LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met opzet te hoge factuur ( Sony)

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Ooit eens een te hoge factuur ontvangen wat nergens op sloeg?

Peiling eindigde op 11 mei 2006 16:51

Ja
2
67%
Ja ( maar was echt een foutje)
0
Geen stemmen
Ja ( 2 keer te veel, ze proberen me te naaien!!!!)
1
33%
 
Totaal aantal stemmen: 3

Joost26
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2006 16:32

Met opzet te hoge factuur ( Sony)

Ongelezen bericht door Joost26 »

Ik heb vorig jaar een Digitale camera gekocht van het merk Sony in Hong Kong.

Na 10 maanden intensief gebruikt te hebben zat er een haartje op het Display. Ik heb met Sony gebeld hoe lang de reparatie zal gaan duren. Antwoord paar weken. Tevens vertelde ik dat ik een jaar garantie heb maar dat de camera in Hong Kong gekocht is. Het antwoord was: "maar dan is de garantie niet geldig. Alleen in Azie" Belachelijk dus!

Hoe duur is de reparatie dan? Kunnen we niet zeggen. Is het duurder dan € 160,- dan bellen we U. Lekker is dat. Opgestuurd en 3 weken later had ik hem terug. Of ik € 94,25 wilde betalen. aan de postbode. Gedaan.

Ik bedacht mij dat dat best duur is om iets te laten schoonmaken. Het ging tenslotte om een haartje en wat stofjes. Net met Sony gebeld en waarempel: Er zat een foutje in de factuur. Normaal rekenen ze daar € 40,- voor.

Nu denk ik dat bedrijven dit altijd doen in de hoop dat er niet iemand belt om de factuur te bespreken. Verdienen ze weer wat meer. En als er wel iemand belt dan is het van "excuses meneer, we zullen het teveel betaalde terugstorten op uw rekening".


Wie heeft hier ervaringen mee?

allangconsument
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2006 10:12

Re: Met opzet te hoge factuur ( Sony)

Ongelezen bericht door allangconsument »

Jij koopt goedkoop een Sony in Hong Kong, waarschijnlijk heb je geen invoerrechten betaald, en dat moet Sony Nederland de garantiekosten op zich gaan nemen. Yeah right. Je had hem ook op kunnen sturen naar Hong Kong, zijn de kosten misschien nog lager. Zeurpiet.

Joost26
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2006 16:32

Re: Met opzet te hoge factuur ( Sony)

Ongelezen bericht door Joost26 »

Doet er niet toe!

Merk is merk en maakt dus geen flikker uit waar en voor hoeveel je hem koopt. Dan trek je de kwaliteit van je product dus in twijfel.

Daar wel garantie en hier niet. Kom nou....

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Met opzet te hoge factuur ( Sony)

Ongelezen bericht door peukiemon »

Doet er zeker wel toe.

Staat zelfs in de voorwaarden bij het product wat je koopt.
Lees het maar eens goed na, staat er world wide garantee dan heb je inderdaad recht op garantie.
Maar meestal is dit regio gebonden europese garantie.
Dit is gedaan om de zogenoemde grijze import minder aantrekkelijk te maken.
En daarbij is een haartje of stof geen reden om garantie op te verhalen.
Dit is een tekortkoming van jezelf.
Zie me al aankomen bij de winkel met mijn Dslr met stof op de sensor.
Lachen me vierkant uit, is het risico van de hobby.

Miles79
Berichten: 119
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:38

Re: Met opzet te hoge factuur ( Sony)

Ongelezen bericht door Miles79 »

edit
Laatst gewijzigd door Miles79 op 02 jul 2007 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Met opzet te hoge factuur ( Sony)

Ongelezen bericht door Jonjo »

Joost, je moet een auto kopen van wat voor merk dan ook in Groningen.
Volgens jouw opinie moet de dealer in Zeeland tijd en kosten steken als er wat mankeert aan die auto? Of verwijst hij jou door naar de verkoper in Groningen. Het laatste lijkt mij op zijn plaats en ook nog eerlijk.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Met opzet te hoge factuur ( Sony)

Ongelezen bericht door NONO »

Heb eind zeventiger jaren een Canon AE-1 en een A-1 gekocht.

