Bodemloze put
Geplaatst: 31 mar 2006 09:16
Ik weet niet eens waar te beginnen met mijn verhaal!!
Als ik ooit had geweten dat energiebedrijven zo'n ramp hadden kunnen zijn...ZUCHT!!
Nou ik probeer er zo duidelijk mogelijk verhaal van te maken!!
We wonen sinds vorig jaar November samen, we hadden voor die tijd al ruim geregeld bij ESSENT dat we bij hun een pakket zouden afsluiten voor zowel gas en electra.
Wij dachten mooi niets om naar om te kijken en volgens essent zou alles goed verlopen!!
Dit hele proces heeft alsnog 2 maanden geduurd mede onze belletjes voordat het liep!
Eindelijk kregen we rekening soms zelfs 2 tegelijk ja hun fout maar of we toch even geld wilde neerleggen!!
Nu de bedragen we moesten maar liefst 220 euro p/m neerleggen
dus toen 440 ja we hadden geen keus!!
Voor de duidelijkheid we woonde toen nog gewoon met zijn 2tjes in een oud rijtjeshuis en waren nauwelijks thuis maar ala..
We belde en we belde hoe komt het dat we zoveel moeten betalen? en waarom kan het niet omlaag?
Ze bleven er omheen praten en konden geen duidelijk antwoord hierover geven na vele telefoontjes/maanden later zei zelfs een dat al de moeite voor niets was geweest!!
De energie markt kwam vrij de een na de andere leverancier viel me lastig met aanbiedingen!!
We waren het zat bij Essent ze hadden ons via NRE veeeel te hoog ingeschat met dank aan de vorige eigenaars!!
Dus bij GREENCHOICE hebben we ja gezegd!
Die zouden ons overnemen en we wilden nu wel eens een afrekening van essent en flink wat geld ontvangen..
Maar tot onze verbazing kregen we een rekening waar op stond maar liefst 365 euro nog te betalen en jawel hoor zelfs op de afrekening hadden ze de meterstanden verkeerd staan scheelde echt 1000en getallen te erg gewoon!!
Wij weer bellen, en greenchoice zou het onderling oplossen met essent, en bij greenchoice gingen we namelijk 159 betalen nog te hoog maar dit konden ze later pas goed bepalen!
Nu hoorde we niets meer en moesten we maand na maand de rekening verzetten van Essent, totdat we een dreigende brief kregen van essent dat als we niet zouden betalen we afgesloten zouden worden pardon?
we zitten sowieso niet bij hun meer! en wij weer bellen was niet het geval en de 365 was alweer bijna 100 euro bovenop gekomen want ja ze vonden dat ze nu wel geld mochten vragen voor de verzettingen van de rekeningen die hun fout hebben ingeschat!!
Ik weer greenchoice bellen, die bleken al maanden contact te hebben met hun en snappen niet dat hun administratie zo slecht is want het staat er allemaal in dat essent zedgt het aangepast te hebben en de goede afrekening te gaan sturen...
Nu gaan ze het nog een keer proberen zowel via de mail als telefoon en ben ik heeel benieuwd of het erin staat van essent en hoop ik dat we van de ellende af zijn..
Omdat wij al die tijd niets hoorde van greenchoice en essent zo makkelijk de schuld aan greenchoice gaf terwijl die dus duidelijk bij hun ligt zijn we nu weer naar OXXIO overgestapt ik wilde het eigenlijk niet, ik heb duidelijk gemaakt dat ik eerst dit opgelost wilde hebben voordat ik bij hun ga beginnen dit werd ook beloofd...Alleen ik geloof nog weinig van de beloftes nu!!
Dus ik ga nu fijn weer greenchoice bellen om te vragen of ze al meer weten en daarna essent weer bellen om waarschijnlijk weer teleurgesteld te worden!!
We zijn nu een gezinnetje met een klein dochtertje erbij..
en kunnen zo'n smak geld niet missen en vooral niet als je gewoon RECHT hebt op geld van essent!!
Nou sorry voor het lange verhaal moest het eventjes kwijt!
Voor degene die het helemaal gelezen hebben alvast bedankt..
en ALLE HULP IS WELKOM!!!
