energie leverancier:nederlandse energie maatschappij
Geplaatst: 12 apr 2006 09:45
Krijg ik gisteren een aangetekende brief van Netbeheer ( het bedrijf verantwoordelijk voor het onderhoud van de gas en elektra meters).
Zij zullen mijn gas afsluiten omdat ik niet beschik over een " leveringsovereenkomst ". ....Wat !!??????
De eventuele aansluitkosten bedragen 590,00 euro.
Even gebeld naar Eneco."dit telefoongesprek kost 10 cent per minuut + de kosten van uw mobiele telefoon....de wachttijd is circa......
1 minuut.
Ik heb vorig jaar teveel betaald en vanaf januari is het maandbedrag vors omlaag gegaan. Maar wat blijkt ; ik betaal niet voor gas en licht , maar voor Water! Vraag: wie levert dan mijn electra en gas?
Antwoord van Eneco : Wij hebben bericht ontvangen dat u als klant bent overgestapt naar de Nederlandse Energie Maatschappij.
Waarop ik natuurlijk de vraag stel wie daar toestemming voor heeft gegeven, ik kan mij namelijk niet herinneren dat ik daar ooit een handtekening voor heb gezet. En trouwens... waar zijn dan die acceptgirokaarten gebleven op mijn naam ?
Hierop antwoord Eneco dat de N.E.M. de overstap heeft geregeld.
Zij geven mij het telefoonnummer van N.E.M. "dit telefoongesprek kost 10 cent per minuut + de kosten van uw mobiele telefoon.... de wachttijd is circa...... 10 minuten.
Dan blijkt ik een verkeerd nummer te hebben gekregen, maar de mensen van dit bedrijf geven mij het juiste nummer.
Daarna bel ik naar de Nederlands Energie Maatschappij...... :"dit telefoongesprek kost 15 cent per minuut + de kosten van uw mobiele telefoon.... de wachttijd is circa...... 15 minuten.
Boos leg ik neer om het later nog eens te proberen. Ondertussen vis ik wat op internet, en wat zie ik: klachten over N.E.M bij consumentenbond, kort geding door Eneco enz. enz.
Als ik ze dan eindelijk aan de lijn krijg vragen ze eerst naar mijn postcode. Volgens hen heet ik mw. W. En hebben zij regelmatig telefonisch contact met mij gehad. Pardon!!?? 1: Ik heet anders, 2: Ik heb nog nooit met hun gebeld en 3: Wie heeft er toestemming gegeven om van energieleverancier over te stappen?"Mevrouw, volgens onze gegevens woont mw. W op uw huisnummmer en wilt u alstublieft rustig praten want wij proberen de klant zo efficient mogelijk te helpen." aldus de helpdesk.
Ik wil geen klant van hun zijn en moet dit contract schriftelijk opzeggen, een contract wat ik in de eerste instantie nog nooit ben aangegaan. Nog even vroeg ze mij hoe ik dan wel mocht heten en of mw. W bij mij inwoont of ingewoond heeft.
Om een een of andere reden wilde ik mijn naam niet meer zeggen. Dat vroegen ze ook niet aan het begin. Zij vroegen mijn postcode.
Zij zullen mijn gas afsluiten omdat ik niet beschik over een " leveringsovereenkomst ". ....Wat !!??????
De eventuele aansluitkosten bedragen 590,00 euro.
Even gebeld naar Eneco."dit telefoongesprek kost 10 cent per minuut + de kosten van uw mobiele telefoon....de wachttijd is circa......
1 minuut.
Ik heb vorig jaar teveel betaald en vanaf januari is het maandbedrag vors omlaag gegaan. Maar wat blijkt ; ik betaal niet voor gas en licht , maar voor Water! Vraag: wie levert dan mijn electra en gas?
Antwoord van Eneco : Wij hebben bericht ontvangen dat u als klant bent overgestapt naar de Nederlandse Energie Maatschappij.
Waarop ik natuurlijk de vraag stel wie daar toestemming voor heeft gegeven, ik kan mij namelijk niet herinneren dat ik daar ooit een handtekening voor heb gezet. En trouwens... waar zijn dan die acceptgirokaarten gebleven op mijn naam ?
Hierop antwoord Eneco dat de N.E.M. de overstap heeft geregeld.
Zij geven mij het telefoonnummer van N.E.M. "dit telefoongesprek kost 10 cent per minuut + de kosten van uw mobiele telefoon.... de wachttijd is circa...... 10 minuten.
Dan blijkt ik een verkeerd nummer te hebben gekregen, maar de mensen van dit bedrijf geven mij het juiste nummer.
Daarna bel ik naar de Nederlands Energie Maatschappij...... :"dit telefoongesprek kost 15 cent per minuut + de kosten van uw mobiele telefoon.... de wachttijd is circa...... 15 minuten.
Boos leg ik neer om het later nog eens te proberen. Ondertussen vis ik wat op internet, en wat zie ik: klachten over N.E.M bij consumentenbond, kort geding door Eneco enz. enz.
Als ik ze dan eindelijk aan de lijn krijg vragen ze eerst naar mijn postcode. Volgens hen heet ik mw. W. En hebben zij regelmatig telefonisch contact met mij gehad. Pardon!!?? 1: Ik heet anders, 2: Ik heb nog nooit met hun gebeld en 3: Wie heeft er toestemming gegeven om van energieleverancier over te stappen?"Mevrouw, volgens onze gegevens woont mw. W op uw huisnummmer en wilt u alstublieft rustig praten want wij proberen de klant zo efficient mogelijk te helpen." aldus de helpdesk.
Ik wil geen klant van hun zijn en moet dit contract schriftelijk opzeggen, een contract wat ik in de eerste instantie nog nooit ben aangegaan. Nog even vroeg ze mij hoe ik dan wel mocht heten en of mw. W bij mij inwoont of ingewoond heeft.
Om een een of andere reden wilde ik mijn naam niet meer zeggen. Dat vroegen ze ook niet aan het begin. Zij vroegen mijn postcode.