LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
-------
Heel makkelijk, verse bonen.
=====================

Precies.
Na een zwerftocht met senseo's en expressomachines van een aantal jaren, ben ik terug op klassiek koffiezetten.
Die padjes kwamen een beetje mijn neus uit.
Een soort senseoverzadiging zal ik het maar noemen.
Back to basics.

HarmD
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2007 10:47

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door HarmD »

Idd. Er totaal niks mis met filterkoffie. Zolang het verse bonen zijn die je gebruikt!

benl
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2008 19:13

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door benl »

ben afgelopen weken veel bezig geweest met espresso.
ook gekeken naar de nieuw illy cups (jawel cups, geen servings).
ziet er leuk uit, lijkt op nespresso en werkt hetzelfde.
Schijnt dezelfde kwaliteit als nespresso te hebben incluis gebruikersgemak. Ze noemen het de Iperespressocapsule. zit ook dik boven de 30 cent/stuk, maar een goede ese serving is dat ook.l
Geniet nou maar van die lekkere koffie, we gooien al genoeg geld weg aan andere overbodige luxe. eneuh: ik drink 's-morgens senseo om wakker te worden, merk ik dan toch niet... :oops:

Henkie Hoempa
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2008 18:19

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door Henkie Hoempa »

Heb inmiddels zowat alle reacties over het onderwerp Nespresso gelezen. Waar sommige mensen zich al niet druk over kunnen maken.... De één heeft het over de aanschaf van een duur apparaat en de ander vergelijkt het met de slappe zooi van Senseo. Half Nederland slurpt Senseo, vanwege het gemak en de prijs. Maar je kunt het toch niet vergelijken met een goeie kop Espresso? Wij hebben sinds jaar en dag een vrij prijzige espresso-machine staan. We gebruiken uitsluitend Ily koffie. Lekker hoor, maar zo'n apparaat geeft wél een hoop werk en zit regelmatig verstopt. Ik heb er altijd een hele klus aan om het ding schoon te maken. Laten doen? Ja, ammehoela ! Da's duur hoor ! Sinds kort hebben we een Krups- Nespresso apparaatje op het aanrecht staan.
Zalige koffie ! Duur ? Ja, 't is niet goedkoop maar vele malen lekkerder dan alle andere koffie. Geen verstoppingen meer, want de cup is tevens het filter en wordt na gebruik weggegooid. In gebieden met hard water af en toe even ontkalken, dat is alles.
Oh ja, nog even over de prijs..... De Krups 2105 kostte bij de Media Markt € 139,- Daar ging 10% korting af plus dat we van Nespresso nog eens € 50,- terug krijgen. Duur? Tja, de koffie is prijzig, maar overheerlijk!

HarmD
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2007 10:47

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door HarmD »

Jammer da je 'dure' machine niet naar behoren werkt. Ik mag aannemen dat je een vol automaat hebt die zelf maalt. Idd hebben deze machines meer aandacht nodig dan een half-automaat. Echter leveren deze vol-automaten een goede koffie maar geen espresso. Grote verschil zit hem in dat veel minder zelf in de hand heb. En dat je de machine niet kan schoonmaken. Jura heeft nu bv geen uitneembare zetgroep meer wat resulteerd in gewoon onsmakelijke toestanden binnen in zo machine.

Tuurlijk is een Nespresso makkelijk maar het is nog steeds geen verse koffie waardoor je nog steeds niet het beste resultaat behaald en aan de eisen kan voldoen voor een goede espresso. Is maar net wat je wilt en wat je smaak is natuurlijk.

Prijzen. Ja de aanschaf maar hoe lang gaat hij mee? Een goed onderhouden half-automaat kan 25 jaar mee. Wil dat nog wel eens zien met een Nespresso.

