Ik wil deze kwestie aan het forum voorleggen.
Ik kocht enkele dagen geleden een 2e tv voor mijn slaapkamer, prijs rond de 320 Euro. In de winkel van een bekende electronicaketen had ik het apparaat eerst bekeken. Er stond een bordje bij dat dit een buitenkansje was en dat het enorm was afgeprijsd. Dus gekocht. Het moest wel met een speciale koerierdienst bezorgd worden, kosten 35,- Euro extra.
Toen het apparaat bij mij werd thuis bezorgd was ik verbaasd dat het niet in de originele doos zat. Het was verpakt in een plasticfolie en de gebruiksaanwijzing en de ab zaten er los bij. Ik kreeg een vermoeden en heb toen naar de zaak gebeld. Wat aarzelend gaf men toe dat ik het allerlaatste exemplaar had gekocht en dat dit inderdaad het demonstratiemodel was wat ik eerder in de winkel had bekeken. Maar dat had men mij er niet bij verteld. De verkoper wist te vertellen dat het apparaat slechts 10 dagen in de winkel had gestaan. Dat moet ik dan maar aannemen en als dat waar heeft het er zo'n 80-100 extra branduren opzitten, want ik neem aan dat het tijdens de openingstijden van de winkel natuurlijk de hele dag heeft aangestaan.
Ik ben helemaal niet tevereden over deze gang van zaken. Kan ik hier nog iets aan doen? Overigens functioneert het apparaat op zich prima en voldoet aan alle verwachtingen. Bij voorbaat dank voor het antwoord.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zonder te weten demonstratiemodel gekocht
Re: Zonder te weten demonstratiemodel gekocht
Hoi,
Mijns inziens hebben ze u bedonderd. Niet mee akkoord gaan dus!
U heeft betaald voor een NIEUW toestel en geen tweedehands "prul".
Volgens mij heeft u het recht om het toestel terug te brengen en het geld terug te eisen. Zij hebben u immers opgelicht (of in ieder geval niet juist geïnformeerd). Als puntje bij paaltje komt moeten ze u zelfs voor die prijs een nieuw toestel leveren.
De levensverwachting van een TV-toestel is 5 tot 10 jaar, dus in principe is er niks aan de hand. Ook heeft u recht op de volledige fabrieksgarantie (meestal een jaar). Ik zou om een forse korting vragen en het apparaat gewoon houden. Ik vind een prijs van € 100,- tot € 200,- wel passend hierzo.
De keuze is aan u.
Groetjes en succes.
Mijns inziens hebben ze u bedonderd. Niet mee akkoord gaan dus!
U heeft betaald voor een NIEUW toestel en geen tweedehands "prul".
Volgens mij heeft u het recht om het toestel terug te brengen en het geld terug te eisen. Zij hebben u immers opgelicht (of in ieder geval niet juist geïnformeerd). Als puntje bij paaltje komt moeten ze u zelfs voor die prijs een nieuw toestel leveren.
De levensverwachting van een TV-toestel is 5 tot 10 jaar, dus in principe is er niks aan de hand. Ook heeft u recht op de volledige fabrieksgarantie (meestal een jaar). Ik zou om een forse korting vragen en het apparaat gewoon houden. Ik vind een prijs van € 100,- tot € 200,- wel passend hierzo.
De keuze is aan u.
Groetjes en succes.
U verteld niets over het merk/type en hoeveel korting u gekregen hebt.
Als de korting hoog is en het toestel inderdaad demo kan het een koopje zijn.
Ik snap dan ook niet dat de winkel er niet bij gezegd heeft dat het een demo model is.
Nou is de term demomodel ook vaag.
Toestellen in de winkel kunnen soms wel 2 jaar als demo gebruikt worden (schapvulling/winkeldochter), en worden ook wel eens bij de eerste eigenaar terug gehaalde (defect uit de doos) toestellen op deze manier gerecycled na reparatie.
Als u wilt weten of u niet bedonderd bent moet u de productiedatum zien te achterhalen.
Die staat meestal achter op een sticker op het toestel, mits niet verwijdert.
Als dat niet te vinden is kan dat aan de binnenzijde nog wel te achterhalen zijn.
Verteld u eerst maar is om welk merk type het gaat zodat we de vraag wat beter kunnen beantwoorden.
Als de korting hoog is en het toestel inderdaad demo kan het een koopje zijn.
Ik snap dan ook niet dat de winkel er niet bij gezegd heeft dat het een demo model is.
Nou is de term demomodel ook vaag.
Toestellen in de winkel kunnen soms wel 2 jaar als demo gebruikt worden (schapvulling/winkeldochter), en worden ook wel eens bij de eerste eigenaar terug gehaalde (defect uit de doos) toestellen op deze manier gerecycled na reparatie.
Als u wilt weten of u niet bedonderd bent moet u de productiedatum zien te achterhalen.
Die staat meestal achter op een sticker op het toestel, mits niet verwijdert.
Als dat niet te vinden is kan dat aan de binnenzijde nog wel te achterhalen zijn.
Verteld u eerst maar is om welk merk type het gaat zodat we de vraag wat beter kunnen beantwoorden.
U geeft duidelijk aan bij een electronica keten.
Hier staan de toestelen niet jaren in de schap.
Toch hadden ze u moeten melden dat het om een demo model ging/gaat.
Om veder een antwoord te kunnen verstrekken is het van belang om welk een soort toestel het gaat.
Hier staan de toestelen niet jaren in de schap.
Toch hadden ze u moeten melden dat het om een demo model ging/gaat.
Om veder een antwoord te kunnen verstrekken is het van belang om welk een soort toestel het gaat.