LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Ik ben nu een jaar klant bij Greenchoice voor elektra en heb twee MEGA facturen gekregen: moet € 800 moet bijbetalen, (de meterstanden deugen niet en zij weigeren deze aan te passen.
In vier jaar tijd heb ik 2 leveranciers gehad, er is hier verder niets veranderd, dus ik zou denken de meterstand van 4 jaar geleden tot nu delen we door 2. Nee de meterstand in totaal over 4 jaar wordt voor 5/6 deel door Greenchoice aangeslagen en het hele kleine beetje mag de vorige leverancier hebben. Heel vreemd en heel duur voor mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu ik dit hier en daar op een forum gezet heb, komen er tot mijn verbazing veel reacties. Dit zou bekend zijn Greenchoice stuurt meganota's ten koste van andere energiebedrijven
Ik wil graag uw ervaringen weten. Dit kan toch echt niet?
Uiteraard laat ik het er niet bij zitten al is het een moeizaam geheel
In vier jaar tijd heb ik 2 leveranciers gehad, er is hier verder niets veranderd, dus ik zou denken de meterstand van 4 jaar geleden tot nu delen we door 2. Nee de meterstand in totaal over 4 jaar wordt voor 5/6 deel door Greenchoice aangeslagen en het hele kleine beetje mag de vorige leverancier hebben. Heel vreemd en heel duur voor mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu ik dit hier en daar op een forum gezet heb, komen er tot mijn verbazing veel reacties. Dit zou bekend zijn Greenchoice stuurt meganota's ten koste van andere energiebedrijven
Ik wil graag uw ervaringen weten. Dit kan toch echt niet?
Uiteraard laat ik het er niet bij zitten al is het een moeizaam geheel
-
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
Beste mnb.
De beste energieleverancier moet nog geboren worden maar ik meen naar eer en geweten te mogen zeggen dat U, gezien de lezing uit Uw verhaal, het met die opvatting eens bent. Hoe Uw situatie zo heeft kunnen ontstaan is vrij simpel uit te leggen.
U hebt te maken met een schatting van Uw verbruik. Dit heeft niets met riële meterstanden te maken.
Ik heb het zelfs zo mee gemaakt dat een klant keurig diens meterstanden heeft doorgegeven maar de persoon welke de kaart heeft ingevoerd was kennelijk van mening zijn eigen intepretatie daaraan te moeten wenden en zo ontstaat er een schatting van veelal een veel te hoog bedrag. Wanneer Uw energieleverancier niet de juiste meterstanden handteerd op de jaarafrekening en U kunt dat aan tonen dan kunt U daartegen bezwaar aantekenen bij Uw leverancier, daarvan teven een klacht jegens deze indienen bij DTe www.DTe.nl en afwachten wat er gebeurd. Vermeld in Uw bezwaar aan Green Choice dat U de klacht tevens bij DTe aanhangig hebt gemaakt dan hebben ze wat meer respect voor U.
Chanmaster
De beste energieleverancier moet nog geboren worden maar ik meen naar eer en geweten te mogen zeggen dat U, gezien de lezing uit Uw verhaal, het met die opvatting eens bent. Hoe Uw situatie zo heeft kunnen ontstaan is vrij simpel uit te leggen.
U hebt te maken met een schatting van Uw verbruik. Dit heeft niets met riële meterstanden te maken.
Ik heb het zelfs zo mee gemaakt dat een klant keurig diens meterstanden heeft doorgegeven maar de persoon welke de kaart heeft ingevoerd was kennelijk van mening zijn eigen intepretatie daaraan te moeten wenden en zo ontstaat er een schatting van veelal een veel te hoog bedrag. Wanneer Uw energieleverancier niet de juiste meterstanden handteerd op de jaarafrekening en U kunt dat aan tonen dan kunt U daartegen bezwaar aantekenen bij Uw leverancier, daarvan teven een klacht jegens deze indienen bij DTe www.DTe.nl en afwachten wat er gebeurd. Vermeld in Uw bezwaar aan Green Choice dat U de klacht tevens bij DTe aanhangig hebt gemaakt dan hebben ze wat meer respect voor U.
Chanmaster
Dank! Uiteraard heb ik reeds een geschil ingediend bij www.sgc.nl
DTE kan hier weinig mee, is toezichthouder op sgc
en onder groot protest betaald
DTE kan hier weinig mee, is toezichthouder op sgc
en onder groot protest betaald
-
Toch wens ik U veel succes! Laat dit forum t.z.t. iets vernemen over de resultaten. Meer als wat U reeds hebt gadaan kunt U niet doen.
