Te hoge eindafrekening Nuon/RWE
Geplaatst: 06 apr 2006 23:00
Hallo,
Dit jaar mijn elektra afrekening gehad en dat was even schrikken, een totaal verbruik van 16000 kWh, drie maal zoveel als normaal. Of ik maar even
€ 1600,00 wil ophoesten en een maandbedrag van ruim € 300,00 wil gaan betalen. Uiteraard aan het bellen geslagen en wat blijkt, onze meter is hardstikke goed ( altijd van een oud vrouwtje geweest, en in de garage gestaan ) dat zien ze zo door de telefoon heen ( de techniek staat bijna voor niets ) de RWE stuurt me naar de Nuon en de Nuon stuurt me terug naar het RWE. Allebei kunnen ze er niets aan doen, tips of hulp krijg je niet. Een bezwaarschrift naar het RWE werd al na een maand beantwoord, op mijn argumenten werd niet ingegaan,( te weinig tjd voor gehad natuurlijk) gewoon betalen en als je eventueel gelijk mocht hebben dan moet je maar afwachten wanneer je je geld terug krijgt. Tijdens het napluizen van de vorige jaarafrekeningen kwam ik er wel achter dat in 2004 de meterstand ook al niet klopte, wij vullen ieder jaar netjes de meterstanden in en sturen die dan op, maar onze energie boeren gebruiken die standen niet, zij gebruiken gewoon hun eigen geschatte meterstanden. De 5000 kWh die ik meer heb verbruikt in 2004 zijn daardoor onopgemerkt gebleven en die mag ik nu dus ophoesten. De geschillencommissie wil me wel helpen mits ik maar eerst die € 1600,00 in depot stort, en dat is een nog groter probleem want dat heb ik niet. Tijdens het aangeven van de meterstanden dit jaar op de website van het RWE, kwam er al een melding dat het verbruik sterk afweek vergeleken met voorgaande jaren, maar omdat ik twee waterbedden heb weggedaan een nieuwe koelkast en een nieuwe wasmachine heb gekocht dacht ik dus dat mijn verbruik sterk was gezakt. Wij hardstikkke blij natuurlijk, we hadden al bijna die nieuwe auto besteld. Vergeleken met de buren draait onze elektra meter ruim twee keer zo snel bij gelijk verbruik. Dat hebben we overdag gecontroleerd, onze meter draaide zijn rondje in 32 seconden en de meter van de buurvrouw deed daar
1 minuut en 6 seconden over, achteraf bleek zij de wasdroger nog aan te hebben. Dus er moet haast wel iets met de meter mis zijn. De meter hangt trouwens scheef en volgens een kenner mag dat absoluut niet. We hebben ook alle verbruikers uitgeschakeld gehad, en van alle apparaten de stekkers eruit gehaald, dan staat de meter stil, dus ik word niet afgetapt en heb ook geen lekstroom. Ook heb ik voor € 30,00 een wattmeter gekocht, die kan je tussen een apparaat en een stopcontact plaatsen, na een dag of een week kan je dan precies zien wat het apparaat heeft verbruikt of wat de kosten waren. Ik heb alle apparaten hiermee gecontroleerd en ik ben geen uitspringers tegen gekomen. Jammer genoeg heb ik niet het aantal kWh wat is verbruikt ergens opgeschreven, anders had ik op kunnen tellen en zo mijn jaarverbruik kunnen vaststellen. Ook heb ik een meter-ijking aangevraagd bij ContiNuon,
(alweer die Nuon) kosten € 466,00. Inmiddels heb ik geen hulp maar wel een aanmaning gehad van het RWE, binnen 7 dagen betalen of anders afsluiting. Dan gaat de meterijking dus ook niet door want dan is er niets meer te ijken, behalve als dat ook met batterijen gaat. Al met al ben ik ten einde raad en aan het hopen dat de Nuon snel met de ijking begint, hoewel ik meer en meer begin te geloven dat we ook in holland russische vijfjaren plannen hebben.
