LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Fotoservice Schlecker

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
sanne74
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2006 11:48

Problemen Fotoservice Schlecker

Ongelezen bericht door sanne74 »

Wie heeft er ook problemen met de schlecker fotoservice online??
Ik heb nu 2 keer foto´s besteld bij Schlecker via gedownload programma Schlecker Foto Digital Service. De eerste keer kreeg ik mijn foto´s 9x13 ipv 10x15. Ik dacht dat dat mijn eigen fout was, omdat ik het fomaat niet goed had aangegeven. Dus afgelopen week een nieuwe lading foto´s besteld, er goed op gelet dat er 10x15 stond.
Alles klopte. Foto´s paar dagen later afgehaald, prompt weer 9x13 en op bijgesloten opdracht form. stond duidelijk 10x15.
Verdorie, wel betaald voor formaat 10x15. Heb Schlecker
gemaild, hoe dit nu kan. Het volgende antwoord kreeg ik :?:

U meldde dat de foto's op een fout formaat waren afgedrukt. Helaas kan dit niet anders want wij drukken de foto's alleen maar af in het formaat waarin u het heeft aangeleverd. Om een goede afdrukgrootte te krijgen, moeten uw digitale (foto)bestanden aan de volgende voorwaarde voldoen:
Uw fotobestand dient een breedte-hoogte verhouding of een hoogte-breedte verhouding van 2:3 te hebben bij de formaten 9 x13, 10x15, 13x18,20x30, 30x45 en 50x75 cm. Bij het formaat 15x20 cm dient de verhouding 3:4 te zijn. De hoogte van uw foto bepaalt u zelf en de breedte volgt dan automatisch uit het bestand.
Let op! Er is altijd kans op enkele millimeters beeldverlies.
Als u bestand niet de verhouding heeft 2:3 dan zal de afdruk afwijkend zijn. Als u het bestand aanlevert van bijvoorbeeld 960 bij 1280 pixels (verhouding 3:4) dan wordt dit afgedrukt als 10 x 13,3 cm. Om een foto in het formaat 10x15 cm af te drukken dient het dus een pixelverhouding te hebben van: 960x3:2=1440
bv. 10 cm breed x (1280 : 960) = 13,3 hoog (bij een camera verhouding van 3:4),
13 cm breed x (1280 : 960) = 17,3 hoog (bij een camera verhouding van 3:4),
15 cm breed x (1280 : 960) = 20,0 hoog (bij een camera verhouding van 3:4), etc.
Houdt er rekening mee dat het formaat 15 x 20 wel de verhouding 3:4 heeft.
Dit kan niet gereklameerd worden

Maar nergens op de site staan er voorwaarden over dat het formaat kan afwijken, als de hoogte en breedte verhouding niet in orde zijn, krijg ook geen melding als je je foto´s upload. Misschien klopt het wel, wat zij zeggen, maar waarom wordt dat nergens aan gegeven. En zie je het pas als je de foto´s afhaald. Ten tweede heb ik dus wel betaald voor foto´s voor 10x15.[ :cry: ]
En als ik de dezelfde foto´s naar de HEMA doormail, krijg ik dus wel 10x15cm. Dus ik snap er niks van.
Dus dit was de laatste keer, dat ikfoto´s heb besteld bij Schlecker.

Gesloten