LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
R. van Dijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2006 00:20

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door R. van Dijk »

Beste telemuis,

Indien mogelijk binnen acht dagen (na ingaan contract) schriftelijk opzeggen(aangetekend).
Middels aangetekende brief vragen om een kopie van het orginele stuk (dit i.v.m.) datum aftekening door de kamer van koophandel.

Verder zal ik tussen aanhalingstekenens het een en ander plaatsen mischien dat je er wat mee kunt.

(Een overeenkomst is zonder meer ongeldig of kan ongeldig worden verklaard als:

Eén van de partijen minderjarig is of onder curatele staat.


De persoon niet bevoegd is om de organisatie/ het bedrijf te vertegenwoordigen. De organisatie/ het bedrijf is dan niet rechtsgeldig vertegenwoordigd en dus ook niet gebonden aan de overeenkomst.


Als de inhoud van de overeenkomst in strijd is met de wet, de goede zeden, de openbare orde of met de beginselen van redelijkheid en billijkheid.


Als de overeenkomst is aangegaan onder dwaling (bijvoorbeeld als een partij een verkeerde indruk van een product had en op grond daarvan de overeenkomst is aangegaan).


Als de overeenkomst is aangegaan onder bedreiging, bedrog of misbruik van omstandigheden.)


(Alle verplichtingen op een rij: Colportage

Wat is colportage?
Als u van plan bent om uw goederen huis aan huis te gaan verkopen, krijgt u te maken met de Colportagewet.
De Colportagewet is gemaakt om de consument te beschermen tegen onbehoorlijke of agressieve praktijken van sommige colporteurs die de consument door misleiding of onder druk dingen willen laten kopen die ze eigenlijk niet willen kopen.

Wanneer ben ik colporteur?
De colporteur wordt in de wet omschreven als degene die als ondernemer door persoonlijk bezoek of door aanprijzing van goederen of diensten in een groep een consument tracht te bewegen tot het sluiten van een overeenkomst.

Hier vallen dus onder de vanouds bekende huis aan huis verkoop en ook huiskamerverkoop (houseparty's) en bustochten.

Onder persoonlijk bezoek valt niet het bezoek dat in overwegende mate voortvloeit uit het initiatief van degene die wordt bezocht. Bijvoorbeeld als de klant een verkoper uitnodigt via een bon uit een advertentie.

Waar moet ik als colporteur aan voldoen?
Als u wilt gaan colporteren moet u in de eerste plaats bij uw gemeente een ventvergunning aanvragen.

Vervolgens dient u rekening te houden met het volgende:

Maak voorafgaand aan het gesprek duidelijk dat het uw bedoeling is om iets te verkopen.
Het is verboden om te colporteren bij een consument als u weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat deze niet voldoende draagkracht heeft voor de financiële verplichtingen die daaruit kunnen voortvloeien.
U bent verplicht om de overeenkomst die u heeft afgesloten in tweevoud in een schriftelijke akte vast te leggen, die door beide partijen ondertekend wordt, en waarvan ook beide partijen een exemplaar ontvangen. Als u dit niet doet is de overeenkomst niet geldig.
Dit vereiste geldt niet voor overeenkomsten waarbij de koopsom lager is dan € 34,-.

Het is verstandig om na iedere colportage-verkoop met de verkoopakte naar uw kamer van koophandel te gaan voor een gewaarmerkte dagtekening (zie 'ontbindingstermijn').
De ontbindingstermijn
De koper heeft het recht om de colportageovereenkomst binnen 8 dagen te ontbinden, zonder opgaaf van reden. Dit is om de consument te beschermen. Deze periode geldt alleen voor colportage-transacties met een waarde vanaf € 34,-.

De afkoelingsperiode van 8 dagen gaat in op het moment dat u een exemplaar van de akte door de kamer van koophandel van een gewaarmerkte dagtekening hebt laten voorzien. Het is dus in uw belang dat dit zo snel mogelijk doet bij uw regionale kamer.

