LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

Jesper
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2005 15:24

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jesper »

Sinds 2 weken heb ik internetplus bellen van Planet. De installatie is inderdaad eenvouding en alles werkt ook nog. Tenminste ik kan bellen en internetten. Ik kan echter niet via de Planet site bij mijn gegevens de nodige aanpassingen verrichten. De optie telefoniebeheer is niet aanwezig. Dus neem je contact met de helpdesk op zowel telefonisch als via de mail en inderdaad dan begint de ellende. Niemand weet wat je krijgt een automatisch mailtje terug dat binnen 7 werkdagen de klacht in behandeling wordt genomen. Daarna hoor je echter nooimt meer wat. Dus ga je maar bellen. Maar vele euro's armer en een hoop bla, bla ben ik nog geen steek opgeschoten en wertkt het nog steeds niet.

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Jesper,

Nog even afwachten. Het duurt zeker enkele weken voor het mogelijk is om zaken te wijzigen. Aanpassingen verrichten is pas mogelijk nadat u van KPN of Planet bericht hebt gehad dat uw InternetPlusBellen aansluiting in bedrijf is gesteld en dan blijkt soms ook dat nog niet alles meteen mogelijk is. Het spreekwoord is: geduld is een schone zaak.
Zo duurde het bij mij bijvoorbeeld bijna een maand voordat ik gesprekken bij "Mijn KPN" kon bekijken.

Met vriendelijke groet,
Willem

Tele
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2006 19:54

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Tele »

10-4-2006 aangesloten werkt voor geen meter ruim 150,= EURO verbeld naar de 0900-nummers van Planet alsmede KPN en niemand en dan ook niemand kan mijn verder helpen, ik zou niet hebben gereageerd binnen de 24 uurs regeling die ineens in het levern is geroepen....(mij onbekend) terwijl ik dezelfde dag van aanleg regeerde dat het NIET werkte moest de volgende dag maar terugbellen en heb dit dan ook gedaan en kreeg te horen dat ik een dag later teruggebeld zou worden dus NIET wederom zelf gebeld en toen kreeg ik het bovenstaande te horen...belachelijk !
Kan ook niet naar mijn telefonie beheer van Planet om dat er fouten in staan die ik dan wil corrigeren en dat werkt nog niet volgens Planet na mijn eerste factuur voor IPB dan is wijzigen pas mogelijk maar dan betaal ik extra kosten wat betreft de eerst periode....

Kortom kan ik onder het contract uit wie weet dat voor mij, tenslotte worden er geen juiste diensten geleverd die zijn beloofd door Planet Internet en waar ik voor moet gaan betalen een tegemoetkoming in telefoonkosten die ik heb gemaakt zal ik zeker gaan indienen maar er werd al gezegd dat ik weing kans zou hebben.

Dus graag uw reacties wat betreft het contract AUB

singh
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2006 12:38

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door singh »

ik had zo iets in mijn gedachten .ik durfd niet te installeren maar toch heb ik maar gedaan en dat werkt uitstekend ben ik blij mee :) allen moet ik nog snelheid controleren of het goed werkt
ik moet eigenlijk 1.5 mb speed hebben en ik
zie 54 mbps speed ik weet net of de speed van internet verkeer is of van draadloos adapter :)

2FastSniper
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:03

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door 2FastSniper »

Nu nog steeds mis ik de link naar beheer telefonie gegevens van planet. Na de zolveeste email die niet beantwoord kan worden omdat ik telefoisch kontakt moet opnemen met de helpdesk. Nadat er 20 min voorbij was kreeg ik na doorverbinden iemand van de 2e lijn. Maar die kon met niet helpen wel dat er pas de 18 een melding was gemaakt!!!! AAArgh sinds het begin 4weken geleden! Ik werd boos maar tja ze kunnen er niets aan doen. Toen ik nog bozer werd kreeg ik te horen dat de call gesloten is en ik hem maar opnieuw moet aanvragen.......... Wat een kloten helpdesk die van planetinternet..

cyber
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2006 19:53

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door cyber »

Willemo,

Ef een vraagje over de splitter.

Ik heb nu sinds vandaag ook internetplusbellen. Het werkt gelukkig.
Maar ik lees dat je de splitter later moet verwijderen.

Hoe zit het dan met welke kabeltjes wie wat waar in de box moeten?? Ik snap er niets van.

alvast bedankt.

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Hallo cyber,

Mijn antwoord op jouw vraag betreffende het verwijderen van de splitter bij InternetPlusBellen van KPN (of Planet) heeft helaas wat langer geduurd dan de bedoeling was doordat ik geen melding heb ontvangen (terwijl ik wel een vinkje heb geplaats) dat er een reactie op dit onderwerp voor mij was gekomen.

