LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] At Home Klachten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
johan-sijben
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2006 22:45

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door johan-sijben »

vanaf 2 mei 2006 heb ik @home telefonie. Heeft 1 dag gewerkt. Tot op heden heb ik nog steeds geen telefoon. Continue bezet toon. Bellen naar klantenservice geeft wachtijden tot 1 uur. Wordt men door verbonden heb je er nog eens 1 uur wachtijd bij. KPN lacht zich dood.
Via mail naar klachtenservice wordt men niet geholpen. Kan niet ondat modem niet getest kan worden enz. Als men referentie nr door geeft via de mail waarin vermeld staat wat het "probleem"is wordt men nog niet geholpen en wordt door verwezen naar bellen met klantenservice.
Mooie lucratieve bussines.
Via TV mooie reclames presenteren van @home telefonie en dat ze voor jouw klaar staan.
Ik zou wel eens willen weten waar ik mijn klachten kan deponeren. Want dit vind ik niet meer normaal.

stevenboon
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 mei 2006 12:40

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door stevenboon »

Wederom een gevolg. IK heb het serieus opgegeven. Ook de derde keer loskoppelen van de modem had uiteindelijk geen effect... IK heb al sinds 5 mei geen telefoon meer. De telefoon heeft op 24 mei nog opeens een paar uur gewerkt en nu niks meer.

Dit is mijn laatste reactie naar @Home. Ik beperk me nu tot schriftelijke post. De illusie dat ze mijn telefoon nog aan de praat krijgen heb ik allang niet meer.

26 mei 2006

Gegroet,

Hartelijk gefelicteerd.

U heeft het voor elkaar! Ik ben zo murw geslagen door uw organisatie dat ik het opgeef. Ik zal u niet meer bellen en mailen. De communicatie zal ik beperken tot het sturen van brieven per reguliere post. Mocht u geinteresseerd zijn in mijn verhaal dan kunt u dat verder lezen in deze mail. Stuur alstublieft geen standaard e-mail retour, deze heb ik al te vaak gekregen.

Ik kan sinds 5 mei niet meer bellen of gebeld worden. Ik heb tot nu toe meer dan 15 keer getelefoneerd met uw klantenservice. Het resultaat is dat ik nog steeds NIET kan bellen of gebeld worden. Uw klantenservice begrijpt niet dat dit ernstig is. Ik heb de hoop dan ook opgegeven ooit correct en adequaat te worden geholpen door uw klantenservice.

Op woensdag 24 mei 2006 om 8:30 werkte mijn telefonie aansluiting.
Helaas heb ik moeten constateren dat mijn telefonie aansluiting om 17:00 diezelfde dag wederom niet meer werkte. Ik heb klantenservice gebeld, maar ik kreeg het verzoek om morgen terug te bellen aangezien de systemen plat waren gelegd (het was na tien uur 's avonds). Toen ik aangaf dat ik bijzonder vermoeid was van het hele probleem werd de verbinding door u klantenservice VERBROKEN. Ach ja je moet maar wat gewend zijn als je klant bent van @Home.

Vandaag 26 mei weer gebeld met uw klantenservice. Ik werd bijzonder bot en arrogant te woord gestaan. Wederom kon uw medewerker niets doen. Ik mocht kiezen of doorverbonden worden naar de technische dienst of hij zou de verbinding verbreken. Er werd niet geluisterd naar mijn woorden dat ik het meer dan zat was om weer doorverbonden te worden naar de technische dienst en dat ik meer dan zat was om nog meer tijd te steken in JULLIE probleem. JULLIE product werkt niet en het is blijkbaar aan de klant om er ALTIJD achter aan te gaan.

Met een vriendelijke groet van een bijzonder geirriteerde klant die er alles aan zal doen om ex-klant te worden. Dit gaat gelden voor energie, televisie, internet en telefonie.