Voor dagtekening van een colportage-akte bent u een gering bedrag verschuldigd aan de kamer. )

Succes ermee

telemuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:47

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door telemuis »

Hallo R. van Dijk,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb vorigeweek via al die reactie's bekeken op de forumsite,
en ben toen aan de slag gegaan en heb gebeld met KPN, en Opta,
en de KVK.
Ben Toen door gewezen naar de KVK in Amersfoort, en daar hebben ze uit gezocht of er een dagtekening was vrij gegeven, dat was gelukkig
nog niet gedaan, heb toen die zelfde dag een aangetekende brief naar Pritell gestuurd dat mijn moeder niet langer gebruik wou maken van hun diensten.
Tot onze verbazing heeft mijn moeder 1 dag later een brief ontvangen van Pritell dat het abonement ontbonden was.
Dus het is gelukkig nog goed afgelopen.
Teminste daar gaan we van uit.

Ik ben heel blij dat er site's zijn waar de mensen geholpen worden bij zulke dingen.

groeten
telemuis

Pritell Klantenservice
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2007 14:51

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Pritell Klantenservice »

Goedemiddag,

Graag zou ik u willen uitleggen hoe Pritell te werk gaat.

Buitendienst vertegenwoordigers werven dagelijks nieuwe klanten voor Pritell.

Deze nieuwe klanten krijgen direct na inschrijving, de folder en Algemene Voorwaarden aangereikt.

Conform de Colportage Wet, heeft de klant altijd 8 dagen bedenktijd en het recht om binnen deze 8 dagen de overeenkomst te beeindigen.

Bovendien wordt er via Pritell geen klant geschakeld voordat de telefonisten van de binnendienst de klant telefonisch gesproken heeft, inzake eventuele vragen.

Vervolgens ontvangt u dan binnen 14 dagen een welkomsbrief en wordt dan daadwerkelijk geschakeld.

Dat wij niet van de kpn zijn mag duidelijk zijn, dit staat met grote letters op de folder.

Pritell geeft een hoge korting bij het aangaan van een jaarcontract.

Als u bij Pritell een jaarcontract aangaat, koopt Pritell van te voren de belminuten in. Als een klant dan vroegtijdig beeindigd, brengt Pritell hiervoor kosten in rekening. Dit is heel gewoon bij Telecom en Energie Branche.

Heeft u vragen, dan kunt u altijd contact opnemen met Pritell, dit kan telefonisch, per email of per brief/fax. Wij zullen dan proberen u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Met vriendelijke groeten,

Pritell
De klantenservice

Telefoon: 0300-7748355
Fax: 036-5465437
Email: [email protected]
Adres: Postbus 60310, 1320 AJ ALMERE

j van den Berg
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2007 12:32

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door j van den Berg »

Ook ik, Marry, ben door een aardig meisje, genaamd charissa nr 2069, benaderd voor een contract. Zij vertelde mij dat pritell b.v een onderdeel was van KPN, en dat ik beslist niet zou worden beduveld. Ook ik heb getekend naar aanleidng van haar verhaal. Ben ook benaderd door een incassoburo EUROPAY,welke dreigde met nog meer kosten en deurwaarders. Lijkt mij een dochteronderneming heb gevraagd of er nog meer klachten waren maar daar werd ontwijkend op geantwoord.Is wel betaald maar hoop het toch nog terug te krijgen. Heb inmiddels de automatische betaling laten blokkeren, maar kreeg van de bank te horen toch allert te blijven mogelijkerwijs bestaat de kans dat ze het op een andere manier toch weten te incasseren.Heb wel een aangetekende brief verzonden. :oops:

Pritell Klantenservice
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2007 14:51

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Pritell Klantenservice »

Goedemiddag,

U heeft bij de deur een voorwaardenbrief gekregen, waar duidelijk in staat dat we niet van de kpn zijn.

U zegt dat de incassobureau contact met u heeft gezocht, dat kan, want de kosten wat u gemaakt heeft, dat moet betaald worden. Dit is bij elk bedrijf zo.

