Pagina 1 van 2

Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 10:39
door artan00
Ik hoor erg veel klachten over de communicatie van NOKIA over de levertijd van de NOKIA 6280. Dit is een telefoon die erg populair is maar vooralsnog niet te verkrijgen is.

Het probleem hierbij is dat de telefoons wel door verschillende webshops als te koop wordt aangeboden op internet met een abonnement van 12 en 24 maanden. Dat houd dus in dat consumenten abonnementen afsluiten voor minimaal 12 maanden, maar er direct geen telefoon voor terug zien! Erg kwalijk en een vorm van consumenten bedrog is mijn mening!!!

Toch ligt niet alleen de schuld bij de webshops maar ook wel degelijk bij NOKIA omdat zij geen mededelingen doen over de levertijd van de telefoon, en waarom het product in Nederland zo verlaat is. (In andere EU landen is hij al leverbaar en in Nederland zou hij in het 1ekwartaal verschijnen) Op deze manier weet je als consument ook niet waar je aan toe bent en kun je nooit weten wanneer je, je telefoon kan verwachten!

Mijn mening is dat NOKIA een vorm van een persbericht of iets dergelijks moet uitbrengen over de gang van zaken betreffende de NOKIA 6280!! Hierdoor zou er veel onrust worden weggenomen bij de consumenten.

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 11:05
door jurgen2233
Ik heb dus zo'n abbonement afgesloten en ben nu al bijna 2maanden aan het wachten op die telefoon.

heb al tallozen mailtjes gestuurd naar nokia en de leveranciers alleen krijg je telkens weer te horen dat er nog niks bekend is en ik mag wel lekker door blijven betalen voor het abbonement maar geen toestel terwijl ik er al wel voor betaald heb.

ik vind dit een zeer kwalijke zaak van zowel nokia als de webwinkels die dit aanbieden.
je biedt toch niks aan als je niet weet wanneer het product komt?

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 11:10
door artan00
Ik raad iedereen aan die problemen heeft hiermee om een mailtje te sturen naar de redactie van RADAR, misschien dat ze er iets mee doen in een uitzending!!!!

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 12:10
door bboerman
Ik heb ook 2 maanden geleden de nokia 6280 besteld via een webwinkel en betaal nu ook mijn abbonement al 2 maanden. Ik hoorde dat er een productie fout bij nokia was en dat alle nokia 6280 terug moesten naar de fabriek. Dat is natuurlijk mogelijk, alleen dat daar zolang voor nodig is vind ik wel vreemd. Is er niet iets van een schade vergoeding te krijgen ofzo? Want we betalen wel voor de telefoon.

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 12:12
door jurgen2233
is al gebeurd heb ik net gedaan

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 13:02
door jurgen2233
Ik hoop dat hier iets mee wordt gedaan want wel betalen maar niks krijgen kan natuurlijk niet.

las net op telcomvergelijker bij het forum van de 6280 dat ie weer eind deze maand verwacht wordt maar ik weet niet wat ik nog moet geloven ik baal hier echt van!!

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 13:22
door themaster
Toch ligt niet alleen de schuld bij de webshops maar ook wel degelijk bij NOKIA omdat zij geen mededelingen doen over de levertijd van de telefoon, en waarom het product in Nederland zo verlaat is. (In andere EU landen is hij al leverbaar en in Nederland zou hij in het 1ekwartaal verschijnen) Op deze manier weet je als consument ook niet waar je aan toe bent en kun je nooit weten wanneer je, je telefoon kan verwachten!
de fout ligt wel geheel bij de webshops en niet bij nokia, ok het is spijtig dat hun ze niet kunnen leveren maar nokia heeft hem jouw niet verkocht en ook niet de telefoonmaatschappij waar jij het abbo hebt

de webshops weten niet wanneer het dan leverbaar is maar laten klanten lekker bestellen het is immers inkomsten he voor hun.
je kunt pas iets leveren als je het hebt, heb je het niet moet je het ook niet aanbieden.

ik adviseer iedereen met dit probleem de webshop schriftelijk aansprakelijk te stellen voor alle kosten die je nu hebt en niet eens kunt bellen.
desnoods geven ze maar een leentoestel.

ik ben hier net bij een een winkel geweest en die zeggen wij kunnen hem niet leveren wij kunnen al wel alles invullen maar het contract faxen wij niet door dat doen we pas op het moment dat wij alles binnenhebben.

dus moet je bijbetalen dan doe je das ook pas op het moment dat we hem daadwerkelijk hebben en zo moet het.

je kunt nokia wel de schuld geven maar die hebben hem niet verkocht de WEBSHOP is in gebreke gebeleven en niet anders

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 13:52
door artan00
Heb je idd gelijk in! Maar wat ik bedoelde met Nokia ook aansprakelijk is dat Nokia op haar site zet dat hij 1e kwartaal binnen zou moeten zijn, en als je nokia belt dan zeggen de medewerkers van niets te weten en even later hoor je weer dat het product in december al is vrij gegeven om naar de winkels te verschepen!! Erg onduidelijk. Zo;n groot en vooraanstaand bedrijf moet goed communiceren met haar handelaren en afnemers!!