Chanmaster
Chanmaster
Dank
Zowel Oxxio als Greenchoice rommelen
ik heb alles bijgehouden en er verdwijnen nogal wat eurotjes
als ze bij iedereen 12 euro sowieso meenemen, reken uit je winst
Ik heb al een geschil dus kan op iedere euro reageren maar dat doe je uiteraard niet als je er gewoon vanaf wilt......
gruwel die energiemarkt
Zowel Oxxio als Greenchoice rommelen
ik heb alles bijgehouden en er verdwijnen nogal wat eurotjes
als ze bij iedereen 12 euro sowieso meenemen, reken uit je winst
Ik heb al een geschil dus kan op iedere euro reageren maar dat doe je uiteraard niet als je er gewoon vanaf wilt......
gruwel die energiemarkt
Ik ben al meer dan een jaar lid van Greenchoice, heb onlangs mijn afrekening gehad en krijg zelfs geld terug. Mijn meterstanden kloppen tot op de komma en ik ben zeer tevreden.
Is er niet iets anders aan de hand met je meter of zo?
Is er niet iets anders aan de hand met je meter of zo?
Ik heb mij ooit laten vertellen dat de afspraak tussen energieleveranciers is dat schattingen alleen aangepast worden als het verschil groter dan 25% is. Is het verschil kleiner, dan kan het dus inderdaad voorkomen dat je de ene leverancier te weinig betaalt en de andere teveel. Vanwege de hoge administratieve kosten van een wijziging nemen alle leveranciers dit voor lief.
In dit geval is het verschil misschien wel groter dan 25%, maar ik kan je echter aanraden om de standen niet aan te passen. Het aanpassen van rekeningen gebeurt namelijk meestal erg ondoorzichtig. En of je nu aan greenchoice of aan de leverancier daarvoor betaalt maakt toch immers voor jou weinig uit?
In dit geval is het verschil misschien wel groter dan 25%, maar ik kan je echter aanraden om de standen niet aan te passen. Het aanpassen van rekeningen gebeurt namelijk meestal erg ondoorzichtig. En of je nu aan greenchoice of aan de leverancier daarvoor betaalt maakt toch immers voor jou weinig uit?
1. met mijn meter is niets mis want die is helemaal niet geraadpleegd
2. Het maakt voor mij ongeveer € 400,- euro uit
De vorige leverancier was goedkoper en ik vind het niet deugen dat ik nu zoveel meer moet betalen (over latere prijzen) bovendien is het verschil 400%
2. Het maakt voor mij ongeveer € 400,- euro uit
De vorige leverancier was goedkoper en ik vind het niet deugen dat ik nu zoveel meer moet betalen (over latere prijzen) bovendien is het verschil 400%
-
De energieleveranciers maken er een zoodje van.
Het is de bedoeling dat deze de voorschotten bij benadering nauwkeurig afstemmen op het daadwerkelijke verbruik zodat de klanten niet vanwege de afrekening in de problemen komen maar wat doen ze, ze maken er een letterlijk zoodje van maar dat was te voorzien en dat had ons kabinet kunnen voorkomen door niets maar steeds van die domme en dwaze zetten te doen. Ons huidige kabinet heeft tot nog toe, alleen door er maar over te spreken, niets als ellende en armoede teweeg gebracht. Als je de politiek in wil dan moet je er wel verstand van hebben. Het enige wat ze hebben is de knip open om onze zuur verdiende belastingcenten in te kunnen opvangen. Ze moeten zich in Den Haag dood schamen!
Het is de bedoeling dat deze de voorschotten bij benadering nauwkeurig afstemmen op het daadwerkelijke verbruik zodat de klanten niet vanwege de afrekening in de problemen komen maar wat doen ze, ze maken er een letterlijk zoodje van maar dat was te voorzien en dat had ons kabinet kunnen voorkomen door niets maar steeds van die domme en dwaze zetten te doen. Ons huidige kabinet heeft tot nog toe, alleen door er maar over te spreken, niets als ellende en armoede teweeg gebracht. Als je de politiek in wil dan moet je er wel verstand van hebben. Het enige wat ze hebben is de knip open om onze zuur verdiende belastingcenten in te kunnen opvangen. Ze moeten zich in Den Haag dood schamen!
ben al 3 jaar bij greenchoice.
nog nooit problemen gehad.
duidelijke rekening en kan zelf mijn voorschot aanpassen.
een verademing vergeleken bij nuon en anderen.
daarom ligt m.i de fout niet bij greenchoice!!
nog nooit problemen gehad.
duidelijke rekening en kan zelf mijn voorschot aanpassen.
een verademing vergeleken bij nuon en anderen.
daarom ligt m.i de fout niet bij greenchoice!!
