LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwik fit praktijken

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
xr@y
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2009 08:52

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door xr@y »

Via de site van kwik-fit is deze link nu niet meer te vinden terwijl deze wel nog op internet staat:

Link: http://www.kwik-fit.nl/uitlaten/form.html

ff je naam en e-mail invullen en je krijgt 20% korting wanneer je een volledig uitlaatsysteem laat vervangen.

tip :idea:

:arrow: zoek allereerst de globale kosten op van de onderdelen zelf als indicatie.

:arrow: vraag (/bel) eerst bij de balie wat het gaat kosten incl montage >>zonder dat je daarbij over een kortingsbon begint :!:
(De kwik-fit filialen onderling hanteren ook sterk verschillende prijzen!)

:arrow: als je de auto brengt vraag dan nogmaals naar de totaal prijs (bij mij gaf ze een prijs op welke alweer €20 duurder was)

:arrow: Bij het ophalen vraag je nogmaals hoe duur het uiteindelijk is geworden, kom dan pas met de kortingsactie :!: hierdoor geef je ze niet de gelegenheid het kortingspercentage er van te voren al bijop te laten tellen (om het vervolgens er weer af te halen natuurlijk) :wink:

Suc6
(btw bij het eerste kwikfit filiaal in wageningen werd mij een indicatieprijs gegeven van €600, bij het tweede filiaal in arnhem was dat €280 :!: en daar ging uiteindelijk dus 20% vanaf :wink: )

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

of je gaat gewoon naar een ander en ondervind dat kwik fit niet zo goedkoop is als men doet beweren

Sendis
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2007 22:04

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Sendis »

Het volgende is inmiddels gebeurd: na de klacht te hebben ingediend ben ik aflopen donderdag gebeld door iemand van het hoofdkantoor, met het aanbod om alsnog bij een andere vestiging (in dit geval Nijkerk) de kleine beurt voor de helft van de prijs te laten verrichten. Het verhaal van Harderwijk kwam hem ook zeer vreemd voor, en ik begreep van de man dat er met de betreffende vestiging in Harderwijk over gesproken is. Zo gezegd zo gedaan, afgelopen vrijdag heeft de auto alsnog een kleine beurt gehad, voor het beloofde gereduceerde tarief. Ja, eerlijk is eerlijk, e.e.a. is op een voor mij bevredigende manier opgelost en ik wil dit natuurlijk ook hier melden, dat lijkt me fair. Puur menselijk gezien blijft het natuurlijk voor mij interessant, wat er in de psyche van de vestigingsmanager in Harderwijk moet omgaan, op een dergelijke manier zijn klanten weg te sturen, maar daar zal ik wel nooit achterkomen.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

het lijkt er op dat kwik fit, misschien mede door dit forum, is gaan nadenken en probeert de bedrijfsvoering te verbeteren

goeie zaak

jimmysaywhoosa
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 okt 2007 16:37

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door jimmysaywhoosa »

ik heb laatst mijn auto naar de kwik fit gebracht en de service was prima.
was er alleen wel erg druk. heel veel mensen zaten te wachten en de wachttijd kon oplopen tot wel een uur. Misschien heeft het iets met de crisis te maken. Kwik fit is tenslotte de discounter bij de garage bedrijven.
ik had nieuwe banden nodig en die heb ik ook gekregen. eerst kwamen ze met een wat duurder merk aan maar die vond ik voor mijn karretje niet nodig dus die heb ik toen niet door laten gaan. daarna een B merk.
Ook goed voor dat oude ding toch.

Maar ik heb gehoord dat ze steeds meer die die kwik fit.
Nu ook al distributieriemen.
Voor mijn alfa zou ik bij de dealer 600 euro moeten neertellen.
Bij hun 400.

kijk dat zijn al weer 2 banden.

en ik werd ook vriendelijk geholpen.

kennelijk is de ene kwik fit de andere niet.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

mijn zus wilde haar airco filter laten vervangen en ze reed maar ff naar de eerste garage in de buurt, kwik fit

kosten: 140 euro

ze was zo wijs verder te kijken en betaalde voor hetzelfde bij een garage 2 straten verderop 75 euro

behoorlijk verschil

inmiddels is het filter vervangen ,en heeft ze weer een frisse neus ;)

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

MalleMallerd, Iemand die zo structureel negatief is over Kwik-Fit, die verteld toch wel tegen zijn zus VOORDAT ze naar kwik-Fit gaat, dat ze dit beter niet kan doen?! Of is dit gewoon om mensen op het verkeerde been te zetten?

Dit forum zit echt vol met jouw negativiteit.

Wat is er toch aan de hand met je?

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

haha :)

ik zal morgen mijn psych eens bellen voor een prozacdosisverhoging :)

no worries

negativiteit of realisme ;)

Dachtutniet
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2009 23:13

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Dachtutniet »

Ik zocht eigenlijk via google het nummer van de kwikfit bij mijn werk in de buurt maar na het lezen van een tietal reacties van 2006 tot 2009 heb ik toch besloten mijn 4 banden bij een andere garage te laten balanceren en uitlijnen.....

Bedankt allemaal! en "kwikfit" je bent weer een klant kwijt moehahaha!!

