Pagina 1 van 1

Tele2 Compleet opleveringsproblemen deel 1

Geplaatst: 09 apr 2006 09:13
door mvdenzen
Ik ben al meer dan 4 jaar klant van zonnet>versatel en daarna Tele2 met een Zonnet Family pakket. Eind Februari had ik het idee om eens up te graden naar een hogere snelheid. Omdat mijn abbo pas 11-2006 afloopt wilde ik via Tele2 upgraden naar een Tele2 Compleet abbo.
Met dit Family abonnement heb ik nog nooit storingen en problemen gehad.

Na op 28 februari 2006 gebeld te hebben met de klantenservice, heb ik mij telefonische aangemeld. Ik moest een hele rits met moeilijke vragen doorlopen en het gesprek werd opgenomen.
Hierna even gewacht tot ik een ontvangstbevestiging kreeg. Die kreeg ik niet en na nog een keer gebeld te hebben bleek dat mijn aanmelding verdwenen was :roll:

Opnieuw alles aangevraagd en de op mijn orderstatus kreeg ik een verwachte opleveringsdatum van 9 maart 2006 te zien. Dat was wat mij betreft prima en snel.

Halverwege de week veranderde de verwachte opleveringsdatum plotseling naar 22 maart. Dit alles zonder bericht van Tele2 in mijn richting. Toen ik de helpdesk belde vertelde ze me uiteindelijk dat er wat problemen waren en dat de oplevering datum nu gegarandeerd 22 maart 2006 was. Ik kreeg mijn nieuwe modem gelukkig op tijd.

Op 22 maart verdween in de vroege ochtend het Zonnet Familie van de lijn. So far so good dacht ik. De nieuwe modem aangesloten en s'avonds proberen om connectie te maken. Alleen dat werkte niet. De volgende dag maar weer de helpdesk gebeld. Het klopte idd dat ik was afgesloten maar waarom mijn nieuwe verbinding er nog niet was wist hij niet. Ik moest nog maar even wachten. De volgende dag weer de helpdesk gebeld. Ik zat nu al 2 dagen zonder internet.
Nu bleek dat er een fout in de centrale was. Men ging hiermee aan de slag en ik zou door de technische dienst worden teruggebeld.

Na 4 dagen nog maar eens gebeld. De klantenservice ontkende nu dat ze ooit hadden toegezegd dat ik zou worden teruggebeld. Probleem was nog niet boven water en ik moest geduld hebben.

Eind maart veranderde mijn status plotseling naar een verwachte opleverdatum van 10 april 2006. Ook dit alles zonder bericht van Tele2 en op mijn mailtjes aan de klantenservice hoorde ik ook maar niets.

Op 7 april veranderd mijn status weer naar 18 april 2006. Ik zit dan al bijna 1 maand zonder internet.

Het kwalijkste vind ik dat Tele2 je totaal niet op de hoogte houdt. Ze maken afspraken die ze niet na komen, reageren niet meer op mailtjes en je staat hier als consument machteloos.
Want wie gaat er nu zijn abonnement opzeggen?? Niemand want dan duurt het helemaal lang voordat je weer een aansluiting hebt. Ze hebben je dus gewoon goed bij je keel vast.

Het is dus een goed zootje bij Tele2. Ben benieuwd of dit bekend voorkomt ? Voorlopig wacht ik maar af, ik kan toch niets anders doen.

1. 07 april 2006 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
2. 31 maart 2006 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
3. 17 maart 2006 Een opdracht is verstuurd naar de modem/installatiepartner
4. 09 maart 2006 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
5. 09 maart 2006 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
6. 09 maart 2006 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
7. 08 maart 2006 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
8. 01 maart 2006 Versatel heeft order geregistreerd.
9. 01 maart 2006 De Versatel systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.

Re: Tele2 Compleet opleveringsproblemen deel 1

Geplaatst: 09 apr 2006 09:53
door Consumentt
Opzeggen die onbetrouwbare hap. Je gaat toch niet lijdzaam zitten wachten tot ze een keer genegen zijn om je te helpen.

Kan je vast voorspellen dat wanneer je eenmaal bent aangesloten en er iets niet of niet goed werkt je op dezelfde manier behandeld wordt.
Je kunt wachten tot je een ons weegt.

Maar ik ben er gelukkig van af van dit WAN-bedrijf.

Zie andere T2 draadjes voor manier van aanpak om er van af te komen.

Re: Tele2 Compleet opleveringsproblemen deel 1

Geplaatst: 09 apr 2006 11:21
door mvdenzen
Er vanaf en dan? Andere provider? Ik zit tot november aan mijn versatel/tele2 vast. Ik geef ze tot 18 april de tijd, daarna ga ik stappen ondernemen en mijn contract ontbinden. Ik zal mijn versatel dan uitzitten tot november en vanaf dan een andere provider nemen.

Ze hebben niog 9 dagen :!:

Re: Tele2 Compleet opleveringsproblemen deel 1

Geplaatst: 09 apr 2006 13:00
door Consumentt
Ik denk dat je een nieuw contract bent aangegaan en dat die oude einddatum in november helemaal niet meer van toepassing is.
Je kunt dus net als een nieuwe klant wegens wanprestatie onder je contract uit.
Maar hoe je het wendt of keert, je bent toch het slachtoffer van die smurften bij T2.
Je moet in ieder geval vast je incasso blokkeren en de betalingen van de laatste 30 dagen terug laten boeken.
Hoef je straks tenminste niet om je geld te leuren dat je als kosten/schade wilt claimen (en voor de tijd die je zonder verbnding zit ga je toch ook 0.0 betalen?).
Zo lang zij meer te vorderen van jou dan jij van hun hebt kun je zelf verrekenen en alleen het restant betalen.

Re: Tele2 Compleet opleveringsproblemen deel 1

Geplaatst: 13 apr 2006 15:54
door rovanitel
Hee, Consumentt

Volgens mij ben jij een tele2-ras negatieveling.
Op ieder forum waar ook maar iets van versatel/tele2 te vinden is , ben jij je gal aan het spuien. Jou opmerkingen en reakties zijn hierdoor niet meer betrouwbaar en realistisch.

Re: Tele2 Compleet opleveringsproblemen deel 1

Geplaatst: 13 apr 2006 19:51
door Consumentt
Hee, Rovanitel

Je ziet mijn naam inderdaad vaak staan dat klopt maar er staan nog heel veel andere mensen met vergelijkbare kritiek.
Nr 2 in de klachten top 3 bij Kassa dat zul je ook niet zo maar worden.
En al die forums waar iets van T2/Versatel te vinden is daar zie je ook klachten, klachten en nogeens klachten staan over dat prutbedrijf.

Zoveel mensen zoveel kritiek dan kun je toch niet meer ontkennen dat er bij T2 heel wat aan de hand is. Mensen die tevreden zijn die klagen niet. Waarom zou je klagers niet vertrouwen, vooral omdat die klachten van zoveel kanten komen.
Mensen waar alles zgn goed is bij een product/bedrijf waar zoveel mis is, daarvan is de vraag of je díe wel moet vertrouwen.

En Rovanitel: door overal te posten heb jij er nu voor gezorgd dat T2 weer lekker bovenaan staat.