Henkie Hoempa
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2008 18:19

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door Henkie Hoempa »

Het "dure" Solis apparaat ( 399,- ) voldeed best wel, maar wij hebben hard water en dat geeft regelmatig ketelsteenproblemen. Een ander nadeel van dit soort machines is de "douche", oftewel het chroomstalen plaatje met minuscule gaatjes. Deze zitten bij regelmatig gebruik zeer snel vol met koffiedik. De enige manier om dit te reinigen is met perslucht, maar daar moet je dan wél over kunnen beschikken.
Wij dronken meestal Illy Espresso. Niet de servings, want dat gaf een papieren bijsmaak.
Hoe dan ook, we vinden de kwaliteit van Nespresso koffie uitstekend.
Wij zijn het dan ook niet eens met de mensen, die deze koffie de naam: "Nepspresso" geven....
Tja, en dan dat Nespresso clubje.... je kunt er bijna niet omheen.
Maar misschien is dat juist een garantie voor een constante kwaliteit?
Tussen twee haakjes: we drinken tussendoor ook nog wel gewone filterkoffie hoor. Het geld groeit ons ook niet op de rug.....

HarmD
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2007 10:47

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door HarmD »

Apart vind ik dit. De Solis Type 110 Design Pro beschikt over een thermoblock met teflon coating. Normaal gezien zou kalk niet zo snel hieraan moeten hechten. Maar ik kan je vertellen dat elke machine last heeft van kalk. Daarom is het verstandig om regelmatig te ontkalken als dat kan (kan namelijk niet bij elke machine). Of je met gebruik maken van onthard/ontkalkt water doormiddel van een filtersyteem. Voor thuisgebruik kan een brittakan een goede oplossing zijn.

Dat de doucheplaat vol komt te zitten met koffie is normaal. Heb ik zelf ook. Na gebruik even doorlaten lopen met water en met een borsteltje de plaat schoonmaken evenals de rubberenring in de zetgroep. Sommige machines kan je backflushen al dan niet met een speciaal schoonmaak middel. Dit lost dan de koffievetten of die in de groep zitten. Onderhoud is nodig voor elke machine, echter als de aanschaf zo laag is als bv een Nespresso is het soms makkelijker om gewoon een nieuwe te kopen.

Verder wordt er gewoon te weinig informatie en uitleg gegeven bij aanschaf van zulke machines. Zo machine is geen garantie dat je altijd goede koffie zult hebben. Neem de horeca maar als voorbeeld.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door kweenie »

Volautomaten zijn wel een stuk storingsgevoeliger dan ander apparaten, dat klopt. Maar veel is ook afhankelijk van het onderhoud en van hoe je het apparaat gebruikt. Even heel algemeen, los van of het in jou situatie van toepassing is, als je hard water hebt, dan is een waterfilter of regelmatig ontharden wel erg belangrijk. Ook regelmatig reinigingsonderhoud is belangrijk. Ik zag laatst een Duitse test waaruit zowel bleek dat volautomaten vaker defecten hebben, maar ook dat veel van de gebruikers zich niet aan de voorgeschreven ontkalkings- en reinigingsbeurten houden. Dan denk ik, een plus een is twee, als je je niet aan de beurten houdt, dan loop je natuurlijk meer kans op een defect.

Ik heb zelf al een aantal jaren een Jura volautomaat, en die doet het nog steeds uitstekend. Ik gebruik wel altijd waterfilters in het waterreservoir, en als het apparaat het zegt, gooi ik er een reinigingstablet in. Af en toe kijk/'voel' ik dan ook even of er misschien nog wat koffieprut oid bij de zeef zit, maar bij mij is dit nooit het geval (op wat losse korreltjes na). Dus bij mij volgens mij geen onsmakelijke toestanden... De teller staat op dit moment op zo'n 7000 geloof ik, en hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Dus ook nooit verstopt of zo.

Ik ken dat Solis apparaten niet uit eigen ervaring (alleen uit de boekjes), maar zou het kunnen zijn dat de maalgraad te grof staat ingesteld, en dat daardoor de koffieprut niet als een 'schijfje' in de afvalbak komt, maar als drab in het apparaat blijft zitten? En dat daardoor de koffiemachine verstopt raakt?

HarmD
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2007 10:47

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door HarmD »

Het lijkt mij eerder dat de koffie te fijn is. Maar het voornaamste is gewoon onderhoud en na het zetten en zeker einde van de dag de doucheplaat en groep schoonmaken.