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

Jammer dat u zich laat beinvloeden door verhalen van andere. Er zijn er zelfs bij die nog nooit bij Kwik-Fit zijn geweest. honderd duizenden gaan wel, zonder problemen.

erocs
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:01

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door erocs »

Alle garages slaan een sla-tje uit klanten, laatst in een autogarage geweest die hoog aangeschreven stond en mijn auto heeft nog nooit zo slecht gelopen en dan praat ik nog niet over de 1200 euro die het kostte .

Mijn advies is, ga naar een garage waar je iemand vertrouwd meer kun je niet doen.

Erik

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

----Jammer dat u zich laat beinvloeden door verhalen van andere. Er zijn er zelfs bij die nog nooit bij Kwik-Fit zijn geweest. honderd duizenden gaan wel, zonder problemen.-----

zo, vertel eens, wil ik best wat gestaafde bewijzen zien als je met dergelijke getallen komt

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

Hoe bestaat een bedrijf met 180 filialen anders?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door pbarendse »

Hoe bestaat een bedrijf met 180 filialen anders?
Heel simpel: Veel reclame maken, zodat je nieuwe klanten krijgt. Deze een dikke poot uitdraaien door allerlei dingen te doen die niet hoeven. Of dingen niet te doen en ze toch in rekening te brengen. Dat je die klanten nooit weer ziet is niet zo belangrijk: er lopen nog zat onnozelaars rond in Nederland!

erocs
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:01

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door erocs »

Ik dacht een merkdealer doet het vast wel goed!!

Ik bracht hem naar de dealer voor een beurtje, word ik even later gebeld '' mer jij niks onder het rijden?'' ik zeg nou nee , nou zegt hij je fusee kogel is niet goed en daar moet een andere draagarm voor besteld worden.

Zo gezegt zo gedaan , en breng hem dus weer terug toen hij binnen was.
Mooi eronder geplaatst merkte ik dat hij naar de kant trok waar de draagarm was vervangen dus ik weer terug naar de dealer omdat hij uitgelijnd moest worden.

Nou ik word weer gebeld '' merk jij niks onder het rijden'' ik weer nee hoor.
Je schokbrekers zijn kapot, tjah zet er maar onder.

na de beurt , trilt hij als een gek waar de draagarm is vervangen boven de 140 km/u wat voor mij een standaard snelheid is (mag niet :P ), hij start slecht en trekt nog een beetje naar links.
Verder wil ik wel even kwijt dat deze auto 4 maanden in mijn bezit was, en daarvoor dus nagekeken is bij een garage onafhankelijk die mij vertelde dat ik zeker nog 2 jaar zonder onkosten buiten de beurt zou kunnen rijden.

Ik denk persoonlijk, dat waar je je auto ook heen brengt er evenveel fouten kunnen gemaakt worden, of dat nou kwikfit is of een andere garage.

Ga naar de gene die je vertrouwd, zelf heb ik niks met kwikfit en zou mijn auto daar gerust heen durven brengen, als het niet goed is horen ze het wel van me.

Groetjes Erik

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

----Hoe bestaat een bedrijf met 180 filialen anders---

idd, dat is de grote vraag

door onwetendheid van mensen die zich een oor laten aannaaien

vaste klanten kent men naar alle waarschijnlijkheid niet niet

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

Het bedrijf bestaat, pak hem beet, 25 jaar. Stel dat elk fliliaal 15 klanten per dag krijgt, 6 dagen per week, een jaar lang (ongeveer 300 werkbare dagen) maal 25 jaar. dan zit je op zo'n dikke 20 miljoen mensen. Welke nieuwe klanten??

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Het bedrijf bestaat, pak hem beet, 25 jaar. Stel dat elk fliliaal 15 klanten per dag krijgt, 6 dagen per week, een jaar lang (ongeveer 300 werkbare dagen) maal 25 jaar. dan zit je op zo'n dikke 20 miljoen mensen. Welke nieuwe klanten??

15 klanten per dag?

dat lijkt me erg positief en da niet om te zeuren maar 15 klanten per dag is zon beetje elk half uur 1, en die wordt ook nog eens geholpen?

neen dat zit er nie in

maar wellicht dat een en ander aan ellende voorkomt uit het feit dat het oorspronkelijk een schots bedrijf is?

guinnes enzo ;)

(grapje)

bedrijf bestaat trouwens al 30 jaar, wonderbaarlijk

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door pbarendse »

@pro-jo:
Daarbij ga je er van uit dat het bij alle klanten fout gaat. Uiteraard zullen er ook wel dingen goed gaan (bandje verwisselen kan iedereen...) dus die klanten blijven wel gewoon terugkomen.

Pro-jo
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2009 18:53

Re: Kwik fit praktijken

Ongelezen bericht door Pro-jo »

Wat ik gewoon jammer vind, dat alle kwik-Fit zaken over een kam gescheerd worden. Ik kom al jaren bij KwikFit in mijn woonplaats. Ik word er altijd netjes geholpen. Adviezen zijn vrijblijvend etc.
En de prijs is redelijk. Betalen moet je overal. Dan maar bij iemand die je goed helpt. Die gun je gewoon wat meer.

Gesloten