Iedere auto met een MMS is softwarematig terug te brengen naar de fabrieksinstellingen. Er wordt dan door de dealer een kastje op de boordcomputer (meestal via de sigarettenaansteker) aangesloten. Dat geeft de dealer dan de mogelijkheid om de (motor)instellingen uit te lezen en zonodig aan te passen.
Je gelooft toch niet dat zo´n probleem zou betekenen, dat je het dan de rest van je leven met een ongelukkig lopende auto zou moeten doen?
Zelf heb ik (motor)problemen gehad met een Opel Vectra. Dat is op de door mij aangegeven wijze door de dealer opgelost.
Er zijn overigens diverse mogelijkheden waardoor het geratel/gebonk veroorzaakt kan worden. Hierbij valt o.a. te denken aan de distributieriem, de spanrollen en zo zijn er nog wat mogelijkheden.
Wanneer de distributieriem niet tijdig is vervangen (dat is bij het ene merk en type iets eerder, dan bij het andere) kan dat ook problemen geven.
Ik zou je willen adviseren om je vraag op
www.problemcar te willen stellen. Dat is een auto-forum (meer gespecialiseerd dan hier), waar je over het algemeen vrij snel reactie krijgt. Er is een gedeelte speciaal voor de monteurs van garages (de specialisten) en voor de particulieren.
Ik denk dat de nu verstrekte informatie te summier is om er een goed antwoord op te geven.
Deze opmerking was eigenlijk bedoeld om andere lezers (meer op de hoogte van autoproblemen) iets meer informatie te geven, teneinde enigzins een oordeel te kunnen vormen, betreffende een oplossing.
Succes en laat het er niet zomaar bij zitten. Raadpleeg zonodig een andere ford dealer. De auto is qua km-stand te jong om dat soort mankementen te mogen hebben, vind ik.