Wat betreft Jura. Die hadden vroeger een uitneembare zetgroep. Wat velemale hygienischer is en zelf kan schoonmaken. Bij de modellen van tegenwoordig moet hij gewoon voor een service beurt dan. Omdat de zetgroep er niet zelf uitgenomen kan worden. Kortweg die zijn duur dus mensen gaan daar op bezuinigen wat slechte koffie en/of defect apparaat tot gevolg heeft.

hvanlochem
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2008 20:17

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door hvanlochem »

Het is wel zo verstandig van te voren altijd goed te overleggen en te vragen wat de evt. consequenties zijn van een aankoop.
Een impulsaankoop is altijd ""link"". :roll:
[/b]

jsanders
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2006 08:52

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door jsanders »

Beste mensen,

In een aantal Bijenkorfwinkels zijn sinds kort Nespressostands ingericht waar alle producten te koop zijn dus ook de cupjes. In Eindhoven gaat deze op 12 december open.

Jan

Dnera1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 20:06

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door Dnera1971 »

Afgelopen zaterdag ook maar een Nespresso automaat gekocht.
Bij de MediaMarkt in Groningen waren de mensen van Nespresso en proeven is overtuigd raken. Ik drink weinig koffie e.d. maar dit is echt iets anders, de smaak, de geur, helemaal anders.

Het apparaat koste € 99,00 en € 1,00 verwijderingsbijdrage. Vanwege een aktie kreeg ik een bon voor € 50,00 retour (dus dan kost ie nog maar € 50,00) en er zat een welkomstpakket bij met o.a. alle 12 smaken die Nespresso standaard in zijn assortiment heeft ter waarde van bijna € 4,00. Zo word het apparaat dus nog maar € 46,00. Wie heeft het over duur?

Thuis op internet gekeken en daar zag ik dat ze € 0,31 tot € 0,35 per capsule/cup kosten. Da's dus € 0,31 per kopje Nespresso. Voor iemand die niet veel koffie drinkt zoals ik, hooguit 2-3 kopjes per dag, goed te doen. Mijn ouders drinken wat meer, circa 8 kopjes per dag ieder, en dan word het wel duur denk ik.

Het bestellen van koffie via de telefoon ging makkelijk en levering is 2-3 werkdagen. Inmiddels is de Beijenkorf bezig met Nespresso corners en dat is mooi........of toch niet, want.....de Beijenkorf in Groningen (voor mij om de hoek) krijgt geen Nespresso corner. Dom, dom, dom, dom en nog eens dom. Zou namelijk het enige verkooppunt zijn in het noorden van Nederland (Groningen, Drenthe, Friesland).

De capsule zijn nu alleen nog maar bij, en van, Nespresso te verkrijgen maar dit is niet blijvend. in 2011 loopt het patent voor de capsules af en is produktie vrij.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door kweenie »

Gefeliciteerd met je aanschaf! Voor jou zal de Nespresso inderdaad waarschijnlijk een goede keus zijn. En het geeft zeker smakelijke koffie.

(Ik schreef eerder al o.a.: "Als je niet heel veel koffie drinkt, of de prijs geen bezwaar is, dan is het dus een goede keus." etc.)

Het wordt duur als je veel koffie drinkt, omdat je wel een kiloprijs van zo'n 45 euro betaalt. Maar als je weinig koffie drinkt, dan is een goedkoop apparaat met dure koffie beter dan een duur apparaat met goedkopere koffie.

Overigens, ik ben al een tijdje niet bij de Bijenkorf geweest, maar volgens mij verkopen ze al sinds de opening bij de Bijenkorf in Groningen Nespresso machines en cups. Alleen hebben ze waarschijnlijk geen officiele 'Nespresso corner'. Ik zou er dus toch nog maar eens gaan kijken.

jmko
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2008 12:40

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door jmko »

Nu dacht ik dat de Dolce Gusto gebaseerd was op Nescafé? Dat is toch wel wat anders dan koffie.
Als je weinig koffie drinkt is een espresso apparaat niet meteen een betere keuze. Je bonen raken dan te snel verouderd en de smaak holt achteruit. 't Kost ook wat om die weg te mikken.

