LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kireth
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2006 12:41

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door kireth »

Ook ik ben er helaas ingetuind. Hoewel ik altijd heel erg sceptisch en achterdochtig ben met dit soort verkooppraktijken, en ook echt met de instelling aan de deur stond, van; ik ga echt niet overschakelen op een andere provider, heeft de jongedame die bij mij aan de deur stond , mij er toch van weten te overtuigen dat Pritell namens KPN ons een geweldige aanbieding mag doen, om zo de klanten die ze binnen hebben, om die ook binnen te houden. Ook wij waren speciaal door KPN geselecteerd. Op mijn argument dat ik niks wilde tekenen omdat ik ook graag even met mijn man wilde overleggen, had ze natuurlijk ook meteen d'r antwoord klaar. Ik kan altijd binnen 8 dagen opzeggen, en dan is er niks aan de hand, zei ze.
Verder liet ze het ook overkomen, vond ik, alsof je dan ook geen apart abonnement betaald, maar echt alleen 9.95 per maand, incl, btw. En 30 % korting op bellen naar mobiel en naar het buitenland.
Ik dacht nog ( oerstom natuurlijk !) ja, als het van KPN is , zal het wel goed zitten, want dat heeft zij mij echt tot 3x toe bevestigd !
Meteen nadat ze weg was, en ik met m'n folder naar binnen liep, bekroop me al een heel naar gevoel, dat er mij een oortje was aangenaaid ! Dus na een paar minuten ben ik weer naar buiten te gaan, om die kaart terug te vragen, want ik had natuurlijk wel getekend.
Maar ja, de vogel was al lang gevlogen. Ik kon ook niet verder weg om te kijken, want ik zit alleen met 3 kleine kinderen thuis, zonder auto.

Toen m'n man thuis kwam, heel het verhaal gedaan, en die vond natuurlijk ook dat ik superstom was geweest, maar toen dacht ik dat het allemaal nog wel mee zou vallen, dat ik gewoon op kon zeggen. Tot we gisteren avond even rond gingen kijken op internet, en terecht kwamen op het forum van Tros radar !!
Ik schrok me kapot !!
Daarop heb ik meteen actie ondernomen en de adviezen van * bedekt 22* opgevolgd, compleet met het voorbeeld van de afzegbrief.
Heel fijn trouwens, bedekt 22, op deze manier kan je veel mensen helpen, denk ik. Nou maar hopen op de goede afloop. Ik laat het nog wel weten.

sanpat
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2006 13:38

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door sanpat »

Beste Kireth,

Sorry te horen dat ze jou ook om de tuin hebben geleid.
Kun je dit ook aan KPN melden? Mag per email. Zij zijn heel blij met dit soort meldingen.
Ik werd na het melden persoonlijk teruggebeld door iemand van KPN. De telefoniste vertelde mij dat helaas veel mensen geen melding maken van het misbruik van hun naam door KPN en dat ze blij was dat sommige mensen dat wel doen.
Het hoofdkantoor van KPN gaat het onderzoeken. Hoe meer klachten over Pritell. Hoe sterker KPN natuurlijk staat.

Succes, en ik hoop dat je geen incasso bureau op de stoep krijgt voor de EURO 35,00 opzegkosten + incassokosten. Hopelijk hebben jullie meer geluk.

Groetjes,

Sanpat

kireth
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2006 12:41

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door kireth »

Hallo, Sanpat.

We hebben KPN inmiddels op de hoogte gebracht en worden ook terug gebeld een dezer dagen. We zijn ook nog benaderd door Pritell, ze wilden even de adresgegevens controleren. We hebben natuurlijk meteen gezegt absoluut geen gebruik te willen maken van hun aanbod omdat we ons opgelicht voelen. Ze zei hiervoor begrip te hebben en dat het zo inderdaad niet hoort. Ze heeft gezegt de overeenkomst niet door te laten gaan..... we zijn benieuwd...

kireth
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2006 12:41

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door kireth »

Ik zou nog even laten weten hoe het verder gaat met m'n annulering bij Pritell.
Vandaag, 1week en 2 dagen nadat ik de aangetekende brief naar Pritell heb verstuurd, krijg ik een superkort briefje terug, met de volgende tekst;
Naar aanleiding van uw brief, delen wij u hierbij mede dat u per direct bij ons bent afgemeld. Vertrouwende u zo naar behoren te hebben ingelicht, teken ik............m.v.g. Pritell Klantenservice.
Geen naam of niks eronder, alleen een vage paraaf.
Maar goed, ik heb nu toch goede hoop dat het is afgewerkt, maar we juichen nog maar niet te snel. We wachten af.