-
Beste Henkgeluk.
Je moet, om hierin inzicht te krijgen, begrijpen dat het bij de meeste mensen geen probleem oplevert.
Wat mij de afgelopen jaren is opgevallen, en daarbij noemen ik even Essent, is dat er bij verlegging van administratieve zaken naar derden fouten optreden die pijnlijke gevolgen hebben voor de klanten.
Dit leverde mijn college en mij zoveel extra werk op dat we overuren moesten maken om de problemen tot een sluitend geheel te krijgen. Ik nam zelfs dossiers mee naar huis om vervolgens de administratie van jaren weer op orde te krijgen en Essent uiteindelijk de corractie invoerde. De categorie mensen die hier klagen betreffen slechts enkele van de bestaande klachten. Slechts enkele van de klachten komen bij SGC en DTe terecht. Het is maar een miniscuul puntje van de ijsberg.
Naarmate een energieleverancier meer klanten krijgt lopen alle klanten het risico dat er iets mis gaat door bijvoorbeel het overschakelen naar andere systemen. Natuurlijk hebben de meeste leveranciers meer tevreden klanten. Het streven is altijd een 100% tevreden klant maar dat kan helaas niet altijd omdat nog steeds geld, "Waar gehakt wordt vallen spaanders".
Chanmaster
Je moet, om hierin inzicht te krijgen, begrijpen dat het bij de meeste mensen geen probleem oplevert.
Wat mij de afgelopen jaren is opgevallen, en daarbij noemen ik even Essent, is dat er bij verlegging van administratieve zaken naar derden fouten optreden die pijnlijke gevolgen hebben voor de klanten.
Dit leverde mijn college en mij zoveel extra werk op dat we overuren moesten maken om de problemen tot een sluitend geheel te krijgen. Ik nam zelfs dossiers mee naar huis om vervolgens de administratie van jaren weer op orde te krijgen en Essent uiteindelijk de corractie invoerde. De categorie mensen die hier klagen betreffen slechts enkele van de bestaande klachten. Slechts enkele van de klachten komen bij SGC en DTe terecht. Het is maar een miniscuul puntje van de ijsberg.
Naarmate een energieleverancier meer klanten krijgt lopen alle klanten het risico dat er iets mis gaat door bijvoorbeel het overschakelen naar andere systemen. Natuurlijk hebben de meeste leveranciers meer tevreden klanten. Het streven is altijd een 100% tevreden klant maar dat kan helaas niet altijd omdat nog steeds geld, "Waar gehakt wordt vallen spaanders".
Chanmaster
Chan zo is het en niet anders. Fijne zondag. Jonjo.
Inderdaad, ben het daar mee eens, taak van energiebedrijf is mijns inziens, als ik met een duidelijke meterstand kom, dat zij dit overnemen, En als ze daar weigeren en vervolgens 600 euro afschrijven, dan vind ik dat ze de mist ingaan
Uiteraard kunnen er fouten gemaakt worden!! Geen punt
wel als ze jaren lang niet opgelost worden terwijl dit heel simpel kan. Daarvoor hoef je geen dossier mee naar huis te nemen, begin en eindstand zijn nl bekend
Greenchoice is snel met administratie en bereikbaar en dat is perfect.
Maar dit vind ik toch erg tegenvaller
HenkGeluk bij iedere leverancier kun je probleemloos energie afnemen, totdat jaarnota (wel of niet) komt totdat er iets wijzigt. En als je zelf je zaken niet bijhoudt en helemaal overlaat dan heb je uiteraard het idee dat alles klopt
Uiteraard kunnen er fouten gemaakt worden!! Geen punt
wel als ze jaren lang niet opgelost worden terwijl dit heel simpel kan. Daarvoor hoef je geen dossier mee naar huis te nemen, begin en eindstand zijn nl bekend
Greenchoice is snel met administratie en bereikbaar en dat is perfect.