Inmiddels zijn er ook Nespresso apparaten met geïntegreerde melkopschuimer te koop. Bijv Nespresso Delonghi Lattissima. Wie heeft daar ervaring mee?

Kristab
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:57

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door Kristab »

Ik zal het even uitleggen:
De koffie van Nespresso is zo 'duur' omdat van de wereldproductie koffie 10% gourmetkoffie is en Nespresso daarvan slechts 10% gebruikt, en dit alleen van hun eigen plantages om constante kwaliteit te waarborgen.
Ze hadden een uniek concept ontwikkeld: de luchtdicht afgesloten capsule, zodat het makkelijk te doseren is maar vooral zodat de koffie altijd vers blijft (vergelijk met een pak koffie of senseopads).
Er was een patent op deze capsules, maar dit is nu afgelopen. Daarom heeft Nescafe zelf een alternatief op de markt gebracht (Dolce Gusto) om het nieuw ontstane gat in de markt te dichten. Deze koffie is dus absoluut niet te vergelijken in kwaliteit, maar wel in versheid.

Ik heb de Lattissima en deze maakt perfecte cappuccino's en latte macchiato's. De Dolce Gusto zegt deze ook te kunnen maken, maar werkt met capsules met melkpoeder!
Hierdoor moet je 2 capsules a 29 cent gebruiken, terwijl bij Nespresso je 31 cent per capsule betaalt en verse melk toevoegt!

Mediamarkt is deze maand ontzettend aan het stunten met de prijzen waardoor een Nespressoapparaat gewoon even duur wordt als een Dolce Gusto en zelfs goedkoper dan een Senseo!!

Als je gewoon genoegen neemt met de smaak van bijvoorbeeld Senseo moet je geen Nespresso aanschaffen, dan is het het niet waard, maar wil je speciaal genieten van koffie dan is dit zeker de handigste manier.

jmko
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2008 12:40

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door jmko »

Een reden te meer dus om de Dolce Gusto niet te nemen. Kennelijk een combinatie van Nescafé en poedermelk. Dat haalt het natuurlijk nooit t.o.v. normale espresso en/of Nespresso.

Bedankt voor het delen van je ervaring met de DeLonghi lattissima. Die ga ik nu aanschaffen. En wat het stunten betreft met de DeLonghi lattissima, daar is kennelijk iedereen mee bezig en daarop dan nog die 50 euro retourbon actie van Nespresso zelf.

Misschien is een espresso apparaat voor veeldrinkers geschikter, maar bij mij zouden de bonen door het beperkte verbruik te snel verouderen. Dat zou behalve niet echt lekker dus ook prijzig kunnen worden.

HarmD
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2007 10:47

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door HarmD »

De koffie van Nespresso is zo 'duur' omdat van de wereldproductie koffie 10% gourmetkoffie is en Nespresso daarvan slechts 10% gebruikt, en dit alleen van hun eigen plantages om constante kwaliteit te waarborgen.
Ze hadden een uniek concept ontwikkeld: de luchtdicht afgesloten capsule, zodat het makkelijk te doseren is maar vooral zodat de koffie altijd vers blijft (vergelijk met een pak koffie of senseopads).
Nespresso duur vanwege de koffie die ze gebruiken? Nee echt niet, verkoopprijs van gebrande bonen begint zo rond de 4,50 (250gram) tot 15,00 (250 gram) en dan hebben we het over COE koffie ofwel Cup of Excellence. Dit is koffie die beoordeeld wordt net als wijn en dan per opbod verkocht wordt. Maar goed dat zijn dus uiteindelijk verkoopprijzen. De inkoop zal veel lager liggen.