Met vriendelijke groet
Steven Boon

Michel48
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2006 20:13

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Michel48 »

Even een update van mijn bericht van enkele dagen geleden.
Diverse keren aan de telefoon gehangen met de helpdesk en meerdere keren mijn probleem uitgelegd.
Laatste gesprek was op Zaterdag 27 Mei en kreeg toen het advies op Zondag meteen de Technische dienst te bellen.
Dat lukte op die Zaterdag niet wegens een wachttijd van meerdere uren.
Probleem is nu dat de modem na ongeveer een 1/2 uur spontaan de verbinding verbreekt waardoor internet en telefonie wegvallen. Na een reset werkt het dan weer een 1/2 uur waarna hetzelfde probleem zich weer voordoet.
Ik heb op die dag al meerdere keren met de helpdesk gebeld en vaak was de verbinding al weer weg was voordat ik een medewerker aan de lijn kreeg of nog erger viel weg tijdens het gesprek.
Ik stelde me er dus op in om Zondag nog maar eens te bellen met mijn probleem.
Hierna gebeurt echter iets opmerkelijks. Na de laatste reset blijft alles opeens werken en is tot op heden (31-05) stabiel. Afkloppen maar !!
Wrs. heeft er toch ergens een instelling verkeerd gestaan en is die op een bepaald moment in goede zin gewijzigd.


Michel
Schinnen

johan-sijben
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2006 22:45

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door johan-sijben »

vandaag een mail gekregen van klantenservice en [email protected]
Mijn klacht ligt bij de technische dienst (alweer) met een nieuw referentie nummer???? Het oude refnr is nog niet eens opgelost. Volgens de technische dienst moet netwerkbeheer mijn probleem oplossen want zij kunnen dit niet. Na 20 min aan de lijn te hebben gehangen kon medewerker mij mededelen dat mijn vorige refnr opgelost was, nou werkelijk ik heb nog altijd geen telefoon. Aangezien netwerk beheer mijn probleem zogenaamd opgelost had door een update voor de zoveelste keer was voor hun het probleem opgelost. Het is niet te geloven hoe zij daar met de problemen opgaan. Er wordt helemaal niets opgelost. Hun advies, gewoon weer een mail sturen naar [email protected]
Is hiet nu werkelijk niets aan te doen om deze instantie eens aan de tand te voelen en hun te dwingen te stoppen met het werven van nieuwe klanten zodat ze eerst de huidige klanten van hun probleem afhelpen?
gr
johan

PetHome
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2006 14:17

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door PetHome »

Beste @johan

Ga er maar vanuit dat ze bij athome/essent helemaal niets met je reactie doen.

Er zijn velen die al gereageerd hebben naar de klantenservice en klachten afdeling. Maar bij allen -jawel inclusief mezelf- wordt er niet gereageerd.

Mocht je het idee hebben -zoals in de reclame wordt verteld- dat je 2 mnd proeftijd hebt om het abbonement op te zeggen heb je het mis.

Als er iemand is die het wel gelukt is om van zijn recht gebruik te maken om binnen 2 maand op te zeggen hoor ik het erg graag, maar ik heb het idee dat niemand dat lukt.

Nadat ik athome in gebreke, vervolgens een wanprestatie bewezen heb en een schade claim heb ingedient hoor ik in eens niets meer van Athome/Essent. Echt ik wacht al 2 maand op antwoord.

Eigenlijk is er een wet die ze noemen telefoniewet. Hierin staat glashard vermeld dat het een verantwoordelijkheid is van de minister om dit op te lossen. AtHome schent het burgerlijk wetboek, telefoniewet en ze doen niets (ok ze doen idd echt niets).

Dan te bedenken dat menige provincie aandeelhouder is van dit bedrijf is het dus eigenlijk ook gelijk een publike discussie. Maar zolang (ik woon in brabant) Jansse de jonge als gedeputeerde maar veel geld binnenhaalt is hij goed voor de vvd. Maar als aandeelhouder voor de burgers opkomen ho maar. Neee hij ziet het wel zitten om de CEO van atHome/essent een torenhoge beloning te geven.