Ria Berends
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2006 08:45

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Ria Berends »

Mijn oudere buurvrouw was ook in de misleidende verkooptrucs van Pritell getrapt. Na een telefoontje met Pritell bleek dat ze ervan afkon door een opzegging maar moest ze wel de factuur betalen + 35 euro afmeldingskosten.
Na een ochtend telefoneren met alle instanties kreeg ik de "Gouden Tip" van de KVK in Hilversum:
Alle overeenkomsten van Pritell moeten gedagtekend worden door de Kamer van Koophandel. Bij de KVK in Hilversum is nog niets gedagtekend van Pritell. Pritell is aangesloten bij bovenstaande KVK.
Als de overeenkomstem niet gedagtekend zijn, zijn ze niet geldig.
Voor de buurvrouw heb ik een brief getypt en die aangetekend verstuurd. Inmiddels heeft ze een brief ontvangen waarin de overeenkomst beeïndigd is. De automatische incasso is ingetrokken bij de bank.

Hieronder de brief die AANGETEKEND verstuurd is:"

"

Aangetekend

Aan:

PriTell BV
Postbus 60310
1320 AJ Almere




Woonplaats en datum,

L.S.

Hierbij laat ik U weten, dat ik afzie van de overeenkomst met PriTell BV om mij de dienst te leveren waarvoor ik tijdens een bezoek van een uwer colporteurs op 28 maar j.l. heb getekend. Het gaat om de overeenkomst: ‘PriTell, een heel jaar lang onbeperkt bellen van vast naar vast binnen Nederland, voor slechts € 9,95 per maand en bel voordelig naar mobiel en buitenland’.

Na navraag bij de KVK in Hilversum blijkt dat uw geen overeenkomsten heeft laten dagtekenen bij voornoemde Kamer van Koophandel.
Ook heb ik de Postbank laten weten het bedrag a 37,72 euro van de faktuur 6050042335 tegen te houden cq. terug te laten storten op mijn girorekening

Gaarne ontvang ik van u een bevestiging van beeïndiging van deze overeenkomst.

Voor de goede orde deel ik mee dat ik geen prijs stel op uw bezoek aan huis of telefonisch kontakt.


Handtekening

Naam
Adres
Postcode en Woonplaats

"
Ik hoop dat dit voor iedereen gaat lukken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

teleromeo
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2006 10:12

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door teleromeo »

Beste Forumleden,

Na jullie relaas te hebben gelezen vroeg ik me af of mijn verhaal iets zou toevoegen aan de asociale wijze van verkoop van Pritell.
Op 16 mei jl. kwam er een dame aan de deur bij mijn partner.
Zij had een mooi verhaal over de aktie die ze hadden en vroeg of mijn partner interesse had.

Mijn partner gaf aan eerst met mij te willen overleggen en nam een aanmeldingskaart in ontvangst. Haar werd gevraagd alvast wat gegevens te verstrekken en gaf NAW-gegevens op en ook het bankrekeningnummer. Mijn partner heeft echter niets ondertekend en nog nadrukkelijk gevraagd of wij nergens aan vast zaten. Dit zou niet het geval zijn geweest. Mijn schoonvader was op dat moment aanwezig en getuige van het hele voorval.

Tot mijn verbazing kreeg ik echter op 31-5-2006 een brief van Pritell waarin wij als nieuwe klant werden verwelkomt. Ik heb direct een fax gezonden met daarbij het ongetekende aanmeldingskaartje en aangegeven dat wij geen overeenkomst wensten en ook niet getekend hadden hiervoor. Tevens heb ik via e-mail de klantenservice ingelicht.
Die wist mij te melden dat wij gewoon belden via Pritell en dat men over een geldige getekende aanmelding zou beschikken.
Ik heb vervolgens per aangetekende met ontvangst bevestiging nogmaals e.a. op trachten te zetten. Dankzij een attent forumlid op dit forum heb ik de bankrekeningen van Pritell selectief weten te blokkeren.