Maar dit vind ik toch erg tegenvaller
HenkGeluk bij iedere leverancier kun je probleemloos energie afnemen, totdat jaarnota (wel of niet) komt totdat er iets wijzigt. En als je zelf je zaken niet bijhoudt en helemaal overlaat dan heb je uiteraard het idee dat alles klopt
-
Zo simpel ligt het vaak niet. U moet zich voorstellen dat U één van de vele duizenden klanten bent waarvan een minimaal percentage niet in de rails loopt. Er klopt gewoon ergens iets niet maar wat niet is dan de vraag. Wanneer de klant dan keurig zijn/haar rekeningoverzichten overlegt toont hij/zij wel aan dat er betaald is maar de energieleverancier moet de gehele trace controleren om te kunnen vaststellen waar en wat er fout is gegaan. Wanneer er tussentijds dan ook nog een systeemwijziging heeft plaatsgevonden dan zijn de rapen gaar. Dan zal de leverancier diens ongelijk alleen op basis van de door de klant aangeleverde bewijzen van betaling moeten toegeven maar administratief kan deze diens fouten niet aan tonen en verantwoorden.Geen punt
wel als ze jaren lang niet opgelost worden terwijl dit heel simpel kan.
Ik geef het je te doen en helaas kom ik vaak van dit soort zaken tegen.
Chanmaster
hallo,
even terug komen op greenchoice.
ik moet er even iets bijvermelden om het verhaal compleet te maken.
doordat ik in mijn oude beroep veel te maken heb gehad met dergelijke instellingen(nutsbedrijven oa) maak ik altijd voorbehoud!
ik stuur dus altijd of een brief, of als ze snel reageren een email.
(wel bevestiging per brief!)
daarin zeg ik dit> ik wil graag met u ... zaken doen ,maar onder voorbehoud van minimaal deze eisen> 1e snel contact en reageren indien er iets fout gaat of anderszins 2e een jaarafrekening (kan ook opzegging van een abo zijn) die correct en op tijd is. en nog wat zaken naar gelang bedrijf of af te nemen product. ik stel wel altijd hoor en weder hoor toepasbaar.
als deze zaken door betreffend bedrijf ,of af te nemen dienst, niet kunnen worden gerealiseerd(ook binnen de contractstijd!) wordt de dienst of contract ontbonden zonder kosten!
let op! het gebeurt dan, dat dat bedrijf of dienst dan een brief stuurt, dat ze daar niet aan kunnen voldoen! dan is het gelijk over en uit.
dat had ik persoonlijk met durion(oxxio) die dat eerlijk toegaven per brief! daarom ben ik dus in zee gegaan met greenchoice ,die dat wel wilden garanderen ,als het niet lukte mocht ik contract verbreken!
voor de rest zie mijn eerdere reactie.
vrgr
henk geluk
even terug komen op greenchoice.
ik moet er even iets bijvermelden om het verhaal compleet te maken.
doordat ik in mijn oude beroep veel te maken heb gehad met dergelijke instellingen(nutsbedrijven oa) maak ik altijd voorbehoud!
ik stuur dus altijd of een brief, of als ze snel reageren een email.
(wel bevestiging per brief!)
daarin zeg ik dit> ik wil graag met u ... zaken doen ,maar onder voorbehoud van minimaal deze eisen> 1e snel contact en reageren indien er iets fout gaat of anderszins 2e een jaarafrekening (kan ook opzegging van een abo zijn) die correct en op tijd is. en nog wat zaken naar gelang bedrijf of af te nemen product. ik stel wel altijd hoor en weder hoor toepasbaar.
als deze zaken door betreffend bedrijf ,of af te nemen dienst, niet kunnen worden gerealiseerd(ook binnen de contractstijd!) wordt de dienst of contract ontbonden zonder kosten!
let op! het gebeurt dan, dat dat bedrijf of dienst dan een brief stuurt, dat ze daar niet aan kunnen voldoen! dan is het gelijk over en uit.
dat had ik persoonlijk met durion(oxxio) die dat eerlijk toegaven per brief! daarom ben ik dus in zee gegaan met greenchoice ,die dat wel wilden garanderen ,als het niet lukte mocht ik contract verbreken!
voor de rest zie mijn eerdere reactie.
vrgr
henk geluk
-
Beste Henkgeluk.
Ik ben zelf van oudsher uit het vak, had op middelbare leeftijd in toenemende mate last van een versleten heup met als gevolg dat ik dat werk niet meer mocht doen. Na een omscholing kwam ik in de financiële hulpverlening terecht. Mij naaien ze ook geen oren aan hoor!
Maar ik vindt het grof weg een zoodje worden.
Chanmaster
Ik ben zelf van oudsher uit het vak, had op middelbare leeftijd in toenemende mate last van een versleten heup met als gevolg dat ik dat werk niet meer mocht doen. Na een omscholing kwam ik in de financiële hulpverlening terecht. Mij naaien ze ook geen oren aan hoor!
Maar ik vindt het grof weg een zoodje worden.