Maar nu het antwoord op jouw vraag.

Enkele weken na inbedrijfname van InternetPlusBellen kan eventueel (maar dit hoeft dus niet) de splitter worden verwijderd.

De volgende kabeltjes blijven dan als volgt aanwezig:
1. de voeding van de Experiabox op de aansluiting "Adapter"van de Experiabox,
2. de KPN lijn op de aansluiting "ADSL" van de Experiabox,
3. de aansluiting van de PC op de aansluiting "Netwerk"van de Experiabox,
4. de telefoon(s) op de aansluiting "Tel 1" van de Experiabox.

Het komt er dus op neer dat na verwijdering van de splitter alle kabels tussen de splitter en de Experiabox worden losgenomen en verwijderd en de KPN lijn die eerst op de splitter was aangesloten nu rechtstreeks op het "ADSL" aansluitpunt van de Experiabox wordt aangesloten.

Ik hoop dat e.e.a. nu geheel duidelijk is.

Met vriendelijke groet,
Willem

cyber
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2006 19:53

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door cyber »

Willemo, bedankt voor je reactie.

Nu is het me duidelijk. :D

cyber
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2006 19:53

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door cyber »

Jippie alles doet het na de portering :lol:

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Cyber,

Van harte gefeliciteerd.

M.vr.gr.
Willem

mfl
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2006 12:56

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door mfl »

ben tot zover tevreden met ipb het enigste is dat nummerweergave het (nog) niet doet. Wel even problemen gehad met voicemail maar dit is opgelost. Door dat voicemail gedoe was ik ook me draadloze verbinding kwijt de kaart die ik heb werd niet ondersteund door planet cq kpn. later beveiliging van wpa naar wep veranderd (moest er even rustig voor gaan zitten met handleiding) en alles werkt nu feilloos. Gelukkig bestaan er dus ook nog tevreden klanten.

kanttekening is wel dat ik zowel via mail als echte post brief heb gestuurd maar nooit antwoord heb gehad ja brief ontvangen maar verder niets. maakt nu niet meer uit want alles werkt.

a.c.vanwilligen
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:16

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door a.c.vanwilligen »

Middels dit bericht wil ik iedereen afraden om internet plus bellen van KPN te nemen.Eind februari zo'n experia box gehaald,met gratis monteur,maar die had pas over 4 weken tijd..Dan maar zelf aan gesloten,geen probleem.Systeem geactiveerd met een telefoontje,ging ook goed.Na 4 weken de "monteur"laten controleren;alles was in orde,en binnen 5 dagen zou ik digitaal,voip,kunnen bellen.Blijkbaar had mijn telefoontje niet geholpen,zonder splitter werkt de telefoon niet goed.Ook werd ik vanaf toen iedere maandagmorgen "gebeld".Exact om half 4 gaat de telefoon een keer over,na 20 seconden weer, en dat zo'n acht keer achter elkaar.Zij er forumleden die dit herkennen????Al ettelijke keren gebeld met helpdesk;U bent nog nog niet geporteerd,hoewel dat al evenzovele keren is toegezegd!!!Dus nog steeds analoog bellen.Wat wel perfect werkt is het sturen van rekeningen,nog steeds na 2 maanden voor het normale abbonement.Ook de downloadsnelheid is minimaal,vogens KPN omdat de slpitter er nog tussen zit.De Siemens modem haalt (draadloos )de "super G modus"niet!!!(tips??)Ik ben er echt doodziek van,vooral van het gegeven dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt.


Adri.

megara
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2006 18:25

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door megara »

Vanaf 6 april 2006 heb ik via Planet InternetPlusBellen. Door monteur gratis en probleemloos geïnstalleerd. Met de handleiding bij het DHZ-pakket is het volgens mij ook goed zelf te doen. Nog geen problemen gehad. Heb daarom ook mijn buurman enthousiast gemaakt. Deze is ook zeer tevreden. Planet is vanaf 2001 mijn provider. In die periode nagenoeg geen problemen met Planet gehad. De financiële afhandeling van de oude abonnementen van KPN en Planet zijn ook gladjes verlopen, dus van mijn kant geen kwaad woord.

jeroen.hup
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2006 21:14

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door jeroen.hup »

Na flink te hebben georienteerd op verschillende vergelijkings site's
www.kabelbellen.nl (tip) gekozen voor internet plus bellen, erg omslachtig maar bij ons werkt het vlekkeloos :lol:

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2006 19:09

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door [email protected] »

