LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met agis zorg

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
p.keijzers

problemen met agis zorg

Ongelezen bericht door p.keijzers »

Ik ben benieuwd wie allemaal nog meer hetzelfde probleem hebben als ik.

Ik heb in februarie me zorgverzekering bij agis opgezegd middels een brief. Omdat ik over ben gestapt naar een andere zorgverzekeraar.

Nu claimt de agis dat zei mijn brief niet hebben gekregen en sterker nog dat ik me lidmaatschap niet kan opzeggen.

Volgens me tussenpersoon moet ik geld terug krijgen van de agis vanaf 1-jan tot en met maart.

Agis ontkent alles en is ook niet van plan hier iets aan te doen.

Ik ben ontzettend boos op agis hoe zei met mensen omgaan.
Ik ben benieuwd of er meerdere personnen hetzelfde probleem hebben. zodat hier meer aandacht aan geschonken zou kunnen worden

inge2

Re: problemen met agis zorg

Ongelezen bericht door inge2 »

aangetekend opgezegd? Zo niet: dan kunt u inderdaad wel een probleem hebben. U moet aantonen dat u tijdig hebt opgezegd.

Jeen&Albert

Ongelezen bericht door Jeen&Albert »

Het is opvallend hoeveel klachten er over de opzeggingen zijn bij Agis .
Inge zegt hierboven dat de opzegging aangetekend moet gebeuren . Dat zal wel zo zijn omdat je dan bewijs hebt dat je het hebt gedaan .
Wie geen bewijs heeft , heeft niet opgezegd .
Agis heeft dus alle brieven die niet zijn aangetekend gewoonweg genegeerd . Niet aangetekend is niet gelezen . Dat zegt iets over de organisatie . Het is bijzonder kleingeestig dat je zo omgaat met deze grote verandering die ons is opgelegd door de politiek .
Daar zou je wat coulanter mee om kunnen gaan . ( zoals de kleinere verzekeraars dat wel kunnen ) .
Ik zit met het zelfde probleem dat ik niet van Agis afkan . Ik heb geprobeerd reacties los te weken van de politieke partijen dei dit hebben veroorzaakt . Maar daar krijg je alleen standaard verhalen van terug . Ik denk dat we het zelf moeten oplossen want van de politiek hoef je niks te verwachten en ook onze tros radar heeft in deze nog niet zo veel van zich laten horen .

groeten Albert

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

Agis heeft aangegeven mensen die langer dan drie maanden niet betalen er uit te gooien, Ik zou dus snel stoppen met betalen en eventuele al betaalde bedragen storneren. uw schade loopt dan in ieder geval niet verder op..

Benig

Ongelezen bericht door Benig »

Helaas heb ik hetzelfde probleem. Ik heb ruim een week van te voren opgezegd en vervolgens beweren ze dat ze de opzegging niet hebben ontvangen. Te goedgelovig geweest en ik had het natuurlijk aangetekend moeten versturen. Weet iemand of het mogelijk is om een automatische incasso weer terug te laten storten? Is AGIS de enige verzekering die zo z'n klanten (voor een jaar) binnen te houden? Het lijkt me dat ze op deze manier bij de volgende ronde nog meer klanten kwijtraken.

inge2

Ongelezen bericht door inge2 »

niet betalen om er uit gegooid te worden is een slecht advies. Dan ben je wel van Agis af, maar moet je de eerstkomende jaren bij elke verzekeraar opgeven dat je er ergens uitgegooid bent (daar wordt uitdrukkelijk naar gevraagd en liegen kan je veel kosten).

draak77

Ongelezen bericht door draak77 »

Hallo,
Hier hetzelfde probleem.
Agis beweert doodleuk dat ze geen opzegkaart hebben ontvangen.
Kunnen we hier nou echt niets aan doen?
Wat gebeurt er als we stoppen met betalen en de laatste betalingen terug halen? Kunnen ze dan bijvoorbeeld een deurwaarder gaan sturen ofzo?
Zat er stiekem al aan te denken om gewoon elke maandagmorgen even langs de huisarts te gaan. En er zijn zat therapieen die je best kan gebruiken. Lekker op kosten jagen. Maar ja, wat bereik je ermee.
Ik kan gewoon niet geloven dat de overheid deze praktijken toestaat.

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Het is opvallend hoeveel klachten er over de opzeggingen zijn bij Agis .
Inge zegt hierboven dat de opzegging aangetekend moet gebeuren . Dat zal wel zo zijn omdat je dan bewijs hebt dat je het hebt gedaan .
Wie geen bewijs heeft , heeft niet opgezegd .
Agis heeft dus alle brieven die niet zijn aangetekend gewoonweg genegeerd . Niet aangetekend is niet gelezen . Dat zegt iets over de organisatie . Het is bijzonder kleingeestig dat je zo omgaat met deze grote verandering die ons is opgelegd door de politiek .
Daar zou je wat coulanter mee om kunnen gaan . ( zoals de kleinere verzekeraars dat wel kunnen ) .
Hmmz. ik heb niet aangetekend opgezegd bij Agis, op 10 januari. Alles is verder goed gegaan, dus ze kunnen het wel :)
Als je zo kort van te voren opzegd, maak je ze het wel makkelijk om te zeggen dat je niet optijd hebt opgezegd. Ik vraag me daarom ook af, waarom er mensen zijn die een week voor 1 maart pas hun brief opstuurden, terwijl die datum echt al tijden bekend was

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Zou het mogelijk zijn dat een verzekeraar de opzeggingen van de "gezonde" klanten NIET accepteert, en van de "ongezonde" klanten WEL?

