LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Harry1
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2006 13:57

Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door Harry1 »

Sinds enkele maanden zijn wij op zoek naar een keuken voor onze nieuwbouwwoning. Wie kan ons helpen aan een eerlijk en oprecht keukenadres in de omgeving van Apeldoorn? We worden namelijk gek van allerlei oncontroleerbare offertes van diverse zaken als Mandemakers, Voortman, Gijsberts, Nieuwenhuizen. Als je ze vergelijkt met elkaar en er op terugkomt, dan is hun keuken weer even net anders, natuurlijk beter van kwaliteit etc. Brutoprijzen van 30000 euro zakken maar zo naar 18 of 19000 alsof het niets is en ik voel me nog steeds voor gek gehouden. Volgens mij nog veel te duur. Wie kan ons helpen?

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door ronan »

wij hebben onze keuken gekocht bij bemmel en kroon keukens en zijn daar zeer tevreden over
Goede service en betrouwbare installatiebedrijfen tegen een goede kwaliteit
Ze verkopen rotpunkt,schmidt en pronorm tis ff een stukje rijden maar ze zitten in leidschendam en in zoeterwoude rijndijk is vlakbij leiden en daar zit een meubelboulevard dus je kan nog verder neuzen.
zie ook www.bemmel-kroon.nl

Scara 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2005 22:00

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door Scara 1 »

Wie kan ons helpen aan een eerlijk en oprecht keukenadres
Voor een eerlijke offerte E-mailt u naar [email protected]
Altijd direct een netto prijs!

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door jawi »

Wij hebben een half jaar geleden een nieuwbouwwoning gekocht in Amstelveen. Wij zijn bij 3 keukenzaken geweest in Nederland (Carpentier in Aalsmeer, Intermat in Uithoorn en De Jong in Amstelveen). Daanaast zijn wij naar Ardland in Nordhorn gegaan (en dat ligt niet zo ver van Apeldoorn).
Uiteindelijk zijn we in Duitsland geslaagd. Niet alleen werden we daar veruit het beste behandeld, daar kregen we ook direct een fatsoenlijke offerte mee. De keuken is ondertussen geplaatst en wij zijn er heel blij mee.

Het verschil met Nederlandse zaken:
- prijs is ruim 2.000 Euro lager (10.700 voor een U vormige keuken, met composietblad, siemens inbouw magnetron, siemens oven, siemens extra hoge afwasmachine, siemens afzuigkap, en ATAG 5 pits glazen gaskookplaat). Laagste prijs in Nederland na moeizaam onderhandelen 13.000.
- kwaliteit van de keuken is naar onze (leken) mening beter, we hebben nu een Systemat keuken, de NL keukens waren respectievelijk een eigen merk, Keller, en Alno)
- we kregen in vergelijking met de Nederlandse zaken beter apparatuur
- sowieso geen aanbetaling nodig bij Ardland, montage was ook standaard inbegrepen
- nadeel was wel dat de aansluiting niet gedaan zou worden, dus daar hebben we nog een Nederlandse loodgieter voor ingeschakeld
- maar het belangrijkste voor ons was dat we direct een fatsoenlijke prijs kregen, we hoefden daar niet te onderhandelen

Inoitall
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 nov 2005 17:41

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door Inoitall »

Uiteindelijk zijn we in Duitsland geslaagd. Niet alleen werden we daar veruit het beste behandeld
(lees laagste prijs)
daar kregen we ook direct een fatsoenlijke offerte mee.
(lees laagste prijs)
De keuken is ondertussen geplaatst en wij zijn er heel blij mee.
(lees wij zijn er best blij mee lees tevens laagste prijs)
nadeel was wel dat de aansluiting niet gedaan zou worden, dus daar hebben we nog een Nederlandse loodgieter voor ingeschakeld
(lees zijn we toch genaaid)
maar het belangrijkste voor ons was dat we direct een fatsoenlijke prijs kregen, we hoefden daar niet te onderhandelen
(lees laagste prijs)
Het verschil met Nederlandse keuken zaken is ruim € 2000,-
Zie je wel de laagste prijs, zeg dat dan gewoon...de rest is toch Bull ****!

Inoitall
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 nov 2005 17:41

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door Inoitall »

Ik bedoel Bull (shiit)! Maar dan met één i.

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door jawi »

laagste prijs? ja

beste behandeld? ja, maar niet vanwege de laagste prijs. Twee van de zaken in NL (Carpentier en Intermat) hadden een botte verkoper die geen moment probeerde om zich in te leven in wat we wilden. Ardland (en de Jong keukens Amstelveen) deed dat wel. Ardland was nog net een beetje beter dan de Jong doordat ze nog net wat verder doorvroegen

nee, we zijn er niet blij mee vanwege laagste prijs. We hebben nu een erg mooie keuken, die precies is wat wij zochten.

toch genaaid? Nee, dat de keuken niet zou worden aangesloten werd direct verteld, en was dus een bewuste keuze van ons.

Fatsoenlijke offerte? Wij houden niet van onderhandelen, dat vinden we meer iets voor een markt in een vakantieland. Wij willen graag direct een normale prijs. Zoals de vragensteller van dit topic ook aangaf. zijn er een aantal mensen die er geen prettig gevoel aan overhouden aan offertes die plotseling duizenden Euro's naar beneden gaan. Ardland gaf ons direct een gespecificeerde offerte mee, en over die prijs hebben we nooit meer onderhandeld. Als het ons nu echt alleen maar om de laagste prijs ging, hadden we echt nog wel verder onderhandeld.

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door slik »

Waarom was de apparatuur in Duitsland beter?