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 13:58
door themaster
nokia levert hem niet aan jou dus zijn jou geen verantwoording schuldig ongeacht wat er op hun site staat.

de dealer geeft jouw valse info

als hij zegt we hebben hem nog niet is het probleem klaar

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 14:02
door jurgen2233
Ik vind het nog niet eens zo belangrijk wie schuld heeft in dit verhaal maar eerder wil ik dat het probleem gewoon opgelost wordt en daarbij kan alleen nikia ons onfo verschaffen en tuurlijk zitten de webwinkels fout ze hadden het gewoon niet aan mogen bieden!

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 14:04
door themaster
nokia kan duidelijkheid verschaffen

alleen die duidelijkheid moet toch via je webshop of leverancier komen

nokia levert nl niet rechtstreeks aan consumenten dus zijn ze jou ook geen uitleg verschuldigd

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 16:03
door johncj
ben al half jaar aan het wachten op de 6280! hij zou eerst in het 4e kwartaal 2005 uitkomen en ik wild ehem eigenlijk voor sinterklaas vragen.. nu zoveel maande later is die er nog steeds niet en wordt er ook niets duidelijk!! erg slecht van nokia!!! de telefoons zijn top maar goede reclame maken ze hiermee niet..
Het is dat er op dit moment geen andere vergelijkbare telefoon beschikbaar is, anders had ik al lang een andere telefoon gekocht.

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 16:10
door themaster
lezen is ook moeilijk op de site van nokia he

Beschikbaar: Gepland in het vierde kwartaal van 2005

gepland wil niet zeggen dat het ook leverbaar is dan het is en blijft een planning.

natuurlijk hoopt nokia op een vlotte verkoop maar als er iets tegenzit hebben hun ook pech.

nokia is niet degene die het jouw beloofd heeft dat heeft de webshop gedaan dus kun je bij hun je klacht neerleggen

ze hebben je nl al iets verkocht wat er niet is.

alleen sommige doen eerst iets en denken dan pas na

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 16:16
door johncj
Maar nokia MOET ook goede informatie verschaffen aan de webshops en aan zaken als belcompany e.d. !!!!!!

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 16:17
door johncj
klant is koning toch? webshops en belcompany zijn directe klanten van nokia. wij als consument zijn indirect klant..

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 16:18
door johncj
ik vraag me af hoe de communicatie is binnen nokia als zelfs de mensen die bij de infolijn werken helemaal niets weten over de nokia 6280..

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 16:22
door artan00
@ themaster= he pik ik weet niet of jij op deze forum gekomen bent om alleen op iedereen te zeuren......, maar ik heb liever dat je gewoon ff mee denkt en niet alleen vervelend informatie geeft en iedereen maar loopt terecht te wijzen!!!!! Bedankt. ;-)

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 16:32
door themaster
Maar nokia MOET ook goede informatie verschaffen aan de webshops en aan zaken als belcompany e.d. !!!!!!
ik ken zelf een eigenaar van een telefoonzaak (nee geen grote keten) ik heb hem net gebeld met dit verhaal zelfs hij heeft van NOKIA een mailing gehad dat ze niet weten wanneer ie leverbaar is.

dus webshops ed hebben die ook gehad dus daar moet je zijn met klachten die verkopen lucht aan je en niks anders.

nokia heeft zijn afnemers voorgelicht alleen dat de afnemers daar zelf niks mee doen ja das het probleem van de webshop-klant en niet van nokia-klant

en artan00 je hebt wel een grote bek hier kom gewoon voor mijn gezicht schelden dan heb je lef.

dat jij als consument niet kunt denken kan een ander niks aan doen gedraag jezelf sukkel 1ste klas

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 18:48
door johncj
master.. nu mag jij uitlegge waarom nokia niets weet..
ze wete vast wel WAT, in ieder geval wat er kapot is aan de telefoon of wat het gebrek is. en ook nokia zal vast wel wete wanneer de telefoon ONGEVEER zal uitkomen. nokia weet vast wel of het over dagen weken of maanden gaat..

Re: Levertijd NOKIA 6280

Geplaatst: 07 mar 2006 18:51
door johncj
als er een klant naar jou toe komt en hij vraagt of je de nokia 6280 hebt en jij zegt nee. dan wil die klant toch ook weten waarom die er nog niet is en hoe lang het nog duurt voordat die komt?

juist jij als zakenman (hoop dat je dat bent) moet de juiste informatie willen weten en verschaffen een jou klanten..