Pagina 1 van 1

Zeg maar nee dan krijg je er TWEE

Geplaatst: 22 mar 2006 19:38
door iris86
Ook ik had de keuze voor een nieuwe zorgverzekering. Netjes meld ik me aan bij DSW. Dat betekent meteen dat ik me moet uitschrijven voor mijn oude verzekering bij National Academic. Op 28 januari 2006 zeg ik mijn verzekering op door middel van een aangetekende brief. Deze brief stuur ik naar het adres waarheen ik al mijn declaraties stuurde, dit is hetzelfde adres dat op de achterkant van mijn zorgpas staat.

De aanmelding van mijn nieuwe verzekering krijg ik ruim op tijd binnen maar een bewijs van opzegging blijft uit. Er van uit gaande dat de opzegging goed is verlopen bel ik National Academic op 28 februari nog eens op om mijn opzegging te checken. Helaas hebben ze nog geen bericht ontvangen. Als ik vertel dat ik het naar het adres stuur die op de achterkant van mijn zorgpas staat blijkt dat niet het goede adres. (Hoe kon ik dat weten?!) Maar zegt de telefoniste als ik vandaag nog een brief post geeft zij de garantie dat deze op tijd binnen is! (daar ga ik dan ook vanuit) Met een kopie van het bewijsje van aangetekende verzending en mijn nieuwe opzegging ga ik naar het postkantoor om wederom een aangetekende brief te verzenden.

Volgens het track&trace systeem van de TPG post is mijn post aangekomen en ga ik ervan uit dat zo geregeld is. Op 8 maart besluit ik toch nog eens te checken of ik daadwerkelijk ben uitgeschreven. Ik krijg een vrouw aan de lijn die beweert dat ik wederom niet ben uitgeschreven. Zij garandeert mij dat een mail met de twee bewijzen van verzending en mijn polisnummer voldoende is om de uitschrijving als nog te regelen. Ik stuur haar datzelfde uur nog een mailtje met de vereiste gegevens. ([email protected]) Helaas laat ook zij me met een valse belofte achter.

Nu ontvang ik op 22 maart een brief van National Academic waarin mij wordt medegedeeld dat de uitschrijving binnen is, maar dat deze te laat is ontvangen. National Academic redeneert namelijk zo dat alle afmeldingen voor 1 maart worden behandeld en geld wordt teruggestort. Afmelding gekregen op 1 maart kunnen geen aanspraak meer kunnen doen op terugstorting van hun premie.

Nu zit ik dus aan twee zorgpolissen vast! Als student zijne heb ik geen idee hoe ik dit in hemelsnaam moet oplossen. Ik kan het me financieel absoluut niet veroorloven twee polissen te betalen. Het geld dat al betaald is aan National Academic (eerste 4 maanden) kan ik ook niet meer terug krijgen.
Om te voorkomen dat National Academic blijft afschrijven van mijn rekening heb ik hun laten blokkeren voor automatisch incasso.

TPG heb ik inmiddels aan de tand gevoeld over mijn juridisch standpunt wat betreft de aangetekende brieven. Ze konden me daar weinig over vertellen.

Is het uberhaupt mogelijk voor een verzekeraar om zich zo op te stellen? En wat zijn de verdere stappen die ik nu kan ondernemen?

Iris van der Meer

Re: Zeg maar nee dan krijg je er TWEE

Geplaatst: 24 mar 2006 00:03
door Wilkos
Beste,

Ik heb het zelfde aan de hand gehad en je kunt het volgende doen.

Je belt naar de service lijn van TPG vraagt daar of ze je de gegevens van ontvangst willen toesturen, dit is een rechtsgeldig bewijs.

je moet wel eerst een formulier invullen en terug sturen daarna stuurt de TPG je het bewijs van ontvangst door jouw verzekerings maatschappij.

succes.

Wilko

Re: Zeg maar nee dan krijg je er TWEE

Geplaatst: 24 mar 2006 14:10
door iris86
hoi wilko,

daar ga k achteraan bedankt alvast,
groetjes iris