verkeerde voorlichting afbetaling Poppeliers!
Geplaatst: 02 mar 2006 18:20
De zoveelste klacht over Poppeliers...
In september vorig jaar hebben wij een bank gekocht bij bovengenoemde meubelzaak. Omdat wij niet direct het totaalbedrag van de bank konden financieren werd ons een mogelijkheid aangeboden de bank op afbetaling te kopen. Hierbij werd ons verteld dat wij het maandelijks af te lossen bedrag van het krediet zelf konden bepalen, evenals de snelheid waarmee het krediet afbetaald zou gaan worden. De verkoper benadrukte hierbij dat hoe sneller wij af zouden betalen, des te lager de uiteindelijke rente over het totaalbedrag zou zijn. Aangezien dit ons een goed voorstel leek besloten we van het aanbod gebruik te maken.
Het krediet bleek ondergebracht bij Primeline, waarvan wij eind december vorig jaar een overzicht toegestuurd kregen. Op dit overzicht staat het bedrag van de bank vermeld, namelijk € 1240,00, maar ook een bedrag van € 857,36, met enkel de omschrijving 21 % in de kantlijn. Aanvankelijk waren we in de veronderstelling dat dit het totaalbedrag aan rente zou zijn wanneer wij het krediet pas over 72 maanden af zouden lossen. Niks aan de hand dachten wij nog, we zouden het bedrag immers versneld dus binnen een paar maanden helemaal aflossen. Totdat bij telefonische navraag vandaag bleek dat dit helemaal niet het geval was. Uit een gesprek met een medewerker van Primeline is gebleken dat versneld aflossen niet mogelijk is. Dit betekent dus dat wij dachten een bank voor € 1240,00 te kopen, met daar bovenop misschien een paar procent rente voor de maanden die we later zouden betalen, maar dat we uiteindelijk voor diezelfde bank een totaalbedrag van € 2097,36 betalen! De bank kost ons dus bijna 70 % meer! Had de medewerker van Poppeliers ons dit van tevoren verteld dan hadden wij uiteraard niet voor deze betalingsvorm gekozen.
De medewerkster van Primeline vertelde ons dat er meerdere gedupeerden van de foutieve voorlichting van Poppeliers zijn. Het belachelijke hoge rentebedrag komt dan ook ten goede aan Poppeliers, Primeline is enkel een tussenpersoon en kan hier niets aan doen.
Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring of mensen die weten wat we kunnen doen om alsnog versneld te betalen?
In september vorig jaar hebben wij een bank gekocht bij bovengenoemde meubelzaak. Omdat wij niet direct het totaalbedrag van de bank konden financieren werd ons een mogelijkheid aangeboden de bank op afbetaling te kopen. Hierbij werd ons verteld dat wij het maandelijks af te lossen bedrag van het krediet zelf konden bepalen, evenals de snelheid waarmee het krediet afbetaald zou gaan worden. De verkoper benadrukte hierbij dat hoe sneller wij af zouden betalen, des te lager de uiteindelijke rente over het totaalbedrag zou zijn. Aangezien dit ons een goed voorstel leek besloten we van het aanbod gebruik te maken.
Het krediet bleek ondergebracht bij Primeline, waarvan wij eind december vorig jaar een overzicht toegestuurd kregen. Op dit overzicht staat het bedrag van de bank vermeld, namelijk € 1240,00, maar ook een bedrag van € 857,36, met enkel de omschrijving 21 % in de kantlijn. Aanvankelijk waren we in de veronderstelling dat dit het totaalbedrag aan rente zou zijn wanneer wij het krediet pas over 72 maanden af zouden lossen. Niks aan de hand dachten wij nog, we zouden het bedrag immers versneld dus binnen een paar maanden helemaal aflossen. Totdat bij telefonische navraag vandaag bleek dat dit helemaal niet het geval was. Uit een gesprek met een medewerker van Primeline is gebleken dat versneld aflossen niet mogelijk is. Dit betekent dus dat wij dachten een bank voor € 1240,00 te kopen, met daar bovenop misschien een paar procent rente voor de maanden die we later zouden betalen, maar dat we uiteindelijk voor diezelfde bank een totaalbedrag van € 2097,36 betalen! De bank kost ons dus bijna 70 % meer! Had de medewerker van Poppeliers ons dit van tevoren verteld dan hadden wij uiteraard niet voor deze betalingsvorm gekozen.
De medewerkster van Primeline vertelde ons dat er meerdere gedupeerden van de foutieve voorlichting van Poppeliers zijn. Het belachelijke hoge rentebedrag komt dan ook ten goede aan Poppeliers, Primeline is enkel een tussenpersoon en kan hier niets aan doen.
Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring of mensen die weten wat we kunnen doen om alsnog versneld te betalen?