Pagina 1 van 1

Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 05 apr 2006 09:52
door L-ke
Ik was sinds vrijdag eindelijk in 't bezit van een Nokia 6280, waar ik vanaf NOVEMBER op heb moeten wachten (de release-datum werd steeds maar uitgesteld).

Fantastisch toestel: veel mogelijkheden en mooi design......
Na maar liefst 48 uur was de pret over: hij start niet meer op. Het nokia-beginscherm komt nog in beeld en na een paar flitsen is 'ie dood.

Na wat nalezen op diverse forums, kom ik erachter dat ik de enige niet ben met dit probleem! Het ligt dus niet aan mij. De volgende dag (maandag) ben ik naar een Nokia Servicepoint gegaan, waar ik niet echt vriendelijk geholpen werd. Blijkbaar waren ze daar helemaal gestressd omdat iedereen met dat toestel terugkwam. De volgende dag kreeg ik van een monteur te horen dat hij er momenteel niks aan kon doen. Hij moest wachten op een reactie van Nokia. Het kon dus zijn dat ik mijn toestel 15 DAGEN(!!!!) kwijt zou zijn. En dan is het maar de vraag of alles weer werkt zoals het hoort.

Ik snap het niet: Nokia stelt de release-datum MAANDEN uit (schijnbaar omdat er problemen waren met de software), dan brengen ze 'm eindelijk uit en dan WERKT 'IE NIET!!!! Ik vind dit echt een belachelijke actie van NOKIA, mijn vertrouwen is helemaal weg. Helaas zit Nokia hoog in de toren en zijn de Servicepoints degene die de vele klachten aan moeten horen. Voor Nokia maakt dit niks uit, die paar honderd mobieltjes die terug komen.

Je wacht dus maanden en maanden op een toestel wat vervolgens kapot gaat..........En wat krijg je ter compensatie??? NIKS!!!

WAT VINDEN JULLIE HIER NOU VAN????

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 05 apr 2006 10:40
door ??
Nokia stelt de release van nieuwe modellen standaard met enkele maanden uit. Da's normaal. Heeft vrij weinig te maken met problemen in de software, is gewoon standaard beleid. Ten tweede is het ook algemeen bekend dat nieuwe modellen altijd nog wat bugs in de software hebben zitten. Vervelend, maar het is niet anders. Bereid je maar vast voor, want het duurt een paar softwarereleases voordat de grootste bugs eruit zijn gesloopt.

Dat je toestel het binnen een aantal dagen al begeeft vanwege een vermoedelijke bug in de software is uiteraard vervelend. Dat je niet vriendelijk geholpen bent is ook vervelend, maar als ik de rest van je bericht lees kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de onvriendelijkheid van twee kanten is gekomen...

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 05 apr 2006 20:35
door Borisdepoes
Heb inderdaad ook dezelfde vervelende ervaring met een Nokia 6280. Maanden wachten voordat 'ie geleverd werd, en dan al na 7 dagen een zwart scherm. En ook ik heb in internationale fora gelezen dat dergelijke problemen al MAANDEN bekend zijn bij Nokia, en ze er kennelijk gewoon niet in slagen om een goedwerkende mobiel uit te brengen. Ik vind het geen excuus dat dit enkele software-releases moet duren. Van een A-merk verwacht ik een A-kwaliteit produkt. Uiteraard kan er incidenteel wel eens iets fout gaan, maar dit is echt balen. Is dit niet eens een onderwerp voor Radar TV, met commentaar van een Nokia-bobo?

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 05 apr 2006 23:09
door hharteman
Weer zo'n typisch voorbeeld van op de markt gooien van een wanproduct.
Dat is niet alleen Nokia die dat doet hoor, het is algemeen aan het worden.
De baas zit bij de techniekers in de nek te hijgen dat het op moet schieten en er wordt een deadline gesteld dat het klaar moet zijn.
En dan gaat ie op de markt of het nou werkt of niet en de consumenten zitten met de ellende.
Dat is het nadeel van de snel aan verandering onderhavige apparatuur.
Het is maar kort op de markt en in die tijd moeten de ontwikkelkosten eruit zijn en ook nog winst gemaakt worden.

Als je vernieuwende apparatuur gaat kopen kan je eigenlijk ook het beste wachten met de aanschaf op de 2e generatie.
Dan zijn ze doorontwikkeld en de problemen eruit.

