LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De werkloze tomaat en het CWI

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door tomaatje »

Een dag uit het leven gegrepen,

Het is vandaag mooi weer, niet echt koud dus tomaatje denkt kom we trekken de stoute schoenen aan en we gaan op vacaturejacht bij het CWI.

Aldaar binnen gekomen vind ik op het vacature bord op de zogeheten beursvloer een vacature met alleen helaas een vacaturenummer en een naam.

Prima, dan gaan we even informeren bij de balie!

Goeden middag mevrouw kunt u mij misschien helpen met deze vacature, (zegt niets en grijpt het papier uit mijn handen) na enkele minuten zinloos te hebben getikt op haar pc zegt ze dat de persoon die deze vacature behandeld niet aanwezig is.

Geeft niks hoor zeg ik , dan kan vast iemand anders van uw collega's mij helpen toch. Een verdwaasde blik en en blik op de lijst ehhhh nou u zult morgen moeten terug bellen op dat nummer. Ja maar ik wil alleen wat weten u kunt mij toch minstens het nummer geven van het bedrijf ???? of iemand anders die mij kan helpen. Nee nee te druk zegt de baliemedewerker.

Prima denkt onze tomaatje: hij loop naar buiten naar de hoofdingang van het CWI en pak zijn mobiele telefoon (het cwi bellend) en kijkt door de glazen deur naar binnen. De baliemedewerkster neemt op. Goede middag ik heb een vacature gezien en heb alleen een vacature nummer. Waarop dezelfde reaktie ehhh de persoon die erover gaat is er niet u moet morgen terug bellen. Ok kunt u misschien een collega van haar geven die mij kan helpen. En ja hoor bingo eindelijk het telefoon nummer van het bedrijf waar ik wilde solliciteren.

Tomaatje loopt weer terug naar binnen met de blikken op zich gericht en bedankt de baliemedewerkster van het CWI.

En tsja je raad het al, de vacature was al lang voorzien

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door Henrice »

Wat voor werk zoek je dan precies Tomaat ?

Als ik zo vrij mag zijn.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door tomaatje »

De beveiliging lijkt mij wel wat, heeft altijd mijn interesse gehad eigenlijk zoek ik een bedrijf die mij wil helpen met scholing en stage.
Zonder tussenkomst van een of andere instantie.

Maar we weten allemaal wel dat ik dat wel kan vergeten :-)

Best jammer want er is momenteel veel vraag naar.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Tomaatje, misschien een tip! Vraag aan Uw socialedienst of uitkerende instantie voor een opleiding!

Chanmaster

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door tomaatje »

ahum 'kuch'ehhh nee ik heb geen uitkerende instantie laat staan een uitkering. en toen ik in de WW zat was ik al overgeleverd aan een reintegratieburo. zonde van al die poen dus :-)

Ik was zo dom om bij het CWI te vragen of ze me aan een baan konden helpen inplaats van een wwb uitkering. nu zit ik bij een of andere stichting die je in dienst neemt en je binnen 3 maanden aan een baan probeert te helpen.

Helaas, ze hebben iets gevonden hoor, jawel de bloemenveiling :-(

Morgen mag ik een dagje meedraaien en eigenlijk wil ik er ook helemaal niet werken gezien de slechte arbeidsomstandigheden die daar zijn.

En eerlijk gezegd hoop ik dat ze mij ook niet willen (komt beter uit)

Tsja en een wwb aanvraaq duurt al 13 weken als je dan nog in leven bent :-)

Dat bedrijf waar ik naar toe moet heeft al een hoop uitzendkrachten versleten dus dat zegt mij al genoeg.



ken je nagaan als je een NUGGER bent (een niet uitkerings gerechtigde)

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik zag zojuist een stukje op de duits tv.Omdat de huren daar nog hoger zijn dan bij ons komen 16% van alle huishoudens in de schulden. Omdat de woningen anders niet te verhuren zijn dingen de verhiirders af. Dat gaat hier nog komen. Het wordt er niet beter op mensen! Was maar waar.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door NAK »

Dus dankzij CWI raakt tomaatje aardig in de puree.

Onbescheiden vraag:
Wat is de leeftijd van tomaatje??

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door Langhaar »

Tomaatje,

Hier in mijn woonplaats kwam ik de volgende advertentie
tegen.

Wilt u weer werken?

