LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverschil tussen alles apart, of bij 1 leverancier.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
farang

Prijsverschil tussen alles apart, of bij 1 leverancier.

Ongelezen bericht door farang »

Hallo,

Wij zijn enige tijd bezig met het zoeken naar een keuken. Van 'tussen de bomen het bos niet meer kunnen zien' en nu hebben we een redelijk overzicht gekregen in verschil in kwaliteit van verschillende merken, wat het program is, etc.

Ons oog is gevallen op een Rotpunkt front wat wij erg mooi vinden. Greeploos. Daar hebben we enkele offertes voor laten maken - zowel bij landelijk opererende bedrijven als bij een 'lokaal keukenbedrijf' - en komen steeds zo rond de 23000 euro uit (excl montage). Steeds exact dezelfde apparatuur, kasten en blad, kraan en gootsteen.

Kopen wij dezelfde keuken bij drie verschillende leveranciers (1 voor het blad, 1 voor de kasten en 1 voor de apparatuur), wat feitelijk neerkomt op het blad en de apparatuur via Internet, en de kasten bij een keukenleverancier, dan komen wij steevast op 14000 euro uit.

Nou is mijn vraag waar precies hem dat prijsverschil in zit? Dat is 9000 euro, en dat lijkt mij niet alleen te verklaren met dat de keukenleverancier ook personeel en een showroom te onderhouden heeft. Dat moeten veel meer bedrijven

Mijn vraag nu is: wat heeft een keukenleverancier die alles levert nou extra te bieden?

loesjes

Re: Prijsverschil tussen alles apart, of bij 1 leverancier.

Ongelezen bericht door loesjes »

Dat verschil is te groot!! het kan niet anders dan dat er ergens verschil in zit.

ja het klopt dat als je overal wat koopt je waarschijnlijk iets goedkoper uit kan zijn, maar in geval van problemen loop je vaak tegen dichte deuren aan waar de een de schuld bij de ander neer zal leggen, maar klaar dat is een optie die je eventueel kan overwegen

9000 euro verschil is veel te veel, of je hebt geen serieuse offertes gekregen bij de reguliere keukenzaken of je vergelijkt appels met peren
ja zo stellig durf ik dat beslist te zeggen, want er is iets wat niet klopt het verschil is te groot!!!

farang

We hebben het bij verschillende zaken geprobeerd. Ik vergelijk geen appels met peren, ik kan de inkooplijst opdreunen ;). Zelfde frontje, zelfde kasten, zelfde apparatuur (merk, typenummer), zelfde blad. (anticato zwart granieten blad, verstek, 10 cm opgedikt).

Offertes bij:
Broekhuizen (alleen kastjes)
't Schouw
www.dki.nl
Bemmel & Kroon
Santing

Als het inderdaad iets goedkoper zou zijn, dan zou ik zeker overwegen om het bij 1 leverancier te kopen. Maar nu gaat het gewoonweg om teveel geld.

Qua problemen dat de ene de schuld bij de ander legt: tsja, dat klopt. Dat is dan iets van nader order. Nu schiet ik er zeker 9000 euro bij in.

loesjes

Ongelezen bericht door loesjes »

en welke "losse" leveranciers heb je op het oog?

farang

Bij Broekhuizen hadden ze een hele scherpe offerte. En ze waren heel aardig daar.

Voor de inbouwapparatuur: www.inbouwsite.nl of www.inbouw.nl

En voor het blad:
www.keukeninbouw.nl

(We willen graag een cosmostone blad (is eigenlijk een composiet)) van kemie.

Gesloten