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 06 apr 2006 08:44
door Borisdepoes
Op http://www.telecomvergelijker.nl/dev/85 ... d_id=16584 is net een poll gestart voor mensen die ook een defecte Nokia 6280 hebben. Post daar je gegevens als je ook een kapot toestel hebt.

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 06 apr 2006 13:13
door internetter2006
kinderziektes die pas na een aantal lichtingen er waarschijnlijk helemaal uitzijn?

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 06 apr 2006 15:05
door Borisdepoes
Nou, als bijna alle geleverde foontjes er binnen een paar dagen helemaal mee ophouden, kan ik geen kinderziektes noemen....

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 06 apr 2006 23:18
door US
Er zijn behoorlijk wat problmen met dit toestel, ook kapot gedrukte camera's, door het frontje er af te halen en per ongeluk druk te zetten op de camera, dit toestel hoort uit de release lijn gehaald te worden, je kan het beste ff terug gaan naar de winkel.

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 14 apr 2006 22:55
door suuskebab
Ik heb hetzelfde probleem, Ik heb de nokia 6280 vandaag gekocht
en hij heeft t goed gedaan voor 2 uur. Toen ik een paar plaatjes wilde
overzetten op de telefoon viel tie uit en kreeg ik em sindsdien niet meer aan, ik heb opgebeld naar de winkel waar ik em gekocht heb en die zeiden dat je em minstens 8 uur moest opladen, terwijl als ik op t schermpje kijk de battery vol is, dus ik betwijfel of dit helpt.

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 16 apr 2006 16:42
door Borisdepoes
Een van de pechvogels met problemen had zijn 6280 opgestuurd ter reparatie en heeft hem nu terug. Daarop stond de allernieuwste softwareversie 3.65. Maar ook die 6280 stond na 10 minuten weer helemaal "vast". Uit berichten op fora in USA lijkt het ook steeds duidelijker dat het om hardware-problemen gaat. Alle 6280's van voor 8 april 2006 hebben dit probleem. Dus, ik hoop dat Nokia ze terugroept en omwisselt.

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 19 apr 2006 17:35
door johncj
drama met nokia!!

vandaag is die van mij ook na 3 weke uitgevalle. heb net het nokia servicepoint gebeld en kmoet um daar naar toe brenge, vervolgens sture zij hem op en mag ik 3 tot 4 weken wachten:s en ik heb al een half jaar zitte wachten op de 6280!!!

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 19 apr 2006 17:36
door johncj
de 6280 werd steeds maar uitgesteld vanwege softwarefoute, nu is die uitgebracht en zitten er nog steeds fouten in! snap jij het?

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 19 apr 2006 20:58
door vima
Het is niet te begrijpen. Nokia 6280 via internet gekocht. Na een dag de geest gegeven. Moet nog afwachten of ik het toestel mag terug sturen. Ik heb er vier maanden op moeten wachten. Nokia stond bij mij hoog aangeschreven maar met dit soort acties scoren ze geen punten. Twijfel om te kiezen voor een ander merk.

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 19 apr 2006 21:26
door MAXIEM
Dag vima,

Sinds 1 mei 2003 kun je een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier (in dit geval dus de internetverkoper). Je dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier/verkoper.
Van de verkoper kun je dan nakoming van de onderstaande punten eisen:

1. Dat het product wordt hersteld of vervangen.

en als dat niet kan, of als de verkoper daaraan niet wil meewerken,

2. Dat de verkoper de aankoopprijs terugbetaalt.

als de verkoper ook aan punt 2 niet wil meewerken, dan heb je het recht om,

3. de koopovereenkomst schriftelijk te ontbinden en je geld terug te eisen (doe dat dan schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst).

Bewijslast
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag je ervan uitgaan dat dat gebrek er al was toen je het product kocht. In jouw geval is hier sprake van non-conformiteit (de mobiel voldoet niet aan de norm dat het heel normaal is dat je er mee kunt telefoneren. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet dan bewijzen dat het gebrek niet aanwezig was toen je het product kocht. Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of als de reparatiekosten niet in verhouding staan tot de aankoopsprijs, een nieuw exemplaar geven. Als dat ook niet kan, dient hij de aankoopsom terug te betalen.
De wettelijke garantie is dan van toepassing (B.W. Boek 7).