Vrijdag jl. kreeg ik de ontvangst bevestiging van mijn aangetekende brief retour waarin ik overigens had vermeld niet van plan te zijn die 35 euro te betalen tenzij men mij een kopie van de door mijn partner ondertekende aanmeldingskaart kon tonen.
Ik heb namelijk het vermoeden dat de verkoopster zelf een krabbel heeft gezet op het formulier.

Sinds gisteren heeft Pritell echter een blokkade op mijn uitgaande lijn gezet dus kan ik niemand meer bellen. Pure chantage en afpersing dus om geld af te troggelen. Ik heb KPN gebeld en die bevestigde dat ik uitbelde via een andere provider!
Inmiddels heb ik mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld die de zaak in onderzoek heeft. Ook heb ik de politie ingelicht en zij onderzoeken of er voldoende reden is om aangifte te doen van oplichting of afpersing.

Wordt ongetwijfeld vervolgd!

Ria Berends
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2006 08:45

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Ria Berends »

Volgens mij kun je wel bellen via de KPN, alleen moet je overal 1655 voor zetten. Vraag het anders voor de zekerheid nog even na.

jolanda roelofs28
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2006 10:32

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door jolanda roelofs28 »

ja er kwam bij mij ook een jongen aan de deur met hele mooie praatjes
je kan nu onbeperkt bellen voor maar 9.95 ik vertelde klinkt goed maar mijn vriend moet hier toestemming voor geven en die is op vakantie want kpn staat op zijn naam hij zei maak niet uit je bent niks verplicht
je wordt eerst gebeld maar ik moest wel even tekenen en hij wilde ook de rekeningnummer van mijn vriend die heb ik dus niet gegeven maar hij had wel een rekeningnummer nodig dus ik gaf de mijne op ik vroeg waarom heb je die nodig dat is alleen ter controle verder niks en ik vroeg ben ik echt niks verplicht nee zij die echt niet je wordt gebeld en dat kan je zeggen of je het wilt of niet.
nou ik ben dus niet gebeld en ze hebben me aangemeld.
ik heb gebeld gefaxt en gemailt volgens wordt ik gebeld en wordt door zo'n meid onbeschroft behandelt het was allemaal niet waar en het was mijn eigenschuld ik werd gewoon als leugennaar uitgemaakt op de manier hoe ze me behandelde mijn vriend boos op me hoe heb je nou kunnen tekenen ja dom maar er werd mij verteld je bent niks verplicht en je wordt eerst gebeld. zelf naar brieven schrijven krijg ik toch de rekening thuis 30 euro omdat ik had opgezegd en en 30,-euro voor wat ik gebeld heb plus btw 73,72,- en het was 9.95 onbeperkt bellen klopt niks van als je het zo bekijkt zijn ze nog duurder dan kpn nu maar weer een brief schrijven maar aangetekend en hopen dat ze nu wel aanwoord geven hopen dat ze die gasten aanpakken (oplichters) :cry:
jolanda
Laatst gewijzigd door jolanda roelofs28 op 05 aug 2006 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

limpie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:12

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door limpie »

Ook hier een hier een niet zo oplettende muts!
De jongedame in kwestie kwam rond etenstijd aan de deur.
Ik was dus druk in de weer met de piepers en met 2 jengelende kindjes die honger hadden.
Toen ze aanbeldde kwam ook gelijk een stortbui naar beneden en omdat de kleinste haar kans schoon zag en naar buiten sprong heb ik haar even binnen gevraagd.
Ze sprak turbo en voor ik het wist was ze weer weg en was ik 2,50€ armer voor het werk wat zij doet.
Nu had ik in de eerste instantie nog zoiets van nu dat heb ik goed geregeld en ging dus gauw weer verder met de piepers.
Man lief komt thuis en ik geef hem het formulier met de mededeling dat ik binnenkort ook nog een bevestiging thuis gestuurd krijg.
goeie deal gemaakt he?
Nou gaat hij dus iets verder kijken en schiet gelijk het internet op!
Ja daar had ik geen tijd voor tussen de aardappels en kids en vertegenwoordigers door.
Komt hij dus op deze site terecht!
Wij zo'n beetje alles zitten alles zitten lezen en we zijn ons dus kapot geschrokken.
Nou wat een goeie deal!!!
We hebben gelijk een e-mail naar pritell gestuurd, de KPN op de hoogte gebracht, en een brief klaar gemaakt om morgen aangetekend te versturen.
De dame bij de KPN zij ons dat ze al het mogelijke doen om dit te stoppen, maar dat wij het zelf op moeten zeggen bij Pritell.
Wel heeft zij er een melding op het kantoor van gemaakt.
Ook heeft ze ons het telefoonnummer gegeven van de Opta en gezegd dat het heel verstandig was om daar een melding te maken van ons geval.
Gelijk erachteraan heb ik onze bank gebeld om de rekeningen die gaan komen niet te betalen.
Ook kregen wij via de bank en de KPN het advies om bij zoveel mogelijk sites waaronder deze, de consumentenbond enz. een melding te maken.
Dit zou het enigste kunnen zijn wat wij kunnen doen om het te stoppen.
Voor wie wil zal ik het telefoonnummer van de Opta hier vermelden:
0800-0223122.
Wij hopen het beste.
Wat ik van de KPN heb begrepen hoeven we niet te gaan bellen, want er is inderdaad nooit iemand aanwezig, maar ik ga het toch morgen proberen, en die brief gaat morgen aangetekend de deur uit dus ik hoop het beste!
Linda