Voor mij blijft dat mijn telefoon nummer wel is over genomen door atHome. maar terugkrijgen kan ik het niet.

Gisteren was het nog voorpagina nieuws dat limburg een aantal uur zonder telefoon had gezeten. Alle hulpdiensten werden ingeroepen. Deze stonden op plaatsen voor als mensen hulp nodig hebben. Heel mooi voor kpn dat dit probleem binnen 3 uur was opgelost. Maar als duizenden mensen van atHome/essent geen telefoon verbinding hebben hoor je niemand. En dat niemand is te beginnen athome/essent.

Radar, vraag eens opnieuw bij athome/essent? Opta, doe eens wat! Minister (regels zijn regels :D ) doe eens wat! En daarnaast een oproep aan gedupeerden, ... doe ook eens wat!

RJ.K
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2006 23:07

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door RJ.K »

1e EMAIL Aan At Home

Geachte heer/mevrouw,
Sinds gistermiddag 26 mei 2006, 15.00 uur heb ik geen telefoonverbinding
meer. Ik heb daarvoor omstreeks op 26 mei omstreeks 18.00 uur uw
helpdesk gebeld. Ik heb vervolgens met mijn mobiele telefoon met een
prepaid tegoed ongeveer een half uur moeten wachten voordat ik een
medewerker aan de telefoon kreeg. Ik moet zeggen dat ik dit zeer
vervelend vindt . Naast dat het dus erg duur wordt om op deze basis een
abonnement te hebben is het ook bijzonder irritant. Bij de KPN heb ik
dat nog nooit beleefd. De heer aan de telefoon deelde mede dat hij iets
had gedaan waardoor ik na 24 uur (ja let wel 24 uur) de stroom even van
mijn modem moet halen om de zaak te resetten en ik zou dan weer kunnen
bellen. Wat denkt u wel wat een monteur kost?
Ik heb verbaasd gereageerd en uw medewerker uitgelegd dat ik dit bij de
KPN nog nooit had beleefd. Tja zei de medewerker het is natuurlijk ook
een stuk goedkoper. Dit sloeg voor mij echt alles. Zo iets belachelijks
had ik nog nooit gehoord. Uw medewerker wilde dus kennelijk daarmee
zeggen dat uw product in vergelijking met de KPN een stuk slechter is.
Iets anders kon ik er niet van maken.
Ik heb mij dit laten welgevallen omdat ik nog aan een contract vast zit
van een jaar met mijn telefoon anders had ik het per direct opgezegd.
Ik verwacht en eis van u dat u mijn lijn zo spoedig mogelijk weer
herstelt.
Nu 27 mei na meer dan 24 uur heb ik mijn modem gereset en wat schetst
mijn verbazing nog geen verbinding en dus nog geen telefoon.

Ik heb 14 euro verbeld om uw helpdesk te pakken te krijgen.
Uiteindelijke resultaat = niets ! Krijg ik dit vergoed?
Een heel weekend of langer zonder telefoon dus niet meer bereikbaar en
ook niet meer kunnen bellen Hoe lost u dit op en wat belangrijker is hoe
gaat u dit voorkomen.
U begrijpt dat ik zeer geïrriteerd ben maar dat komt zeker mede door uw fantastische helpdesk.
Ik ben blij dat het internet het nog doet.

Wat heb ik gedaan om te testen:
Eerst modem gereset
Toen testtelefoon in modem (geen verbinding) (om de huisinstallatie te
omzeilen)
24 uur gewacht modem aan en uit en nog steeds geen verbinding.


2e EMAIL aan AT HOME

Dit bericht heb ik op 27 mei 2006 aan uw organisattie verzonden.
Ik las op het forum van Tros Radar dat het probleem wat ik heb met mijn telefoonverbinding vaker voorkomt en u ook erg nonchalant met de klachten omgaat. Er zijn mensen die meerdere weken geen telefoon hebben en u reageert met standaard mailtjes. Hier word ik niet vrolijker van.

