijn salaris bij dat bedrijf en ik moet volgens de Sociale Dienst in Zaanstad blijven wil ik blijven werken. Ik zit nu dus nog minimaal 2 jaar 'vast' in dit deze gemeente. Ik wil verhuizen, mijn vader wil namelijk ook verhuizen naar zijn vriendin, hij kan wel verhuizen, maar dan moet ik een kamer zoeken in Zaanstad terwijl die er absoluut niet zijn. En een huurhuis (flatje) huren duurt voor een startende huurder gemiddeld 7 jaar. Ik sta pas 1 jaar ingeschreven, ik ben een beetje hopeloos. Weten jullie wat ik verder kan doen, wil weg, mag ook, maar beperkt. Mag dus van de Sociale Dienst Zaanstad niet uit Zaanstad verhuizen komende 2 jaar.....
Groet! Melvin
Ik heb eindelijk na 2 jaar thuis zitten en reintegratieburo in en reintegratie uit lopen een leuke baan gekregen. Ik ben voor minstens 2 jaar gecontracteerd. Maar nu komt het, ik ben bijna 23 en wil nu wel eens op mijn zelf wonen, aangezien er hier in zaanstad bijna niks te vinden is (qua kamers) wil ik in Haarlem komen wonen. Het is iets duurder, maar kamers zijn daar zeker. En Haarlem is mijn lievelings stad. Maar ik mag niet uit Zaanstad, de Sociale Dienst betaald voor een klein deel mijn salaris bij dat bedrijf en ik moet volgens de Sociale Dienst in Zaanstad blijven wil ik blijven werken. Ik zit nu dus nog minimaal 2 jaar 'vast' in dit deze gemeente. Ik wil verhuizen, mijn vader wil namelijk ook verhuizen naar zijn vriendin, hij kan wel verhuizen, maar dan moet ik een kamer zoeken in Zaanstad terwijl die er absoluut niet zijn. En een huurhuis (flatje) huren duurt voor een startende huurder gemiddeld 7 jaar. Ik sta pas 1 jaar ingeschreven, ik ben een beetje hopeloos. Weten jullie wat ik verder kan doen, wil weg, mag ook, maar beperkt. Mag dus van de Sociale Dienst Zaanstad niet uit Zaanstad verhuizen komende 2 jaar.....
Groet! Melvin
Re: Wel werk, maar niet verhuizen?
wolferl,
Werk zoeken in haarlem is misschien een optie.
Langhaar
Werk zoeken in haarlem is misschien een optie.
Langhaar
JA hier is niets tegen te doen. Gemeentes sponseren nou eenmaal alleen eigen inwoners.
misschien (heel misschien) dat Haarlem het gedeelte wwb over wil nemen
misschien (heel misschien) dat Haarlem het gedeelte wwb over wil nemen
-
Beste wolferl.
De gemeente steunt je nu nog maar daaraan is een maximum termijn verbonden.
Chanmaster
De gemeente steunt je nu nog maar daaraan is een maximum termijn verbonden.
Chanmaster
@Chanmaster: Je spreekt in raadsels, wat bedoel je?
-
Oow sorry, ik zal het even lezen en licht waar nodig toe.
Chanmaster
Het werk wat U doet, zo maak ik op uit Uw verhaal, wordt gesubsidieerd door de gemeente en daar is qua tijd paal en perk gesteld.
Het is geen blijvende baan bedoel ik hiermee te zeggen.
Chanmaster
Het werk wat U doet, zo maak ik op uit Uw verhaal, wordt gesubsidieerd door de gemeente en daar is qua tijd paal en perk gesteld.
Het is geen blijvende baan bedoel ik hiermee te zeggen.
Nee dat kopt na 2 jaar stroom je door naar een hogere functie die alle kanten op kan gaan.
De opleiding word vergoed door deze Sociale Dienst.
De opleiding word vergoed door deze Sociale Dienst.
-
Maar dat is afhankelijk van het gemeentelijk beleid. In andere plaatsen is het weer anders geregeld.
Maakt ook niet uit hoor!
Chanmaster
Maakt ook niet uit hoor!
Chanmaster