LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boxford Holland

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
sgravenhage
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2006 10:42

Boxford Holland

Ongelezen bericht door sgravenhage »

Nadat ik in augustus 2005 een combimagnetron bij de aldi had gekocht begon deze in januari kuren te vertonen. Voor de garantie (3 jaar) moest ik contact opnemen met boxford holland. Eerst naar een 0900 nummer bellen. Hier kreeg ik te horen dat ik mijn combimagnetron naar een antwoordnummer in zwolle moest sturen. Tot zover ging het nog goed. Vanaf toen heb ik totaal niets meer gehoord. Na een aantal keer bellen naar het 0900 nummer a 20 cent per minuut kreeg ik ze eindelijk te pakken. De magnetron was niet op voorraad maar zou eind februari opgestuurd worden. Vandaag op 16 maart belde ik weer met de vraag of de magnetron nog eens kwam en dat ik het vreemd vond dat ik niets hoorde. Het antwoord was dat het niet vreemd was want dat ging altijd zo en dat ik maar rustig moest wachten tot hij kwam. Ik was aan het zeuren en moest maar geduld hebben. Ik vroeg met wie ik gesproken had maar dat wilde ze niet zeggen. Esther was het en daar moest ik het mee doen. Wat kan ik hier nou mee. Boxford Holland krijg van mij een echte ijsdouche!

cynthiaspoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2006 19:16

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door cynthiaspoor »

Ik heb net als u in november een combi-magnetron gekocht bij de Aldi in Wormerveer en ik had eigenlijk gelijk al klachten de oven bakte alleen aan de bovenkant bruin en de magnetron deed het ook niet naar behoren. Ik heb toen ook gebeld en moest hem ook per post versturen dit ging allemaal goed. Ik heb ook een nieuwe gekregen, het was wel een ander model, de eeste dag dat ik hem gebruikte viel hij ineens uit, dacht toen nog dat ik iets verkeerd deed, maar na 4 dagen wist ik echt wel hoe het werkte en toen ik een pizza voor mijn man maakte en hij nog 3 minuten moest toen ging hij weer in eens uit en was ook niet meer aan de praat te krijgen, ga dus nu maar weer bellen.
Kwam deze site toevallig tegen en mijn oog viel gelijk op uw verhaal. Ik hoop voor u dat u er nog een krijgt en dat hij het dan ook goed.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Aldi? Daar koop je toch levensmiddelen? :idea:

cynthiaspoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2006 19:16

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door cynthiaspoor »

ja maar daar hebben ze ook wel huishoudelijke apparaturen

wesje
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2006 22:29

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door wesje »

Op 20 maart heb ik onze ALDI (HE) combi-magnetron naar boxford verstuurd de magnetron werkte niet meer. Alle andere functies werkten nog prima. Tot op heden nog geen magnetron terug. Toegezegd door Esther (jawel ook zij weer) u krijgt een nieuwe. Ze blijft volhouden dat ik moet wachten op een nieuwe zending magnetrons maar zoals ik in dit forum lees wordt dit bij ieder garantiegeval beloofd. Maar ondertussen wacht ik toch al 9 weken.
Iemand die een emailadres van Aldi heeft want die zijn toch ook verantwoordelijk voor de door hun verkochte produkten. Of heb ik het helemaal mis ?

wesje
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2006 22:29

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door wesje »

Wie schetst mijn verbazing, vanmorgen een brief bij de post.
Boxford deelt mij mede dat ik nog even(?) geduld moet hebben eind van deze maand verwachten wij een nieuwe zending combimagnetrons binnen en dan krijgt u een nieuwe magnetron.
Nog meer klagers die deze brief hebben gekregen?

atahoj
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:42

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door atahoj »

Ik ben blij dat ik niet de enigste ben. Ik had ook klachten met deze combimagnetron, ik kon op laatst niets meer ontdooien (hete lucht gedeelte defect). In het begin van het jaar 2006 begon het, af en toe een tikje op de magnetron en dan werkte het wel weer. Dat tikje werd een klapje en op laatst uit irritatie een flinke klap, met als gevolg een deuk in de zijkant. Ook het service nummer gebeld en kreeg ik het antwoordnummer om de magnetron op te sturen. Tja de orginele doos had ik niet meer, dus eerst een passende doos gezocht om de magnetron te versturen. Een hele beschrijving erbij gedaan wat er aan mankeerde + afschrift van de giro dat ik de magnetron gepind had bij de Aldi, gezien ik de bon na verhuizing kwijt was, volgens die mevrouw was dit geen probleem.
Ongeveer drie maanden geleden heb ik de magnetron verstuurd via het postkantoor recuutje ontvangen, maar niets meer gehoord. Stom dat ik de gebruiksaanwijzing er bij heb gevoegd zodat ik nu de telefoonnummers kwijt ben.

