Overstap naar Wanadoo Family
Geplaatst: 27 mar 2006 22:13
Begin december 2005 ben ik binnen dezelfde gemeente verhuisd, met behoud van mijn (KPN) telefoonnummer. Ook de Wanadoo ADSL Lite is keurig meeverhuisd en werkte prima.
Vervolgens heb ik bij Wanadoo mijn ADSL Lite abonnement omgezet naar een Family abonnement (zonder telefonie) Ook dit werkt technisch prima hoewel ik niet echt een manier weet om na te gaan of ik inderdaad gebruik maak van Family of iets anders (los van de gegevens van Wanadoo / KPN).
Vervelend is alleen dat KPN de ADSL Lite (die ik nodig had voor mijn Wanadoo ADSL Lite netjes in rekening blijft brengen en zelfs per brief aangeeft dat ze dit tot 12 december 2006 blijven doen. Wanadoo brengt echter netjes het Family abonnement in rekening. Probleem is dus dat ik ergens iets teveel betaal.
Om verhaal te halen heb ik meerdere keren met zowel de helpdesk van Wanadoo als van KPN gebeld (dure grapjes elke keer, nog los van alle tijd en frustratie die het met zich meebrengt). Gevolg is dat ze beide elkaar de schuld geven van het probleem, geen van beide het probleem kan/wil oplossen en ik ertussen zit zonder middelen om ze te bewegen iets (zinnigs) te doen.
Tijdens mijn gesprekken heb ik allerlei info gekregen. Van het meeste moet ik maar aannemen dat het zo is, ook al spreken de beide partijen zich op punten tegen. Een bloemlezing:
- KPN meldt in een brief (4-1-2006) letterlijk: ‘Uw ADSL aansluiting op het netwerk van KPN is per 12 december 2006 afgesloten’. Er staat echt 2006. Vreemd hieraan is dat iets IS afgesloten (voltooide tijd), terwijl de datum in de toekomst ligt.
- In eerste instantie geeft KPN aan dat ADSL Lite nog op de lijn staat. Dus in rekening brengen. Wanadoo zegt echter dat Family op de lijn staat.
- Wanadoo geeft aan dat het abonnement op 15 december is opgezegd en dat op dezelfde dag ook de ‘sloop’ (zo noemen ze dat) van de lijn is gerealiseerd.
- In een later gesprek meldt KPN dat Wanadoo het Lite abonnement heeft opgezegd en daarna weer heeft aangevraagd. Wat staat nu op de lijn? Family of Lite?
- Verder geeft KPN in dit latere gesprek aan dat ook de telefonie via Wanadoo gaat Iets in de trant van ‘Wanadoo heeft ook alle calls naar zich toe getrokken’. Vreemd, want ik heb niet voor telefonie van Wandoo gevraagd, ik heb geen Livebox wat dacht ik wel nodig is en KPN heeft op de laatste rekening (van 27 januari) nog gesprekskosten in rekening gebracht tot 22 januari.
Kunt u nog een beetje volgen ???
- Wanadoo zegt dat het probleem bij KPN ligt en dat zij daar niets aan kunnen doen. Schijnbaar heb ik zelf het contract met KPN en mogen zij daar niet eens iets aan doen. KPN zegt echter dat de contracten bij Wanadoo liggen en dat ik daar geen partij in ben. Behalve dan dat ik mag betalen natuurlijk!
- KPN is er heel stellig in om de misstanden vooral in de publiciteit te brengen. Zo werd dit forum genoemd de consumentenbond en zelfs de OPTA genoemd als plekken om mijn beklach te doen. Helaas kan de OPTA niet direct iets doen voor individuen, maar ze maken er wel een notitie van. KPN is er dus wel wat aan gelegen om de ‘misstanden’ onder de aandacht te krijgen.
Zelf zit ik nu echter even op een dood spoor. Ik wacht heel even af wat mijn bijdrage aan dit forum oplevert. Ander ga ik toch bekijken of juridische stappen een mogelijkheid zijn. Gelukkig heb ik op dat vlak wel enkele goede ingangen. Mijn afsluitende vraag is dan ook: Heeft al iemand ervaring met juridische stappan en of dit de partijen zover brengt dat ze eindelijk open kaart gaan spelen en problemen gaan oplossen?