Ik hoop dat u het oplost anders wil ik mijn telefonie graag zo spoedig
mogelijk beeindigen wegens geleverde wanprestatie. Alle daaruit
voortvloeiende kosten zullen op u worden verhaald. (gedorven inkomsten,
mobiele telefoonkosten, (her) aansluitkosten KPN etc)


Reactie AT HOME

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U geeft aan dat u problemen ondervindt met uw verbinding. Via e-mail
kunnen wij slechts beperkte ondersteuning bieden bij het oplossen van
technische problemen. Bij een wegvallende verbinding bijvoorbeeld, kan
de oorzaak alleen worden achterhaald door het uitvoeren van
verschillende tests. Helaas is e-mail geen geschikt medium om deze tests
uit te voeren.

Wij vragen u daarom vriendelijk te bellen met de Klantenservice van
@Home (0900-0740, lokaal tarief). Onze medewerkers nemen dan eventueel
de oplossing direct met u door.

Door het uitzonderlijk hoge aantal abonnees dat ons tegelijkertijd belt,
kan het voorkomen dat wij minder goed bereikbaar zijn dan u van ons
gewend bent. Onze excuses hiervoor. Wij doen ons uiterste best iedereen
zo goed en zo snel mogelijk te woord te staan.

De Klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:00
tot 22:00 uur, op zaterdag en zondag van 10:00 tot 18:00 uur. Helaas
kunnen wij geen afspraken maken om u terug te bellen. Onze
Klantenservice is het best bereikbaar tussen 13:30 en 16:30 uur. Onze
excuses voor het ongemak.

U krijgt een vergoeding van 1 euro per dag als u door werkzaamheden aan
het netwerk, storingen of problemen met het modem, geen gebruik heeft
kunnen maken van telefonie van @Home. Als de storing meer dan 24 uur
heeft geduurd, u de storing bij ons heeft gemeld en wanneer @Home
verantwoordelijk is voor het ontbreken van de verbinding, dan krijgt u
deze vergoeding.

Zodra de problemen zijn verholpen, kunt u een verzoek om teruggave
sturen naar [email protected].

@Home geeft geen vergoeding voor de gemaakte telefoonkosten. In onze
Algemene Voorwaarden (artikel 11.2 en 11.5) staat dat Essent Kabelcom
niet verantwoordelijk is voor gederfde inkomsten, kosten
van derden, dan wel schade die ontstaan is ten gevolge van het gebruik
van onze service. De door u genoemde kosten worden daarom niet door ons
vergoed.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

T. van de Wouw
Manager Klantenservice

3e Mailtje met reactie


Volgens mij is het eerste door u geschreven gedeelte waarin u spreekt
over dat u niet via de email iets kunt oplossen volgens mij vrij logisch.
Echter ik kan niet bellen, want mijn lijn ligt eruit. Er is dus nu een
onoplosbaar probleem begrijp ik. U zult dus de tests moeten uitvoeren
aan de hand van mijn eerste telefoontje van 26 mei jl. Ik verwacht van u een oplossing en niet een verergering van het probleem.. U zult misschien
het initiatief moeten nemen mijn klacht direct op te lossen. Uw helpdesk heeft mij "fantastisch" geholpen vandaar mijn mailtjes. Dat u niet bereikbaar
bent en klanten lang moeten wachten spreekt niet in uw voordeel maar u moet dit probleem niet bij mij neerleggen. Ik heb met u een overeenkomst waaraan
u vanaf uw zijde nu niet aan voldoet.


RJK


(Na het mailtje nog maar een keer gebeld en wat schetst mijn verbazing. Ze weten precies bij de klachtenafdeling dat ik heb gebeld !!! Zie de reactie van AT Home)

Geachte heer/mevrouw K,

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

Wij zien in ons systeem dat u inmiddels weer heeft gebeld met onze
Klantenservice en dat uw vraag daar is behandeld.

