Schandalig behandeld door telebyte
Geplaatst: 11 apr 2006 17:11
Ik was drie jaar lang lid bij telebyte, waar ik 65 euro betaalde voor een abbonement met 8 Mbit down en 1 Mbit up. Met de huidige prijsontwikkelingen is dat niet meer van deze tijd en dus besloot ik in maart over te gaan stappen.
Ik belde telebyte op en vroeg welke stappen ik daarvoor moest doorlopen. Een meneer van de klantenservice (cenk ik) verzekerde mij dat het verzenden van een fax voldoende was om op te zeggen, wel moest ik rekening houden met een maand opzeg termijn. Voor de zekerheid vroeg ik nog of de opzegging per datum dat de fax binnen kwam inging, of per de eerste van de eerstvolgende maand. Het betrof het laatste. Als ik per 1 april op zou zeggen zou ik per 1 mei geen internet meer via telebyte hebben. sofar sogood.
Op 29 maart verstuurde ik de fax, en op 30 maart kreeg ik hun bevestiging binnen.
Op 1 April viel de lijn ineens weg. Omdat het weekend was kon ik bij telebyte niemand bereiken en moest ikw achten tot 3 april voor ik meneer weer aan de lijn kreeg.
Ik vroeg of hij kon nakijken of er soms een storing was. Hij begon te lachen en vertelde mij dat de enige storing die hij kon zien de opzegging was die hij had verwerkt en dat de lijn per direct was gecancelled. Ik verzekerde hem dat dat een misverstand moest zijn, daar ik een maand opzeg termijn had. Dat klopte volgens hem ook. Het abbonement liep nog een maand door, en ik kon gebruik blijven maken van mijn email, maar de lijn werd per direct stop gezet.
Ik werd kwaad. Ik zei dat het redelijk lomp was om dat zomaar te doen zonder even te overleggen. Immers had ik nu dus een maand geen internet. zijn antwoord was dat ik dan eens naar buiten kon gaan en dat ik niet als een nerd altijd achter mijn pc hoefde te zitten. Dit was volgens hem veel gezonder.
Ik voreg of hij de lijn niet gewoon weer kon activeren. Dat kon, als ik weer een jaar abbonement zou nemen....
In mijn kwaadheid heb ik toen iets gezegd dat ik heir beter niet herhaal.. het resultaat was dat hij de verbinding lachend verbrak met de woorden dat niet hij, maar ik nu genaaid was...
Mijn vriendin belde een dag later met een poging om alsnog een verbinding te krijgen, en toen gebeurde er iets dat ik van geen enkel bedrijf had verwacht. Hij stelde voor dat hij de lijn wel wilde activeren als mijn vriendin een sexuele tegenprestatie zou doen, in alle andere gevallen had ik pech.
U snapt het al.. ik heb dus pech. Maar dit is toch wel het top punt van schofterigheid....
Ik belde telebyte op en vroeg welke stappen ik daarvoor moest doorlopen. Een meneer van de klantenservice (cenk ik) verzekerde mij dat het verzenden van een fax voldoende was om op te zeggen, wel moest ik rekening houden met een maand opzeg termijn. Voor de zekerheid vroeg ik nog of de opzegging per datum dat de fax binnen kwam inging, of per de eerste van de eerstvolgende maand. Het betrof het laatste. Als ik per 1 april op zou zeggen zou ik per 1 mei geen internet meer via telebyte hebben. sofar sogood.
Op 29 maart verstuurde ik de fax, en op 30 maart kreeg ik hun bevestiging binnen.
Op 1 April viel de lijn ineens weg. Omdat het weekend was kon ik bij telebyte niemand bereiken en moest ikw achten tot 3 april voor ik meneer weer aan de lijn kreeg.
Ik vroeg of hij kon nakijken of er soms een storing was. Hij begon te lachen en vertelde mij dat de enige storing die hij kon zien de opzegging was die hij had verwerkt en dat de lijn per direct was gecancelled. Ik verzekerde hem dat dat een misverstand moest zijn, daar ik een maand opzeg termijn had. Dat klopte volgens hem ook. Het abbonement liep nog een maand door, en ik kon gebruik blijven maken van mijn email, maar de lijn werd per direct stop gezet.
Ik werd kwaad. Ik zei dat het redelijk lomp was om dat zomaar te doen zonder even te overleggen. Immers had ik nu dus een maand geen internet. zijn antwoord was dat ik dan eens naar buiten kon gaan en dat ik niet als een nerd altijd achter mijn pc hoefde te zitten. Dit was volgens hem veel gezonder.
Ik voreg of hij de lijn niet gewoon weer kon activeren. Dat kon, als ik weer een jaar abbonement zou nemen....
In mijn kwaadheid heb ik toen iets gezegd dat ik heir beter niet herhaal.. het resultaat was dat hij de verbinding lachend verbrak met de woorden dat niet hij, maar ik nu genaaid was...
Mijn vriendin belde een dag later met een poging om alsnog een verbinding te krijgen, en toen gebeurde er iets dat ik van geen enkel bedrijf had verwacht. Hij stelde voor dat hij de lijn wel wilde activeren als mijn vriendin een sexuele tegenprestatie zou doen, in alle andere gevallen had ik pech.
U snapt het al.. ik heb dus pech. Maar dit is toch wel het top punt van schofterigheid....