Pagina 1 van 25
KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 31 mar 2006 10:03
door 2FastSniper
Gedreven door ergenis
meld ik me bij dit forum, in afwachting wat het gaat worden.
Feb. 2006, via een link van planet meld ik me aan voor intternetplusbellen (IPB). Helaas gaat het niet goed en besluit kontakt op te nemen met de helpdesk, geen probleem er is geen aanmelding ontvangen. Geprobeerd via kpn, niet mogelijk zolang u klant bent van Planet.
Afijn na aanmeldingen en afzegging heb ik toch een pakket van KPN/ Planet ontvangen, 2 week geleden aangesloten. Helaas verloor de experiabox elke keer de verbinding, nadat de monteur langs was geweest en de experia heeft vervangen leek het goed, maar toen hij de straat uit was viel opnieuw de verbinding weer.
Ben straks 14 dagen bezig geweest, en nu nog is de verbinding niet optimaal en valt soms nog weg. Ook mis ik een link
naar Beheer Telefonie gegevens van planet. Kan dus niet bij mijn gegevens endergelijke, hierdoor loop ik de kans dat ik met een eenmans zaak belangrijke telefoontjes mis en overweeg een rekening te sturen naar Planet, baal verschrikkelijk van hun.
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 31 mar 2006 11:26
door Consumentt
Ik raad alle (kleine) ondernemers aan om niet met consumenten internetaansluitingen en al zeker niet met voip of vodsl in zee te gaan.
De techniek is nog niet rijp en de service is belabberd. Als je geluk hebt dan werkt het, maar als het niet werkt dan laten ze je rustig wachten tot je een ons weegt.
Je hebt geen enkele Service Level Agreement en schadevergoeding kun je vergeten.
Dan liever een paar tientjes per maand extra uitgeven, dat weegt echt wel op tegen het omzetverlies dat je kunt lopen en de tijd die je als ondernemer er mee kwijt bent is ook nog eens geld
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 31 mar 2006 16:21
door movieman
Hoi,
Wat ik nu zeg weet ik uit ervaring.
Planet Internet is het probleem en NIET KPN. Ik ben 5 jaar lid geweest van Planet, maar ik liep bij Planet altijd tegen een betonnen muur op als er problemen waren. En ja IEDERE keer weer moest KPN het oplossen (terwijl de ISP dat eigenlijk zou moeten doen). Het werd dan ook altijd door KPN geregeld. Complimentje naar KPN. U begrijpt dat ik geen zaken meer doe met Planet.
Groetjes.
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 31 mar 2006 19:56
door kiekesier
Hallo,
Wij hebben sinds 2 weken InternetPlusBellen, alleen 'hebben' is wel een groot woord.
Meestal zijn we niet bereikbaar en meestal kunnen we zelf ook niet bellen.
De splitter is verwijderd, de experiabox staat niet meer dan 50 cm van de telefoonaansluiting (in de meterkast), tussen box en telefoon zit een Cat-5 kabel, er is nieuwe software geinstaleerd door KPN, niets helpt.
Bovendien vraagt de KPN steeds of we even willen bellen of willen ons bellen, maar ja, dat is nou juist het probleem.
Gek worden we hiervan, en we zijn niet de enigen!
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 31 mar 2006 22:38
door AnnePanne
nou... er zijn anders ook zat mensen waarbij het WEL perfect werkt!!!
het is gewoon iets nieuws... en bij iets nieuws gaat er wel eens wat mis.. beginnersfouten zijn dat... maar daar leren ze weer van om het product nog beter te maken
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 01 apr 2006 07:16
door kiekesier
Hoi AnnePanne,
Ik ben blij dat te horen! Omdat ik zoveel reacties heb gelezen bij mensen waar het NIET werkt en een paar mensen ken die dezelfde problemen hebben als wij, had ik de moed opgegeven.
Dus misschien krijgen we geluk en gaat het bij ons ook werken.
Maar tot die tijd hebben we een behoorlijk probleem!
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 03 apr 2006 16:53
door gerdi86
Hallo mensen heb sinds 3 maand internetplusbellen alles werkt uitstekend. Zelf aanleggen is een peuleschil als men de gebruiksaanwijzing volgt. Zowel internet als bellen werkt super.
Kortom een aanbeveler.
Ook dit mag weleens geschreven worden.
Mvg gerdi:D
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 03 apr 2006 21:19
door keesenanja
Ik zit net op IPB en hoop dat het inderdaad goed werkt na enorme slechte ervaringen met Wanadoo. Wat een zootje is het daar, niet te geloven.
Alleen het aanloop- en aanmeldtraject bij KPN was een ramp.
Hier kan de heer Buitelaar of zijn secondanten nog een hoop verbetering in aanbrengen.