Uiteraard begrijpen wij dat deze situatie voor u ongemak veroorzaakt en
bieden u nogmaals onze excuses aan.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

T. van de Wouw
Manager Klantenservice

Behandeld door: Leon Zwarteveen

------------------------------------------------------------------------------
Vandaag 31 mei 2006 nog 1 uur en 24 minuten aan de lijn gehangen voor een helpdesk die ik niet heb gesproken. (Beltegoed op)
Weer een mailtje gestuurd met verzoek onmiddellijke reparatie of opzeggen per onmiddellijk. Nog geen reactie gehad.


Triest triest triest

PetHome
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2006 14:17

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door PetHome »

GRATIS BELLEN HELPDEST AT HOME.
dit is een herhaling van mijn post .

Volg dan onderstaand recept:

1. Laad de batterij van de mobile telefoon helemaal vol
2. weet zeker dat je de aankomdende 2 uur geen afspraken hebt
3. bel gratis [thx @eline van post hierboven] 0800-0078 --> is nog
het oude gratis nummer van athome. Hier wordt verteld dat ze een
nieuw nummer hebben, maar je wordt toch doorgeschakeld.
4. Na heb bellen duurt het een kwartier tot half uur voor de de
helpdesk hebt. Geeft niets, ze kunnen toch niets doen en je
gaat dan hopla in de wacht bij de tech dienst.
5. Neem het er even van en ga boodschappen doen
Of ga naar de wc. Na ruim 70 minuten kom je bij een medew
van de td. Verwacht hier ook niets van, maar het zal doorgestuurd
worden naar netwerkbeheer.
6. Leun lekker achterover dat je storing nu bij netwerk ligt.
7. Toon een op je gezicht dat het niet jouw 180 euro heeft gekost

Ria Trots
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2006 10:02

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Ria Trots »

Wij zijn in Rijen (Brabant) bezig actie te ondernemen tegen @Home. Wellicht zijn er DUIZENDEN GEDUPEERDEN en er gebeurt na al die maanden juridisch h e l e m a a l n i k s . Dat is toch onvoorstelbaar in Nederland.
Gemopper, geklaag, gefrustreerd en kwaad zijn helpen niet het probleem op te lossen: er moet juridisch actie gevoerd worden. Kan TROS Radar daar bij helpen?? Onze steun (en wellicht die van al diegenen die op de FORUM-pagina hebben gereageerd) heeft u al.
Ik geef graag mijn medewerking.
Ria Trots

johan-sijben
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2006 22:45

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door johan-sijben »

tja pethome,

terug gaan naat kpn binnen 2 maanden heeft een aantal knelpunten. Mijn oude nummer kan ik niet mee nemen. Internet ben ik dan kwijt en daar was ik van te voren tevreden over. Als ik binnen 2 maanden weg ga bij @home ben ik bang dat ik nog geen tv signaal meer over hou.
Dus zitten op mijn blaren is het enige en wachten tot het probleem opgepakt gaat worden en hopelijk krijg ik 1 euro per dag vergoed dat i geen telefoon heb. Het enige waar ik nog op wacht is dat ze 5,95 euro voor de telefoon van mijn rekening schrijven. Op dat moment heb ik pas echt te klagen.
gr
johan

@josseke
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2006 10:58

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door @josseke »

@Home
Postbus 9501
9703 LM Groningen
[email protected]

Betreft: Opzegging telefonie en internetdiensten

Beste mensen,

Op 18 april 2006 werd ik aangesloten op de telefoniediensten van @home. Daarvoor was ik overigens al enige jaren een zeer tevreden gebruiker van de @home internetdiensten. Tot mijn aangename verrassing werkte de telefoonaansluiting meteen en bleef ook de internetaansluiting gewoon doorwerken.

