Wat is de waarde van een offerte? (cv-ketel)
Geplaatst: 07 mar 2006 20:12
Een vraagje; enige tijd geleden heeft een firma bij ons een cv-ketel geinstalleerd compleet met afvoer e.d. We hebben de eigenaar eerst uitgenodigd om een offerte te laten maken en hebben hier ook duidelijk aangegeven waar de afvoer van de ketel gemaakt moest worden. Snel daarna hebben we een schriftelijke offerte binnengekregen waarin o.a. het volgende is omschreven:
- Het leveren en monteren van de benodigde materialen om de ketel aan te sluiten.
- Het geheel bedrijfsgereed opleveren.
- Het monteren van een vulkraan en afvoer t.b.v. de cv en een extra tapkraan nabij de cv op basis van regie
-Bovengenoemde leveringen en werkzaamheden kunnen wij u aanbieden voor de prijs van € x.xxx.xx
We hebben deze offerte goedgekeurd en de firma opdracht gegeven om de zaken, omschreven in de offerte, uit te voeren. Op het moment dat de installateur bij ons thuis kwam wist hij niet dat hij ook de afvoer moest maken. We hebben hem duidelijk gemaakt dat dit wel was afgesproken en dat dit ook zo in de offerte was omschreven. Hij heeft toen met de eigenaar gebeld en deze heeft hem ook gezegd dat de afvoer gemaakt moest worden.
Nadat alles goed was verlopen kregen we enige tijd daarna de factuur waar echter een extra regel was toegevoegd met daarop de mededeling dat er 150 Euro extra in rekening werd gebracht voor het maken van de afvoer en voor een extra kraan. Hier waren wij het dus niet mee eens omdat toch, naar onze mening, duidelijk in de offerte stond omschreven. We hebben direct een email naar de firma gestuurd met de mededeling dat we het hier niet mee eens waren. Daarop werd niet gereageerd. Deze week kregen we een herinnering voor het openstaande bedrag van 150 Euro (de rest van de factuur hebben we wel betaald). Hierop hebben we weer via de mail gereageerd en kregen hierop wel een reactie. Er werd geschreven dat de rekening (van 150 Euro) voor de afvoer was zoals omschreven in de offerte. Wij hebben daarop gereageerd met de melding dat wij dat niet uit de offerte konden opmaken. Hierop werd gereageerd met: "Er staat in de offerte duidelijk op basis van regie,wat inhoud dat dit verrekend word anders had ik het erbij geteld en was je duurder uit."
Ik heb aangegeven dat ik "op basis van regie" toch iets anders vind dan dat ik daaruit moet concluderen dat er daarna nog nagefactureerd kan worden. Zeker omdat in de offerte duidelijk staat dat alle zaken voor het bedrag zouden worden uitgevoerd.
De leverancier blijft echter volhouden dat wij die 150 Euro moeten betalen. Wij zijn echter een andere mening toegedaan.
Wie kan mij helpen op welke manier ik de leverancier duidelijk kan maken dat wij die rekening niet hoeven te betalen?
Alvast bedankt voor de moeite.
- Het leveren en monteren van de benodigde materialen om de ketel aan te sluiten.
- Het geheel bedrijfsgereed opleveren.
- Het monteren van een vulkraan en afvoer t.b.v. de cv en een extra tapkraan nabij de cv op basis van regie
-Bovengenoemde leveringen en werkzaamheden kunnen wij u aanbieden voor de prijs van € x.xxx.xx
We hebben deze offerte goedgekeurd en de firma opdracht gegeven om de zaken, omschreven in de offerte, uit te voeren. Op het moment dat de installateur bij ons thuis kwam wist hij niet dat hij ook de afvoer moest maken. We hebben hem duidelijk gemaakt dat dit wel was afgesproken en dat dit ook zo in de offerte was omschreven. Hij heeft toen met de eigenaar gebeld en deze heeft hem ook gezegd dat de afvoer gemaakt moest worden.
Nadat alles goed was verlopen kregen we enige tijd daarna de factuur waar echter een extra regel was toegevoegd met daarop de mededeling dat er 150 Euro extra in rekening werd gebracht voor het maken van de afvoer en voor een extra kraan. Hier waren wij het dus niet mee eens omdat toch, naar onze mening, duidelijk in de offerte stond omschreven. We hebben direct een email naar de firma gestuurd met de mededeling dat we het hier niet mee eens waren. Daarop werd niet gereageerd. Deze week kregen we een herinnering voor het openstaande bedrag van 150 Euro (de rest van de factuur hebben we wel betaald). Hierop hebben we weer via de mail gereageerd en kregen hierop wel een reactie. Er werd geschreven dat de rekening (van 150 Euro) voor de afvoer was zoals omschreven in de offerte. Wij hebben daarop gereageerd met de melding dat wij dat niet uit de offerte konden opmaken. Hierop werd gereageerd met: "Er staat in de offerte duidelijk op basis van regie,wat inhoud dat dit verrekend word anders had ik het erbij geteld en was je duurder uit."
Ik heb aangegeven dat ik "op basis van regie" toch iets anders vind dan dat ik daaruit moet concluderen dat er daarna nog nagefactureerd kan worden. Zeker omdat in de offerte duidelijk staat dat alle zaken voor het bedrag zouden worden uitgevoerd.
De leverancier blijft echter volhouden dat wij die 150 Euro moeten betalen. Wij zijn echter een andere mening toegedaan.
Wie kan mij helpen op welke manier ik de leverancier duidelijk kan maken dat wij die rekening niet hoeven te betalen?
Alvast bedankt voor de moeite.