Ook een wat betere structuur in de onderlinge communicatie tussen diverse bedrijfsonderdelen bij KPN is geen overbodige luxe.
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 04 apr 2006 22:25
door niekp
In december 2005 nam ik KPN plusbellen basic. De internetsneldheid die ik kreeg (getest steeds via speedtest.nl) was goed voor lite. Ik betaal 20 euro meer voor Basic. Omdat lite toch goed zou voldoen dacht ik dan maar downgraden naar lite. In januari krijg ik bericht dat dit binnen 10 dagen zou worden doorgevoerd. Begin februari krijg ik een brief dat dit tijdelijk technisch niet mogelijk is. Meld mij opnieuw voor downgraden, krijg eind februari bericht dat het binnen 10 dagen gebeurt, begin maart zelfde brief dat het om technische redenen niet mogelijk is...Enfin het is nu april en ik betaal gewoon steeds 20 euro meer dan dat ik wens! 5 Geschreven brieven naar KPN ...geen eens antwoord. Nu vanmorgen viel mijn telefoon (VOIP) uit, 5x gebeld met storingsdienst: Steeds tot 3x toe doorverbonden met anderen...steeds hetzelfde antwoord: IK kan u nu niet doorverbinden met de storingsdienst. Nu is het 22.30 de hele dag al geen telefoon.. en KPN doet helemaal niets!
Zeer ontevreden dus.
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 05 apr 2006 15:25
door HenkvdW
Ik heb sinds een week IPB en moet zeggen dat installatie redelijk vlekkeloos ging. Bellen lukte gelijk (maar mijn online gegevens is nog niet actief) en gebeld worden ook. 2 pc's bedraad, 1 pc draadloos (met de bijgeleverde best fraai ogende adaptor) kwamen zonder morren op internet en toen was het voorbij. Mijn laptop met Wifi-kaart (82.011b en WPA) wil met geen mogelijkheid kontakt maken met de experiabox. Mijn thuisnetwerk evenmin; de pc's vinden elkaar niet en geven allen een melding geen netwerk en onvoldoende machtigingen. Printer en bestandsdeling is dus verleden tijd en ondanks zoekwerk op het web, helpfuncties e.d. heb ik de oplossing nog niet.Planet/KPN gaven eerst wel wat suggesties (telkens anderen) en hebben nu in mijn dossier genoteerd, dat ze Wifi en thuisnetwerk niet ondersteunen; dus zoek het uit. Ze verwezen me zelfs naar Microsoft die tegen betaling wel een deskundige wil inschakelen.
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 05 apr 2006 15:47
door barneyboy
Heb ik ook eerst gehad kijk op de site van
http://www.pcpret.nl/ en daar zie je hoe je het netwerk moet maken daarna even je je
anti virus opnieuw configureren
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 05 apr 2006 15:48
door wiewatwaar
henkvdv,
ik heb misschien een tip!
probeer de usb wifi van kpn!
ik neem tenminste aan dat je de wife van de laptop hebt gebruikt(on-board)
dit omdat nog altijd geld, dat men het beste hetzelfde merk kan gebruiken.
ik heb nl ook bij vrienden dat probleem gehad.die hadden ook ipb en met hun kruitvat laptop met ingebouwde wifi kregen deze met geen mogelijkheid wifi aan de gang. ook linksys zegt dat middels zegsman.
ik zelf heb nog geen ipb maar als ik hem aanvraag vervang ik mijn wifi van mijn laptop (pcmcia) door die usb van kpn.
succes.
gr
wiewatwaar
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 05 apr 2006 20:11
door Sjaaksjon
Ik heb sinds kort ook internetplusbellen van KPN via planet, en ben over het product zelf aardig tevreden. Het aansluiten ging redelijk eenvoudig, en ook de communicatie met reeds bestaande hardware verloopt soepel. Waar ik alleen helemaal niet over te spreken ben is de klantenservice van planet. Sinds ik het IPB heb aangesloten kan ik geen 0900 of 06 nummers meer bellen, en heb ik geen voicemail meer. Heel eenvoudig aan te passen volgens de handleiding, gewoon via "beheer telefonie gegevens" op de website van planet. Alleen werkt die link bij mij niet. Ik heb planet dus gemaild (bellen naar 0900 kan immers niet) en het probleem uitgelegd. Maar daar kwam geen reactie op. Na een week nog maar eens gemaild, en een week later nog eens maar geen reactie van planet. Daarom heb ik er gisteren en vandaag maar eens meerdere mailtjes aan gewaagd, en wat denk je? een reactie van planet! HOERA!!! helaas, ze melde me dat ik de gedragsregels had overtreden (te veel mailtjes gestuurd
) ze nemen mijn vraag daarom ook niet in behandeling. Kan ik zeker weer overnieuw beginnen?