Waarschijnlijk zal de internetverkoper de afwikkeling van de garantie willen afschuiven op de fabrikant/importeur. Daar hoef je als koper geen genoegen mee te nemen. Het is de verkoper waarmee je een consumentenkoop hebt afgesloten en in die hoedanigheid dient hij jouw wettelijke garantie zelf ter hand te nemen. Met de fabrikant/importeur heb je in feite niets te maken. De verkoper moet jouw aanspraak zelf maar regelen met de fabrikant/importeur. Lees ook even de links, dan sta je wat sterker in het 'gesprek' met de (internet)verkoper. Sukses, groeten, Paula.

http://wetten.overheid.nl/
vink aan: wetten
zoek onder: Burgerlijk Wetboek Boek 7

http://www.justitie.nl/publicaties/broc ... rantie.asp

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 19 apr 2006 22:01
door Borisdepoes
Ik heb mijn 6280 nu terug van reparatie, na 2 weken. Men heeft het voedingscircuit gerepareerd, en de nieuwste softwareversie v3.65 erop gezet. Nu maar hopen dat hij blijft werken...

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 19 apr 2006 22:31
door vima
Beste Maxiem, Paula,

Bedankt voor je tips. Ik zal er zeker gebruik van maken. Moet m'n oude telefoon dan maar zolang gebruiken.

gr
Vima

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 20 apr 2006 17:57
door Leylus
Beste iedereen,

Zoals velen van jullie heb ik ook een nokia 6280 die niet werkt. In eerste instantie vond ik het niet zo heel erg dat ik op het toestel moest wachten maar eenmaal aangeschaft verwacht je dat ie gewoon werkt. Helaas...

31 maart heb ik de telefoon gekocht waarna deze binnen een uur al een keer uitviel en vanzelf weer aanging. Ik dacht niks aan de hand waarschijnlijk batterijtje zwak! Niet waar want s'avonds deed ie niks meer.

1 april toestel weer terug gebracht, een nieuwe gekregen dus niks aan't handje (zou je denken). De volgende dag gaat ie weer uit en is er geen leven meer in te krijgen. Toevallig gebeurde dit weer toen ik met een Bluetooth-verzending bezig was.

3 april nogmaals terug naar de winkel om het probleem voor te leggen. Dit keer krijg ik een hele nieuwe telefoon met nieuwe geheugenkaart en andere toeters en bellen die erbij horen. Het mocht niet baten want na 1,5 dag en 1 Bluethooth-sessie verder begaf deze foon het ook weer.

De winkel stelde voor om de foon op te sturen naar Dynafix zodat er nieuwe software op gezet kon worden. Men zei 15 werkdagen maar gelukkig was deze binnen een week terug. Gistermiddag ben ik mijn telefoon weer wezen ophalen, zo waar, hij deed het na 4 uur weer niet meer. Vandaag nogmaals met de winkel gesproken en ze gaan hem nu naar de reparatieafdeling van nokia sturen maar voor zover ik heb begrepen uit de vorige reacties zal dat ook niet veel baat hebben?!?

De winkel waar ik mijn telefoon heb gekocht heeft in ieder geval wel toegezegt dat de abonnementskosten die aan het nieuwe toestel zaten, voor een maand vergoed zullen worden. Ook ga ik het nog uitgebreid over de verzekering hebben die ik bij deze telefoon heb afgesloten; ook deze laat ik door de winkel betalen. Dan mogen zij het later verhalen bij nokia of wie dan ook, dat interesseert me niet zo. Dan heb ik nog niet gesproken over de reis-en parkeerkosten die ik telkens moet maken om de telefoon te brengen en op te halen. Winkel zit midden in het centrum, ik woon ver buiten de stad!

Al met al een heel mooi product maar absoluut geen kwaliteit wat velen (denk ik) niet gewend zijn van NOKIA.

Re: Nokia 6280 nu al kapot!!!

Geplaatst: 05 mei 2006 01:36
door mr T.
Sinds 1 mei 2003 kun je een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier (in dit geval dus de internetverkoper)
Was dat maar waar. Dat zou betekenen dat bij het minste of geringste het product weer terug naar de winkel zou mogen. Volgens 7:17 BW gaat het er in de eerste plaats om dat een afgeleverde zaak (telefoon) aan de (koop)overeenkomst moet beantwoorden De zaak beantwoord niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over een zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezitdie voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet hoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij overeenkomst is voorzien. Kortom: het gaat er om wat men redelijkerwijs op grond van de koopovereenkomst mag verwachten en niet om wat je er redelijkerwijs van mocht hebben. Een defect toestel is niet wat je redelijkerwijs van de koopovereenkomst hoeft te verwachten.