Pagina 1 van 1

De keerzijde van de Utrechtboog

Geplaatst: 13 mar 2006 22:46
door lauradevaan
Wat een mooie nieuwsberichten de afgelopen week over de NS Utrechtboog. Totdat ik vandaag geconfronteerd werd met het feit dat er nu nog maar 2 rechtstreekse intercity's per uur van Duivendrecht naar Utrecht gaan i.p.v. 6. Dat is toch idioot! En dat allemaal dankzij zij die 'geweldige' Utrechtboog. Mensen die voor hun vakantie naar Schiphol gaan hebben daar profijt van, maar de dagelijkse forens naar Duivendrecht is hier de pineut van. Dit kost een kwartier tot half uur extra reistijd. Dat wordt niet verteld door de NS bij de positieve PR over de Utrechtboog. Ik denk dat ik mijn jaartrajectkaart toch maar weer ga inruilen voor de auto...

Re: De keerzijde van de Utrechtboog

Geplaatst: 14 mar 2006 09:10
door Dilbert29
Tsja de NS maakt het er niet beter op. Het schijnt zelfs zo te zijn dat de Utrechtboog zo snel geopend moest worden dat de machinisten en conducteurs niet eens weten hoe de veiligheid er werkt. Met behulp van een computerprogramma zijn ze snel gedrild, maar echte kennis ontbreekt.

Ik zou dus niet graag in een trein zitten die op de Utrechtboog een probleem krijgt.

Re: De keerzijde van de Utrechtboog

Geplaatst: 14 mar 2006 22:45
door lauradevaan
Dat hoorde ik inderdaad ook over de veiligheid. Klinkt eng.
Om nog niet te spreken over de informatie: er zijn geen duidelijke folders met aangepaste tijden en de gele borden waren op Duivendrecht nog niet aangepast. Meisje achter de balie kon ook geen zinnig advies geven (maar wat wil je met zoveel boze mensen voor je neus). Vandaag riepen ze wel informatie om, zeker vanwege de vele klachten.

Re: De keerzijde van de Utrechtboog

Geplaatst: 07 apr 2006 14:26
door queenfan
ach ja en maar klagen over de files.

Daarom ben ik ook zo kwaad over het cancellen van de zuiderzeelijn weer iets voor Den Haag.
Alles leegpompen in Groningen en het geld besteden aan onzinnige projecten als de betuwe lijn.