Mijn internetplusbellen gaat het bellen goed, maar.... aan het internet
is weinig plezier meer te beleven. De verbinding slaat sinds juli 2005
op regelmaat en op ingelukkige momenten steeds weer uit. Het lukt
KPn niet tot een oplossing te komen. Box vervangen en tig x tig
telefoontjes (tikt lekker aan met 10 cnt p.m.) het laatst adviseerde men mij om de verbinding tussen experiabox en computer maar via
het stroomnet te veranderen. Wat KPN niet gelukt is met installeren
moet ik maar kunnen en de ver over de EU 100 mag ik dan ook nog
betalen voor de wanprestatie. Op klachten word niet gereageerd, de laatste klacht was over mijn niet beantwoorde klachten . men had het zo druk( met klachten) dat het nog een maand kon duren . Die maand is nu ook weer voorbij. Mijn ervaring, installeren doen ze snel en dan
houdt het helemaal op.

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door djmaze »

Overgestapt naar BBNed
Door TweakDSL een modem+splitter geleverd.
Splitter weggegooit (was voor ISDN en niet de analoge die ik eigenlijk moest hebben)
Modem ingesteld

Nu happier dan ooit.

Ruzie planet:
- prut helpdesk (wisten nooit antwoord)
- DNS viel met regelmaat uit (moest via IP's het internet op)

Tevens heb ik met regelmaat voor anderen met wanadoo gebeld. Deze mensen snappen er al helemaal niks van.
Ze moesten de helpdesk eens afschaffen of die prut computers upgraden met zodat er meerdere antwoorden inpassen naast de standaard "start de computer opnieuw op"
mijn antwoord naar helpdesk schreef:IK HOEF MIJN COMPUTER NIET OP TE STARTEN MUTS! HET IS LINUX.
Gaarne nu uw antwoorden lijstje van de MODEM graag
Antwoord helpdesk muts: Wij ondersteunen geen Linux.

Die mensen moesten hun oren eens uitspoelen, ik vraag om modem gegevens en NIET hoe ik windows op mijn computer krijg.

2FastSniper
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:03

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door 2FastSniper »

Ben het nu langzaam wel zo ongelooflijk zat met Planet!!! :twisted: Laatst kontakt gehad met de tweede lijn het ventje baalde van mijn komentaar en was er niet van gediend! En besloot de call te sluiten zodat ik opnieuw een melding moest maken, heb direct een klacht ingediend bij Planet. De sukkel zou eens moeten weten, honderden minuten gebeld, 20 emailtjes en ga zo maar door. De link in mijn beheer telefonie is er nog steeds niet de draadloze modem daarvan valt nog steeds uit wanneer hij zin heeft. En kan nog niet in de xboria (kl experia box) ISDN type. Maar de rekeningen dienen wel betaald te worden.

:idea: NEEM GEEN IPB VAN PLANET INTERNET VOORDAT ALLES GOED IS, DIT GELDT INZEKERE ZIN VOOR ISDN GEBRUIKERS!

creed
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2006 00:15

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door creed »

Ik heb nu sinds een paar weken ipb van planet en ik moet zeggen dat alles prima is verlopen.Het aansluiten is erg makkelijk,alleen kon ik niet mijn telefoon gelijk op de experiabox aansluiten omdat de box 1 dag te vroeg was afgeleverd en ik nog niet aangemeld was bij de kpn.Na 1 telefoontje naar kpn met een zeer vriendelijke helpdesk werd het probleem verholpen.Ben er zeer tevreden over tot nu toe.Snelheid internetten is goed en bellen met nummermelder werk na 1 week ook.

romobolu
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2004 14:27

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door romobolu »

Ook ik kan niet bij "mijn gegevens" om aanpassingen te doen van tel en netw. settings...

Zit nu 10 dagen te wachten op oplossing... moet zelf steeds om stand van zaken vragen bij Planet helpdesk... Helpdesk is zeer slecht bereikbaar...

Ben al vele jaren klant bij planet... Maar zo slecht als nu met Internet plus bellen heb ik het nog niet meegemaakt.

Zelf aansluiten ging goed... maar instructies en ondersteuning over draadloos netwerk ontbreken terwijl hiervoor weel aanpassingen nodig zijn in de settings van de experia box.

VPN naar bedrijfsnetwerk verloopt VEEL trager dan eerdere (theoretisch net zo snelle ) ADSL verbinding.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Wheeler »

Sinds afgelopen week heb ik ook InternetPlusBellen van Planet, geen enkel probleem, alles werkt prima :!: :!: 8)

Dit mag ook vermeld worden dames en heren :idea:

Gesloten