Agis weigerd mijn 18 jarige zoon te laten gaan!
Hier zijn verhaal:
Dennis is geboren op 08-01-1988, stond jaren lang op de polis van mij, zijn moeder.
Kreeg in December van AH zijn werkgever allerlei aanbiedingen voor collectief verzekert zijn, hier hebben wij serieus naar gekeken, niet zo zéér op de hoogte van de premie maar de inhoud van de pakketten.
Dennis heeft namelijk meer tandheelkundige zorg nodig, daarom verstandig om een uitgebreidere tandpolis te gaan opzoeken.
In December, proberen wij via internet allerlei polissen te onderzoeken ook op maandelijkse premie betaling aangezien hij student is, en een klein contractje van 20 uur bij AH heeft, moet ook hij het op weten te brengen.
Bij oa Agis lukt het niet om een premie berekening vast te stellen ivm zijn geboorte datum.
In Januari ontvangen wij voor het eerst correspondentie van Agis, dat hij in de basisverzekering komt, jawel met een 0 berekening van de premie, te betalen per maand 0,0 Euro.
Wij besluiten om op ons gemak zoals zovele Nederlanders, maatschappijen te vergelijken, doen oa een beroep op de INDEPENDER.nl
17 Januarie krijgt Dennis een hevige kiespijn, en moet voor zijn pijnklacht naar de tandarts. Het is mij dan niet helemaal duidelijk of hij dit zelf moet gaan betalen, dit overleg ik netjes met Agis.
Ja ookal is hij in de eerste week van januari 18 geworden, de hele maand januari staat hij nog gewoon op de polis van moeder.
Telefonisch is mij bevestigt dat Dennis gewoon naar de tandarts moet gaan.
In de derde week van januari ontvang ik het info pakket van OZ verzekeringen te Breda, collectief gezien, en het tandpakket precies wat Dennis nodig had, met een zeer goede dekking.
Wij maakte gebruik van de opzegservice, vulde daar netjes de naam van Dennis in, adres, clientnummer van Agis, datum van ingang "per direct" dus huidige datum.
Kort erna ontving Dennis een bevestiging van inschrijving, z'n klantenkaart en werd door OZ netjes de declaratie van de wortelkanaal behandeling aan hem overgemaakt
binnen 7 dagen!
Februari ontvangt Dennis een factuur van Agis, de basispremie, ik zijn moeder neem daarom direct met Agis contact op, Agis weet te vertellen dat er mogelijk een misverstand is, zij hebben geen opzegging ontvangen aldus Agis.
Voorlopig adviseerde Agis mij, vooral even NIETS TE DOEN!
Direct neem ik contact op met Oz verzekeringen om dit te controleren, nee! Agis heeft begin feb, de opzegging in aangetekende vorm ontvangen, wij hebben dit bewijsje in ons bezit, aldus OZ verzekeringen.
Na dit telefoontje neem ik wederom contact op met Agis, men zegt dit nog nooit te hebben meegemaakt, erg merkwaardig aldus medewerker Agis, zij geeft mij dan het faxnummer van Agis, Oz moest nog maar een keer dit bewijsje aan hen opsturen, maarrrrrrrr... zodra dit binnen was, zou Dennis direct uit het systeem van Agis verwijderd worden, dit zou bevestigt worden door een brief van Agis minimaal binnen een week.
In maart ontvangt Dennis weer een factuur, ook dan weer neem ik contact op met Agis, weer hoor ik de medewerker zeggen EVEN NIKS DOEN WIJ ZOEKEN DIT VOOR U UIT! men zou mij hierover terug bellen, wat niet gebeurde!
In April, wederom een factuur inmiddels is de kersverse student in het bezit van een ware eerste schuld, een ruime 300,00 aan premie's van Agis. Ik kreeg een aardige Agis medewerker aan de telefoon, die bevestigde na het horen van mijn verhaal, dat er keer op keer fouten zijn gemaakt, dit niet had mogen gebeuren, weer krijg ik het advies vooral NIET te betalen, en NIETS te doen tot dat dit uitgezocht was.
Hier zakt dus daadwerkelijk je broek van af
!
Inmiddels heb ik een aantal meldingen gedaan bij oa de consumentenbond die beweren dat er maar 50 klachten over dit onderwerp zijn binnen gekomen.
En heb Agis afgelopen vrijdag een aangetekende brief verzonden, waar ik hen als sluitregel adviseer de boel snel uit te zoeken, recht te trekken voordat ik overstap op zwaardere maatregelen.
Bijvoorbeeld een advocaat erop te zetten, juist omdat alles volgens de algemene voorwaarde van Agis is gegaan, ik zeer zeker ervan uit mag gaan dat mijn zoon in zijn recht staat.
Iemand nog andere ideeen?
Met de vriendelijke groeten van Cherina