LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitbetaling salaris

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
hondevriend

uitbetaling salaris

Ongelezen bericht door hondevriend »

ik ontvang regelmatig mijn salaris pas in de eerste week van de volgende maand in plaats van aan het eind van de maand. Mag dit wettelijk gezien wel? Wat is normaal? Is mijn werkgever vrij hierin of is hij verplicht mij "op tijd" uit te betalen?????

Frankkk

Re: uitbetaling salaris

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ja, volgens mij moet de werkgever een balans zien te vinden tussen de betaling voor geleverde arbeid en nog te leveren arbeid, zodat het salaris ergens in de derde week uitbetaald moet worden en anders in ieder geval voor de eerste van de volgende maand.

Als het goed is heeft de werkgever een boekje met arbeidsvoorwaarden waar je een kopie van hebt danwel dient te hebben, danwel kunt bevragen. Mogelijk staat daarin een antwoord op je vraag?

Zo niet, dan biedt de wet uitkomst. Maar kijk eerst eens in de arbeidsvoorwaarden.

hondevriend

Ongelezen bericht door hondevriend »

volgens Burgerlijk Wetboek 7 art. 6.16 is een werkgever verplicht een werknemer op tijd uit te betalen. En volgens art. 6.25 is dat uiterlijk de derde werkdag van de volgende maand. hoeveel tijd er werkelijk tussen mag liggen hangt volgens mij ook af van de onderlinge afspraken tussen werkgever en werknemer.

Accutron

Ongelezen bericht door Accutron »

waren de antwoorden op kassa niet duidelijk genoeg?

Leetje

Ongelezen bericht door Leetje »

Voordat je stappen gaat ondernemen tegenover je werkgever, kun je dan niet beter vragen waarom het soms een aantal dagen langer duurt voordat je salaris gestort is. Kun je ook gelijk aangeven dat het voor jou lastig is, ivm rekeningen etc.

Dan weet je in ieder geval waarom. Als ze er niets aan doen of willen doen, kun je altijd nog andere wegen bewandelen om je gelijk te krijgen.

Gesloten