Ja klopt, maar omdat ik elke dag om wat boodschapjes ga en dus vrijwel altijd dezelfde avond het vlees, de groente of de zuivel gebruik, wordt hier hier dus veel, héél veel, met 35% korting gekocht. Maar dingen die inderdaad "wat langer" mee moeten haal ik ook van achterin het schap hoor
Maar ik snap je probleem met de puddingbroodjes. Ik dacht eigenlijk dat je hem met 35% korting gekocht had, vandaar.
Hier in de stad hebben we eigenlijk geen last met de bonusartikelen. Houdbare produkten zoals taart zijn uiteraard wel eens op de dag, maar die doen ze dan ook netjes stickeren met 35%. Als ik 's morgens rond 10 uur/half 11 in de winkel ben, is dat vrijwel altijd geregeld.
Het vlees is een ander verhaal. Doordeweeks is er 1 iemand voor verantwoordelijk en die checkt 's morgens al heel vroeg de datum van het vlees en stickert daar waar nodig is. In het weekend is het ramp. Dan zijn er zaterdaghulpen en het is al meer dan eens voorgekomen dat rond het middaguur er nog niets afgeprijsd is. Soms kan je eens voorzichtig een balletje opgooien (iets van: goh, ben je deze vergeten te stickeren? Die is op de dag.), maar het komt ook vaak voor dat ze zeggen: "Dat doen we pas om 2 uur vanmiddag." Dan is het jammer, maar ik ga er niet voor terug.
De zuivel speelt een ander spelletje... Die hebben een speciaal plekje in de koeling waar produkten staan die nog maar 2 of 3 dagen houdbaar zijn. Brie, gehaktballetjes uit de koeling, vla, yoghurt etc vind je er. Regelmatig staan er ook glazen flessen sap en smoothies tussen. Maarrrrrrr, niet gestickerd, terwijl ze wel op de dag zijn. Als je dan vraagt waarom alles daar gestickerd is, behalve het sap dan zeggen ze dat ze dat pas later doen en dat het geen "recht" is dat het afgeprijsd is. En dat je dus ook een ander artikel kunt pakken, wat nog wél even houdbaar is. Oftewel: ze proberen het nog die dag tegen de volle mep te slijten.
Dus er is nogal wat gedoe rondom die "op-de-dag"-korting.
Niettemin zou ik gewoon klagen bij de AH. Even bellen of even langs gaan en ook zeggen dat je die puddingbroodjes gekocht had en dat er geen 35% kortingsstickers op zat en er dus eigenlijk vanuit ging dat ze nog even houdbaar waren. En dat je zondag pas zag dat ze op-de-dag waren geweest.
Feit blijft: echt altijd goed de datum controleren. Niet alleen bij AH. Ook Konmar heeft er nogal eens een handje van verlopen artikelen in de kortingsbak te leggen. En regelmatig vind je her en der ook in de schappen artikelen die al weg hadden gemoeten.