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door jawi »

We kregen van alle zaken Siemens apparatuur in de offerte en een ATAG gaskookplaat. Met uitzondering van Carpentier die een whirpool afwasmachine in de offerte had staan.
Alleen koos Ardland niet de meest simpele versies uit, maar iets betere versies (extra hoge afwasmachine, oven met kinderslot, en een net iets duurdere afzuigkap).
En bijvoorbeeld zo'n oven met kinderslot is best wel fijn als je zoals wij een dreumes rond hebt lopen.

rjk42
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:57

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door rjk42 »

Wij hebben onze keuken gekocht via de aannemer welke een contract had met Brouwer Keuken Centrum uit Eerbeek/hall

Prima geholpen, goede service. Ze nemen daar nog de tijd voor je
en nemen je al je wensen serieus.

Waarschijnlijk waren we bij een "grotere" goedkoper uit geweest maar we hadden dit bedrijf een goed gevoel en dat is uitgekomen.
gr

Roy

piep
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2006 00:35

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door piep »

Wij kopen nu voor de 3e keer een nieuwe keuken. We zijn naar Stormink in Gorssel gegaan. Ziet er allemaal duur uit, maar nog nooit zo geweldig geholpen. Ze komen bij je thuis, je mag als je wil met de bus mee naar de keukenfabriek in Duitsland. Ze denken mee, maar dringen niks op. En ze hebben vooral geen haast met de verkoop.
Wij hebben een prima offerte gekregen die zelfs onder de prijs lag van een 'gewone' keukenzaak.
Ik zou er iedereen naar toe willen sturen!

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door slik »

Gewoon doen...!

Tha Cleaner
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2006 21:25

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door Tha Cleaner »

Ik heb me keuken ook gekocht bij Ardland. Ze hebben nu de keuken al binnen, maar me huis is nog niet af. Maar ze willen al wel het hele geld bedrag zien :shock: . Weet iemand of dit normaal is bij dit bedrijf?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door maxx »

Werken ze in Duitsland niet met CBW-voorwaarden dan?

MVG

Pfffff

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door Pfffff »

Werken ze in Duitsland niet met CBW-voorwaarden dan
Ietwat naiefe vraag , je valt onder het duits handelsrecht, zoals je al verschillende malen hebt kunnen lezen.
En een consument verdiept zich niet in dat soort zaken, g##len alleen op prijs en korting

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door jawi »

Lijkt me een vreemd verhaal, zoals eerder gezegd hebben wij onze keuken ook bij Ardland gekocht. En bij ons was de afspraak betaling bij levering. Dat stond bij ons ook letterlijk op de overeenkomst, ik neem aan dat dit bij jullie ook het geval is.

Tha Cleaner
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2006 21:25

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door Tha Cleaner »

Dit staat er bij mij ook inderaad op, ze hebben het er in de gesprekken ook niet over gehad dat er bij eventuele opslag meteen geheel betaald moet worden. Daarom vind ik het maar een beetje vreemd.

Nu moet ik zeggen dat ik eerst ook al me rekening kreeg dat ze de keuken wouden plaatsten zonder dat die ingemeten was. Of ik ook maar meteen wou betalen.....

Het loopt daar niet altijd goed ben ik al achter...

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door loesjes »

Geplaatst op: 17 Mei 2006 21:29 Onderwerp: Ardland Duitsland



Ik heb me keuken ook gekocht bij Ardland. Ze hebben nu de keuken al binnen, maar me huis is nog niet af. Maar ze willen al wel het hele geld bedrag zien . Weet iemand of dit normaal is bij dit bedrijf?
Wat heb je afgesproken dan over de levering? ik bedoel welke levertijd heb je afgesproken?

Als zij je keuken gewoon conform de afspraak op de gewenste levertijd die je hebt afgesproken willen afleveren, en jij blijft in gebreke doordat de woning nog niet op tijd klaar is, dan is het toch redelijk dat een bedrijf zegt, prima we slaan je keuken op maar verlangen wel dat je dan de keuken betaald. waarom moeten zij boeten voordat jij niet op tijd klaar bent.
hoe had je gereageerd als zij niet op tijd hadden geleverd?

16again
Berichten: 16407
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door 16again »

Als zij je keuken gewoon conform de afspraak op de gewenste levertijd die je hebt afgesproken willen afleveren, en jij blijft in gebreke doordat de woning nog niet op tijd klaar is, dan is het toch redelijk dat een bedrijf zegt, prima we slaan je keuken op maar verlangen wel dat je dan de keuken betaald
CBW voorwaarden zijn weliswaar niet van toepassing, maar maken wellicht wel duidelijk wat redelijk is in dergelijke situatie.
Volgens CBW voorwaarden is er geen verplichting tot volledige vooruitbetaling bij opslag van goederen.
Wel is er sprake van extra kosten die in rekening gebracht mogen worden, zoals opslagkosten. In de oude CBW voorwaarden bedroegen die opslagkosten 1% van aankoopbedrag per maand.

Vooruitbetaling zonder opslagkosten is financieel aantrekkelijk voor de consument, echter dit brengt wel het risico om bij faillisement met lege handen achter te blijven.

Tha Cleaner
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2006 21:25

Re: Eerlijke en betrouwbare keukenzaak.

Ongelezen bericht door Tha Cleaner »

Wat heb je afgesproken dan over de levering? ik bedoel welke levertijd heb je afgesproken?
We hadden afgesproken bij levering, maar we hadden niet een leverdatum afgesproken. Dus ja wat is er dan geldig. In de overeenkomst staat geen leverdatum, maar wel betalen bij levering.

We zijn er gelukkig redelijk uitgekomen, ik heb 50% overgemaakt.

Gesloten