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Kika29 »

Als je geen contracten wil aangaan NOOIT je bankrekeningnummer en andere naw-gegevens geven.Er zijn verschillenmde bedrijven die hierdoor toch aan de slag gaan met alle gevolgen van dien!!!

Ik wens jullie allemaal sterkte en succes met de afhandeling....

limpie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:12

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door limpie »

Nog heel even een kleine opmerking.
Ik heb dus vandaag de Opta gebeld.
Het is alleen een ander nummer dan ik eerder heb doorgegeven.
namelijk: 088-0707070.
Ik werd hier onzettend netjes behandeld en vriendelijk bedankt voor het doorgeven.
Ook kreeg ik te horen dat ik goed had gehandeld door gelijk een aangetekende brief te versturen en de bank in te lichten, en de Opta te bellen.
Ze zouden het heel fijn vinden als meer mensen dit zouden doen dan konden ze er ook makkelijker mee aan de slag.
Dus bij deze..........

Linda

jolanda roelofs28
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2006 10:32

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door jolanda roelofs28 »

nou ik heb een week geleden een aangetekende brief gestuurd. tot nu toe heb ik nog niks terug gehoord wie weet laten ze nog wat horen maar ik betwijfel het ik snap eigenlijk niet als instantie's weten over hoe hun te werk gaan dat ze nog steeds mogen bestaan ze zeggen we doen er wat aan maar het kwaad is al geschied en er worden nog meer mensen opgelicht in de tussen tijd. je krijg bij pritell wel iemand te pakken aan de telefoon maar ze schepen je gewoon af we zijn er mee bezig enz. je heb er dus niks aan en ze zijn onbeschoft dus je kan wel zien wat voor bedrijf.
Daarbij was ik de gene die getekent had en niet mijn vriend het staant op zijn naam nou heb ik gehoord dat mijn handtekening niet rechts geldig is we zijn niet getrouwd en ik ben niet bevoegd. dus eigenlijk kunnen ze mij niks maken dat heb ik ook in de brief geschreven.
nou hoop ik dat ze iets terug sturen.
:?:
jolanda

limpie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:12

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door limpie »

Nou ik heb vorige week gelijk een mailtje gestuurd en daar heb ik de reactie op gekregen dat we uitgeschreven zijn.
Dit hebben we natuurlijk gelijk uitgeprint.
Op de aangetekende brief hebben we niks gehoord.
Misschien volstaat het hiermee.
Ik ben benieuwd.
Ze zullen inderdaad ook zelf wel een keer in de gaten krijgen dat het toch wel alom bekend gaat worden.
Wat ik inderdaad niet snap is dat dit soort bedrijfjes er telkens toch tussendoor glippen en de nodige slachtoffers kunnen maken.
Daarom is het ook zo belangrijk dat je er melding van maakt bij de Opta.
Die kunnen stappen ondernemen.
suc6

linda

TeBokkig
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2006 16:36

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door TeBokkig »

Ook bij ons stonden zojuist 2 verkopers aan de voordeur. Wat voelde ik mij tijdens dat gesprek ongelofelijk dom.

Op de verschillende vragen kreeg ik onvoldoende of ontwijkende antwoorden. Dat ik aangaf eerst nader te willen informeren (o.a. doornemen van de voorwaarden) werd aangegeven dat alleen op betreffend moment van de aanbieding gebruik kan worden gemaakt. Morgen zouden ze weer ergens anders zijn en is er geen mogelijkheid meer. Dan moest ik maar iedere maand onnodig veel meer betalen. Dat was voor mij de druppel!