Gelukkig zag ik dit bericht in trosradar.

Heeft iemand het servicenummer voor mij, zodat ik weer eens kan bellen.

Mogelijk had ik mijn geld in eerste instantie bij de Aldi terug moeten halen.

wesje
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2006 22:29

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door wesje »

atahoj,

ik heb nu ongeveer een week een nieuw exemplaar binnen en zelfs een nieuw model.
het servicetelefoonnummer van Boxford is 0900 2025194
het emailadres is [email protected]
wanhoop niet want ik heb ook 5 maanden moeten wachten, maar blijf zeuren waar je magnetron blijft.
overigens lijkt de mijne nu van de servicemaatschappij van de Aldi vandaan te komen n.l. GSC.
ik hoor nog wel of het je gelukt is.

atahoj
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:42

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door atahoj »

Wesje bedankt voor je informatie

piontec
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:12

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door piontec »

Ik kocht op 27 juli 2006 een nieuwe magnetron bij Aldi. 900Watt, met grill en heteluchtoven van 230 graden celsius; voor 84,95 euro.
Eenmaal thuis las ik in de gebruiksaanwijzing van Boxford: "de oven verwarmt tot 200 graden celsius, als in een recept staat dat u tot 220 graden moet voorverwarmen zet dan de oven wat langer aan".
Ik was hier niet tevreden mee, 200 graden is misschien warm genoeg maar het apparaat kan dus niet wat Aldi ons beloofde. Ik zocht op internet of er meer mensen waren die zich bekocht voelden. Zodoende kwam ik toevallig op deze Radar-site terecht.

Ik had nog nooit van Boxford gehoord maar wat ik hier las over hun gebrekkige service deed mij besluiten het apparaat maar meteen naar Aldi terug te brengen. Zonder mankeren betaalde de cassiere mij 85,00 euro terug.
Over Aldi ben ik heel tevreden, ik heb er wel vaker grote aankopen
gedaan (laptop, videorecorder). Maar over die Boxford heb ik zo mijn twijfels....

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb in een ander topic melding gemaakt van een andere truc die ze uit wilden halen.

Op de doos staat duidelijk, je zult dit met mij eens zijn. dat ze 3 jaar garantie geven.

Ik pakte het apparaat uit, en er zat een kaart bij van Boxford, waarbij mensen werden opgeroepen 29 euro te betalen voor extra garantie (dus in plaats van 1 jaar, 3 jaar). Maar als je doorvraagt, blijk je toch gewoon recht te hebben op die 3 jaar.

Ben ik toch wel benieuwd of mensen, die die 29 euro hebben betaald aan Boxford, hun geld terug zullen krijgen.

Voor de rest maken mij die 220 of 200 graden niet zo heel veel uit, ik ga er sowieso toch geen cake mee bakken. Voor een pizza of een andere maaltijd is het heteluchtgedeelte prima.

Doornroosjuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2006 21:56

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door Doornroosjuh »

En ja hoor.....je koopt een combi...denk goh wat doet ie het verrot..
en dan later zie je deze site...had ik m nu mara eerder gezien.

begon net als bij chynthia werd alleen de boven kant van mn cake enzovoort bruin de rest bleef deeg...ook mn pizza werd helemaal niets.
NU ik deze site lees gai k m niet terug sturen..ik breng m naar de aldi.

atahoj
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:42

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door atahoj »

Ik wil toch nog vermelden dat ik inmiddels een nieuwe combimagnetron heb gekregen. Wel na enig dreigement via de mail, waar ik in schreef dat ik verwachtte dat na de vele telefoontjes via de service desk ik nu binnen twee weken een nieuwe of gerepareerde magnetron verwachtte, anders zou ik juridische stappen ondernemen. En blijkbaar hielp dit, ik kreeg een nieuwer type magnetron aangeleverd nieuw in de doos. Ik was zelf op vakantie, maar de buren hebben dit pakket aangepakt. er hoefde nergens voor getekend te worden en er zat verder ook geen brief bij?