Wij bieden u scholing en stage met vooruitzicht op een baan in de
onderstaande vakgebieden.

-Beveiliger niv 2
-Callcenter medewerkster
-Taxischauffeur

Voorwaarden:
-U bent werkloos
-U heeft een sociale dienst uitkering
-U bent ingeschreven bij het CWI in fase 2, 3 of 4
-U heeft goedkeuring van de casemanager of consulent van de
sociale dienst om mee te doen.

Hebben ze in jou woonplaats niet zo iets?

Als je een uitkering gaat aanvragen en dan gelijk aangeeft
dat je de opleiding beveiliger wil doen misschien gaat het dan sneller.

Het is maar een idee.

Groetjes Langhaar

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door tomaatje »

tomaatje wordt 36 en heeft geen uitkering.

De wwb aanvraag goedkeuring duurt al 13 weken zo niet langer en kan zelfs verlengt worden indien je wat hoort. (in die tussentijd mag je hopen op een voorschot van 100euro in de week)

Kortom geen uitkering,geen consulent (gelukkig). Ik heb al ruim van te voren geinformeerd naar opleidings trajecten in de bijstand maar daar hebben ze zo'n work-first project waar ik nu dus ook in zit voordat ik ubehaubt naar de bijstand moet.

Raar genoeg krijgen de mensen die al wel in de bijstand zitten wel een opleiding tot beveiliger e.d.

kortom ik kan dus geen kant op.

Vandaag proef gedraaid op de veiling bij een inkoper van bloemen en geloof me je wilt er niet werken.

- ik werd ingewerkt door arabisch sprekende mensen die bijna geen woord nederlands konden.

- het is er bijzonder smerig en stoffig

- fysiek erg zwaar werk.

- je begint om 7.30 maar je weet niet hoe laat je klaar bent, kan ook pas om 19:00 uur 's savonds zijn.

- de boxchef die mij moest inwerken had absoluut geen tijd voor mij.
dus moest ik een hoop zelf opzoeken.

- er werd praktisch geen nederlands gesproken een mengtaal van spaans en weet ik nog wat veel meer.

- en een hoop geschreeuw en gebler en gevloek.

ben uit ellende zelf maar naar huis gegaan maar ik heb tenminste wel goede wil getoont.

en nee natuurlijk geen reiskosten vergoeding e.d.

opleidingen aanbieden aan mensen in de bijstand/ww komt bijna niet meer voor omdat het teveel geld kost en geen baan garantie geeft.

Maar dás al een oud onderwerp voor dit forum

wat is als laatste kwijt wil is dat ik al wist dat deze werkgever veel mensen nodig had en dat een hoop uitzendkrachten daar uiteindelijk toch uitzichzelf vertrekken.

Ik denk dat dat soort werk een apart soort slag mensen vereist.
Laatst gewijzigd door tomaatje op 16 mar 2006 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

S. ;-)

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Heb misschien ook een beetje een brutale vraag: wat voor opleiding heb je gehad Tomaatje?

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door tomaatje »

Hoezo heeft dat iets te maken met wat voor werk je in de toekomst dan wel of niet mag doen.

O ja het gaat alleen om opleiding en diploma's niet om iemands kwaliteiten.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door Langhaar »

tomaatje,

Welke woonplaats?

Ik heb over een paar weken een bijeenkomst en ik wil kijken
of ik iets voor je kan doen.

Groet Langhaar

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door Henrice »

Maar we weten allemaal wel dat ik dat wel kan vergeten
Misschien ben ik de enige dan die het niet weet.

Ik zal het verder niet in me hoofd halen om te gaan adviseren.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik er persoonlijk een andere instelling op na houdt terwijl ik ook alle redenen zou kunnen hebben om cynisch te zijn.
Verder weet ik dat op Schiphol heel wat mogelijk is in de beveiliging.

Succes.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door tomaatje »

Wel schiphol heb ik al erg vaak geprobeerd, falck aipoirt security e.d., securicor en nog wat meer van die bedrijven.

Pasgeleden ook eens geinformeerd bij best security alwaar je een cursus voor 34 euro kan volgen die normaal 1800 euro kost. Maar je moet dan wel een lening afsluiten. Krijg ik dus ook niet gezien mijn huidige inkomsten situatie :-)

mensen vragen ze genoeg, opleidingen willen ze ervoor helaas niet geven.

