LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] videoseven lcd ervaring?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
cisdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 sep 2005 15:55

videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door cisdy »

Hallo , wie heeft er ervaring met videoseven lcd tv's.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door hharteman »

WTF VideoSeven.

Mensen ga toch met een gote bocht om die vage merken heen.
Is waarschijnlijk Chinees bingomerk, en wordt dan met veel poeha goedkoop op de markt in Europa gezet.
De importeur doet even een jaartje flinke verkopen om vervolgens de firma op te doeken waardoor reparatie en garantie niet meer te verhalen zijn en geen hond die je dan kan helpen met het apparaat.
Geef een paar centen meer uit voor een gerenomeerd merk.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Wij hebben de 20 inch verkocht, matig paneel met lage resolutie, beeldkwaliteit donker, kijkhoek van onder wordt negatief. Leuk voor erbij maar voor hetzelfde geld koop je een Sharp met 3 jaar garantie en stukken beter. Wij hebben hem snel verkocht en niet meer bijbesteld. :cry:

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door movieman »

Hoi,

I ken dit merk ook niet. Ik heb wel de perikelen rond LG gevolgd... Dat zegt mij genoeg. Als je een degelijke en betrouwbare LCD-TV (of monitor) zoekt, dan kun je inderdaad beter wat langer sparen voor een bekend merk.

Philips en SONY zijn de marktleiders op televisie-gebied. Maar ook Blaupunkt, Telefunken, Thomson, Grundig, Panasonic en Samsung maken uitstekende schermen. Ik hoop niet dat ik er één vergeten ben anders krijg ik ruzie met (die andere) producenten...

Voorts is het zo dat LCD-schermen ietwat trager reageren in vergelijking met "normale" TV's en Plasma's. Je zou dan een schokkend of trillend beeld kunnen ervaren. Maar dit is ook weer afhankelijk van het te besteden bedrag.

De keuze is aan u.

Groetjes. :wink:

cisdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 sep 2005 15:55

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door cisdy »

bedankt voor de reacties.
ik was gewoon even benieuwd, want ze worden in belgie en duitsland wel veel verkocht vandaar.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door mr T. »

Philips en SONY zijn de marktleiders op televisie-gebied. Maar ook Blaupunkt, Telefunken, Thomson, Grundig, Panasonic en Samsung maken uitstekende schermen. Ik hoop niet dat ik er één vergeten ben anders krijg ik ruzie met (die andere) producenten...
Blaupunkt is niet meer actief op de markt voor televisietoestellen en Samsung, Thomsom, Telefunken en Grundig zou ik niet aan beginnen. Zou in dit geval gaan voor een Sharp, Panasonic, Philips of Sony.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
-----------------------------------------------------------------------
Zou in dit geval gaan voor een Sharp, Panasonic, Philips of Sony.
------------------------------------------------------------------------

Helemaal mee eens.
Toshiba en als het in Nederland nog verkrijgbaar zou zijn, Sanyo, kan daar ook nog wel bij.

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door movieman »

Ik heb een Brilliance 19" monitor (voor de PC) en 2 MatchLine TV's.

Dat van Blaupunkt wist ik niet. Zo zie je maar weer, je bent nooit te oud om te leren!

P.S.: Grundig, Erres, Aristona, Daewoo en B&O gebruiken ook Philips beeldbuizen. Ik zal er wel een paar vergeten zijn...

Groetjes. :wink:

magic-friend
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2006 13:34

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door magic-friend »

VideoSeven is wel degelijk een goed opkomend (Duits) bedrijf.
ik heb zelf een V7 17" monitor en die bevalt uitstekend, goede kleuren en goed contrast!
Heb nu een 40" LCD-TV besteld van V7 en komt volgende week binnen. laat wel weten hoe en wat.

gr. Alex

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Heb nu een 40" LCD-TV besteld van V7 en komt volgende week binnen. laat wel weten hoe en wat.


Durf je dat? Ha ha grapje. Ik denk dat je er niet veel van moet voorstellen. Oude techniek gekocht voor een zacht prijsje en dat in de markt zetten. Kijk niet alleen naar de specs op papier maar in de praktijk. Je ogen houden je niet voor de gek, cijfers wel. :?:

magic-friend
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2006 13:34

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door magic-friend »

Ben van de week bij een collega thuis geweest die een V7 32" LCD heeft staan en dat zag er perfect uit!
Tegenwoordig heeft V7 namelijk Samsung LCD Panels in zijn LCD-TV's zitten dus dat kan niet slecht zijn.
En waarom zouden ze anders 2 jaar pick up garantie geven? lijkt me ook niet voor nix dat ze die garantie geven want ze zitten er echt niet op te wachten dat ze die dingen continu terug krijgen.

jiping

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door jiping »

Blijft heel persoonlijk denk ik.