U kunt uw abonemment bij ons opzeggen per brief, en voor eventuele vragen kunt u ons altijd bellen of mailen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Pritell
De klantenservice

thedanman
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2007 20:14

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door thedanman »

Pritell weet mooie verhalen op te hangen, lees ik hierboven. Jammer genoeg kan ik deze verhalen allemaal niet bevestigen, met als gevolg dat mijn oma van 84 jaar de pineut is.
Buitendienst vertegenwoordigers werven dagelijks nieuwe klanten voor Pritell.
Deze nieuwe klanten krijgen direct na inschrijving, de folder en Algemene Voorwaarden aangereikt.
Oktbober 2006, mijn oma kreeg ook zo'n vertegenwoordiger aan de deur, maar ze heeft niets getekend. Zo'n oud mensje houdt niet van nieuwigheden en houdt graag alles bij het oude. Dus waarom zou ze overstappen? Zeker omdat ze al het goedkoopste abonnement bij KPN heeft en nauwelijks belt.
We hebben het hele huis nagezocht, maar geen algemene voorwaarden te vinden. Telefonisch aangevraagd maar tot op de dag van vandaag nog niks ontvangen. Bij alle "correspondentie" en contact is dit feit steeds weer herhaald, maar geen voorwaarden.
Bovendien wordt er via Pritell geen klant geschakeld voordat de telefonisten van de binnendienst de klant telefonisch gesproken heeft, inzake eventuele vragen.
Natuurlijk. Klinkt heel mooi. Maar in de praktijk gebeurt dit niet.


Direct na het ontvangen van de welkomstbrief hebben we telefonisch opgezegd, namens mijn oma. Dit was geen probleem, alleen dienden we wel 35 euro opzegkosten te betalen. Aangezien wij ervan overtuigd zijn dat mijn oma geen contract heeft ondertekend hebben wij hiertegen geprotesteerd. Echter, als Pritell een handtekening van mijn oma zou kunnen overleggen dan zouden wij uiteraard terstond die 35 euro betalen. Maar aan "dat soort praktijken doet Pritell niet". Direct hierop hebben wij ditzelfde gemeld per e-mail. KPN had ook direct opdracht gekregen van ons om de omschakeling terug te draaien, wat met enkele dagen ook gebeurde.
Toen begonnen we facturen te krijgen, die echter ongeopend retour gingen. Geen reactie van Pritell.
Na enkele maanden kwam het eerste schrijven van het incassobureau. Direct gebeld en de zaak uitgelegd. Er werd gevraagd het hierboven genoemde e-mailtje door te sturen en het zou in behandeling worden genomen. Helaas nooit meer iets van gehoord.
Na nog 1 of 2 berichten van het incassobureau nog maar eens gebeld. "Nee, het is niet netjes dat wij nu weer herinneringen sturen. We zoeken het voor u uit". Nu 2 maanden verder nog steeds niets vernomen.
In de tussentijd zijn er diverse e-mails naar het incassobureau en Pritell gestuurd. De enige reactie die hierop kwam was van Pritell met de melding dat de overeenkomst per direct en zonder kosten werd ontbonden maar de openstaande posten moesten nog wel overgemaakt worden.
Uiteraard waren we het niet mee eens. Hierop een e-mail gestuurd met (voor de zoveelste keer) uitleg waarom wij het er niet mee eens waren. Na een week datzelfde bericht nog maar eens gestuurd. Nul komma nul reactie, behalve nieuwe aanmaningen en dreigbrieven
Begin deze week heb ik maar eens gebeld. Krijg je eerst een melding dat het nummer 30 cent per minuut kost om daarna een bandje te krijgen dat er niemand aanwezig is. Fijn, en dat voor een "telecombedrijf" (nou ja, bedrijf?).
Direct maar weer een e-mail gestuurd waarin een laatste ultimatum werd gesteld. Deze e-mail heb ik gisteren opnieuw verstuurd. Helaas tot op heden helemaal geen reactie.
Alle e-mails worden verstuurd met leesbevestiging. Slechts 1x heb ik een bevestiging ontvangen, names het incassobureau. De overige e-mails hebben niets opgeleverd. 1 e-mailtje kan misschien en in een zeldzaam geval nog wel eens zoekraken. Maar zoveel mails? Dat gaat er bij mij niet in.

Kortom: alle slechte verhalen over de oplichterspraktijken van Pritell kan ik volop beamen! Ik zal me niet zomaar gewonnen geven en zal blijven vechten. Als ik ergens niet tegenkan is het namelijk onrecht. En totdat Pritell het tegendeel kan bewijzen ben ik er van overtuigd dat ons onrecht is aangedaan. Ondertussen jagen ze wel een oud vrouwtje van 84 jaar de stuipen op het lijf met alle dreigbrieven!

