LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
nachtzuster70
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2006 16:11

Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door nachtzuster70 »

Ik had reeds gereageerd op het onderwerp 'teken de petitie tegen de RAD' maar wil eigenlijk vragen naar jullie ervaringen met valse beschuldigingen over bijtincidenten. Hier is het verhaal:

Afgelopen weekend heeft er na een langlopende vete een ruzie plaatsgevonden tussen twee van mijn buren. Buurman 1 met zijn aangelijnde Staffie Jeo werd aangevallen met een hondenriem door buurman 2. Buurman 1 kreeg hem echter met een handige move onderuit en verliet daarna het strijdtoneel.
Na drie uur kwam er 8 man politie bij buurman 1 aan de deur. De hond werd in beslag genomen want hij zou hebben gebeten. Buurman 2 had een klein pleistertje op zijn lelletje en heeft de onschuldige hond als dader opgegeven.

De hond zit nu al sinds Zondag 12 April vast en dreigt te worden afgemaakt omdat hij blijkbaar niet door de 'gevaarlijke honden test' komt. (Ik neem namelijk aan dat de Amsterdamse politie een bijtwond van een pitbull kan onderscheiden met een schaafwond)

Voor jullie informatie: De hond werd met de staart tussen de benen, zo bang als maar kan, in een politiewagen gestopt. Hij zit in een vreemde omgeving met vreemde mensen en honden... hoe zou jij door een test komen waar men je eten weghaalt, je bij andere honden stopt en met vreemde voorwerpen op je af komt?

Wie weet wat mijn buurman nu het beste kan doen in deze situatie?

Alvast bedankt

Marinka Noordhout
Walcherenstraat, Amsterdam

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door Marianna »

Jeetje wat een verhaal :( Als er mensen zijn die hebben gezien wat er werkelijk gebeurt is dan zouden die hun verhaal bij de politie moeten neerleggen en buurman 1 doet er ook verstandig aan als hij aangifte doet van mishandeling..... Zo snel mogelijk!!! Mensen die het incident hebben gezien zijn hier erg belangrijk omdat er anders een ja/nee verhaal ontstaat en de hond is daar zeker niet mee gediend. Aan de politie kan worden verzocht de getuigenissen anoniem te behandelen... Dat wil zeggen dat de aggressor niet te weten komt wie de getuigenverklaringen hebben afgelegd.

Succes,

Marianna

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door AnnePanne »

jeetje he.. wat een verhaal!!! :cry:
en wat ONTZETTEND LAF!!!! om daar een weerloos hondje de schuld van te geven!!!! gadverdamme!!!! :evil: :evil:

ik zou zelf zoveel mogelijk getuigen optrommelen en als dat niet werkt desnoods zelf (vals of niet) een getuigenis af leggen!!!!
desnoods wil ik wel getuigen!!!! als toevallige pasant

ALLES voor het leven van een onschuldige hond!!!!!!!!!!!

nachtzuster70
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2006 16:11

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door nachtzuster70 »

Het probleem met de getuigenissen is dat het twee tegen een heleboel is. De laffe buurman, als ik hem zo mag noemen, heeft wat familieleden laten getuigen. Hij heeft zelf bijzonder veel op zijn kerfstok dus ik denk dat het de politie daar niet meer om gaat. Ik zelf ben bang dat de hond getest is en niet is geslaagd... maar mogen ze hem dan zomaar laten inslapen? Is een muilkorf dan niet de meest voor de hand liggende oplossing?

Ter informatie: Jeo's baasje heeft op het bureau ook een aanklacht ingediend. Vanmiddag is er een petitie door de buurt gegaan in de hoop met handtekeningen de politie te overtuigen dat de hond ongevaarlijk is. We hebben er gelukkig al tientallen. Jeo gaat altijd mee de kindertjes van school halen en daar heeft hij veel fans.

Jeo heeft wel papieren, maar helaas heeft hij zijn uiterlijk niet erg mee. Hij is fors, gespierd met heel veel littekens op zijn gezicht. Ik voel me extra schuldig omdat mijn hond Connor daar voor een groot deel de boosdoenster van is.

Alvast bedankt voor de reacties. Het is fijn om het verhaal even kwijt te kunnen.

