Opzeggen speedlinq abbonement
Geplaatst: 16 mar 2006 16:40
Na een jaar van irritaties heb ik gedaan wat ik al heel snel besloten had. Mijn speedlinq abbonement opzeggen. Uiteraard per aangetekende brief aangezien ik al via het internet gewaarschuwd was over niet aangekomen opzegbrieven.
Tot mijn stomme verbazing las ik in de bevestigingsbrief de einddatum van mijn abbonementsduur. Die was namelijk ff 2 maanden langer dan 1 jaar. Onder het mom van een abbonement wordt altijd per het einde van de maand opgezegd(okay, kan ik me nog iets bij voorstellen) werd er 1 maand bijgesnoept. Maar wat ik echt belachelijk vond was dat Speedlinq de gedachte hanteert dat een opzegtermijn pas ingaat NA de contractsduur. Ook al zeg je maanden vantevoren op die opzegtermijn van 1 maand gaat pas daarna in...?!?!
Toch vreemd dat je dan in reclames en je eigen algemene voorwaarden de term hanteert van een minimale contractsduur van 12 maanden.(misschien iets voor de reclame code commissie?) Kun je beter zeggen je wordt genaaid voor minimaal 13 maanden.
Al met al was ik het hier niet mee akkoord en heb ik mijn rekening laten blokkeren en het laatste bedrag laten storneren. Uiteindelijk hebben ze toch nog 13 maanden van mij gehad. Maar die 14e ga ik toch echt niet meer betalen!! Je reinste geldtrekkerij. (en strijdige algemene voorwaarden?)
Kreeg ik paar daagjes geleden een brief van ze dat aangezien ik nog facturen open had staan ze de opzegging als teniet zagen gedaan. Oftewel dat mijn abbonement gewoon doorliep en de rekeningen dus ook....
Dit is wel een heel aparte manier van zaken doen. Ze willen simpelweg gewoon nog meer geld vangen en pakken letterlijk elke mogelijkheid aan om dat voor elkaar te krijgen. Als ze nu gewoon een brief hadden gestuurd met daarin je hebt nog een rekening openstaan die betaald moet worden. Maar nee, je hele opzegging wordt gewoon niet aangenomen en je wordt meteen aan de afdeling incasso doorgegeven.
Volgens mij stroken al deze handelingen van speedlinq niet met de redelijkheid en billijkheid: opzegtermijn pas na contractsduur inlaten gaan, opzegging niet accepteren vanwege openstaande rekening.
Heeft iemand dergelijke ervaringen of meer kennis van zaken??
Ik hoor het graag!
Machiel
Tot mijn stomme verbazing las ik in de bevestigingsbrief de einddatum van mijn abbonementsduur. Die was namelijk ff 2 maanden langer dan 1 jaar. Onder het mom van een abbonement wordt altijd per het einde van de maand opgezegd(okay, kan ik me nog iets bij voorstellen) werd er 1 maand bijgesnoept. Maar wat ik echt belachelijk vond was dat Speedlinq de gedachte hanteert dat een opzegtermijn pas ingaat NA de contractsduur. Ook al zeg je maanden vantevoren op die opzegtermijn van 1 maand gaat pas daarna in...?!?!
Toch vreemd dat je dan in reclames en je eigen algemene voorwaarden de term hanteert van een minimale contractsduur van 12 maanden.(misschien iets voor de reclame code commissie?) Kun je beter zeggen je wordt genaaid voor minimaal 13 maanden.
Al met al was ik het hier niet mee akkoord en heb ik mijn rekening laten blokkeren en het laatste bedrag laten storneren. Uiteindelijk hebben ze toch nog 13 maanden van mij gehad. Maar die 14e ga ik toch echt niet meer betalen!! Je reinste geldtrekkerij. (en strijdige algemene voorwaarden?)
Kreeg ik paar daagjes geleden een brief van ze dat aangezien ik nog facturen open had staan ze de opzegging als teniet zagen gedaan. Oftewel dat mijn abbonement gewoon doorliep en de rekeningen dus ook....
Dit is wel een heel aparte manier van zaken doen. Ze willen simpelweg gewoon nog meer geld vangen en pakken letterlijk elke mogelijkheid aan om dat voor elkaar te krijgen. Als ze nu gewoon een brief hadden gestuurd met daarin je hebt nog een rekening openstaan die betaald moet worden. Maar nee, je hele opzegging wordt gewoon niet aangenomen en je wordt meteen aan de afdeling incasso doorgegeven.
Volgens mij stroken al deze handelingen van speedlinq niet met de redelijkheid en billijkheid: opzegtermijn pas na contractsduur inlaten gaan, opzegging niet accepteren vanwege openstaande rekening.
Heeft iemand dergelijke ervaringen of meer kennis van zaken??
Ik hoor het graag!
Machiel