Nog geen week later, op 22 april, sloeg het noodlot toe: mijn internetverbinding werkte niet meer. Drie weken lang hebben uw medewerkers gezocht naar een oplossing voor dit probleem. Toen deze oplossing niet gevonden werd, hebben uw medewerkers mij een nieuw modem toegezonden. Dit modem heb ik op 17 mei ontvangen en conform instructie geïnstalleerd. Sindsdien functioneren noch mijn telefoonaansluiting, noch mijn internetaansluiting.

Vele, vele uren heb ik sinds 22 april 2006 met uw medewerkers, maar vooral met uw automatisch antwoordapparaat, aan de telefoon doorgebracht. Ik kwam er uiteindelijk achter dat op 17 mei uw medewerkers achter mijn naam het verkeerde hardware adres van het modem hadden ingetypt.

Al het vertrouwen dat ik in uw organisatie had is in die uren aan de telefoon volledig weggesmolten. Het laatste ticketnummer dat ik van u kreeg is xxxx en ik gelooft u mij, dit is echt het laatste ticketnummer dat ik van u krijg. Ik ben er achter gekomen dat ik echt niet zonder telefoon en email kan.

Daarom zeg ik bij deze zowel mijn telefonie- als mijn internetabbonement op de kortst mogelijke termijn bij u op. Ik ga ervan uit dat dit binnen uw algemene voorwaarden geen probleem is, aangezien ik voor wat betreft de telefonie nog binnen de proefperiode van twee maanden zit. Ik verzoek u mijn telefoonnummer te reserveren, totdat ik een andere telefonieprovider heb gevonden.

Mocht u van mening zijn dat mijn opzegging binnen de algemene voorwaarden niet mogelijk is, dan kunt u deze brief als een ingebrekestelling beschouwen voor een u toerekenbare tekortkoming. Ik schenk u dan nog vijf werkdagen vanaf dagtekening van deze brief om alle problemen te verhelpen.
Helaas moet ik u dan ook aansprakelijk stellen voor alle verdere schade die ik als gevolg van deze tekortkoming lijdt.

Ik verzoek u om in ieder geval per direct te stoppen met de automatische incasso´s van de abbonnementsgelden van de internet- en telefoondiensten. Ik trek bij deze de machtiging die u hiertoe heeft in en zal al uw incassopogingen van deze gelden storneren. Ook verzoek u om mij per brief te berichten over de afhandeling van mijn verzoek. Mijn telefoon en mijn email doen het namelijk niet.

Met niet meer zo heel vriendelijke groet,

FS
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2006 21:55

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door FS »

Ik heb al meer dan een week hetzelfde probleem, wel kunnen bellen maar niet gebeld worden. De helpdesk heeft een update verstuurd en daarna had ik helemaal geen verbinding meer. Geen bellen en geen internet.

Nu na een week bellen (kost me dus meer dan 100 euro inmiddels) heb ik weer internet maar nog steeds hetzelfde probleem met bellen.

Ik heb gelezen dat Flatron hetzelfde probleem had, maar ik kan niet lezen wat nu uiteindelijk de oplossing hiervoor is geweest.

Wie weet raad ?

Bedankt

Cees12
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2006 17:46

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Cees12 »

Ook ik dacht: leuk! Telefoon via de kabel. Geen KPN.
Lees en huiver over mijn ervaring. conclusie NIET DOEN !!

@Home
Postbus 9501
9703 LM Groningen

Berg en Terblijt, 9 juni 2006
Betreft: Opzegging telefonie

Beste mensen,

Op 22 mei 2006 werd ik aangesloten op de telefoniediensten van @home. Daarvoor was ik al enige tijd een tevreden gebruiker van de @home internetdiensten. Tot mijn aangename verrassing werkte de telefoonaansluiting meteen en bleef ook de internetaansluiting gewoon doorwerken.