Dus er is nog hoop.

Onlangs begon ik wel te twijfelen bij de aankoop van een HE vaatwasser, welke in de aanbieding was bij de mediamarkt!
Het merk gaf me niet veel vertrouwen.

kempenaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:14

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door kempenaar »

Ik heb eveneens al slechte ervaringen met boxfort/ home electronics, ik zit nu al ruim 4 maanden zonder vaatwasser, let op, alleen de handgreep is defect,(apparaat is 3 jaar oud, maar verder nog perfect) maar om dit onderdeel te op te sturen heeft kennelijk veel voeten in de aarde.
Ik heb de vaatwasser gekocht bij Praxis, en ben hier dus ook naar toegegaan, deze heeft werkelijk alles geprobeerd voor mij,maar helaas zonder resultaat, dus geen verkeerd woord over praxis.
Toen ben ik het zelf gaan proberen bij Boxford, en die melde mij dat ik het binnen 14 dagen in huis had, immidels 3 weken verder, en nog steeds niks.
Vandaag de klantenservice gebeld(inderdaad Esther), en gevraagd hoelang het nog zou duren, daar kon, en wilde zij niks over vertellen, ook niet eens een indicatie hiervan, ik zit zelf in de meubel branche, en het blijft inderdaad inschatten, maar een klein idee moet je daar toch wel van kunnen hebben zou ik denken.
Het woord KLANTENSERVICE staat blijkbaar niet echt hoog in het vaandel bij Boxfort.

PRAXIS ZAL OOK NIET VOOR NIETS GESTOPT ZIJN MET DEZE LEVERANCIER!!!!

Zo blijkt maar weer goedkoop = duurkoop.

kempenaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:14

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door kempenaar »

Vandaag, 22 oktober 2006

Nog steeds het bestelde onderdeel nog niet ontvangen!!!!!!!!!!!!

Inmiddels een nieuwe vaatwasser gekocht, maar deze keer voor zekerheid gegaan; een Bosch , een stukje duurder dan de home electronics, maar dan heb je ook wat.

Steef dB
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2006 11:09

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door Steef dB »

Ook ik heb negatieve ervaringen met Boxford. In januari kochten we een combi-magnetron bij de Aldi. Na een paar weken begaf het lampje het, maar dat was niet zo'n probleem. Begin oktober functioneerde de magnetron niet meer. U heeft geluk, zei de Boxford-dame, nadat ik vertelde dat het ding van de Aldi kwam: Dan komt u in aanmerking voor de omruilservice. U stuurt 'm op en wij sturen een nieuwe. Op 9 oktober is de magnetron verstuurd. Vandaag, 1 november, even gebeld, nadat ik door de reacties op deze site was gealarmeerd.
Mevrouw (niet Esther maar Adrie of Audrey of zo?) was heel geduldig maar onvermurwbaar: ja, ik stond in het systeem maar helaas is er op dit moment geen voorraad aanwezig dus ik moet nog even geduld hebben. Ze kon, ook na lang aandringen, geen uitspraak doen over het moment waarop ze nieuwe voorraad verwacht. Ze realiseerde zich dat het vervelend is om lang zonder een apparaat te moeten doen, en dat het nog vervelender is als je niet weet hoe lang dat nog gaat duren, maar ze kon er helemaal niets aan doen - ze was niet de directeur. Ik heb aangegeven dat ik op deze site had gezien dat ik niet de enige ben en gevraagd of ze dan intern niet op verandering kan aandringen. Dat gebeurt al, zei ze. Kortom: het blijft zeer onbevredigend en ik ben er niet van overtuigd dat het systeem bij Boxford snel zal veranderen.

Flipmoot
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2006 14:45

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door Flipmoot »

Ik ben de ongelukkige eigenaar van een defecte HE vaatwasser. Had hem tweedehands op de kop getikt van mensen die hem in totaal 3 keer gebruikt hadden omdat ze geen aansluitmogelijkheden hadden in hun appartement.
Nu is de garantie nét 3 maanden verstreken (hoe kan het ook anders) en nu issie kapot... berg je maar.
Ook met Boxford gebeld en daar te horen gekregen dat wanneer de garantie verstreken is ik "pech gehad heb"... Ook was ze eigenlijk onbereid me verkooppunten in mijn woonplaats door te geven zodat ik dan maar zelf voor de raparatie kon zorgen want "dat kon ik ook zelf wel uitzoeken".
Nou ben ik redelijk door de wol geverft wat betreft slechte service, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Bot, onwelwillend en onbereidwillig. En doorvragen naar de leidinggevende van degene die je aan de lijn hebt, want die is al net zo bot... Nooit meer HE voor mij!