Dit jaar mijn elektra afrekening gehad en dat was even schrikken, een totaal verbruik van 16000 kWh, drie maal zoveel als normaal. Of ik maar even
€ 1600,00 wil ophoesten en een maandbedrag van ruim € 300,00 wil gaan betalen. Uiteraard aan het bellen geslagen en wat blijkt, onze meter is hardstikke goed ( altijd van een oud vrouwtje geweest, en in de garage gestaan ) dat zien ze zo door de telefoon heen ( de techniek staat bijna voor niets ) de RWE stuurt me naar de Nuon en de Nuon stuurt me terug naar het RWE. Allebei kunnen ze er niets aan doen, tips of hulp krijg je niet. Een bezwaarschrift naar het RWE werd al na een maand beantwoord, op mijn argumenten werd niet ingegaan,( te weinig tjd voor gehad natuurlijk) gewoon betalen en als je eventueel gelijk mocht hebben dan moet je maar afwachten wanneer je je geld terug krijgt. Tijdens het napluizen van de vorige jaarafrekeningen kwam ik er wel achter dat in 2004 de meterstand ook al niet klopte, wij vullen ieder jaar netjes de meterstanden in en sturen die dan op, maar onze energie boeren gebruiken die standen niet, zij gebruiken gewoon hun eigen geschatte meterstanden. De 5000 kWh die ik meer heb verbruikt in 2004 zijn daardoor onopgemerkt gebleven en die mag ik nu dus ophoesten. De geschillencommissie wil me wel helpen mits ik maar eerst die € 1600,00 in depot stort, en dat is een nog groter probleem want dat heb ik niet. Tijdens het aangeven van de meterstanden dit jaar op de website van het RWE, kwam er al een melding dat het verbruik sterk afweek vergeleken met voorgaande jaren, maar omdat ik twee waterbedden heb weggedaan een nieuwe koelkast en een nieuwe wasmachine heb gekocht dacht ik dus dat mijn verbruik sterk was gezakt. Wij hardstikkke blij natuurlijk, we hadden al bijna die nieuwe auto besteld. Vergeleken met de buren draait onze elektra meter ruim twee keer zo snel bij gelijk verbruik. Dat hebben we overdag gecontroleerd, onze meter draaide zijn rondje in 32 seconden en de meter van de buurvrouw deed daar
1 minuut en 6 seconden over, achteraf bleek zij de wasdroger nog aan te hebben. Dus er moet haast wel iets met de meter mis zijn. De meter hangt trouwens scheef en volgens een kenner mag dat absoluut niet. We hebben ook alle verbruikers uitgeschakeld gehad, en van alle apparaten de stekkers eruit gehaald, dan staat de meter stil, dus ik word niet afgetapt en heb ook geen lekstroom. Ook heb ik voor € 30,00 een wattmeter gekocht, die kan je tussen een apparaat en een stopcontact plaatsen, na een dag of een week kan je dan precies zien wat het apparaat heeft verbruikt of wat de kosten waren. Ik heb alle apparaten hiermee gecontroleerd en ik ben geen uitspringers tegen gekomen. Jammer genoeg heb ik niet het aantal kWh wat is verbruikt ergens opgeschreven, anders had ik op kunnen tellen en zo mijn jaarverbruik kunnen vaststellen. Ook heb ik een meter-ijking aangevraagd bij ContiNuon,
(alweer die Nuon) kosten € 466,00. Inmiddels heb ik geen hulp maar wel een aanmaning gehad van het RWE, binnen 7 dagen betalen of anders afsluiting. Dan gaat de meterijking dus ook niet door want dan is er niets meer te ijken, behalve als dat ook met batterijen gaat. Al met al ben ik ten einde raad en aan het hopen dat de Nuon snel met de ijking begint, hoewel ik meer en meer begin te geloven dat we ook in holland russische vijfjaren plannen hebben.