Ik ben blij dat ik o.a. na het lezen van al uw reacties de conclusie kan trekken dat ik er goed aan heb gedaan niet op het aanbod in te gaan.

Allen bedankt voor uw waarschuwing! Diegene die nog in onderhandeling zijn wens ik een goede afloop toe.

jolanda roelofs28
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2006 10:32

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door jolanda roelofs28 »

nou ik had een brief geschreven en tot nu toe heb ik niks meer van ze gehoord geen incasso gekregen of herinneringen dus hopelijk is het opgelost en blijf het zo dat ik niks meer krijg te horen.

trap er niet in het zijn oplichters maar goed dat melden ze niet bij de deur. :?
jolanda[/b]

dickvanvliet
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2006 00:10

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door dickvanvliet »

07/11/2006 Ridderkerk
Ook bij mij is de vertegenwoordiger van pritell langs geweest en ik ben in het verhaaltje gestapt zonder eerst goed te checken, gelijk deze avond nog een brief gemaakt om op te zeggen. Ik hoop er zo nog van af te komen.

R. van Dijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2006 00:20

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door R. van Dijk »

Dick, Brief inzake opzeggen aangetekend versturen
binnen 8 dagen na tekening van het contract.

niki lagerberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2006 17:06

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door niki lagerberg »

:( :x :twisted: ten einde raad omdat ik niet meer weet wat te doen heb ik op aanrade van een juridischloket eens hier bij radar gekeken wie er allemaal de dupe zijn van snelle jongens aan de deur !!!!!!!! prachtig geweldig en goedkoop !!!!! snik heb geen telefoon meer terwijl kpn zegt dat alles moet werken!niet hun schuld maar die vanJAZZPHONIE ahhh :twisted: mensen pas op voor JAZZPHONIE een stelletje idioten onbeschoft niet bekwaam die je van alles beloven maar na 3 maanden mij nog zonder telefoon laten zitten en emailen noem maar op !!!!zeer agressieve verkoop en leugens !!!!!!!!!! bellen internet en tv (dom ookvan mij) niks werkt en er komen steeds meer grote klachten binnen.blijf lekker waar je zit als het werkt en kijk eens rustig verder....want al dat nieuwe is nog zo'n puinhoop !!!!!

JAZZPHONIE NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!!!!!!!

Jolanda1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2006 17:02

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Jolanda1971 »

Mijn moeder is gisteren ook in de vage verhalen van Pritell getrapt...helaas! Ze tekent nooit iets en zeker niet aan de deur. Echter, omdat deze vrouw beweerde van KPN te zijn zei mijn moeder hier wel vertrouwen in te hebben. Ze had ook nog een verhaal over bellen en internetten en zodoende belde mijn moeder mij op (ik was daar immers mee bezig...de vrouw van Pritell ontraadde mij met KPN of Het Net in zee te gaan...had ik niet naar Radar gekeken? Ik vond het al vreemd dat iemand van de KPN zijn eigen produkt afkeurde...toen ik doorvroeg bleken de klachten ineens alleen van Tiscali en nog een andere provider te komen. Vaag!

Vanochtend om 09.00 uur werd mijn moeder al opgebeld voor een gegevenscheck. Omdat ik had gezegd ervan af te zien, gaf mijn moeder dit ook aan. U bent niet van KPN en daarom trek ik mij terug. Nog steeds gaf de telefoniste aan wél van KPN te zijn! Ik heb dankzij de tips op deze site mijn moeder geinstrueerd. Hopelijk komt ze er goed van af!

telemuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:47

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door telemuis »

Hallo beste mensen.

Ook ik heb een klacht over pritell.
Mijn moeder 80 jaar oud is in jan 2007 benaderd door een verkoopster van pritell.
Na het horen van haar vehaal is ook mijn moeder er in getrapt.
Er is meteen al € 26.00 van haar rekening gehaald, terwijl ze geen rekening nummer heeft afgegeven.
Hoe is het mogelijk dat ze aan haar reknr zijn gekomen, en wat kunnen wij het beste doen om er vanaf tekomen.
Graag hoor ik van jullie, alle advies is welkom.
Snap niet dat mensen zo gemeen kunnen zijn om onschuldige mensen op die manier op te lichten.

Alvast dank
Telemuis

Gesloten