Vervolgens heb ik bij Wanadoo mijn ADSL Lite abonnement omgezet naar een Family abonnement (zonder telefonie) Ook dit werkt technisch prima hoewel ik niet echt een manier weet om na te gaan of ik inderdaad gebruik maak van Family of iets anders (los van de gegevens van Wanadoo / KPN).
Vervelend is alleen dat KPN de ADSL Lite (die ik nodig had voor mijn Wanadoo ADSL Lite netjes in rekening blijft brengen en zelfs per brief aangeeft dat ze dit tot 12 december 2006 blijven doen. Wanadoo brengt echter netjes het Family abonnement in rekening. Probleem is dus dat ik ergens iets teveel betaal.
Om verhaal te halen heb ik meerdere keren met zowel de helpdesk van Wanadoo als van KPN gebeld (dure grapjes elke keer, nog los van alle tijd en frustratie die het met zich meebrengt). Gevolg is dat ze beide elkaar de schuld geven van het probleem, geen van beide het probleem kan/wil oplossen en ik ertussen zit zonder middelen om ze te bewegen iets (zinnigs) te doen.
Tijdens mijn gesprekken heb ik allerlei info gekregen. Van het meeste moet ik maar aannemen dat het zo is, ook al spreken de beide partijen zich op punten tegen. Een bloemlezing:
- KPN meldt in een brief (4-1-2006) letterlijk: ‘Uw ADSL aansluiting op het netwerk van KPN is per 12 december 2006 afgesloten’. Er staat echt 2006. Vreemd hieraan is dat iets IS afgesloten (voltooide tijd), terwijl de datum in de toekomst ligt.
- In eerste instantie geeft KPN aan dat ADSL Lite nog op de lijn staat. Dus in rekening brengen. Wanadoo zegt echter dat Family op de lijn staat.
- Wanadoo geeft aan dat het abonnement op 15 december is opgezegd en dat op dezelfde dag ook de ‘sloop’ (zo noemen ze dat) van de lijn is gerealiseerd.
- In een later gesprek meldt KPN dat Wanadoo het Lite abonnement heeft opgezegd en daarna weer heeft aangevraagd. Wat staat nu op de lijn? Family of Lite?
- Verder geeft KPN in dit latere gesprek aan dat ook de telefonie via Wanadoo gaat Iets in de trant van ‘Wanadoo heeft ook alle calls naar zich toe getrokken’. Vreemd, want ik heb niet voor telefonie van Wandoo gevraagd, ik heb geen Livebox wat dacht ik wel nodig is en KPN heeft op de laatste rekening (van 27 januari) nog gesprekskosten in rekening gebracht tot 22 januari.
Kunt u nog een beetje volgen ???
- Wanadoo zegt dat het probleem bij KPN ligt en dat zij daar niets aan kunnen doen. Schijnbaar heb ik zelf het contract met KPN en mogen zij daar niet eens iets aan doen. KPN zegt echter dat de contracten bij Wanadoo liggen en dat ik daar geen partij in ben. Behalve dan dat ik mag betalen natuurlijk!
- KPN is er heel stellig in om de misstanden vooral in de publiciteit te brengen. Zo werd dit forum genoemd de consumentenbond en zelfs de OPTA genoemd als plekken om mijn beklach te doen. Helaas kan de OPTA niet direct iets doen voor individuen, maar ze maken er wel een notitie van. KPN is er dus wel wat aan gelegen om de ‘misstanden’ onder de aandacht te krijgen.
Zelf zit ik nu echter even op een dood spoor. Ik wacht heel even af wat mijn bijdrage aan dit forum oplevert. Ander ga ik toch bekijken of juridische stappen een mogelijkheid zijn. Gelukkig heb ik op dat vlak wel enkele goede ingangen. Mijn afsluitende vraag is dan ook: Heeft al iemand ervaring met juridische stappan en of dit de partijen zover brengt dat ze eindelijk open kaart gaan spelen en problemen gaan oplossen?