Met andere woorden: Als je iets koopt werwacht je dus levenslange garantie zonder er voor te betalen?
Stop toch @#^@ met dromen!!!!
En wil toch niet steeds voor een dubbeltje op het podium zitten!
Voor niets gaat de zon op! Leer dat toch een keer!!!!!
Als je wilt dat een wasmachine het over 25 jaar nog doet als een nieuwe gebruik hem dan niet!
Alles wat gebruikt wordt slijt. Dat is nu eenmaal zo!
Op de levensduur van electronica heeft niemand grip op.
De levensduur van het mechanische gedeelte heb je wel grip op.
Ik volg al een behoorlijke tijd de consumentenforums en er valt me 1 ding zeer op!
(de prijzen zijn fictief)
In het verleden kocht je een wasmachine en die ging met gemak 25 jaar mee. 1 jaar garantie was heel normaal. En als er iets was, dan betaalden de mensen netjes voor hun reparatie. Onderdelen kon je heel gemakkelijk vervangen. Zaten niet te zeuren. Je had kwaliteit.
Nu zijn de mensen echte zeikers geworden.
De wasmachine mag maar de helft van de prijs bedragen. Om de prijs te drukken worden onderdelen gebruikt die minder lang meegaan (want het moet toch goedkoper!?!) De producten zijn moeilijker te repareren en de reparatiekosten zijn in verhouding daardoor duurder geworden.
De mensen eisen tegenwoordig meer voor minder geld.
Mensen zijn echte hebberige wezens geworden! Willen steeds meer voor minder geld!
Garantie is niets anders dan een extra service die je van een fabrikant of winkelier krijgt. Want een fabrikant of winkelier wilt altijd goede producten leveren (uitzonderingen daargelaten). Dus als er na de aankoop een product defect gaat en het blijkt dat de oorzaak een fabricagefout is geweest, dan wordt het product gratis gerepareerd of hersteld. De garantieperiode WAS EN IS een half jaar (en geen 2 jaar zoals veel mensen denken).
De meeste fabrikanten en winkeliers hanteerden 1 jaar garantietermijn.
Wat zeggen de mensen nu: Ik wil een product voor de helft van de prijs en een garantieperiode van de economische periode. Mocht er in die periode problemen zijn dan verdom ik ervoor te betalen!
We zullen ze wel krijgen die winkeliers en fabrikanten! Ze moeten goede producten maken!
Droom lekker verder!
Ik heb het niet over die mensen die het financieel heel moeilijk hebben!
Dat die bijvoorbeeld geen nieuwe wasmachine kunnen kopen maar een tweedehandse wel, daar heb ik alle begrip voor en daar val ik niet over.
Ik val over het gezeik van die mensen die het wel KUNNEN betalen maar niet WILLEN betalen! Gossie, de wasmachine is defect nu kunnen we niet 3 keer op vakantie gaan!
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)