Daar zat toen al world wide garantie bij.

Maar heb wel eens eerder problemen gehad met Sony over haar apparatuur en garantie daarop.

Voor mij reden om, hoewel wij sinds 1970 vele apparaten van het merk bezeten hebben, niets meer van het merk aan te schaffen.

Ondanks dat de apparaten er op het eerste gezicht, zoals de VAIO's, er goed uitzien, waag ik me er toch niet meer aan.

Wat je als merk met één misser van 400 gulden toch kunt verpesten en vervolgens in de loop der jaren vele duizenden euro's mis kunt lopen omdat je zelfs niet eens meer in de overwegingen betrokken wordt.

En als ik her en der lees wat het merk zich de afgelopen tien jaar ook veroorlooft heeft op ander gebied, dan denk ik niet dat dat onverstandig is.

Waarbij het te hopen is dat andere firma's het niet in hun hoofd halen om Sony als voorbeeld te nemen.

Zoals bijvoorbeeld bij Volkswagen is gebeurd, toen zei dachten met het binnenhalen van Lopez de Opel tactiek te kunnen introduceren. Met als enig gevolg dat haar eigen producten dezelfde abominabele kwaliteit kregen als de Opels.

En aangezien het laatste merk nu pas na een jaar of tien die problemen te boven aan het komen is kan je welk gerenomeerd merk ter wereld dan ook aanraden niet in dezelfde val te trappen die VW en Sony gedaan hebben.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Met opzet te hoge factuur ( Sony)

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Jij koopt goedkoop een Sony in Hong Kong, waarschijnlijk heb je geen invoerrechten betaald, en dat moet Sony Nederland de garantiekosten op zich gaan nemen. Yeah right. Je had hem ook op kunnen sturen naar Hong Kong, zijn de kosten misschien nog lager. Zeurpiet.
^^ Inderdaad.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Met opzet te hoge factuur ( Sony)

Ongelezen bericht door hharteman »

In sommige gevallen kunnen apparaten die bvb in Singapore of Hongkong gekocht zijn niet eens gerepareerd worden in Europa.
Er worden soms andere onderdelen in gebruikt terwijl ze wel hetzelfde typenummer hebben als degene die op de Europeesche markt zijn verschenen.
Dit komt omdat onderdelen aan de locale standaard moeten voldoen en die is in Europa anders dan bvb in Singapore.
Tijdens reparaties de afgelopen 30 jaar diverse malen op dit probleem gestuit, waardoor reparatie van het apparaat niet mogelijk was.

Overweeg dus goed voordat je een apparaat in het buitenland koopt.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Met opzet te hoge factuur ( Sony)

Ongelezen bericht door mr T. »

Na 10 maanden intensief gebruikt te hebben zat er een haartje op het Display. Ik heb met Sony gebeld hoe lang de reparatie zal gaan duren. Antwoord paar weken. Tevens vertelde ik dat ik een jaar garantie heb maar dat de camera in Hong Kong gekocht is. Het antwoord was: "maar dan is de garantie niet geldig. Alleen in Azie" Belachelijk dus!
Helemaal niet belachelijk dus. Je koopt tenslotte het produkt ook niet in een omgeving waar bij aankoop Europees (of Nederlands) consumentenrecht op van toepassing is. Waarom dat wel op basis daarvan garantie of service claimen? Op zich is het begrijpelijk dat men elders goedkoper een digitale camera koopt, maar je loopt er wel dit soort risico's mee.

joke6
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2006 21:05

Re: Met opzet te hoge factuur ( Sony)

Ongelezen bericht door joke6 »

Ik heb in juni mijn tv bij Sony nederland gebracht kreeg ook een hoog bedrag voor onderzoekskosten € 83,30 terwijl het € 34,00 moet zijn, het ergste is nog ik heb hem in juni 2006 gebracht en tot op de dag van vandaag nog steeds mijn tv niet terug, ze doen ook heel vaag wat en waar mijn tv is.

Gesloten