Pagina 1 van 1
Wat is de definitie van onsite garantie???
Geplaatst: 22 mar 2006 20:59
door EdwinW
Kan iemand mij vertellen wat onder de term onsite garantie verstaan word?
Ik ben in het bezit van Iiyama LCD scherm, en sinds 15 februari zit er een gele zweem op het scherm. Het ding is 9 maand out, dus valt onder de onsite ruil garantie van Liyama.
Contact opgenomen met Liyama (15 februari), zou ik worden terug gebeld als er nieuwe LCD monitoren binnen kwamen. Scheen hun bekend voor te komen, daar er werd gerefeerd naar een Bios update (?!). Twee weken later ... nog niets, opgebeld , zelfde verhaal.
14 maart nog niets gehoord, maar een mailtje sturen.
Antwoord: Het klopt dat er momenteel geen schermen in voorraad zijn.
Mijn vraag:
Waar heb ik recht op? Ik kan me best voorstellen dat men out of stock is, maar we zitten nu al 1nderhalf maand verder.
Iemand ervaringen met dit soort geschillen, en hoe is deze het snelste op te lossen.
Re: Wat is de definitie van onsite garantie???
Geplaatst: 22 mar 2006 23:18
door Captain Pervert
In het voorjaar worden nieuwe modellen geintroduceerd, waaronder opvolgers van oude. Daardoor kan het voorkomen dat de oude niet meer geleverd worden en uitverkocht zijn, terwijl de nieuwe nog niet (voldoende) beschikbaar zijn.
Het feit dat men daarnaar verwijst houdt in dat u een nieuwe krijgt, dus heb even geduld.
Re: Wat is de definitie van onsite garantie???
Geplaatst: 23 mar 2006 01:37
door Sjoerd_
Om het te verduidelijken zal ik de verschillende soorten garanties die bedrijven hanteren even kort samenvatten. Eigenlijk is vertaling van Engels naar Nederlands genoeg om de inhoud ongeveer te achterhalen.
Carry in: Bij de meest gebruikte vorm dient u er zelf en op eigen kosten voor te zorgen dat het product bij de fabrikant terecht komt voor reparatie.
Pick up and return: De fabrikant haalt het product bij u of de leverancier op en neemt de kosten voor rekening.
Onsite: De fabrikant zal een monteur sturen om het probleem bij u thuis op te lossen.
Re: Wat is de definitie van onsite garantie???
Geplaatst: 14 apr 2006 19:58
door ikbenik
Bij monitoren houdt on-site in dat de leverancier het product bij de klant omruilt!
Re: Wat is de definitie van onsite garantie???
Geplaatst: 16 apr 2006 16:24
door jrn
Dit is niet waar...
Onsitegarantie houdt in dat; wanneer er zich een defect of gebrek voordoet, u dit direct af kunt handelen met de fabrikant van uw produkt. Deze komt in de meeste gevallen uw probleem ter plaatse oplossen. Een voordeel van on-site garantie is een vaak snellere afhandeling en u hoeft vaak geen extra kosten te maken
Het kan echter ook zijn dat een koerier het product bij u op komt halen, of dat u het product bij het postkantoor in moet leveren (kosteloos).
Het grote verschil is dat er bij onsitegarantie geen tussenpersoon in de vorm van detail- dan wel groothandel tussen zit. Ondanks dat het product daar wel is aangekocht.
Re: Wat is de definitie van onsite garantie???
Geplaatst: 19 apr 2006 22:50
door EdwinW
Affijn, de status:
Het is de data 19 april, tot op heden nog geen enkele reactie ontvangen van IIyama en we zijn nu ruim 2 maand verder. Een knap staaltje garantie. Ik ga morgen bellen, eventueel/waarschijnlijk a.s. zaterdag gevolgd door een aangetekende brief.
Mike
Re: Wat is de definitie van onsite garantie???
Geplaatst: 20 apr 2006 23:23
door EdwinW
Wat een k*t Begische helpdesk. Eerst proberen ze me af te poeieren. Nog maar duidelijk op in gepraat dat ik al twee maand al wacht en ik vind dat ik meer dan voldoende tijd heb gegeven om het probleem acceptabel op te lossen. Na het aangeven dat ik contact zou opnemen met de computer winkel gevolgt door de rechtsbijstandsverzekering werd ik uiteindelijk doorverwezen naar een Nederlands nummer dat blijkbaar een Nederlandse IIyama helpdesk is. Zo zout heb ik het nog nooit gehad dat ik expliciet moet refereren aan mijn rechtsbijstandverzekering!
Deze opgebeld en ik moet morgen opbellen voor mijn Serial Nummer waarna de monitor wordt uitgewisseld.