Wangedrag planet.nl: geen hulp bij wegvallen v/d verbinding
Geplaatst: 11 mar 2006 00:34
Beste Radar,
Ik weet me geen raad meer en wil u vragen hoe ik verder moet handelen.
Het gaat namelijk om het volgende probleem.
Ik heb sinds de snelheids upgrade in november 2005 van KPN.
Met mijn Planet ADSL Comfort abbonement een probleem.
Het probleem is ...
Mijn adsl verbinding valt 's avonds gewoon spontaan weg.
Na 22:00uur is het meer regelmaat dan toeval.
Heb dan om 5 á 10min geen verbinding meer en reconnecten duurt ongeveer 2min.
Overdag is er niks aan de hand het is alleen 's avonds na 22:00uur
Dit probleem had ik voor de upgrade nooit.
Dit gaat zo al enkele maanden zo en heb al enkele maanden contact met Planet hierover.
Deze zegt steeds dat het aan me apparatuur ligt.
En verwijst me dan weer door naar KPN voor een lijnmeting.
Dze is reeds eenmaal gebeurt en de lijn is niks mis mee.
De apparatuur kan het ook niet aanliggen.
Aangezien ik meerdere modems, adsl-splitters, bekabeling heb geprobeerd.
En het probleem blijft terug komen.
Ik werk zelf met een Linksys WAP45G ADSL Modem/Router.
Deze modem is geschikt voor snelheden tot 8mbit.
Mijn ADSL abbonement bij planet is het Planet Comfort abbonement.
Welke na de upgrade een snelheid heeft van 6mbit down en 768kb up.
Dus daar zit het probleem ook niet in.
De bekabeling is verder ook goed en alles werkte prima totdat Planet de snelheden om hoog ging schroeven.
Als de verbinding is weggevallen en dan na de reconnect ik in de modem kijk zie ik vaak de snelheid die de modem aangeeft nog al variabel is.
De ene keer is het 5.2 Mbps en dan weer 5.7Mbps laagste score was 3Mbps?
En ook dit gebeurt met elke andere modem die ik gebruik.
Ik weet me geen raad meer.
Onderhandel nu al maanden met planet en deze blijven maar ontkennen dat het probleem niet bij hun ligt.
Heb 1 keer uit de mond van een heldesk miep te horen gekregen dat er idd een aantal verbindings losses te zien waren.
Waarop ik heb gezegt "dat kun jij zien".
Ja zegt die meid, waarop ik hebt gezegt dat dit probleem bij hun ligt.
Aangezien ze niet in mijn modem kunnen kijken.
En dit dus rechtstreeks uit hun apparatuur komt/kwam.
Nu ben ik zoek naar een oplossing of hulp aangezien dit al maanden zo gaat.
En voor 54,95 p.mnd mag je wel toch verwachten dat je ongestoord kan internetten.
Heb dus al maanden contact met planet hierover.
En gebeurt voornamelijk per telefoon.
En een gemiddelde duur per gesprek van 30min á 0.10c per minuut.
Gaat me nu toch echt de spuigaten uit lopen.
't is nu is echt waardeloos, ik moet zelf ook nog een website runnen en dat kan alleen in de avond uren.
Aangezien ik ook me verplichtingen bij de baas heb.
En door dit probleem staan bijna al mijn moderatoren voor een zware taak Aangezien zei taken van mij moeten overnemen hierdoor.
En moet telkens duizenden bezoekers teleurstellen aangezien ik niet in staat ben het laatste nieuws te posten.
Heeft u tips voor dit probleem?
Ik weet me geen raad meer en wil u vragen hoe ik verder moet handelen.
Het gaat namelijk om het volgende probleem.
Ik heb sinds de snelheids upgrade in november 2005 van KPN.
Met mijn Planet ADSL Comfort abbonement een probleem.
Het probleem is ...
Mijn adsl verbinding valt 's avonds gewoon spontaan weg.
Na 22:00uur is het meer regelmaat dan toeval.
Heb dan om 5 á 10min geen verbinding meer en reconnecten duurt ongeveer 2min.
Overdag is er niks aan de hand het is alleen 's avonds na 22:00uur
Dit probleem had ik voor de upgrade nooit.
Dit gaat zo al enkele maanden zo en heb al enkele maanden contact met Planet hierover.
Deze zegt steeds dat het aan me apparatuur ligt.
En verwijst me dan weer door naar KPN voor een lijnmeting.
Dze is reeds eenmaal gebeurt en de lijn is niks mis mee.
De apparatuur kan het ook niet aanliggen.
Aangezien ik meerdere modems, adsl-splitters, bekabeling heb geprobeerd.
En het probleem blijft terug komen.
Ik werk zelf met een Linksys WAP45G ADSL Modem/Router.
Deze modem is geschikt voor snelheden tot 8mbit.
Mijn ADSL abbonement bij planet is het Planet Comfort abbonement.
Welke na de upgrade een snelheid heeft van 6mbit down en 768kb up.
Dus daar zit het probleem ook niet in.
De bekabeling is verder ook goed en alles werkte prima totdat Planet de snelheden om hoog ging schroeven.
Als de verbinding is weggevallen en dan na de reconnect ik in de modem kijk zie ik vaak de snelheid die de modem aangeeft nog al variabel is.
De ene keer is het 5.2 Mbps en dan weer 5.7Mbps laagste score was 3Mbps?
En ook dit gebeurt met elke andere modem die ik gebruik.
Ik weet me geen raad meer.
Onderhandel nu al maanden met planet en deze blijven maar ontkennen dat het probleem niet bij hun ligt.
Heb 1 keer uit de mond van een heldesk miep te horen gekregen dat er idd een aantal verbindings losses te zien waren.
Waarop ik heb gezegt "dat kun jij zien".
Ja zegt die meid, waarop ik hebt gezegt dat dit probleem bij hun ligt.
Aangezien ze niet in mijn modem kunnen kijken.
En dit dus rechtstreeks uit hun apparatuur komt/kwam.
Nu ben ik zoek naar een oplossing of hulp aangezien dit al maanden zo gaat.
En voor 54,95 p.mnd mag je wel toch verwachten dat je ongestoord kan internetten.
Heb dus al maanden contact met planet hierover.
En gebeurt voornamelijk per telefoon.
En een gemiddelde duur per gesprek van 30min á 0.10c per minuut.
Gaat me nu toch echt de spuigaten uit lopen.
't is nu is echt waardeloos, ik moet zelf ook nog een website runnen en dat kan alleen in de avond uren.
Aangezien ik ook me verplichtingen bij de baas heb.
En door dit probleem staan bijna al mijn moderatoren voor een zware taak Aangezien zei taken van mij moeten overnemen hierdoor.
En moet telkens duizenden bezoekers teleurstellen aangezien ik niet in staat ben het laatste nieuws te posten.
Heeft u tips voor dit probleem?