Ongeveer een week later, sloeg het noodlot toe: mijn telefoonverbinding gaf voortduren de “in gesprek” toon, terwijl er natuurlijk geen in-gesprek was. Zeven dagen hebben uw medewerkers gezocht naar een oplossing voor dit probleem, zonder resultaat

Vele, vele uren heb ik met uw medewerkers, maar vooral met uw automatisch antwoordapparaat, aan de telefoon doorgebracht. Aangezien deze verbinding via mijn mobiel moest lopen (vaste lijn is immers in gesprek) naar uw 0900 nummer, ontstonden er voor mij hoge telefoonkosten voor deze verbinding.

Al het vertrouwen dat ik in uw organisatie had is in die uren aan de telefoon volledig weggesmolten. Ik heb twee keer een “probleemticket” gekregen, echter uw technische dienst is vrijwel onbereikbaar. En als zij te bereiken was, kon zij het euvel niet oplossen.

Deze onbereikbaarheid is een organisatiegebrek. Of het is wellicht een bewuste keuze om zo extra inkomsten te generen. Wat het ook is, het is in elk geval een kwalijke zaak en een korte-termijn politiek: klanten zullen zich van uw firma en van deze praktijk distantiëren en teleurgesteld afhaken.
U kent ongetwijfeld het oerprincipe van marketing: een teleurgestelde klant is een verloren klant.

Daarom zeg ik bij deze mijn telefonie-abonnement op de kortst mogelijke termijn bij u op. Ik ga ervan uit dat dit binnen uw algemene voorwaarden geen probleem is, aangezien ik voor wat betreft de telefonie nog binnen de proefperiode van twee maanden zit. Ik verzoek u mijn telefoonnummer te reserveren, totdat ik een andere telefonie-provider heb gevonden.

Mocht u van mening zijn dat mijn opzegging binnen de algemene voorwaarden niet mogelijk is, dan kunt u deze brief als een ingebrekestelling beschouwen voor een u toerekenbare tekortkoming. Ik schenk u dan nog vijf werkdagen vanaf dagtekening van deze brief om alle problemen te verhelpen.
Helaas moet ik u ook aansprakelijk stellen voor alle verdere schade die ik als gevolg van deze tekortkoming lijdt.

Wat verwijt ik U:
1. het leveren van een inferieur produkt
2. Het niet klantgericht omgaan met gefundeerde klachten over dit produkt; resp u niet kunnen inleven in de problemen van uw klant
3. Het niet creatief trachten op te lossen van een probleem: u vervalt in het strakke keurslijf van een grote, logge organisatie, waar een creatieve oplossing kennelijk niet kan.
4. U houdt een support in stand die klantonvriendelijk en extreem duur is voor de klant, wellicht doet u bewust als een extra inkomstenbron
5. U doet aan korte termijn politiek. De klant staat bij u niet centraal en is slechts een cashcow, Op langere termijn is dit een dodelijke strategie

Ik verzoek u om in ieder geval per direct te stoppen met de automatische incassos van de abonnementsgelden van de telefoondienst. Ik trek bij deze de machtiging die u hiertoe heeft in en zal al uw incassopogingen van deze gelden ongedaanmaken, te beginnen met de incasso van 9 juni 2006. Ook verzoek u om mij per brief of per mail te berichten over de afhandeling van deze opzegging.

Met niet meer zo heel vriendelijke groet

hubbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 dec 2005 23:38

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door hubbie »

Ik heb sinds 9 juni 2006 een @home telefonie, alles is goed gegaan. Na het aanmelden kreeg ik een paar dagen later de installatie pakket in huis inclusief de benodigde gegevens van @home. De normale overgang gebeurd ongeveer 11.30 maar vrijdag vroeg kon ik al bellen via @home

De lijn is zelfs beter dan bij de KPN, ben blij dat ik er weg ben, mocht het mis gaan met @home telefonie wat ik niet verwacht dan kan ik binnen 2 maanden gratis terug naar kpn.

Cees12
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2006 17:46

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Cees12 »

Prachtig dat het zo goed werkt.
Dat deed het bij mij ook (en bij vele anderen, lees het forum), maar na een week of zo heb je geen verbinding meer of In Gesprek.

