www.lenen.nl en DSB bank = Consumentenmisleiding
Geplaatst: 27 feb 2006 16:53
Kijk goed uit voor je in zee gaat met de DSB bank of partners die voor hen werken, zoals www.lenen.nl!
Gelokt door een zeer lage rente (5,7%) hebben wij contact opgenomen met lenen.nl voor een doorlopend krediet. Wij vroegen € 20.000,00 aan. De bedoeling hiervan was om ons oude krediet in te lossen en de rest als vrije opnameruimte te besteden.
Wij werden uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek op een kantoortje in Almere (bij Frisia die onderdak verstrekt aan lenen.nl). De bank wil namelijk graag zijn klanten kennen. Wij moesten flink wat papieren meenemen en tijdens het gesprek werd ons het hemd van het lijf gevraagd, waaronder ook of wij een overlijdensrisicoverzekering hadden. Inderdaad deze hebben wij al. Later moesten wij nog wat aanvullende informatie verstrekken, hetgeen wij ook snel hebben gedaan. Tijd is ook in deze geld want lenen.nl vroeg een lagere rente dan onze huidige bank.
De tijd loopt door en al enige tijd hadden wij niets meer gehoord, totdat wij op vakantie werden gebeld dat wij een overlijdensrisicoverzekering moesten afsluiten. Wij antwoordden hierop dat ons dat bevreemdde, wij hadden deze immers al.
Teruggekomen van vakantie lag bij de post een nieuw contract. In plaats van de aangevraagde € 20.000,00 wat wij ook al hadden ondertekend, lag er een contract van € 23.000,00. Daarbij was ook een polis gevoegd voor een overlijdensrisicoverzekering met een premie van € 44,17 per maand met een looptijd van 72 maanden. De begunstigde van deze verzekering was de DSB Bank! Een telefoontje met lenen.nl leverde op dat er navraag zou worden gedaan. Ik zou worden teruggebeld wat maar niet gebeurde. Dus de DSB bank maar gebeld. Deze stuurde ons terug naar lenen.nl maar gaf wel aan dat zij geen aanvullende voorwaarden stellen! Een overlijdensrisicoverzekering zou niet nodig zijn! Vervolgens weer lenen.nl gebeld. Inderdaad stelt lenen.nl (uit zorgplicht voor de nabestaanden, maar waarom dan de DSB bank als beginstigde?) een overlijdensricisoverzekering verplicht bij een lening boven de € 15.000,00. Als je deze echter aangaat wordt het uiteindelijke maandbedrag (rente en premie) wel erg hoog en is lenen.nl (dus de DSB Bank) helemaal niet zo aantrekkelijk meer. Op mijn vraag waarom dit niet op de website werd vermeld werd geantwoord dat men dit niet in eerste instantie doet, Waarom niet??? Ook tijdens het gesprek is niet gevraagd naar een polis. Natuurlijk bleek alles op een communicatiestoornis te berusten, maar indien geen overlijdensrisicoverzekering wordt aangegaan of hiervan een bewijs wordt geleverd wordt de lening ook niet verstrekt. Inmiddels ruim 20 dagen verder na onze aanvraag is er nog geen lening verstrekt. Wij zien er dus maar vanaf! Vreemd genoeg weigert lenen.nl nu de door ons verstrekte informatie terug te sturen. Wij moeten er maar op vertrouwen dat zij alles vernietigen. Maar hoe moet je nu zo'n bank nog vertrouwen??
Met andere wooden. Uitkijken dus voordat een lening wordt aangegaan bij lenen.nl of de DSB bank!
Gelokt door een zeer lage rente (5,7%) hebben wij contact opgenomen met lenen.nl voor een doorlopend krediet. Wij vroegen € 20.000,00 aan. De bedoeling hiervan was om ons oude krediet in te lossen en de rest als vrije opnameruimte te besteden.
Wij werden uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek op een kantoortje in Almere (bij Frisia die onderdak verstrekt aan lenen.nl). De bank wil namelijk graag zijn klanten kennen. Wij moesten flink wat papieren meenemen en tijdens het gesprek werd ons het hemd van het lijf gevraagd, waaronder ook of wij een overlijdensrisicoverzekering hadden. Inderdaad deze hebben wij al. Later moesten wij nog wat aanvullende informatie verstrekken, hetgeen wij ook snel hebben gedaan. Tijd is ook in deze geld want lenen.nl vroeg een lagere rente dan onze huidige bank.
De tijd loopt door en al enige tijd hadden wij niets meer gehoord, totdat wij op vakantie werden gebeld dat wij een overlijdensrisicoverzekering moesten afsluiten. Wij antwoordden hierop dat ons dat bevreemdde, wij hadden deze immers al.
Teruggekomen van vakantie lag bij de post een nieuw contract. In plaats van de aangevraagde € 20.000,00 wat wij ook al hadden ondertekend, lag er een contract van € 23.000,00. Daarbij was ook een polis gevoegd voor een overlijdensrisicoverzekering met een premie van € 44,17 per maand met een looptijd van 72 maanden. De begunstigde van deze verzekering was de DSB Bank! Een telefoontje met lenen.nl leverde op dat er navraag zou worden gedaan. Ik zou worden teruggebeld wat maar niet gebeurde. Dus de DSB bank maar gebeld. Deze stuurde ons terug naar lenen.nl maar gaf wel aan dat zij geen aanvullende voorwaarden stellen! Een overlijdensrisicoverzekering zou niet nodig zijn! Vervolgens weer lenen.nl gebeld. Inderdaad stelt lenen.nl (uit zorgplicht voor de nabestaanden, maar waarom dan de DSB bank als beginstigde?) een overlijdensricisoverzekering verplicht bij een lening boven de € 15.000,00. Als je deze echter aangaat wordt het uiteindelijke maandbedrag (rente en premie) wel erg hoog en is lenen.nl (dus de DSB Bank) helemaal niet zo aantrekkelijk meer. Op mijn vraag waarom dit niet op de website werd vermeld werd geantwoord dat men dit niet in eerste instantie doet, Waarom niet??? Ook tijdens het gesprek is niet gevraagd naar een polis. Natuurlijk bleek alles op een communicatiestoornis te berusten, maar indien geen overlijdensrisicoverzekering wordt aangegaan of hiervan een bewijs wordt geleverd wordt de lening ook niet verstrekt. Inmiddels ruim 20 dagen verder na onze aanvraag is er nog geen lening verstrekt. Wij zien er dus maar vanaf! Vreemd genoeg weigert lenen.nl nu de door ons verstrekte informatie terug te sturen. Wij moeten er maar op vertrouwen dat zij alles vernietigen. Maar hoe moet je nu zo'n bank nog vertrouwen??
Met andere wooden. Uitkijken dus voordat een lening wordt aangegaan bij lenen.nl of de DSB bank!