dimmarkimroos
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2006 10:30

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door dimmarkimroos »

ojee hier ga ik niet vrolijk van worden :? Onze HE combi-magnetron bij de aldi gekocht heeft eigenlijk altijd zeer prima gewerkt, nu nog steeds, alleen hield ik laatst bij het opentrekken van de deur het frontje van de deur in mijn handen :lol: Dus de Helpdesk van Boxford gebeld, waar ik een zeer vriendelijke dame aan de lijn kreeg, ik kon de magnetron kosteloos opsturen naar het service centrum, er werd ook nadrukkelijk bij vermeld dat het lang kón gaan duren omdat ze niet altijd een vervangend exemplaar in huis hadden, ik moest rekening houden met minimaal 4 weken, maar ja dan krijg ik wel een nieuwe, maar goed ik wacht het nog even af voor ik hier ook kom klagen :wink:

Steef dB
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2006 11:09

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door Steef dB »

Op 1 november (zie hierboven) heb ik op dit forum een reactie gepost over mijn kapotte combi-magnetron. Nog dezelfde dag heb ik contact opgenomen met de Consumentenbond, die me adviseerde om schriftelijk naar Boxford te reageren en een redelijke termijn te geven voor een reactie. Ik heb een brief gestuurd waarin ik heb uitgelegd waarom ik ontevreden ben over de afhandeling van mijn klacht en aangegeven dat ik binnen drie weken een vervangend exemplaar verwacht. Ik heb aangegeven dat ik, als Boxford daar niet aan kan voldoen, de koopovereenkomst zal laten ontbinden. De Consumentenbond-dame vertelde me daarbij dat ik daarvoor niet bij Boxford moet zijn maar dat ik dan de kapotte magnetron moet terugvragen en weer inleveren bij de Aldi. Zover is het gelukkig allemaal niet gekomen, want vorige week (iets te laat, 24 november) kwam er inderdaad een splinternieuwe magnetron.

Overigens moet ik er nog wat bij vermelden: vanwege die dreigende ontbinding van het koopcontract had ik mijn brief in kopie naar de Aldi-vestiging gedaan. De volgende dag belde de Aldi me op -heel attent- dat ik de kapotte magnetron eigenlijk helemaal niet naar BoXford had hoeven te sturen. Ik had 'm rechtstreeks bij de Aldi kunnen omruilen... Ik heb uitgelegd dat ik gedaan heb wat in de gebruiksaanwijzing stond, maar achteraf was het slimmer geweest om eerst even bij de Aldi zelf langs te gaan. Les voor de volgende keer. Hoewel, wat mij betreft blijft deze het voorlopig gewoon doen.

lange tukker
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2007 16:46

Re: Boxford Holland

Ongelezen bericht door lange tukker »

Ook ik heb ruim 2 jaar geleden een vaatwasser (HE) gekocht en ook deze is stuk. Gebeld met Boxford en.....ze zouden een nieuwe leveren. Konden niet aangeven wanneer. Dat was eind oktober 2006.

Na 6 weken heb ik niet meer met Boxford gebeld, maar met de GAMMA, hier heb ik de vaatwasser gekocht, niet bij Boxford. Vanaf dat moment is alle contact via de GAMMA verlopen. De GAMMA werd beloofd dat ik het geld terug zou krijgen. Helaas, Boxford kon niet aangeven wanneer.

Vandaag heeft GAMMA mij gebeld en ik krijg als ik de vaatwasser bij hen aflever het geld terug.

Dus mensen: richt je tot het verkooppunt. Daar heb je een aankoop verricht en zij moeten met een oplossing komen. Als je een derde partij moet inschakelen, doe dit dan. Hou een termijn van 30 werkdagen aan. Deze termijn is meestal contractueel tussen verkoper en servicedienst vastgelegd. Is er binnen deze termijn geen oplossing, ga dan naar de verkoper en laat die het werk opknappen.

Bezitters van de HE Vaatwasser opgelet: Hier zit 2 jaar produktgarantie op. Aansluitend genoot ik via GAMMA nog een jaar gratis GAMMAgarantie

Gesloten