En doe eens een testje: bel de help desk eens (0900--0740), het kan soms UREN duren voor je doorkomt. (En 0900 is erg duur).

Of stuur eens een mail met een wat lastigere vraag. Je krijgt het standaard antwoord: u moet bellen, En dan... zie boven.

Kortom, nee, stom dat ik hieraan ben begonnen, Ik ben nu een ervaring rijker maar wel zo'n honderd euro armer.... en nog geen oplossing.

PS : Ik heb per vandaag al 11 dagen geen telefoon... en @home weet het ook niet meer...

hubbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 dec 2005 23:38

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door hubbie »

ik heb de klantenservice al vaak gebeld, en hoefde niet lang te wachten. Het is trouwens lokaal tarief, heb sinds 4 april internet via @home en nog geen storing gehad en na het veranderen van modem kon ik na 15 minuten weer internetten en was er meteen een kiestoon. Het advies is ook van @home sluit alles meteen aan als je de internet/telefoon modem krijgt en wacht er niet mee.

Vorig jaar ging het slecht met de verbinding en toen ben ik ook gestopt met @home maar nu gaat het nog steeds goed.

Cees12
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2006 17:46

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door Cees12 »

OK, prima dat het zo goed loopt.
Ben ik dus wel jaloers op.
Ook ik had bij de installatoe direct de kiestoon: alles werkte prima totdat...
Overigens kost het geen "lokaal tarief" maar "lokaal tarief+ de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon" - dat dat hakt erin, geloof me...
Nogmaals, fijn dat het goed werkt bij je.
Stuur me over een maand eens een mail of en hoe het dan werkt...
[email protected]

PS Overigens is de proefperiode niet vrijblijvend want als je ervan ziet moet je terug naar KPN en dat kost EUR 47,95

hubbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 dec 2005 23:38

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door hubbie »

oke als je belt via je mobiel maar met een vast toestel is het lokaal tarief. Ik heb alle vertrouwen in @home dat het bij vele niet goed is helaas jammer maar daarom kan het bij mij wel goed gaan. Mocht het niet goed gaan dan zal ik het hier melden.

In de brief van KPN stond vermeld dat tijdens de proefperiode van @home het gratis was als je terug wilde naar KPN

PetHome
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2006 14:17

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door PetHome »

Ik wordt er een beetje moedeloos van van essent/atHome.

Ten tijde dat essent/AtHome het maar niet lukte om mijn aansluiting aan de praat te krijgen heb ik via opzeggingen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om mijn telefonie abbonnement op te zeggen.

de eerste reactie van essent/atHome hebben we hier veelvuldig kunnen lezen, maar na nog een harder mailtje van mijn kant is het dan toch gelukt om mijn telefoon abbonement in de proeftijd te beeindigen.

Sjappo zou je zeggen. Ware het niet dat er natuurlijk weer iets mis gaat en krijg ik een brief waar doodleuk wordt vermeld dat ik mijn telefoon EN internet abbonement wil opzeggen. Dat wil ik echter niet en heb ik ook niet aangegeven.

Nu heb ik zo het vermoeden dat er binnenkort bij mij wederom internet En telefoon er uit liggen.

Een mail sturen kan wel, maar met de doorlooptijden van essent/atHome weet ik dat ik 1 1/2 maand op antwoord kan wachten. Te laat dus voor een nieuw probleem wat op de loer ligt.

Ik wordt hier zo moe van van dat essent clubje.

lucifera666
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2006 23:17

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door lucifera666 »

heb ook alles van @home en geen klachten, mischien ligt het ook in het gebied waar je woont.
lucifera666

michel242
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2006 13:53

Re: At Home Klachten

Ongelezen bericht door michel242 »

Ik zit dus nog steeds zonder telefonie sinds 4 mei.

ik heb de deadline gezet op vrijdag 16 juni en dan ga ik alles opzeggen. en ik ga zeker ook niet terug naar KPN :-)

nog ff een vraagje aan Cees12: is je opzegging gelukt?

Gesloten