Kortom? IPB is op zich een prima product, maar neem geen abonnement van planet.
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 07 apr 2006 14:52
door Seth_Logan
Je hebt bij de aanvraag waarschijnlijk aangegeven dat je 0900-nummers en 06-nummers wil blokkeren, of dat hebben ze voor je gedaan. Bel eens met je mobiel naar 0900-1905 optie 3.2 zij kunnen dat voor je deblokkeren.
Succes
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 10 apr 2006 11:42
door 2FastSniper
Heel goed dat je hiervan ook melding maakt bij werkt deze ook nog steeds niet, wel worden de rekeningen afgeschreven.
Heb idd medling via de mail gedaan en telfonisch kontakt gehad.
Nu werkt alles goed en stabiel alleen valt de usb moden steeds spontaan weg en is de link nog steeds niet aanwezig.
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 10 apr 2006 16:40
door ype
Ja, ik ben het jammergenoeg eens met de meeste schrijvers. Op zich ging de installatie aardig. Het werkt nu in iedergeval prima. Ik heb een account met 2 tel nr. en dacht bij het bestellen, kom ik neem 10 euro extra voor internetplusbellen onbeperkt. Blijkt dit maar voor 1 van de 2 nummers te gelden. Dit las ik toen ik de bevestiging kreeg. dus meteen gebeld om het te wijzigen. Nee mijnheer, dit is pas mogelijk als u het bellen hebt geactiveerd. dus ik na de activatie naar de homepage waar je de wijzigingen kan doorvoeren. MIS ik krijg niet de juiste gegevens op de pagina voor mijn neus en dit lukt nog steeds niet (twee en een halve week nu) gebeld, gemaild maar het geeft allemaal niks. Ook weet je als consument niet meer wie je moet bellen. Planet of KPN. kortom ik vind het erg rommelig gaan en de service is bar slecht te noemen. ook al doen de mensen aan de telefoon erg hun best
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 10 apr 2006 18:27
door niekp
Na 3 maanden is eindelijk de downgrade uitgevoerd. Maar het lijkt wel of KPN mij gaat pesten: Dit is mijn snelheid volgens SPEEDTEST.NL:
Download: 111.8 KByte/sec (=894 kbps)
Upload: 9,2 KByte/sec (=74 kbps)
Terwijl LITE moet zijn:
Downloadsnelheid 3 Mb/s en uploadsnelheid 512 Kb/s
Aldus de KPN.
Al met al niet zo best, ik had gewoon bij @home moeten blijven en telefoon ook maar normaal. (valt af en toe gewoon uit).
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 11 apr 2006 09:55
door 2FastSniper
Nou heb een klacht ingediend, kreeg direct een enquete form aangeboden. Dus die is niet positief over kpn ingevuld.Woensdag wordt de experia box voor de 2 keer vervangen. Vorige week viel de verbinding weg, gebeld en hebben ze het gemonitord. Niets gevonden meneer alles werkt naar behoren. Tja dacht ik vond de verbinding verbeterd maar goed het is klaar toch? Dus niet de dag ernaar viel de verbinding weer opnieuw spontaan weg, ga je lopen bellen krijg je weer al die standaard gesprekken heeft u dit gedaan? en dit? gaan we nu de box resetten, tja zo kan ik er nog wel een aantal.
Modem probleem is ook nog niet opgelost daarvan valt nog steeds de verbinding van weg, wel kreeg ik nog leuke opmerking, hangt er een spiegel bij uw experia box? of heeft een schotel? alsof dat iets uitmaakt, en een spiegel ja aan de andere kant niet in het zend.ontvangst gebied sukkel, of maakt u gebruik van bittorrent of limewire? NEEN! ik wil internetten en bellen!!!!!
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 11 apr 2006 14:22
door willemo
Let op.
De splitter eventueel pas verwijderen nadat er bericht van KPN of Planet is ontvangen dat de omschakeling is verricht.
Dit bericht komt pas enkele weken nadat u InternetPlusBellen in gebruik hebt genomen.
U hebt tot dat bericht namelijk een eenzijdige verbinding via Internet (alleen zelf bellen via Internet en gebeld kunnen worden nog via de analoge lijn).
U kunt dus niet gebeld worden indien u de splitter voor die tijd verwijderd.
In het begin krijgt u rekeningen voor de InternetPlusBellen aansluiting en de oude analoge telefoonaansluiting.
Na 1 tot 2 maanden wordt het teveel betaalde verrekend met de InternetPlusBellen kosten.
Met vriendelijke groet,
Willem
Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...
Geplaatst: 11 apr 2006 16:56
door ype
waar kan ik die klacht indienen
gr Ype