Internet ADSL-Family + telefonie van Wanadoo.
Geplaatst: 22 mar 2006 20:31
Overstappen naar Wanadoo is de grootste vergissing die me de laatste jaren is overkomen.
Als je heel lang bij een provider geweest bent wordt je abonnement relatief duur omdat je lid werd in een tijd dat dit medium veel duurder was. Dus maar eens overgestapt op een andere provider, dacht ik.
Wanadoo leek met een goed verhaal te komen: snel en voordelig.
Die snelheid die ze aanbieden kan ik al niet halen omdat, en daar kwamen we pas na heel veel 0900 telefoontjes (helpdesk met knullige medewerkers) achter, de usb-hub die ik gebruik om twee computers op het Internet aan te sluiten niet ondersteund werd. 3Com maakt perfecte spullen maar de moderne Wanadoo Live-box communiceert daar niet mee.
Jammer, een jasje uitgedaan t.o.v. m'n vorige provider.
Dan de telefonie. Ik kwam er achter dat mensen die ik belde de telefoon niet opnamen, de telefoon ging soms niet eens over. Ik kon amper nog vanuit huis bellen. Via m'n mobiele telefoon of op m'n werk lukte het vaak wel. Toen ik er achter kwam dat het aan Wanadoo moest liggen heb ik weer, met m'n mobiele telefoon, de helpdesk gebeld.
Ja dat klopt, zei de medewerker, u moet het basisstation van de telefoon binnen één meter vanaf de live-box gaan plaatsen. Toen ik zei dat dat onmogelijk was en ik geen zin had in een verbouwing voor die verplaatsing vertelde men mij dat het spijtig was voor me. Ik zat vast aan een contract voor nog 10 maanden.
Een aangetekend schrijven met een opzegging wegens het leveren van een wanprodukt heeft zelfs na nog twee telefoontjes (met m'n mobieltje naar 0900 nummers) geen reactie opgeleverd.
Het enige wat ik kreeg was een automatisch schrijven waarin gedreigd werd met hoge kosten als ik de automatische overschrijving stop.
Als u wilt overstappen naar Wanadoo...........bezint eer u begint !!
Het vervolg van dit bizarre verhaal komt hier te staan............
Als je heel lang bij een provider geweest bent wordt je abonnement relatief duur omdat je lid werd in een tijd dat dit medium veel duurder was. Dus maar eens overgestapt op een andere provider, dacht ik.
Wanadoo leek met een goed verhaal te komen: snel en voordelig.
Die snelheid die ze aanbieden kan ik al niet halen omdat, en daar kwamen we pas na heel veel 0900 telefoontjes (helpdesk met knullige medewerkers) achter, de usb-hub die ik gebruik om twee computers op het Internet aan te sluiten niet ondersteund werd. 3Com maakt perfecte spullen maar de moderne Wanadoo Live-box communiceert daar niet mee.
Jammer, een jasje uitgedaan t.o.v. m'n vorige provider.
Dan de telefonie. Ik kwam er achter dat mensen die ik belde de telefoon niet opnamen, de telefoon ging soms niet eens over. Ik kon amper nog vanuit huis bellen. Via m'n mobiele telefoon of op m'n werk lukte het vaak wel. Toen ik er achter kwam dat het aan Wanadoo moest liggen heb ik weer, met m'n mobiele telefoon, de helpdesk gebeld.
Ja dat klopt, zei de medewerker, u moet het basisstation van de telefoon binnen één meter vanaf de live-box gaan plaatsen. Toen ik zei dat dat onmogelijk was en ik geen zin had in een verbouwing voor die verplaatsing vertelde men mij dat het spijtig was voor me. Ik zat vast aan een contract voor nog 10 maanden.
Een aangetekend schrijven met een opzegging wegens het leveren van een wanprodukt heeft zelfs na nog twee telefoontjes (met m'n mobieltje naar 0900 nummers) geen reactie opgeleverd.
Het enige wat ik kreeg was een automatisch schrijven waarin gedreigd werd met hoge kosten als ik de automatische overschrijving stop.
Als u wilt overstappen naar Wanadoo...........bezint eer u begint !!
Het vervolg van dit bizarre verhaal komt hier te staan............