LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefonische marketing

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
brieziet

telefonische marketing

Ongelezen bericht door brieziet »

Ben ik eens een ochtend thuis..... tot 7x toe gebeld.

Aangezien we dit probleem al eerder gemerkt hadden hebben we nummer herkenning genomen. De telefonische marketeers bellen altijd met een onbekend nummer, dus neem ik gewoon niet op.
Na 7x denk je: ze moeten me toch echt hebben dus neem je toch maar weer op:

Goedemiddag u spreekt met huppeldepup van Scarlet telecom....
tuut tuut tuut: ik hang gewoon op, sorry mensen van de callcentres!

Ik ben die telefoon terreur zat en ik denk velen met mij. Hoe komen we hier vanaf?

Captain Pervert

Re: telefonische marketing

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Daar is een nummer voor, als je dat belt dan ben je voor 80% van die telefoontjes af.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Voor de zoveelste keer:

meld je aan op: www.infofilter.nl

Ik heb dit inmiddels meerdere malen gemeld in enkele topics, dus ga dit niet meer opzoeken. Maak zelf maar gebruik van de zoekfunctie op dit forum.

angel1978

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Je moet als ze weer bellen, vragen wat ze betalen als je die rotzooi in huis neemt. Geen last meer.

brieziet

Tja.. zal heus wel meer over geschreven zijn op het forum, kon het zo snel niet vinden. en die zoekfunctie had ik nog helemaal niet gezien ... blond!

anyway: heb ons nr doorgegeven bij infofilter.nl, we zullen zien of het helpt!
bedankt voor de tip!

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Nutteloos hoor, om hier weer een topic over te openen. Net zo nutteloos als dat je vaak gebeld wordt door nutteloze callcentres.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Ga zelf ook somme vragen stelln, zo van wat vind jij er van??? en zou jij t nemen en hoe is jouw gezinssituatie. Lachen joh worden ze gek van , die tegenvragen, hangen ze gauw op en je gaat op de zwarte lijst.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html

Deze werkt perfekt. Gaan ze vragen om niet op te hangen, en ze gaan je vragen waarom je het tegenscript gebruikt. Nou, telemarketeers (ik weet dat sommigen het gewoon als bijverdienste doen), jullie weten best dat het soms heel irritant is, en om die reden gebruik ik het.

-margriet-

Ongelezen bericht door -margriet- »

tja, ik ben altijd gewoon netjes kortaf: ik wil het niet...

En wens ze ene prettige dag/avond.

Waarom??

Sommigen zitten daar op éigen geld te bellen! Pas áls ze een afspraak eruit slepen krijgen ze betaald! Inderdaad váák als bijverdienste (omdat men het nodig heeft).

Het is dus allerminst netjes om ze zolang aan de praat te houden..........(vind ik) kort en bondig: Nee ik wil niet, ... moet voldoende zijn, zo kunnen zij ook naar een volgende potentiële klant! 8)

shaibah

Ongelezen bericht door shaibah »

Ik ben sinds januari zelf werkzaam als telemarketeer.

Ik geef toe dat het soms best tegenvalt, echter soms voer ik ook leerzame gesprekken met personen die ik aan de lijn krijg.

Ik blijf altijd correct in mijn taalgebruik, en doe dit full time, waarom?

Omdat ook ik brood op de plank wil, en blij ben dat ik van mijn uitkering af ben.

brieziet

Hoi Shaibah,
mijn ergernis is ook niet zozeer naar de mensen toe die bellen. Ik begrijp best dat jij gewoon in je onderhoud wilt voorzien. Normaal gesproken reageerde ik ook heel vriendelijk, en gaf aan dat ik niet geinteresseerd was, en wenste de telemarketeer succes.
Mijn probleem is dat ik ongevraagd steeds vaker werd lastig gevallen door zo ongeveer alle kranten, alle telefoonaanbieders, verschillende pensioenaanbieders en wat al niet meer.
Op een gegeven moment ben je het zat, en helaas kun je dat dan alleen afreageren op degene die belt....
Nu ben ik nooit tegen iemand tekeer gegaan, maar hang wel op nadat ik ze onderbreek met : "ik heb geen interesse!"
Maar goed, ik heb me aangemeld bij infofilter, hopelijk wordt het minder.

Sam73

Ongelezen bericht door Sam73 »

Ik heb dit werk zelf 2 jaar gedaan, ruim voordat veel bedrijven hierop over gingen (1995/1996). Als studente had ik geen andere keuze dan een bijbaantje te nemen om rond te kunnen komen en er zijn maar weinig bedrijven die zo flexibel zijn in hun contracten. Ik begrijp best dat het vervelend is voor mensen als ze gebeld worden, maar ik snap niet waarom mensen zo onbeschoft moeten reageren als ze gebeld worden. Simpelweg nee zeggen en kort aangeven waarom (daar kan het bedrijf ook weer wat mee) en je bent er van af. En die ene hardnekkige marketeer die toch maar door blijft gaan? Klacht indienen bij het bedrijf namens wie hij/zij belt zodat de bewuste marketeer op zijn/haar gedrag wordt aangesproken. Via het logscript kunnen ze precies achterhalen wie het is geweest en kan herhaling (en dus ergernis) in de toekomst worden voorkomen.

Hou in ieder geval altijd de eer aan jezelf!
Laatst gewijzigd door Sam73 op 15 mar 2006 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik heb dit soort werk in het verleden ook gedaan en stond regelmatig verbaasd van de onbeschoftheid van sommige mensen. Met name Nederlanders zijn heel sterk in het compleet afbekken van telemarketeers die gewoon hun werk doen en meer niet. Ik belde namelijk ook veel met Engeland en Ierland en die mensen waren altijd superbeleefd. Zoals spreker hier voor zegt gewoon Nee zeggen is meer dan genoeg.

Het complete scheldwoordenboek zit niemand op te wachten denk ik.....

Gesloten