Marinka

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door AnnePanne »

je zou bv zelf naar de politie kunnen stappen en daar het verhaal vertellen hoe het werkelijk is gegaan
ook kan je aan geven dat die getuigen die die achterlijke buurman heeft opgetrommeld daar nooit aanwezig zijn geweest.. dus dat het valse getuigenissen zijn... misschien red je daar het een en ander nog mee...

ilseb
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:26

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door ilseb »

Direct contact opnemen met een advocaat, of rechtswinkel. Alle tijd heb je nodig omdat ze de hond zomaar op elke voor hun gewenst moment kunnen afmaken. Een aangetekende brief sturen naar het district waar de hond zit, en ze aansprakelijk stellen voor alle schade die ze berokkenen aan de hond en de eigenaar. ( emotionele schade vooral). De hond hoeft niet eens afgemaakt te worden om al schade te hebben ( hond bang, baas emotioneel). Meld ze dat je aan elk onafhankelijk onderzoek wilt meewerken en dat je elk niet onafhankelijk onderzoek aanvecht/ nietig beschouwd. Freme duidelijke en beleefde taal werkt het beste. Laat een brief opstellen door een advocaat of juridisch onderlegd persoon.

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door doeja »

http://ukce.web-log.nl/log/5478604

nachtzuster ga naar deze site voor eventuele hulp!!

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Zou je even contact op kunnen nemen met mij aub?

velpon
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 apr 2006 18:02

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door velpon »

ja wil ik wel geef even een e-mailadres :cry:

toetsie
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mar 2006 01:08

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door toetsie »

Hij heeft zelf bijzonder veel op zijn kerfstok dus ik denk dat het de politie daar niet meer om gaat.

Als dat zo is dan zal de politie ook wel weten dat al die familieleden valse getuigenissen afleggen. Jij als buurvrouw bent dan voor hun de enige betrouwbare getuige.
Hopelijk loopt het voor de "goede" buurman en zijn stafford goed af.
Horen we dat nog?

Succes,

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door doeja »

ja wil ik wel geef even een e-mailadres :

ik geef je ff de mijne oke?
dan geef ik t door aan elsa (ze is namelijk de hele dag weg!!)
geef je dan ook ff je telnr? dan kunnen we je bellen!!!!

[email protected]

maar uh.....velpon he? we waren op zoek naar nachtzuster, maar is de hond van jou??

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Ben er weer.. :wink:
Je kunt mij bereiken op [email protected]

jamie2
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2006 01:55

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door jamie2 »

hallo ik moest vandaag voorkomen voor mijn hondjes en ben geholpen door deze meneer van de ukce , hij is echt goed en alles ziet er rooskleurig uit!!! steun deze site en dogswithspirit is ook super!!!! Groetjes Jamie van zwonga,chibo en scorpi 8)

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door AnnePanne »

hoe is het afgelopen trouwens???

heb je nog wat gehoord??

jamie2
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2006 01:55

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door jamie2 »

gerard heeft mij zoveel informatie gegeven over dit onderwerp dat de advocaat van de tegenpartij, helemaal klemgeluld werd, zodoende dat HUN on uitstel hebben gevraagd, en op de vrag of de puppy'nog in leven zijn, was het antwqoord offoicieel ja, maar je weet maar nooi t zeker met deze wet!! volgens gerard is uitstel vrijspraak, ze gevegn al aan dat mijn info, sterker is, omdat ze geen antwoorden meer haddeen e3n niet hadden gerekend op zo'n sterke verdediging!!!!!!!
groetjes Jamie :lol:

jamie2
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2006 01:55

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door jamie2 »

owh ja mijn puppy's hadden ze niet meegenomen omdat zee iemand hebben gebeten ofzo, nee hoor, zij speelden gewoon vrolijk elke dag in de tuin, met hun moeder en daarbij kwam vaak een gelyuiduit hun mond ddat BLAFFEN heet, en volgens buren veroorzaakte dat overlast. wat zijn mensen toch zielig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Varkens zijn het!!~!!!!!
jamie

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door AnnePanne »

voor zover ik weet mogen ze puppy's onder de 1 jaar zowiezo niet afmaken...

omdat die nog niet uitgegroeit zijn..

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door JanTiel »

Als honden,inclusief pups,teveel blaffen word dat idd gezien als overlast!

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door JanTiel »

AnnaPanne een VALSE aangifte doen is STRAFBAAR!!!!!!

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Wat te doen bij valse beschuldiging bijtincident?

Ongelezen bericht door AnnePanne »

haatzaaing ook JanL*L

en jouw bestaan is ook overlast!!!!!!!!

Gesloten