mogelijkheden tot schadeclaim bij internetprovider
Geplaatst: 14 mar 2006 17:17
Hallo,
ik heb Tele 2 internet en digitaal bellen. Echter sinds 1 februari, nu heb ik sidns die tijd 1 1/2 week kwakkelend internet gehad en een zeer slechte verbinding met bellen.
Toen 2 weken compleet geen signaal, dus geen internet en/of telefonie.
Toen wonderbaarlijk ineens (na veel bellen etc.) 1 1/2 week perfecte telefonie en internet!
Maar nu weer 2 1/2 week helemaal niets.
In de voorwaarden van Tele2 staat dat zij eigenlijk nergens aansprakelijk voor kunnen worden gesteld (zoals iedereen zich zo indekt), echter heb ik naast vertier internet gewoon nodig (ik leid 100-den zo niet 1000-den euro's schade door het niet hebben van internet).
Zijn er gedragcodes of vorobeelden waaruit dan TOCH je in je recht staat en providers aansprakelijk kan stellen / een schadeloos stelling kan krijgen voor het leveren van een werkelijke wanprestatie?
Ik hoor graag jullie respons, want ik ben bang dat ik anders het gewoon maar moet 'slikken' dat zij niets leveren, zonder enige compensatie en dus eigenlijk de consument 'klem' zet.
vr. groet, Hans
ik heb Tele 2 internet en digitaal bellen. Echter sinds 1 februari, nu heb ik sidns die tijd 1 1/2 week kwakkelend internet gehad en een zeer slechte verbinding met bellen.
Toen 2 weken compleet geen signaal, dus geen internet en/of telefonie.
Toen wonderbaarlijk ineens (na veel bellen etc.) 1 1/2 week perfecte telefonie en internet!
Maar nu weer 2 1/2 week helemaal niets.
In de voorwaarden van Tele2 staat dat zij eigenlijk nergens aansprakelijk voor kunnen worden gesteld (zoals iedereen zich zo indekt), echter heb ik naast vertier internet gewoon nodig (ik leid 100-den zo niet 1000-den euro's schade door het niet hebben van internet).
Zijn er gedragcodes of vorobeelden waaruit dan TOCH je in je recht staat en providers aansprakelijk kan stellen / een schadeloos stelling kan krijgen voor het leveren van een werkelijke wanprestatie?
Ik hoor graag jullie respons, want ik ben bang dat ik anders het gewoon maar moet 'slikken' dat zij niets leveren, zonder enige compensatie en dus eigenlijk de consument 'klem' zet.
vr. groet, Hans