Dus als je de naam Pritell tegenkomt: hard weglopen. Staan ze voor je deur? Smijt dan hard de deur weer dicht. Je wordt belazerd waar je bij staat!

Danny Simons.

ilsB
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2007 15:07

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door ilsB »

lang leve internet, wat een informatie allemaal. Ik ben echt boos.
Mijn ouders van 75+ zijn er ook ingeluisd. Mijn moeder weet van geen contract en mijn vader zit nu al een tijdje in een verzorgingstehuis. Die regelde altijd de geldzaken. Mijn moeder zag het op de afschriften staan en wist niet wat het was, mijn vader wist het ook niet.

Zij heeft de bank gebeld en het geld is voor die maand, jan 07, teruggehaald. Deze maand is het dus dubbel afgeschreven. En het blijkt dus al een jaar lang te worden afgeschreven. Helaas. Ze schrok en vroeg mij te kijken wat het was. Heb meteen alles laten blokkeren, het dubbel afgeschreven bedrag teruglaten storten en de telefoonlijn weer via Kpn laten lopen.
Vandaag heb ik Pritell gebeld en zij konden niets vinden van een contract op het adres van mijn ouders. Het meisje adviseerde mij om morgen naar de financiële afdeling van Pritell te bellen.

Ik ga een aangetekende brief sturen naar pritell en naar de klachtencommisie van de fiod. Ook heb ik een mailtje gestuurd naar Pritell want ik wil dat contract wel eens zien. Want er is niets ondertekend, dat weet ik bijna zeker. En eigenlijk wil ik het geld over een jaar geretourneerd hebben. (misschien vechten tegen windmolens, maar ik ga het zeker proberen)

Het is toch te belachelijk voor woorden, dat bij wijze van spreken halfdemente, argeloze bejaarden een jaarcontract wordt aangemeten. Mijn vader weet nergens meer wat van en waarschijnlijk heeft ie dus zijn bankgegevens prijsgegeven. Helaas is ie zo naief geweest, zo werkt dat bij sommige ouderen en die colporteurs van prutstell maken daar grof misbruik van. Ik ben erg boos en ik ben blij dat er hier veel informatie staat over hoe deze oplichters aan te pakken. Bedankt voor alle adressen etc. Ik ga de financiële administratie van mijn ouders doorlichten, hopelijk is dit het enige.
En die gasten lust ik rauw....grrrrrrr :twisted:

maaike 1957
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 apr 2007 19:25

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door maaike 1957 »

hallo mijn buurvrouw is dat dus ook overkomen .ze kreeg in januari 2007 twee meisjes aan de deur en die zeiden dat ze van kpn waren en ze toonden ook een pasje van kpn met foto dus leek heel geloofwaardig en het was in het begin van de avond ,zij boden een abbonnement aan om voor 15 euro per maand zoveel te bellen als zij wilden ,en om dat ik al lang lid was bij kpn,en in die periode lag haar man in het ziekenhuis te vechten voor zijn leven ,ik kreeg argwaan toen ik de eerste nota ontving ik heb voor me buurvrouw een brief geschreven en aangetekendverstuurt naar pritel mijn buurvrouw kreeg een bevestiging dat ze niet meer van de diensten van pritell gebruik wil maken en ze moest maar (kpn=1655)bellen dan zou de telefoon over worden gezet ze heeft ook het geld wat pritell van mijn buurvrouw der rekening af had geboekt hebben we terug gehaalt het was 28.85 voor een jaarcontract . gek he het was toch 15.00 euro per maand ,toen kreeg ze een aanmining van 55,56 en dat is 51.61 voor pritell voor jaarcontract en wat ze gebelt heeft gek he het was toch 15,00 euro per maand hoe komen ze dan aan zo bedrag en de rest 3,95 is voor de aanmaningskosten .toen was ik het zat we zijn naar de politie gegaan en hebben aangiften gedaan mijn buurvrouw heeft het verhaal vertelt en ze vonden het niet netjes en er klopt niets van ze is opgelicht en de kosten moet ze niet betalen we moeten wel een brief terug schrijfen en dat doen we ook .maar het is nu zo dat mijn buurvrouw wenst hun aansprakelijk te stellen voor de geleden en nog te leiden schade, deze bestaat uit imaterieele schade en materieele om dat ze extra heb moeten bellen met een betaalnummer van pritell voor 30 ct per min. aangetekende briefen heb moeten verstuuren dus mijn buurvrouw is er nog niet van af .ik vind dat je niets moet betalen maar aangiften te doen de politie kan wat doen als er meer aangiften zijn hoe meer hoe beter . :(