Er worden inderdaad veel opleidingen e.d. aangeboden mits je een of andere uitkering hebt. Maar wat als je nou geen van beiden hebt. en dan nog moet je ze van de noodzaak van een opleiding zien te overtuigen.

Helaas ben ik tijdens mijn WW opgescheept met een reintegratie buro waar ik geen kant mee op kon laat staan dat ze mij een opleiding konden of wilden bieden. Uiteindelijk hebben zij toch maar weer aan mij verdiend.


Als de sociale dienst of het UWV bij iemand zn uitkering om de een of andere reden stopzet kan die persoon toch ook geen kant meer op. Maar wat moet je daarna dan doen. Zijn er nog opties of mogelijkheden.


Langhaar wat betreft mijn woonplaats die zet ik liever niet gelijk openbaar op internet dat begrijp je wel.

Heb je misschien een email adres of dergelijk ?

Alvast bedankt

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Tomaatje, als je nog bij de bewakingg of beveiliging wilt dan moet je niet te oud zijn. Bent U ouder dan 40 jaren dan is het over.

Chanmaster

Han Vreeswijk
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 dec 2005 12:19

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door Han Vreeswijk »

tomaatje heb je soms een criminele achtergrond :?: Je bent pas 35 en kletst als een gepensioneerd paard . Je bent erg negatief als je een vak kunt, denk dan eens aan emigreren of zo iets.

De wereld is groter dan Nederland ga iets zinnigs doen met je leven er zijn mogelijkheden zat :wink:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik hoopte een antwoord op mijn eerdere vraag aan te treffen maar helaas!

Tocht neemt het werklooheidprobleem omvangrijkere vormen aan dan aanvankelijk werd aangenomen.

Chanmaster

Peterke
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2006 08:39

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door Peterke »

Ook ik ben al een hele poos werkeloos. Met mijn 40+ leeftijd hoef je niet bang te zijn weer aan het werk te komen. Of het moet verder onder mijn niveau of loon liggen. Al die tijd heb ik zelfs niet 1 (dus niet één!) reactie/aanbieding gehad van het CWI. Men verteld mij zelfs dat voor mensen vanaf 35+ gewoon niet meer de moeite wordt genomen. "....heeft toch geen zin, die zijn al te oud (lees: te duur)...."

Oh, en denkt deze regering nou echt dat het dadelijk beter gaat als de grenzen opengaan ? Alles moet dan officieel volgens de regels gaan. (Ja ja, en heeft men op dit moment al alle zwart werk in nederland opgelost ?) Niet dus, en zo zal het met die goedkope arbeidskrachten ook gaan. De enige die ervan zullen profiteren zijn de werkgevers, die hun zakken nog sneller kunnen vullen. En wij komen hier helemaal niet meer aan de bak.

En de economie ? Die krijgt helemáál geen impuls. Sterker nog het zal nog sterker afnemen als we nu al voorgeschoteld krijgen.
Want denken jullie nou echt dat al dat geld dat die goedkope arbeidskrachten híer verdienen, ook híer uitgeven ? Nee dus ! Maar in hun eigen moederland, daar is het veel meer waard!!!

Het wordt pas eerlijk als een brood in elk land van europa even duur is!
En dat zie ik nooit gebeuren. Europa één? Echt niet! Elk land zal voor zijn eigen vechten.

Er staat ons, echt waar, nog heel wat te wachten...

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door tomaatje »

chanmaster ik ben 35 !

Beste han vreeswijk , uit uw bovenstaande opmerkingen blijkt duidelijk dat u geen kennis van zaken heeft en de rest van de forum topics niet hebt gelezen. Dus ga op een ander forum de onozele uithangen. Hoe komt u op het achterlijke idee dat ik soms een criminele achtergrond zou hebben. Hoezo bevooroordeeld.

Ik wil best emigreren, Gaat u mij vast voor :-)

S. ;-)

Re: De werkloze tomaat en het CWI

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Hoezo heeft dat iets te maken met wat voor werk je in de toekomst dan wel of niet mag doen.

O ja het gaat alleen om opleiding en diploma's niet om iemands kwaliteiten.
Kalm blijven. Niet met tomaten gaan gooien. 8)
Was enkel maar belangstelling.

Enneh....over die diploma's; het gaat enkel om de vakopleiding, je voor -opleiding doet er niet zoveel toe.

Gesloten