LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zomaar per SMS thuis gebeld worden?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
RobEdith

Zomaar per SMS thuis gebeld worden?

Ongelezen bericht door RobEdith »

Afgelopen week kwam mijn vrouw met het verhaal, dat bij ons thuis de telefoon ging en er een ingesproken SMS bericht was. Bij het beluisteren daarvan sprak men Engels en werd er gevraagd om de 0 in te toetsen als je de "credits" wilde claimen. Mijn vrouw doet hier normaal nooit aan mee, maar heeft dus nu toch de 0 ingetoetst waarna ze ineens een operator aan de lijn kreeg, die ook Engels sprak.
Men vroeg vervolgens of wij een creditcard hadden bijv. Mastercard, Visa etc. Mijn vrouw vroeg vervolgens waar het voor is, maar kreeg daar geen duidelijk antwoord op en daarna verbrak de operator het gesprek.
Een dubieus gevalletje en nu maar hopen, dat dit geen hoge gesprekskosten met zich meebrengt.

Volgende keer dus niet meer op ingaan :!:

karr-2

Re: Zomaar per SMS thuis gebeld worden?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Tsjonge jonge over nieuws met een baard gesproken zeg. Dit is toch al heel lang bekend. Als je een computerstem aan de lijn krijgt die je zegt de 0 in te drukken, dan doe je dat dus niet en je geeft ook je creditcard gegevens niet aan een vreemde. Het is zo simpel af en toe.

RobEdith

Ja, sorry hoor, maar wij zijn geen forum freaks, die geregeld dit soort berichten lezen en wij zijn tot nu toe altijd verschoont gebleven van dit soort rare telefoontjes en vroegen ons dus af waar deze SMS onzin vandaan komt.

Bovendien hebben we ook geen creditcard gegevens gegeven, want de operator verbrak zelf de verbinding, toen mijn vrouw vroeg waar dit over ging.

sprongetje

Ongelezen bericht door sprongetje »

Zo zijn wij ook gebeld. Ik heb natuurlijk geen 0 getoetst en de verbinding verbroken, maar het zit me niet lekker dat ik gebeld ben. Ik heb ook de kinderen gewaarschuwd dat ze nooit op dat soort berichten moeten reageren. Maar ik vind het niet prettig....

Chopper

Ongelezen bericht door Chopper »

@RobEdith: gelukkig heeft bij jullie ook het gezonde verstand hoogtij gevierd. Ik vind het moeilijk voor te stellen dat mensen hier intrappen.

RobEdith

@chopper: Ja, wij snappen dat ook niet, maar het gebeurd toch. Volgende keer voor ons geen 0 meer toetsen, wij weten genoeg :wink:

Gesloten