Pagina 1 van 1

UPC

Geplaatst: 08 mar 2006 12:28
door loed
hallo,ik heb sinds 1 maand een contract afgesloten bij upc
voor internet en telefonie.
internet doet het prima,maar telefonie geeft een probeem, het schijnt dus dat op mjn adres geen dekking mogelijk is voor dit onderdeel.
UPC zegt mij nu dat ik een conract heb afgesloten voor 1 jaar, maar kan eigenlijk niet leveren wat contractueel is afgesloten.
Wie heeft hier ook ervaring mee? en kan mij helpen!

Re: UPC

Geplaatst: 08 mar 2006 12:59
door kanovaarder
Laat u zich niet verleiden door tijdenlang zeuren door UPC.
Het is UPC zelf die niet kan leveren wat u met hen bent aangegaan en daarmee is de overeenkomst tussen uw beiden niet geldig.
In ieder geval moet UPC u dat deel wat zij niet leveren kunnen (telefonie) niet in rekening brangen.
Standaard in deze moet zijn: Een aangetekende brief met bericht van ontvangst en daarin melden dat u binnen (een door u gestelde) redelijke termijn van UPC verwacht dat zij zich houden aan de overeenkomst tussen UPC en uzelf gesloten.
Stel dat u na het verstrijken van die termijn u in ieder geval de kosten van het telefoonabonnement die zij al in rekening hebben gebracht terug eist + de kosten verbonden aan de aanmaning uwerzijds (brief/brieven, telefoontjes en overigen).
Dat u alleen dat deel verder aan UPC betaald wat UPC ook levert dus TV en internet.
Vermeld dat u in het geval van het uitblijven van enige adequate afhandeling van uw brief u in dat geval de automatische betaling aan UPC stop zal zetten en alleen die bedragen aan UPC verder zal overmaken voor dat deel waarvoor UPC u diensten levert.

Re: UPC

Geplaatst: 16 mar 2006 23:44
door floortje77
Hoi,
Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem gehad met een andere telefoonaanbieder. Het vervelende is dat je een jaarcontract hebt, en om onder dat contract uit te kunnen zul je moeten aantonen dat je dus geen dekking hebt. Wat je kunt doen is, continue bellen voor een storing. Dus om monteurs vragen, storingsmeldingen achterlaten, emails sturen met storingsmeldingen, brieven etc etc. Als je dit een tijdje hebt gedaan, bel je de afdeling opzegging of klantenservice ( das bij elk bedrijf weer anders) en geef je aan dat je wilt opzeggen ivm storingen. Ze kunnen dan moeilijk om het aantal meldingen heen en je kunt op deze manier aantonen dat het produkt niet naar behoren werkt.
en anders zou je nog rechtshulp kunnen inschakelen als je zover wilt gaan. Of uitrekenen wat je zou moeten betalen als je het contract tussentijds opzegt als je het echt zat bent en hier bv geen zin meer in hebt.
1 tip nog, noteer altijd de naam van de medewerker en het tijdstip, en vraag in een gesprek daarna altijd of je gesprek met de medewerker daarvoor is geregistreerd.
Heel veel succes en ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Re: UPC

Geplaatst: 17 mar 2006 00:23
door kanovaarder
Met UPC bellen?
Kom nou!
Ook daar maken zij winst op door je lang te laten hangen op een 0900-nummer!
Gewone brief schrijven?
Kom nou! UPC gebruikt de z.g. "Guust-Flater" administratie !
Kent u die niet?
Wel lees maar mee!
In het UPC-gebouw is een kamer met een lange tafel.
De eerst post komt op maandag binnen en wordt op de tafel gelegd.
De tweede dag weer post. Wordt op die tafel gelegd en de post van dag 1 schuift een plaats op.
De derde dag weer post op de tafel, de post van dag 2 en 1 schuiven één dag op.
Elke dag weer post en elke dag schuift eerdere post een plaats op.
Dan komt de 6-e dag. Post 5,4,3 en 2 schuiven een plaats op en post van de eerste dag valt in een grote papiermand.

Ziezo, dat is ook weer afgehandeld!

Maar nu serieus.
De goede man hoeft helemaal niet te bewijzen dat hij geen ontvangst of verbinding heeft.
Het is aan UPC te bewijzen dat hij dit wel heeft!

Dus, ook gelet op de Guust-Flater afhandeling van de post een aangetekende brief met bericht van ontvangst en verder handelen zoals eerder al is aangegeven!

Met vriendelijke groeten

Guu oh nee, De Vrije Vogel