SNIK SNIK SNIK
Als ik ooit had geweten dat energiebedrijven zo'n ramp hadden kunnen zijn...ZUCHT!!
Nou ik probeer er zo duidelijk mogelijk verhaal van te maken!!
We wonen sinds vorig jaar November samen, we hadden voor die tijd al ruim geregeld bij ESSENT dat we bij hun een pakket zouden afsluiten voor zowel gas en electra.
Wij dachten mooi niets om naar om te kijken en volgens essent zou alles goed verlopen!!
Dit hele proces heeft alsnog 2 maanden geduurd mede onze belletjes voordat het liep!
Eindelijk kregen we rekening soms zelfs 2 tegelijk ja hun fout maar of we toch even geld wilde neerleggen!!
Nu de bedragen we moesten maar liefst 220 euro p/m neerleggen
dus toen 440 ja we hadden geen keus!!
Voor de duidelijkheid we woonde toen nog gewoon met zijn 2tjes in een oud rijtjeshuis en waren nauwelijks thuis maar ala..
We belde en we belde hoe komt het dat we zoveel moeten betalen? en waarom kan het niet omlaag?
Ze bleven er omheen praten en konden geen duidelijk antwoord hierover geven na vele telefoontjes/maanden later zei zelfs een dat al de moeite voor niets was geweest!!
De energie markt kwam vrij de een na de andere leverancier viel me lastig met aanbiedingen!!
We waren het zat bij Essent ze hadden ons via NRE veeeel te hoog ingeschat met dank aan de vorige eigenaars!!
Dus bij GREENCHOICE hebben we ja gezegd!
Die zouden ons overnemen en we wilden nu wel eens een afrekening van essent en flink wat geld ontvangen..
Maar tot onze verbazing kregen we een rekening waar op stond maar liefst 365 euro nog te betalen en jawel hoor zelfs op de afrekening hadden ze de meterstanden verkeerd staan scheelde echt 1000en getallen te erg gewoon!!
Wij weer bellen, en greenchoice zou het onderling oplossen met essent, en bij greenchoice gingen we namelijk 159 betalen nog te hoog maar dit konden ze later pas goed bepalen!
Nu hoorde we niets meer en moesten we maand na maand de rekening verzetten van Essent, totdat we een dreigende brief kregen van essent dat als we niet zouden betalen we afgesloten zouden worden pardon?
we zitten sowieso niet bij hun meer! en wij weer bellen was niet het geval en de 365 was alweer bijna 100 euro bovenop gekomen want ja ze vonden dat ze nu wel geld mochten vragen voor de verzettingen van de rekeningen die hun fout hebben ingeschat!!
Ik weer greenchoice bellen, die bleken al maanden contact te hebben met hun en snappen niet dat hun administratie zo slecht is want het staat er allemaal in dat essent zedgt het aangepast te hebben en de goede afrekening te gaan sturen...
Nu gaan ze het nog een keer proberen zowel via de mail als telefoon en ben ik heeel benieuwd of het erin staat van essent en hoop ik dat we van de ellende af zijn..
Omdat wij al die tijd niets hoorde van greenchoice en essent zo makkelijk de schuld aan greenchoice gaf terwijl die dus duidelijk bij hun ligt zijn we nu weer naar OXXIO overgestapt ik wilde het eigenlijk niet, ik heb duidelijk gemaakt dat ik eerst dit opgelost wilde hebben voordat ik bij hun ga beginnen dit werd ook beloofd...Alleen ik geloof nog weinig van de beloftes nu!!
Dus ik ga nu fijn weer greenchoice bellen om te vragen of ze al meer weten en daarna essent weer bellen om waarschijnlijk weer teleurgesteld te worden!!
We zijn nu een gezinnetje met een klein dochtertje erbij..
en kunnen zo'n smak geld niet missen en vooral niet als je gewoon RECHT hebt op geld van essent!!
Nou sorry voor het lange verhaal moest het eventjes kwijt!
Voor degene die het helemaal gelezen hebben alvast bedankt..
en ALLE HULP IS WELKOM!!!
SNIK SNIK SNIK