ilsB
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2007 15:07

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door ilsB »

Ik heb ondertussen gebeld met de klantenservice en hun financiële afdeling. Zij konden het adres en de account die mijn ouders zouden hebben niet vinden. Alleen het rekeningnummer. Volgens pritell is het verkeerde rekeningnummer aan een adres gekoppeld. Raar verhaal, want je kan toch niet zomaar iets van een rekening? Maar goed, het geld zou worden teruggestort. En that's it. Daar deden ze verder niet moeilijk over. Maar verder ook geen excuus ofzo.
Nou ja, maar even afwachten of het geld nou ook echt wordt teruggestort.
Vaag hoor.

maaike 1957
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 apr 2007 19:25

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door maaike 1957 »

ik hoop dat je het geld terug krijg ,hoe kan dat nou dat ze het adres en account niet kunnen vinden ,maar ze kunnen wel geld van de rekening af halen daar zijn ze goed in ,ik zou niet te lang wachten en alsnog aangiften doen bij de politie ,dan kan die er wat aan doen en hoe meer aangiften hoe beter ,

Pritell Klantenservice
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2007 14:51

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Pritell Klantenservice »

Als wij tegen de klant hebben gezegd dat de geld word teruggestort, dan doen wij dat ook.

Met vriendelijke groeten,

Pritell
De klantenservice

maaike 1957
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 apr 2007 19:25

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door maaike 1957 »

ja dat kan je wel zeggen maar doet dat dan jullie kunnen beter ophouden met je uit te geven dat jullie van kpn zijn dat zou een hoop leed besparen ,jullie weten wel wie je pakt he ,zo als 70+ers en dan komen jullie met het verhaal dat het een verkeerde rekeningnummer aan een adres is gekoppeld ,hoe verzinnen jullie het maar kom maar op ik zal door gaan met vechten voor mijn buurvrouw die ook 70+er is en zo als ik jullie in een brief heb geschreven heb mijn buurvrouw aangeften gedaan . dus kom maar daag me uit . :evil:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als wij tegen de klant hebben gezegd dat de geld word teruggestort, dan doen wij dat ook.

Met vriendelijke groeten,

Pritell
De klantenservice
Kun jij me vertellen hoe het dan komt dat er zoveel klachten over jullie zijn? Ook ik kreeg zo iemand aan de telefoon, die nogal bot reageerde toen ik zei dat ik geen prijs stelde op jullie diensten.

Respecteer eens een keer NEE, en blijf niet aandringen.

Ik denk dat een heleboel ellende voorkomen kan worden, wanneer telemarketeers (en dan bedoel ik het in het algemeen), het roer helemaal gaan omgooien. Meteen zeggen wat jullie willen, welke aanbieding jullie hebben, en wat volgens jullie de voordelen zijn, wanneer mensen een contract via jullie aangaan.

Je hebt toch immers niets aan ontevreden klanten? Die zorgen er toch zeker voor dat jullie naam negatief in de publiciteit komt, of vergis ik me nou?

Vertel me nou eens waarom het zo moeilijk is om je aan deze richtlijnen te houden.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Goedemiddag,

U heeft bij de deur een voorwaardenbrief gekregen, waar duidelijk in staat dat we niet van de kpn zijn.

U zegt dat de incassobureau contact met u heeft gezocht, dat kan, want de kosten wat u gemaakt heeft, dat moet betaald worden. Dit is bij elk bedrijf zo.
U kunt uw abonemment bij ons opzeggen per brief, en voor eventuele vragen kunt u ons altijd bellen of mailen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Pritell
De klantenservice
Maar niet wanneer de benaderde persoon onder valse voorwendselen een contract is opgedrongen. Ik ken genoeg mensen die die figuren aan de deur hebben gehad, en aangaven geen brief te hebben gezien.