Met sony heb ik bijvoorbeeld niets dan slechte ervaringen.
Mischien niet met tv's maar een audioset van sony was zwaar waardeloos.
Nieuw gekocht binnen 2 jaar helemaal gaar, de bijbehorende boxen opgeblazen terwijl het volume nog niet op de helft stond.Knopjes die je indrukte en er nooit meer uitkwamen en na 3 keer drukken liet de verf al los.
Zwaar waardeloos en nooit ermee geholpen of ook maar een reactie gehad van sony danwel de winkel....

Ik heb wel een (gewone) tv van Grundig waar ik al heel lang blij mee ben. Super mooi beeld, geluid ,geruisloos, en nooit iets kapot......

jiping

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door jiping »

Pick-up&return garantie moet je ook niet te veel waarde aan hechten.

Had ik ook gekregen bij mijn computer, was vanalles mis mee, ze zijn hem nooit daadwerkelijk wezen ophalen.
Zelfs niet toen ik daar meerdere malen specifiek om gevraagd had.
Wat kun je dan nog?

magic-friend
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2006 13:34

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door magic-friend »

Naar de rechtswinkel stappen denk ik.........

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Heb nu een 40" LCD-TV besteld van V7 en komt volgende week binnen. laat wel weten hoe en wat.

Durf je dat? Ha ha grapje. Ik denk dat je er niet veel van moet voorstellen.
Specs hier: http://www.videoseven.de/website/displa ... /index.php

Afbeelding

Ze gebruiken dus een Samsung PVA paneel, doorgaans wel ok voor realistische kleuren, een hoog contrast en een prima inkijkhoek. Wat kost die VideoSeven dan eigenlijk? Een echte Samsung 40" heb je nl. al voor 1250 euro. Ziet er qua design ook mooier uit en belooft een betere beeldkwaliteit.
http://tweakers.net/pricewatch/142388
http://www.samsung.com/nl/products/tv/l ... ifications

Afbeelding

magic-friend
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2006 13:34

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door magic-friend »

De Prijs lag ongeveer 200 eurie onder die Samsung (voor mij dan :lol: ), verder zijn ze eigenlijk heel erg te vergelijken met elkaar dus ik denk niet dat het zo'n slechte keuze is.

Specs zijn bijna identiek aan elkaar.

obi-wan-kenobi
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 nov 2005 10:12

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door obi-wan-kenobi »

Specs zijn bijna identiek aan elkaar.
Contrastratio bij de Samsung is 3000:1 en bij de V7 slechts 1000:1. Verder geen HDMI-aansluiting bij de V7.

magic-friend
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2006 13:34

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door magic-friend »

Klopt, geen HDMI, maar wel component ingang en dus gewoon volledig HD-Ready.

de contrast ratio is inderdaad wel iets beter van de samsung maar of je echt heel veel verschil ziet weet ik niet, ik heb dus een 32" v7 zien draaien en het ziet er perfect uit.

maar het blijft gewoon een kwestie van smaak en die is bij iedereen verschillend.
Toch vind ik V7 een aanrader want het heet niet voor niets Duitse Degelijkheid net als vroeger Blaupunkt!

obi-wan-kenobi
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 nov 2005 10:12

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door obi-wan-kenobi »

de contrast ratio is inderdaad wel iets beter van de samsung maar of je echt heel veel verschil ziet weet ik niet, ik heb dus een 32" v7 zien draaien en het ziet er perfect uit.
Eerst kijken, dan kopen. De beeldkwaliteit van de 32" zegt helemaal niets over de 40". Heeft de Mediamarkt of zo ze niet allebei staan?
Toch vind ik V7 een aanrader want het heet niet voor niets Duitse Degelijkheid net als vroeger Blaupunkt!
Nou, die Medion/Targa troep die ze bij Aldi/Lidl verkopen is ook Duits hoor.

magic-friend
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 nov 2006 13:34

Re: videoseven lcd ervaring?

Ongelezen bericht door magic-friend »

Nou, Volgens mij is V7 dus geen troep! ikweet niet of je wel eens een V7 heb zien draaien en als je dat niet heb gezien kan je daar ook niet over oordelen, want het valt mij dus wel op dat er veel mensen zijn die erg negatief zijn over bepaalde producten maar begod niet weten waar ze het over hebben omdat ze nog nooit van het merk hebben gehoord!
En ik ben een pietlut wat betreft audio en video dus ik zal zeker niet zomaar wat aanschaffen als ik zou denken dat iets niet goed is.
tuurlijk kan een V7 ook kapot gaan, maar dat geldt ook voor de top merken zoals JVC en Philips.
Ik heb zelf een jaar of 8 geleden een JVC CRT breedbeeld gekocht en die was "dead on arrival" dood bij aankomst dus dat zegt niets over JVC want de tv die ik daar gelijk voor terug kreeg draait nog steeds als een zonnetje! Je moet het maar net treffen zoals je het ook met auto's moet treffen.
Alle waar naar zijn geld dacht ik zo en het is niet zo dat onbekendere merken ook gelijk maar slecht zijn.
Ik kan iedereen wel een V7 aanraden want het is wel een degelijk product.

Gesloten