Nespresso gebruikt zeer zeker deze koffie niet in hun cups. Gemiddeld bevat een nespresso cup 5 gram koffie. Wat overging niet veel, zelfs weinig, is voor een enkele espresso. De voornaamste kosten van nespresso zitten in de capsule en de marketing. Maar toch komt de hoge prijs door de vraag van de consument. Het product is 'schaars' te krijgen dus een krijgt het een exclusief karakter. De consument ervaart en llinkt dit aan kwaliteit en is daarvoor bereid meer te betalen. Waar Nespresso dankbaar gebruik van maakt. Weet niet waar Kristab met haar verklaring vandaan komt maar ben best nieuwsgierig.

Kristab
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:57

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door Kristab »

Ik heb hier de cijfers, ze betalen rond de 325 dollar voor 100 kg koffie, welke tenminste van AA+ kwaliteit moet zijn.
Bovendien gebruiken ze alleen koffie uit bepaalde gebieden die best schaars kunnen zijn.
Ik geloof best dat inderdaad de capsule en de marketing de koffie flink duurder maken, maar Nespresso gaat er ook prat op dat ze duurzaam zijn; ze steken geld in milieuvriendelijke plantages, bouwen scholen en andere voorzieningen voor de plantagewerkers enz.
En ze controleren zo vaak de smaak en kwaliteit na elke productiestap, dat zal ook wel in de papieren lopen!
Ik heb de Nespresso Academy gevolgd vandaar :wink:

Kimmiegirlie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2008 19:50

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door Kimmiegirlie »

Als je Nespresoo koopt weet je toch waar je aan begint?

Ja, het apparaat is niet zo duur. Heb zelf 75euro betaald INCLUSIEF de Nespresso Aeroccino (melkschuimer) die los al 70 euro kost.

Ja, de koffie is best prijzig. Maar ja, dat weet je normaal gesproken ook voordat je tot aanschaf overgaat. Als je een koffieleut bent, dan wordt het duur als je elke keer Nespresso neemt.

Kofife is natuurlijk prima verkrijgbaar via de Bijenkorf en via internet. Bestellen werkt prima, verzending is vanaf 200 cups ook gratis (ok ok, had wel bij minder al gratis mogen zijn)

Maar je betaald ook voor service... De Aeroccino werkt niet naar behoren vind ik. Dus ik bellen. Dat kan 24 uur per dag gratis. Nou, ik doe het verhaal. Direct wordt er vervanging kosteloos thuisgestuurd. Dat is nog eens service! Als je apparaat onder garantie stuk zou gaan komen ze hem gratis halen, en krijg je gratis een leentoestel tot je je toestel retour hebt. Dat is ook wat waard!

Dat het exclusief is... Onzin natuurlijk, al weten ze het in een mooi marketing jasje te steken. Maar als het bij een Media Markt actie met pallets tegelijk de deur uit gaat is dat niet echt exclusief te noemen. Maar who cares, het is gewoon een heerlijk bakje koffie!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Krups koffiezetter verplicht Nespresso club?

Ongelezen bericht door kweenie »

Kimmiegirlie, het topic is juist begonnen door iemand die dat niet wist en er verbolgen over was.

En Kristab, de hoge prijs van de cups komt heus niet door de hoge inkoopsprijs van de bonen. Of je nou per kilo inkoop een dollar meer of minder betaalt, dat scheelt op de prijs van die 5 gram per cupje nog geen cent, op een cupje van 31 ct.

De kosten gaan dus vooral zitten in andere zaken, zoals marketing, product ontwikkeling (de kosten voor de ontwikkeling van het systeem moeten natuurlijk wel worden terugverdiend) en de 'Nespresso Academy'. Dat is op zich helemaal niet erg natuurlijk, en de koffie is ook heus niet slecht. Maar als je als voornaamste arguement voor de hoge verkoopprijs de hoge koffiekwaliteit en zaken op het gebied van MVO noemt, dan denk ik dat het accent in de kosten toch wel ergens anders ligt.

Dus ik vergelijk het liever met de wereld van de GSM's en de spelcomputers: de apparaten worden erg goedkoop en waarschijnlijk onder de kostprijs aan de man gebracht, omdat ze toch wel genoeg gaan verdienen op de belminuten/spellen/koffiecapsules.

Gesloten