Ik ben telefonisch benaderd, dus daar komt al geen papieren mededeling aan te pas.

maaike 1957
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 apr 2007 19:25

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door maaike 1957 »

ja inderdaad zijn ze aan de deur van mijn buurvrouw geweest met een pasje van kpn ja. twee vrouwen met de mededeling om dat ze al zo lang bij de kpn was kon ze voor 15 euro pm
zo veel bellen als ze wou kom op zeg en dan zeggen jullie dat het niet zo is die vrouwen lieten een pasje zien van kpn en daar kan je lang over praten maar het is gewoon zo en kom er nu maar voor uit ja .dat gezeik van jullie dus pritell .waar zijn jullie mee bezig zeg ik kan daar zo boos om worden ,en we hebben al drie briefen aangetekend gestuurd ja en we hebben gebelt maar dan krijg te horen dat allemedewerkens ingesorek zijn probeer het later nog eens en wat kost zo iets dat bellen naar jullie 30 euro cent per gesprek ,lekker en dan krijg je niemand aan de lijn ,nou weet je wat pritell moet doen gewoon afwachten want ik heb aangeften gedaan dus kom maar op ik daag je uit maar dan wel voor de rechter en niet hier op radar geef je zelf nu maar eens blood grmmmmmm :evil:

maaike 1957
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 apr 2007 19:25

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door maaike 1957 »

nog ff iets het moet zijn 30 euro cent per min

j van den Berg
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2007 12:32

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door j van den Berg »

Ondanks een aangetekend schrijven 27 februari 2007, voor opzegging, zending is afgeleverd. Handtekening is beschikbaar 27-2-2007, Locatie Almere.
En correspondentie die we hebben gevoerd met Europay, zowel schriftelijk als telefonisch, dit i.v.m incasso kosten.
Hebben we van Pritell nog geen enkel reactie ontvangen.

dapjus
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mei 2007 15:14

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door dapjus »

Kan iemand mij vertellen hoe mijn vader van die aanmaningen van europay afkomt, mijn vader was namelijk ook in zee gegaan met pritell, een lieftallige dame heeft mijn vader van 72 jaar overgehaald, 10 minuten na zijn handtekeking, heb ik geadviseerd om gelijk die mw weer op te zoeken en het ongedaan te laten maken, die mw heeft papier verscheurt en was afgezegd zei ze, paar dagen erna ontving mijn vader al schrijven van pritell en de rekeningen kwamen al. Na een aangetekende brief en bezoek aan de bank om de machtiging in e laten trekken, volgen incasso op incasso, op advies na 2e incasso, 1e incasso betaald, maar nu willen ze het laatste bedrag ook hebben, dat zou dus totaal 108,00 euro zijn.
Wat kunnen we hiermee, wanneer houdt het betalen op. Wat een zaak die pritell, schandalig om zo oude mensen lastig te vallen. Mijn vader heeft ook meerdere malen contact gezocht met pritell, nemen niet op of hij wordt niet doorgeschakeld.
WIE WEET DE OPLOSSING VOOR MIJN VADER????

Ik hoor graag reactie.
groet

Pritell Klantenservice
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2007 14:51

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Pritell Klantenservice »

Dapjus

U kunt contact opnemen met de Pritell klantenservice

tel: 0900-7748355

De financieele afdeling is bereikbaar van 9.00 tot 12.00.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Pritell de klantenservice

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door agro »

Dapjus

U kunt contact opnemen met de Pritell klantenservice

tel: 0900-7748355
Waarom geen "normaal" of gratis 0800 telefoonnummer, maar duur 09 nummer??? als je pretendeerd klantvriendelijk te zijn!!!!
Voor de goede orde hier het "normale" telefoonnummer en adres

Pritell bv
Lambertus Hortensiuslaan 36,
1412 GW Naarden
035-6952210
is ook het adres waarop ze zijn ingeschreven bij kvk
0800 nummer en antwoordnummer (nog) niet beschikbaar.

Gesloten