Zo doet een verzekeraar aan ongeoorloofde risico-selctie.

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

hmmmz, misschien, maar dat is in mijn geval zeker niet zo: ik heb de agis nauwelijks iets gekost (2 tandartsbezoeken)

Sandra Hogenes

Ongelezen bericht door Sandra Hogenes »

Hallo, ook ik heb grote problemen met de AGIS!! Februari brief verstuurd, nog gebeld of deze was aangekomen, konden ze niet nazien ivm de achterstand in de administratie! Moest hem nog maar ook even faxen, echter de lijn was overbelast, dus dat ging niet lukken... Inmiddels werd er gewoon premie van mijn rekening gehaald en als je ze dan uiteindelijk weer belt, wordt er doodleuk gezegd dat ze de brief niet ontvangen hebben!!!! Had ik hem maar aangetekend moeten versturen....... Inmiddels heb ik brieven verstuurd, waarop je dan geen reactie krijgt en gisteren heb ik gebeld en ik kon het vergeten en moest mijn nieuwe zorgverzekeraar maar op de hoogte gaan brengen van het feit dat ik niet bij hun kom, maar bij de AGIS verzekerd blijf...grrrrrrr........!!!!!!! Dit is echt heel vervelend, daar ik medicijnen voor mijn zoon bij AGIS niet vergoed krijg en wel bij de andere.
Maar ja, wat kunnen we doen?? Je staat machteloos, want we hebben geen bewijs!

draak77

Zit je eigenlijk nog een heel jaar vast aan de Agis of kan je per direct opzeggen?

??

Ongelezen bericht door ?? »

Als er niet op tijd is opgezegd zit je er nog een heel jaar aan vast. Ik geloof dat er in november weer een nieuwe overstapronde komt.

Overigens is het oliedom om niet aangetekend op te zeggen. De kosten van aantekenen zijn aanzienlijk lager dan de (extra) premie voor een jaar. Daarnaast is het bezorgpercentage van TPG Post geen 100 procent. Een deel van de verstuurde post wordt niet of te laat bezorgd. Dat betekent dus ook dat de verzekeraars duizenden opzegbrieven daadwerkelijk niet of veel te laat hebben gehad...

Harm R

Ongelezen bericht door Harm R »

Hier ook problemen met Agis!

20 februari is bij CZ onze aanvraag binnengekomen met daarbij het opzeg biljet welke zij door zouden sturen naar Agis. Hebben ze ook gedaan, echter te laat!!! Agis heeft het dus wel gehad maar niet op tijd vanwege de drukte bij CZ. Nu is Agis niet bereid om onze verzekering bij Agis te beëindigen... Op dit moment lopen er dus 2 verzekeringen: 1 bij Agis en 1 bij CZ...

Gijs Goochem

Ongelezen bericht door Gijs Goochem »

U bent in ieder geval niet onderverzekerd dus, maar ik zou CZ aansprakelijk stellen, want daar ligt het probleem toch !!

draak77

2 keer verzekerd kan toch niet. Ik heb begrepen dat als de overstap niet goed gegaan is de nieuwe verzekeraar moet afhaken.

Harm R

Ongelezen bericht door Harm R »

@ Gijs Goochem: klopt ook.. wellicht moet ik mijn post veranderen in "problemen met cz" want zij zijn natuurlijk degenen die te laat zijn met doorsturen... echter vind ik het wel jammer dat Agis niet mee wil werken... Heb vandaag weer een aangetekende brief gestuurd naar CZ omdat ik woest was over een telefoontje wat ik vandaag met een werknemer gevoerd heb: hij was heel nonchalant en meldde mij dat we dan maar het geld van CZ moesten storneren en er rekening mee houden dat we bij Agis verzekerd moesten blijven. Mooi niet dus!!! Ik laat ons niet de dupe worden van wanordelijkheden bij CZ waardoor wij dit jaar ruim € 360.- meer zouden moeten betalen...

Sandra Hogenes

Helaas kost mij dit uiteindelijk 720 euro per jaar meer, dankzij de 'medewerking' van AGIS! En tja, misschien oliedom, maar blijkbaar ben ik gewoon te goed van vertrouwen geweest wat de post en AGIS betreft.........
Vandaag kontakt gehad met mijn 'nieuwe' verzekering, Interpolis, en die beaamde dat AGIS en Menzis beiden zeer moeilijk doen, waarschijnlijk omdat ze DE grote verliezers zijn in deze!!

Sandra Hogenes

Raar maar waar... Ik ben net terug van vakantie, ligt er post van AGIS!! We zijn alsnog uitgeschreven???????? Misschien zijn ze geschrokken van mijn boos telefoontje?! Of zal het weer zo zijn dat ze langs elkaar heen werken... Nou ja, voor mij is het uiteindelijk alsnog goed afgelopen!

palien

Ongelezen bericht door palien »

Ook ik heb mij in febr. willen afmelden bij Agis vanwege een aabod voor collectieve verzekring via werk. Maar Agis ontkent mijn opzegging ontvangen te hebben, ook na herhaalde brieven. National Academi (de nieuw zorgverz.) zegt dat het "op hoger plan" (?) ligt, er wordt aan gewerkt....
Is het niet mogelijk om die aut. incasso van Agis te stoppen???
Ik betaal me scheel , en blijf terugboeken. Wie weet raad??
Erg flauw van Agis, ze meoten een voorbeeld nemen aan Eneco/Nuon,die nemen hun verlies wat beter..

Gesloten