Chanmaster
Henk Geluk
je bent er leuk ingetrapt want Greenchoice is altijd voor iedereen per direct opzegbaar
En wat heb je er aan, ik kan ook zo mijn contract opzeggen maar zit toch met de ellende hoor!
je bent er leuk ingetrapt want Greenchoice is altijd voor iedereen per direct opzegbaar
En wat heb je er aan, ik kan ook zo mijn contract opzeggen maar zit toch met de ellende hoor!
Ik woon nu twee jaar in mijn huidige woning.Een jaar geleden ben ik van Essent overgestapt naar Greenchoice omdat Essent voortdurend met te hoge rekeningen bleef komen en zelfs geld wilde incasseren van voorschotten m.b.t. mijn oude adres(wat toen al een half jaar daarvoor gesloopt was).De telefonisten konden hiervoor geen verklaring geven en waren ook nog eens alles behalve klantvriendelijk.Greenchoice garandeerde mij altijd goedkoper en overzichtelijker te zijn dan Essent.Nu heb ik onlangs mijn eerste jaarafrekening van Greenchoice ontvangen en moet over het afgelopen jaar maar liefst meer dan €1600 bijbetalen!!Na meerdere telefoontjes van mijn kant beloofde een telefoniste zuchtend contact met Essent op te nemen omdat ze vermoedde dat daar de fout moest liggen.Dit had als enige resultaat dat ik vervolgens een extra narekening kreeg van Essent over het jaar daarvoor van maar liefst €3700 euro!Er klopte van alles niet aan deze narekening,en na een uitvoerige briefwisseling met een hoop niet te volgen verklaringen van hun kant is dit bedrag teruggebracht naar zo'n €1800.Volgens Essent lag de fout bij Greenchoice:Zij hadden mijn huidige meterstand aan Essent doorgegeven als de gecorrigeerde stand van het jaar daarvoor.Maar de €2000 euro die ik nu minder aan Essent moet terugbetalen,komt volgens Essent dan wel weer bij het bedrag dat ik aan Greenchoice moet betalen....(gelukkig heb ik daarvan tot nu toe niets meer gehoord)
Ik snap er echt niets meer van en ben moe en lamgeslagen van het hele gedoe.Beide bedrijven geven wel toe dat ik als alleenstaande nooit zoveel verbruikt kan hebben,maar ik moet het wel betalen.Ik heb een WAO-uitkering van slechts 550 euro(ik woon antikraak en betaal zodoende geen huur),en moet aan beide bedrijven in totaal het komend jaar meer dan 420 euro per maand betalen aan afbetaling en voorschot.
Dankzij de energiebedrijven heb ik totaal geen energie meer om nog te bedenken hoe ik het komend jaar rond moet komen.
Ik snap er echt niets meer van en ben moe en lamgeslagen van het hele gedoe.Beide bedrijven geven wel toe dat ik als alleenstaande nooit zoveel verbruikt kan hebben,maar ik moet het wel betalen.Ik heb een WAO-uitkering van slechts 550 euro(ik woon antikraak en betaal zodoende geen huur),en moet aan beide bedrijven in totaal het komend jaar meer dan 420 euro per maand betalen aan afbetaling en voorschot.
Dankzij de energiebedrijven heb ik totaal geen energie meer om nog te bedenken hoe ik het komend jaar rond moet komen.
-
Geachte J. van Dijk.
Ik komt deze problemen vaak tegen. Meestal moeten wij een trace maken van bankafschriften van enkele jaren ervoor tot en met het actuele moment om ale betalingen en afrekeningen duidelijk te krijgen.
Zodra dat is voltooid nemen wij daarover contact op met onze mensen bij Essent. Dan is het meestal snel opgelost.
Chanmaster
Ik komt deze problemen vaak tegen. Meestal moeten wij een trace maken van bankafschriften van enkele jaren ervoor tot en met het actuele moment om ale betalingen en afrekeningen duidelijk te krijgen.
Zodra dat is voltooid nemen wij daarover contact op met onze mensen bij Essent. Dan is het meestal snel opgelost.
Chanmaster
ALLEMAAL NAAR DE GESCHILLENCOMMISSIE
dit kost namelijk VEEL MEER TIJD, en geld (leg een claim/rente en onkosten vergoeding neer)
dan leren ze ooit wel fatsoenlijk met hun klanten om te gaan.
Schandalig is het nu
Ps je wint toch altijd als je gelijk hebt
dit kost namelijk VEEL MEER TIJD, en geld (leg een claim/rente en onkosten vergoeding neer)
dan leren ze ooit wel fatsoenlijk met hun klanten om te gaan.
Schandalig is het nu
Ps je wint toch altijd als je gelijk hebt