LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziekmelden

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
mismaakt handje

Ziekmelden

Ongelezen bericht door mismaakt handje »

Als je bij wao herkeuring weer volledig arbeidsgeschikt bevonden wordt, heb je nog 5 jaar recht op de oude rea-regelingen. Daarin zit ook een artikel dat zegt dat uwv je loonbetaling overneemt als je ziek wordt.

Ik vraag me nu af hoe dit zit. Ik zal namelijk van 20 uur werken naar 40 uur moeten om het financieel te kunnen redden. En ik betwijfel of ik dat fysiek aankan.

* wat zijn de gevolgen als ik de ziektewet inga (voor dezelfde klacht dus als waarvoor ik nu nog wao ontvang)
* waar moet ik dan rekening mee houden (er worden allerlei 'eisen' gesteld waarvan je maar op de hoogte moet zijn en waaraan je moet voldoen, maar ik kan op internet geen duidelijk rijtje eisen vinden).
* wat als ik telkens weer opnieuw ziek wordt?

Is er iemand die dit kan vertellen??

Verder vind ik het maar raar: ik moet waarschijnlijk mijn huidige VASTE baan inruilen voor iets anders, als ik het al kan vinden.... (zal mijn baas ook blij mee zijn :( ).

kanovaarder

Re: Ziekmelden

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Dit is nu weer zo'n typische vraag voor de vakbond.
Die kunnen u dit allemaal haarfijn uitleggen.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wanneer U www.UWV.nl raadpleegt kunt U Uw antwoord vinden!

mismaakt handje

Ongelezen bericht door mismaakt handje »

Kanovaarder: welke vakbond?

Chanmaster: nee dus, de uwv-site is erg summier.

Wat ik wel vond - elders op internet - is dat ik vóórdat ik een nieuwe baan accepteer, officieel toestemming moet vragen aan de AD. Anders verlies ik mijn rea-rechten en kan het UWV niets voor me doen als ik i.v.m. huidige beperkingen toch weer ziek wordt.

Gehaaid hoor.... de AD-er selecteert baantjes voor me maar die mag ik niet zonder meer accepteren :roll:

Dus let op, mede (binnenkort) goedgekeurde ex-wao'ers.....

Gesloten